Szerencsed volt. Meg szerintem az is sokat szamit, hogy mikent teszik a behuzast. Nem mindegy pl hogy komotosan megtolod a lejtos utcan, vagy nekiesel mint ahogy apam is tette ezt parszor a terepjarojaval. Szegeny Peugeotom meg csak pislogott, hogy mi van. :-)
Nem tudja valaki, hogy a Lucas rendszeru adagolon melyik a "fust csavar"?
Hoouu a Regatás (fiat) idöszakomban mennyit lett huzva a gép azt semmi baja nincs a motornak.(bár már nem használjuk forgalombol kivontuk)
2.0 es turbo diesel 400ezer(vagy több) km a háta mögött generál nélkül! Volt hogy több hétig minden reggel toltam a kocsit.Mégjo hogy lejtös volt az utca:)
UGy ment mint a golyó. Ezért mindhalálig diesel!!:)))
Hat igen... A vezerles nem helyes mukodeset eleg hamar eszre szokta venni az ember... :-)))))
Bikazni diesel autot? Hmmmm. Nekem meg sose sikerult. :-( Egyszer beruhaztam egy bikakabelre, de nagyon nyomoronc saruk vannak rajta. Szerintem egy Polakot ha be tud inditani. Sajnos arra nem figyeltek a tervezo bacsik, hogy nem eleg a kabelt faszan meretezni, a sarut sem artana. 55Ah-s akkurol meg sose tudtam semmivel se beinditani. Kezdett ugyanis melegedni... :-)))
A kedvenc tortenetem az egyik fovarosi bevasarlokozpont tetoparkolojan megkertem egy szoke fiatal csajt, hogy ugyan huzzon mar be, mert szar a generatorom, es nem indul az autom. Kicsit aggodott, hogy nem ert hozza, en megnyugtattam, hogy semmi ordongosseg, csak tapossa, ahogy a csovecsken kifer hatul. Ja, sarga Suzukija volt.... Nagy nehezen kitoltam az autom az utra, rakasztottam a kotelet, es inditottam a csajt. Mentunk 2-3 kort a teton, mikor eszrevettem, hogy nem adtam ra a gyujtast.... Kicsit ego volt, de szerencsere a buszkesegtol fol sem fogta, hogy mi tortent... :-)))
nem volt jó ötlet a bikázás mert aki haver eljött segiteni csak 55AH-ás aksija volt nekem meg 75ös kell ill. van
vettem egy új aksit azzal ok lett a dolog
gyökér aksi megszivatott tegnap huzattam egy másik kocsival de másodikban nem indult be..beleraktam egy új aksit és pöccre beindult!
kicsit berinyáltam amiket itt írtok az elszállt vezérlésröl..
ha elkúrodik a vezérlés akkor az már az első percben kiderül,ugye?? szerintem egyértelmü
namer azóta szépen megy az ótó!:-))
Igen! Ill. nem. Az ellen nem ved... ;-) A szijnak nem csak a terhelesevel van a baj, hanem azzl, hogy hirtelen rantasra konnyen atugrik 1-2 fogat. Akkor pedig isten veled vezerles! En egyszer tettem fol forditva az excenteres szijfeszitot a Fordomra.... Szelepcserevel megusztam a dolgot, de nehany kobcentivel nagyobb lett a motor loketterfogata.... ;-)
Ha toljatok, ill. huzzatok, akkor jobb ha 4-5dikbe teszitek a gepet, kulonben nem nagyon fogjatok megmozditani. Egesz mas a helyzet, ha huzatjatok, vagy tolatjatok valakivel. Akkor mindenki egyeni vermerseklete szerint alakitsa ki a sajat imidzset. ;-) Mindenkeppen javallott legalabb a 3. fokozat, bar regebben B Toth L. vasarnap delutani musora elott egy ferfihang az 5. sebesseg kapcsolasara szolitott fel, en nem vennem keszpenznek. Na jo, bekussolok. :-))
Irén! most akkor hányas fokozatban húzzam be?:-))
sajna tegnap is be kellett húznom mert az immo letiltott de másodikban beröffent egy pillanat alatt
ezt eccerüen nem hiszem el!
elcseréltem a 85ös ladámat egy 83as corollára ami szépen karban van tartva 10 éve garázsban stb
esküszöm 30liter dizelolajjal megyek lazán 500km-t!:-)) és nem centizem ki..:-))
nekem egyáltalán nem büdös a kocsi a régi ladámban sokkal nagyobb benzinszag volt!
