"Renault-s tapasztalat:
Kb. 4milliós listaárhoz: metálfény + 6 lemezes CD-váltó (Renault Hungária) vagy orvos ill jogász kedvezmény: 6.5% "
Vagy-vagy ? vagy az extrák vagy a kedvezmény.
Ha a Renaultnál nem is, de máshol 6.5%-nál nagyobb kedvezményt lehet kialkudni.
Ezek szerint aki jól tud alkudni, annak nem éri meg az orvos kedvezmény ?
>Új autó árából - valószínűleg soha nem szeretnék alkudni: ne nálam bukja(m) a kocsi az új ár 25-30%-át.
Bocs, de amit nem fizetsz ki azt nem bukod el :-)... , a kovetkezo tulaj ugy sem az eredeti vetelarat nezi, hanem hogy a nehany eves autod mennyit er a piacon...
> Éppen ezért a következő autóm féléves-egyéves lesz. Nem véletlen, hogy Nyugat-Európában már külön fórumai (a Neten, magazinokban, klubokban és a gyárak környékén) alakulta ki az "éves-autóknak".
Most vettem egy 7 honapos, 15ekm-t futott Megane-t a Renault-Budakalasznal, kerek 600e-el olcsobban, ami ugye 17%-kal kevesebb az uj arnal. Az auto kifogastalan, meg benne az 1 eves garanciaban, szoval jo vetel volt.
Az orvos/gyógyszerész kedvezményről néhány kérdés:
- minden márkánál van (pl. Skoda) ?
- jól sejtem, hogy keresni kell egy orvost, aki a _saját_ nevére megveszi ?
- az orvosnak lesz-e valami problémája később, ha még aznap eladja nekem ?
- a kedvezmény igénybevétele előtt lehet még alkudni, vagy az csak a listaárra vonatkozik ?
"Nem véletlen, hogy Nyugat-Európában már külön fórumai (a Neten, magazinokban, klubokban és a gyárak környékén) alakulta ki az "éves-autóknak"."
Bocs, de az eves-auto, vagyis Jahreswagen mas teszta. A gyarakban dolgozok minden evben vehetnek maguknak kedvezmenyesen egy altaluk gyartott autot (kvazi munkahelyi juttatas), es mivel azert meg a nemet szakik sem cserelgetik evente az autojukat, ezek donto tobbseget rogton a piacra is viszik, gyakran a gyar altal szervezett kozvetitokon keresztul, esetleg kifejezetten a gyar teruleten, egy-ket meghatarozott napon. Ezek tehat zsir uj, 0 kilometeres autok, a bolti arnal 10-20%-kal olcsobban.
Olvastam lejjebb, hogy új Renault árából lehetetlen alkudni.
Akit érdekel van egy lehetőség, új Renault-ot 9 %-al olcsóbban beszerezni (bármilyen típus)
Új autó árából - valószínűleg soha nem szeretnék alkudni: ne nálam bukja(m) a kocsi az új ár 25-30%-át. Még a Magyarországon ajnározott német autók is sokat veszítenek értékükből. Éppen ezért a következő autóm féléves-egyéves lesz. Nem véletlen, hogy Nyugat-Európában már külön fórumai (a Neten, magazinokban, klubokban és a gyárak környékén) alakulta ki az "éves-autóknak".
Jelenleg egy 92. XII. havi, négyajtós, metálbordó, extrás, bordó Honda Civic 1.6 boldog tulajdonosa vagyok. Az autóba beleszerettem, első ránézésre. Abból nem egészen egy százast sikerült lealkudni.
Meggyőződésem, hogy sokkal többet tudtok az extrák és a szolgáltatások árából lefaragni! Korábban tartottam tréningeket és szerveztem oktatásokat egy nagy márka képviselőinek, kereskedőinek. Ott sokszor volt az a vélemény, hogy az árrésből alig, sokkal inkább a szervizből (ebből se mindenki), leginkább a használtautó-kereskedelemből tudnak megélni. Igyekszenek megtartani a vevőiket: becserélés, régi vevő használt autójára is pl. téli-csomag, ingyenes átvizsgálás, stb.
Árrésről még valami: Honda kereskedőtől hallom: megkérdezték az importőrt, hogy mekkora kedvezményt kapnak az S2000-es árából, ha egyszerre többet vesznek?! (Ehhez tudni kell, hogy nem hitelben van a szalonokban az autó, ha mégis, akkor kemény, a piacinál is magasabb kamatokkal verik a kereskedőket.) A válasz: Ha hármat megvesznek, akkor kapnak tízezer (!) forint kedvezményt. (Az autó listaára: 9.960.000.- Ft)
A fenti gondolatot folytatva: többször kell a kereskedésekbe járni. Ott vedd meg a végén az autódat, ahol a legjobban érzed magad, ahol a legtöbbet foglalkoznak veled. Megéri megtudni (rákérdezni, vagy megérezni), hogy melyik autóval "úsznak" - ez inkább új, szalonautókra érvényes. Ha valahol nem érzed jól magad, vagy nem foglalkoznak veled eleget, ott szemrebbenés nélkül mondj egy 4-8%-kal alcsonyabb ajánlatott valamelyik szalonautóra és hagyd ott a telefonszámodat. Meglesz a folytatás.
A Civicet 0 (nulla) Forinttal hoztam el, otthagytam az öreg, átmeneti időre hajtott (kb 300ezres) autóm, két hónap múlva 25%-ot tettem leaz asztalra, a második hónap óta fizetem a pénzügyi lizing részleteit. Nekem nagyon megérte. Mindent a szalon intézett, odafigyeltek rám, a következőt is ott veszem majd.
