A hétvégén elindítottam az MM-t, és 20 perc idegőrlő töltögetés, (ennyi idő volt összesen mire a játék elindításától kezdve eljutottam odáig hogy belépjek a mentésembe), majd tíz percnyi játék után konstatáljam, hogy azokkal a beállításokkal, amikkel eddig normálisan elfutott, most már akadozik a játék, hála a frissítéseknek.
Biztos van, rengeteg patch van, de nekem elsőre bőven elég volt az origi game, úgyis saját csapattal mentem.
Bár az is igaz (ha kicsit visszaolvasol itt), hogy a többiek akik patchekkel próbálkoztak eléggé panaszkodtak a fagyásokra, nem tudom ez megoldódott-e.
A boxutcás hibán kívül mindent kivettek belőle. Mondjuk engem annyira sosem zavart, sokkal jobban idegesített, amikor nem volt általam kijelölt pilóta sorrend, de verseny alatt mégis "lett" és a 2es ha fél pályányi előnyben is volt, akkor is bevárta és elengedte az 1es számú pilótát. Na ez sincs már. :) Amúgy sokkal jobb lett ezzel a peccsel, szerintem. :)
Nos hát túl vagyok két futamon az F1-ben. Kicsit idegenül mozgok az új környezetben.
Egyik oka ennek a sok új pálya és a sok verseny. Alacsonyabb szériákban 10 futam volt egy évben, így rendre 20 nap körüli szünet volt két futam között.
Itt meg alig értünk haza az első versenyről, 2 nap javítás, és volt még 7 nap fejleszteni bármit az autón, utazhattunk megint. Szoros...
A másik oka az éppen aktuális szabályok.
Bármennyire is a 7. vagy 8. szezonom ez (nem is tudom hirtelen fejből), most először kell időmérőznöm, és teljesen meglepett ez a mindent melegítsünk ideálisra az egy szem felvezető körön dolog, szóval egyelőre hagyom, hogy a gép csinálja automatikusan.
A szabályok másik furcsasága (liter ne kérdezzetek) a borzasztó kicsi benzintank.
7-8 körre elég bengát lehet vinni, míg pl. az F2-ben simán lehetett 12 körre tankolni.
Így a megszokott taktikáim mind kukák.
Volt az amúgy gumigyilkos Yokohama pálya, kinéztem a keményebb keveréket, rá is mentem az epic bónuszra, aztán jött a paff, hogy olyan kicsi a tank, hogy felesleges volt a keményebb gumi, nem tudtam rendesen kihasználnia tartósságát, a mezőny simán elvert Supersoft két cserével, pont ahhoz passzolt a tank mérete.
Szerencsére azért nem minden rossz, csak az egyik futam ment el így, rögtön az elsőn ugyanis szereztünk 6 pontot! A pontozás a klasszikus 10-6-4-3-2-1, legalább ez tetszik :)
Egy 6. és egy 9. hely nézett ki a nyitó futamon, már ennek is örültem, de a vége egy kicsi káosz lett. Míg én óvatosan autókáztam a meglehetősen sérülékeny autókkal, a mezőny jó része nyomta, mint a meszes. Nem is értettem, már AI-csalást sejtettem, mikor elkezdtek megkotlani a technikák.
Ketten kiestek előlünk, a slusszpoén pedig az utolsó körben jött, az addig vezető Ferrariból kifogyott a benzin :)
Így hát 4+2 pontot szereztünk, ami akár egész évre elég lehet a minimális célokhoz, de nyilván ettől azért többet szeretnék.
A pit crew-val viszont nem tudom mit csináltak. Az előző szezon alatt végig cserélgetve, pénzt nem sajnálva összetoboroztam egy fasza kis csapatot, nem voltak gyengék, sok csere.
Erre most az utolsó futam után eltűnt az összes tartalék emberem, és akik a kocsin dolgoztak, párat random lecserélt a gép, vagy 4 helyre ilyen nyomi 0-ás meg 4-es skillű embereket tett a 17-19-esek helyett, ezt azóta sem fogom fel hogyan és miért... :(
Az a része teljesen automatikus, nem kell csinálnod semmit.
Hogy a gyári mentés is elszállt, az érdekes.
Bár ha jobban belegondolunk, mit csinál egy mod? Megváltoztat fájlokat.
Elképzelhető, hogy azzal, hogy egy gyári frissítés települt, lecserélt egy közös fájlt, amit előtte a mod felülírt.
A mod ekkor nem működik, tegyük fel leszeded.