VIVA DIESEL!
Hát Janibácsi nekem pedig azt mondták, hogy a dízel autót aminek vezérműszíja van (tehát nem lánc), lehetőleg ne nagyon tologassam ! Valami van abban, hogy így máshogy terhelődik a szíj, ezért könnyebben előfordul a szakadás.
Igazad van, baromsagot irtam. ;o) Az eroatvitel azonban teljesen kiment a fejembol. Gondolom a kuplungnak is jol odavag... :-(( A szijat esetleg annyiban terheli jobban, hogy ha rossz fokozatba kapcsolsz, akkor sokkal nagyobb lendulettel probalja megforgatni a motort, ezaltal jo nagyot cibal a szijon. Ez csupan teoretikus felvetes a reszemrol, a gyakorlatban nem tudom mennyire jelent ez problemat.
(Szegeny autom... Szemet akkumulatorom miatt miket kellett kiallnia... :-( )
"A nagy kompresszio miatt nagyon megterheli a procedura a motortarto bakokat, es a vezermuszijat."
Mar megbocsass, de mivel terheli jobban a behuzas a vezermuszijat, mintha az onindito tekerne a motort??? A motortarto bak jogos, de vezermuszij... Talan kupplungot, eroatvitelt akartal irni:o))
:-) Ugy tunik ez a topik tenyleg eleg szivos... ;-)
Kerdesedre azt tudom mondani, hogy ha mar vegkepp nem indul, akkor be lehet huzni az autot. De csak 3. fokozatban illik. A nagy kompresszio miatt nagyon megterheli a procedura a motortarto bakokat, es a vezermuszijat. Ha szijcsere elott allsz, vagy tudod, hogy a szijad nem tul fasza, akkor inkabb nehuzd, mert konnyen elszakad, vagy atugrik, aminek a kovetkezmenyeit gondolom nem kell magyaraznom.
Info minek a dizelekrol? Ha jo allapotban van a motor, egy ido utan nem is fogsz emlekezni, hogy az is van az autoban....
Mas. Az etolaj remek talalmany. Van par langos, hurka, kolbasz suto ismerosom, akik ellatnak olajjal. Az intelmek ellenere en kb 80%-ban keverertem fekete tuzeloolajhoz. Igy nem csak fustolt mint az allat, de kellemes rantotthus szag aradt belole. A ciganygyerekeket alig tudtam lerugdosni a kipufogorol... ;-) Ezt a megoldast kellemes 1/2 evig turte a szerencsetlen adagolom. Az auto nulla fok magassagaban nem nagyon akart beindulni, mert a porlasztocsucsok nem nagyon tudtak porlasztani a besurusodott olajat. Valami rejtelyes okbol kifolyolag az elotoltesem is elmaszott de valami rettenetes mertekben. Eppencsak ment az auto. Ez az uzemanyagszivattyu rovasara irtam a dolgot, de az adagolos szakember megcafolt ebben. Oszinten szolva nem tudom miert. A lenyeg az, hogy az adagolot, es az elotoltest beallitottam, azota ugy megy mint az allat. A fogyasztas ugyan magas egy kicsit, de nem veszes. Cserebe egy bivalyeros autom van. A kornyezetvedelmio vizsgatol feltem egy kicsit, de szerencsere 0.6-os fustolessel atment. :-) Szerencsere jon a tavasz, igy vissza a jo oreg etolajos megolsdashoz. Azt szamoltam, hogy egy honap alatt megkeresi egy hasznalt adagolo arat a motor, ha etolajat eszik.
felhozom...
na megvettem életem első dizelautóját egy sokéves toyota dizel corollát.
pár "gyenge" kérdesem lenne persze!:-))
1.ha nem indulna be lehet-e húzni??
komolyan fingom nincs!:-))
2.hol találnék infót valami leírást dieselekröl általános is jó lenne aztán majd szükiteném erre a típusra..
thx
HI TCSA & mindenki!