Én 40e-t, de úgy, hogy az eladófickó közölte:
Az autó ára 1340 e Ft. Nézzük az egyszerűség kedvéért 1300e-ért, majd elvégezte a számításokat a részletfizetéshez. Valszeg nem hitte el, hogy komolyan érdeklődöm. Mert amúgy nem tünt annyira hülyének.
Aztán még egy kis ez+az, de mindenhol adnak kedvezményeket új autó vásárlásakor.
Azt hiszitek, hogy nagyobbak lesztek attól, hogy elmondjátok mennyit tudtatok lealkudni az új autó árából. Más: Lentebbi cikkben valaki azt írta, 29% van egy új autón. EZ EGY NAGY BAROMSÁG!!!! Legfeljebb egy Bugatti-n vagy valami hasonlón.
Nem egy rossz autó az a Honda, de ha a fene fenét eszik, én akkor is Volvoval akarok járni, mert ez a szívem csücske. Az összes hibájával, a drága fenntartásával meg minden macerájával együtt. Nekem a Volvo hozza azt a feelinget, amit másnak a BMW, a Totoya vagy az akármi...
Látod, ezt nehéz megmondani. '95-ben közreműködtem céges autó kiválasztásában, megvételében. A keret 4 mFt volt, ez akkor nem volt kevés pénz, kb. Vectra-Mondeo-Carina kategória, extrákkal. A kereskedőkhöz az erre az alkalomra készített "céldossziéval" mentünk, benne propektusokkal, összehasonlító ártáblázatokkal (külföldi volt a cég, takarékos és céltudatos). Szóval nyílt kártyákkal játszottunk, láthatták a kereskedők, milyen konkurens (vagy éppen saját) márkák szerepelnek, mennyiért. Volt még egy "mézesmadzag" is: elégedettség esetén egy második darab vásárlása fél éven belül. Mindezek ellenére a várt mesés engedmények elmaradtak, ha jól emlékszem olyan 2,5-3% volt a legmagasabb (Ford), a választás végül a Toyotára esett.
Ezt én is alá merem támasztani saját tapasztalataimmal. Nem egészen egy éve kerestem autót, alaposan, több típust megnézve, kipróbálva. Biztos, hogy a kereskedők látták a komoly vevőt bennem, ennek ellenére 50 eFt körüli engedményekkel (kb. 2,5 mFt-os árkategóriában) bíztattak, azt is jobbára valami felajánlott plusztartozék formájában, nem pedig árkedvezményként. Aztán nagy szerencsém volt, úgy érzem: amikor tavasz végén ment a P206-os őrület (3-4 hónap várakozási idővel) nem nagyon fogyott a 306-os modell. Engem sem érdekelt, inkább vártam volna kora őszig... Aztán mutattak egy alapár+120 eFt-os modellt, légkondícionálóval, ködlámpákkal, teljes plüss kárpittal, 4 küllős bőrkormánnyal, meg még pár aprósággal. Amikor haboztam, ajánlottak bele egy sokfunkciós riasztót, árkedvezményként. Végül ezt vettem meg, és nem bánom egyáltalán. A tavalyi év végének hasonló ajánlata a Husky modell volt, szintén alapár+kevés felár ellenében rengeteg extrával. Érdemes talán kedvezmény helyett ilyen megoldásokat keresni, mert többet lehet megtakarítani.
Egyebkent gondoljatok meg, mennyibe kerul egy autoszalon/szerviz fenntartasa. Van legalabb 6-8 dolgozo fizetese+tb , szalon/muhely rezsi, es hat a havi eladott darabszam meg akar 0 is lehet. (videken legalabbis)
Latszik a jovo: Direkt rendeles a gyartol - jokora megtakaritas, nem? Akkor mar csak a szerviz kerdeses.
Egyebkent szerintetek hol lehet az a hatar, ahol a kereskedo azt mondja, hogy ebbe mar nem megy bele - es esetleg vallalja, hogy masik kereskedonel veszel autot, vagy mas tipust veszel?
Renault Clio 1.4 RT + extrak (2.9M): sehol semmi, csak az ingyenes forgalomba helyezes. Nem sok :-( B.pesten az osszes Renault-kereskedes a Baumgartnerhez tartozik, aztan egymassal kizarolag teuleti alapon versenyeznek, arban, szolgaltatasokban nem...
Egy amerikai példa:
Honda accord 20.000 dollár helyett 18.000 dollár.
És egy magyar dolog.
Amikor az OPEL Astra ára 2.1 millió forint volt, akkor az autó ára 1.2 millió a nagykereskedő 300 ezer a kiskereskedő 600 ezer forintot kapott autónként, tehét lehet mit alkudni.
Hallottam egy olyan szövetségről, akik összeállnak kb 50 ember és megkeresik a gyárat , hogy nekik szükségük lenne 50 db azonos autóra, így kb 1-4 részt megspórolhatnak, és a gyárnak is jó.
tud erről valaki valamit?
Gabó
Nekem sikerült egy új Yaris árából 80e-t lealkudni. Persze az összeget rögtön extrába fektettem. És ez nem szalonautó, még gyártás alatt van.
Lehet, hogy többet kellet volna lefaragni???
No megvenni nem vettem meg, persze, csak érdeklôdés szinten tárgyaltunk róla. Viszont elsô szóra ennyit engedtek belôle, minden különösebb forszírozás nélkül.