Mit jelent ez egy modnál? Törli a saját módosított fájljait, és visszateszi az eredetieket. Ezesetben a régit. Már kész is a galiba, van egy elvileg eredeti fájlokból álló játékod, ami mégsem működik rendesen.
Persze mindez csak elmélkedés, de simán megeshet.
Az, hogy nálam sosem volt még semmilyen gond, nálatok pedig akik modokat raktatok fel, mindenféle furcsaságok vannak, mindenképp erre utal.
Igen ez így van pl az újFM hetenet frissitik....De egy órája mikor kikapcsoltam megint frissítette magát az MM...
Szóval automatikusan a két legjobb alkatrészt továbbviszi a gép nem kell semmi kijelölés?
Félreértetted én a 89 móddal kezdtem de elszállt akár csak a másik mentésem a Fire mód így Indítottam egy gyári predatorst de itt sem tudom kijelölni lehet akkor nem is kell?
Hát akkor valami tényleg beakadt nálad, valószínűleg egy mod.
Nem tudom, én általában mindent modok nélkül játszok, mert bár biztosan nem ez a természetes, de amit egy harmadik fél készít, attól sosem várhatunk 100%-ot.
Pláne, hogy az MM azért elég dinamikusan fejlődik, szinte kéthavonta van egy nagyobb patch (vagy új DLC), és az ezzel járó változásokkal minden mod készítőjének foglalkoznia kéne. (mert ha nem, akkor az van, amit tapasztaltok)
Nálam ez automatikusan történik, tehát semmi teendőm nincs, van mondjuk 5 váltóm év végén, elkezdik tervezni az új autót, és amikor kész lesz, a tavalyi 5 váltóból ott szerepel a két legjobb.
Persze mondtam én is, hogy szívesen kipróbálnám a '89 modot, de így elég necces, simán benne van az is, hogy a mod készítője nem kívánja többi frissíteni azt, és akkor végleg meg vagy lőve.
Azt lehetne még kipróbálni, (ha végképp ragaszkodnék egy mod-hoz) hogy amikor van egy működő alapjáték-mod páros, akkor letiltani a steam-ben a játék további frissítését, és akkor megmarad neked ez az ideális állapot.
Kicsit fura is ez az új generációs játékvilág így a steam-en keresztül például, mert régen megvettél egy játékot, aztán vagy soha nem készült hozzá patch, vagy ha olvastál róla valamit, hát eldöntötted, hogy felteszed-e, vagy jó neked úgy, ahogy van.
Namost ilyen nincs, mert alapból azonnal lefrissít neked mindent, és innentől már soha nem tudsz visszatérni a korábbi állapothoz, mert ha újratelepíted is, már a zsír új fog felmenni.
Az ok ,hogy át kell vinnem de hogyan?Vége a szezonnak és?Kaszni tervezés utén jönne de nem jön....lehet ,hogy a patchek miatt.Hiába nyomkodom...
Új mentes mert a elvitte az előzőt a frissites egyebkent el sem indul a 89-es mód és a Fire sem :(
Szóval belenyúltak rendesen,nagyon jó a játék de ez idegesít ,annyi hogy az egyik motorom 138 as teljesítményű .Fejleszteseknél én is a megbizhatóságot nyomom most már három csillagos mérnökeim vannak egész gyorsan felpofozzák a dolgokat :)
Ez a Predators-os mentés egy challenge, vagy sima játék, csak velük kezdted?
Mert a challengeket még nem próbáltam, de ott el tudok képzelni spéci szabályokat.
Sima mentésnél nem értem...
De ha már szóba kerültek a fejlesztések, leírom én hogy csinálom (6-8 szezon tapasztalattal).
Először is, szezon végén, minden alkatrészből a legjobb kettőt át kéne vinned. Fontos, hogy ezeknek csak a teljesítménye számít, a megbízhatóság nem kerül át. Ez lehetőséget ad egy kis okosságra, ha belefér (időben és pénzben), én szoktam olyat csinálni, hogy kifejlesztek szezon végére valami elmebeteg alkatrészt, amivel versenyezni sosem tudnék (mert mondjuk azonnal bannolnák, vagy 10% megbízhatóságról indul, stb), a lényeg, hogy ennél ki van maxolva a teljesítmény. Átkerül az új szezonra, megtartja a teljesítmény értékét, elveszti rizikós mivoltát(!!), és ugyanúgy kap egy alap megbízhatóságot (~40-50%), mint bármelyik másik alkatrész. Tisztára van mosva :)
A másik viszont így van, ahogy írod: ha lebuksz, akkor annak az alkatrésznek annyi, kvázi hiába gyártottad le. Emiatt én le is szoktam arról, hogy a legkisebb rizikós alkatrésszel is foglalkozzak, nem építek ilyeneket. Pont elég szívás volt, amikor az utolsó előtti futamon a legjobb váltómat bannolták, egyrészt gond volt, hogy mivel állok rajthoz, másrészt jövő évre is buktam a legjobbat.