A 21.-es ben írtam az eladó kadettomról. 600ezerért a tied lehet. Én egy Új 1,2-es OPEL ASTRA VIVA-ba szerettem bele. MEGVESZEM
Üdv: Zsiraf57
Kb egy évvel ezelőtt láttam a Sky-on egy barkácsműsort, ott mutatták be egy öreg dodge terepjárón (ott gondolom bevásárlóautó) hogy megy tisztán étolajjal. Valami zöldes színű vegyszert kevertek az étolajhoz, meg lepárolták, aztán öntötték bele a gépbe. Állítólag király popcornszaga lett a kipufogógáznak tőle.... és 0% környezetszennyezés ofcourse :o))
Pedig már azt hittem, sikrült végképp elsüllyeszteni a topicot, de tartja magát, mint egy jó diesel.
Tehát igen. Emlékszem nagjából az étolajos dolgokra, már akkor képben voltam. Örülök neki, hogy kipróbáltad, és gratulálok is egyúttal. Hogy elgázosodott, az természetes, de egy ilyen szenny topicra is szükség van, így a Föld Napja (IV. 21.) elött.
A motorolaj adagolás a jó adagolónak is jót tesz. Mi a 124-esbe rendszerint öntünk. Nem lesz tőle kétütemű szaga.
Én jelenleg egy 1,5 D Corsával kímélem a légkört, 4,3 literrel városban. (1992-es az autó)
És természetes éljen Rudolf Diesel, nomeg Gottlieb Daimler is.
Eredetileg az olcsó autózásban vetődött fel a téma, de az annyira "elgázosodott", hogy inkább ide írom.
Ott találtam a következő hozzászólást:
"LUCzI FERencz válasz erre | adatok | e-mail 2000-05-25 21:27:21 (112)
Urak!
Ez az étolaj dolog nem is olyan marhaság.
A fater nyug. kőolajipari vegyészmérnök, egész életében az üzemanyagiparban dolgozott, ezért bitos, hogy tudja, mit csinál. Ő a frituból kikerülő olajat pár napig ülepedni hagyja, majd kétszer átszűri, egy rossz harisnyán, és simán betölti a dizel (Citroen BX) tankjába. Kb.a teljes üzemanyagmennyiséghez 10-15 %-ban szabad keverni, mert ennek az olajnak van egy kis gyantatartalma, amit valamilyen vegyi úton ki lehet választani belőle. (Csak ipari mennyiségben éri meg). Ezért nem szabad ennél sűrűbbre keverni.
Ismereteim szerint Franciaországban teljesen el van terjedve a biodizel, de ott is kb. 50 %-ban keverik a megtisztitott, gyantamentesitett olajat.
De az biztos, és ezt 10 év tapasztalata bizonyítja, hogy ez a 10-15 %-os keverés nem árt a motornak.
A lángossütő szag pedig nagyon rulez.
Érdekes, hogy ez a 10 % elnyomja a dizel bűzét."
Kipróbáltam én is többféle üzemanyagpótlót (Fiat Uno 1.3 DS) többek között a használt étolajat is, de csak egyszer. 10%-ban adtam hozzá, de olyan átható égett olajszaga lett a füstnek, hogy az valami förtelem. Utánaszámoltam, egy hónapban a megtakarítás így 800 Ft-ra jön ki (170-ért veszem a gázolajat, Kb 1000 km-t megyek egy hónapban) úgyhogy inkább maradok a tiszta anyagnál.
Egyszer kaptam 20l trafóolajat, 10%-ban kevertem a gázolajhoz azt is, de semmi rossz hatását nem tapasztaltam. Ezzel úgytudom 50%-os elegyig "el lehet menni", de sajnos nem tudok hozzájutni.