Olyat egyébként csináltam már, hogy mégis gyártottam egy rizikós alkatrészt, de versenyen sosem vetettem be, csak fejlesztettem. Vagy azért, hogy jövő évre átkerüljön, vagy azért, hogy még a szezon folyamán lesz még jobb.
Az ugyanis zavar, hogy nem teljesen értem mikor változnak a kifejleszthető paraméterek.
Mivel nem építek rizikós alkatrészt, így eléggé lecsökken a használható opciók száma.
Elég gyakori, hogy mondjuk 6 alkatrészből 4-et kizárok, mert vagy nem jobb, mint az előző, vagy rizikós. Oké, megépítem a maradék kettőt, de közben még mindig ugyanaz a 4*3 opció van a többinél, úgyhogy a haladás érdekében ilyenkor inkább megépítek egy olyat, amit egyébként nem akartam, csak hogy lecserélje végre a program a rossz opciókat.
A szezon eleje érdekes még, én az alábbi módszert találtam a legjobbnak:
Van ugye mindenből két alkatrészed.
Fogom a jobbikat mindből, ezeknek elkezdek megbízhatóságot fejleszteni. Amíg nincs mind 80%-on, addig nem is fejlesztek mást. Ez eltart úgy 2-3 futamig.
És pont ezért csak az egyiket, mert ennyi idő alatt (motort, váltót nem számolva) kábé el is készül mindenből egy fejlesztett, és akkor itt már ezeknek a megbízhatóságát húzom fel.
Ha elértem azt, hogy van két teljes autóm 80%+ megbízhatósággal, akkor kezdődik a fejlesztés teljesítményre.
Annyi, hogy mindig, amikor elkészül egy jobb alkatrész amit használni akarok, akkor azt egyedül beteszem megbízhatóságra, ez 7-10 nap alatt fel is megy, és onnantól megy tovább a teljesítmény.
Befejeztem az első szezont utolsó lettem a Predatorssal de volt pár izgalmas versenyem illetve kezdem kapisgálni a fejlesztést de azért van itt pár érdekes dolog....
Szezon végén semmilyen alkatrészt nem tudtam magammal vinni....miért?hiányzott talán valami létesítmény?Ha lebukok egy alkatresszel akkor az kuka?Sem fejleszteni nem tudom sem kocsiba rakni ez így nagy cumi.Mit csináljak?Stikában fejlesszek és próbáljam átvinni a következő szezonba?
Pilótákat kirúgtam van új főmérnököm is és folyamatosan fejlesztem a stabot szóval haladok de a fentiek zavarnak.
Igen, akkora fölénnyel nyertem az F2-őt, hogy felmerészkedtem.
A szezont nem kezdtem még el, mert sok a teendő, főtervezőt, meg szerelőt is cserélek, illetve azt a múltkor linkelt fizetős csajszit is igyekszem megszerezni.
A feljutás évében rommá aláztuk a mezőnyt. A 10 futam mindegyikén dobogón álltunk, 7-et megnyertünk, 5 kettős győzelem.
Ez lett a bajnokság végeredménye:
Az alkatrészeim az űr határát súrolták (gondoltam én). Volt amiből épp átléptük az 1000-es értéket, de semmi nem maradt 800 alatt, iszonyat mértékben fejlesztettem.
Majd... gyanítom van valami kiegyenlítő algoritmus ilyen esetekre. Egyik alkatrészem sem maradt meg. Kaptam helyettük 1500-1800-asakat, ami messze a legrosszabb az egész mezőnyben :D :D
Vicces lesz.
A szezon előtti tesztem egy körön 9 mp-et kaptunk a Merciktől :D
Namost az van, hogy lehet rövidre nyúlik az F2-es tartózkodásom. Ugyanis az utolsó három futam mindegyikén kettős győzelmet arattunk, aminek köszönhetően a tabella is elég durván néz ki, nem tudom mi kéne ahhoz, hogy ne legyünk bajnokok (kábé, hogy ne szerezzünk több pontot).
Szóval most nagyon gondolkodom, hogy jussak-e fel. Nem készültem ilyen hamar az F1-be, de azért mégis inkább erre hajlok :)