Autószerelő ismerősöm szerint a gázolajhoz 1:50 arányban adott motorolaj csodákat képes művelni egy kopott dízelmotorral, mert jobban tömít pl az adagolóban, ezáltal nagyobb lesz a befecskendezési nyomás.
Halihó!
Kedvenc 1,6D opel kadettomat eladom, 14-évesen, 5-sebesség, 5-ajtó, megkimélten. Cseppalakú, 2002.ben jár le a műszakija. Nagyon hálás kocsi! Kipróbáltam 850km-t mentem vele 40 liter gázolajjal. Ilyen kocsim még nem volt, garázsban tartom, tök jó, rendes gazdit keresek neki.
Zsiraf
Többen negatív hangnemben tüntették föl az autóból hátul távozó égésterméket. Pedig ez hozzátartozik a Diesel-érzéshez. Kell bele az a kis korom, meg kén... A régi benzinesekből még mindíg mérgezőbb, ami kijön. Szóval a sültkrumpliszag meg a korom a velejárója a Dieselnek. Ezügyben nézzetek be az olcsó autózás: Biodízel, földgáz stb. című (vagy valami ilyesmi)topicb. Ott is minősítették a fáradt étolajat.
AX-ben, C15-ben. Az Ax-nel csak a porlasztocsucsok bantak, a C15-nek az adagoloja.Persze nem azonnal, hanem fokozott kopast tapasztaltam. Allitolag a regi, 1.7D citroen motorok jol viselik. Egy baratom mar regota ontogeti a C15-be.
Odaát hol lehet ezt kapni? Kútnál? Van-e vajon valamivel színezve? Mert ha van akkor bizony jön hátulról a színes löket rendesen.
És vajon szokták szondázni a tankot a sógorok?
Milyen Citroenben próbáltad? Nagyon gondolkozom, hogy a TD XM-ben ki kellene próbálni. Azért a 120 Ft/l körüli á és a jelenlegi kútnál kapható ár közötti különbség nagyon érdekesen hangzik. Az adagolóm és a porlasztócsúcsok nagyon jó állapotban vannak a kocsimban, a kérdés csak az, hogy ha ezt a szutykot beletankolom, akkor utána is ugyanilyen marad-e?
Olcsó gázolajat nem tud valaki? Most csak a Petroland-nál tankolok, viszont ők csak 4-5 Ft-al olcsóbbak.
Ezt a szutykot csak a regebbi szivodizelek birjak jol. En mar eleg regota ontogetem kulonbozo jarmuvekbe, a citroenekbe nem ajanlom, a TDI-kbe sem. A VW Tdi adagoloja nem birja tul jol, tapasztalataim szerint, ez val. szin igy van a tobbi modern motornal is. A szivo Mercik biztos, hogy jol birjak, csak az a korom...
Szóval ezt én is tudtam a HTO-ról, de ha figyelembe veszed, hogy most mit tankolsz itthon gázolaj néven, és mit kapsz 800 km-rel arrébb, mondjuk Olaszországbn, vagy ausztriában, akkor már nem is olyan rossz az a fűtőolaj. Mert itthon a gázolaj is olyan szar, hogy az nem kifejezés, csak mi nem vesszük észre, mert mindenki ugyanazt adja. Szóval a feketével kapcsolatban, sokan járnak vele minden előkészítés nélkül, de valahogy ki lehet szőkíteni ezt is. Szóval egy W115 200D-be én betölteném. (Mercedes-Benz, ha nem lenne ismerős.)
Hi Boys!
En igen sürün jarok fütöolajjal ( Made in Austria ), tökeletes megoldas. Ar: 120+ riziko ( osztrak oldalrol: az auto elkobzasanak veszelye all fenn, magyar oldalrol a vamosok buknak ra a hataron ). Különben semmi problema, semmi ülepites, en szoktam hozza Castrol adalekot tenni. Eddig 260e km.