Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2024.09.24 -1 0 56870

"Gyömrői út melletti rész 2*2 sávos lenne végig felüljárókkal,"

 

Szép és jó, de ha Gyömrői út a Kőér utcánál sorompós vasúti átkelőben végződik, akkor megint romlik az ország megítélése.

Előzmény: radio100jozsi (56867)
altenberger Creative Commons License 2024.09.24 0 0 56869

"egy új nyomvonalon bevezető, a reptér északi oldalán,"

 

Pedig nagyon adná!

Esetleg gyorsvasútként is számba jöhet ez a nyomvonal.

A Merzse-mocsár Természetvédelmi Terület is megóvható.

Előzmény: RadiX (56865)
Bosanac Creative Commons License 2024.09.23 0 0 56868

Az "I love Lajosmizse" FB csoport híre:
"Az M8 (távlati M200) gyorsforgalmi út (Dunavecse) és M5 autópálya (Kecskemét) közti szakasz létesítésének környezeti hatásvizsgálata elindult. Számtalan vita előzte meg, végül a III, illetve a III./a változat lett a befutó. A lll. nyomvonal változat hossza kb.51 km, a III/A szintén kb. 51km. A nyomvonallal az alábbi települések érintettek: Apostag, Dunavecse, Újsolt, Szabadszállás, Kunszentmiklós, Kunadacs, Kunbaracs, Kerekegyháza, Lajosmizse, Kecskemét. Akit pontosabban érdekel, hogy mik lehetnek a pálya útjai, az itt olvashat róla részletesen:

http://www.lajosmizse.hu/sites/default/files/hirdetm%C3%A9ny%20M8.pdf"

radio100jozsi Creative Commons License 2024.09.23 0 0 56867

Anno ilyen terv is volt, emlékszem erre. De úgy tudom most az lenne, hogy a Gyömrői út meleltti rész 2*2 sávos lenne végig felüljárókkal, így 1-1 sáv lenne zöldterület. Bentebb a Határ útig maradna a mostani 2*1 sáv.

Előzmény: altenberger (56860)
RadiX Creative Commons License 2024.09.23 0 2 56866

Előzmény: RadiX (56865)
RadiX Creative Commons License 2024.09.23 0 1 56865

Régebben (10-15, de lehet hogy 20 éve) volt olyan terv is, hogy az M4-nek épülne egy új nyomvonalon bevezető, a reptér északi oldalán, majd a köztemető mögött ment volna, egy erdősávon át a felsőrákosi dzsumbujba, és onnan valahogyan az Éles-sarok / Albertirsai út / Salgótarjáni utca vonalán egészen a Fiumei útig érhetett volna, de persze ebből nem lett semmi.

Előzmény: mzdude (56864)
mzdude Creative Commons License 2024.09.23 0 0 56864

Egyszer régen abból az irányból jöttünk be valamiért a városba. Az asszony végignézte az út menti csarnokokat, majd a Köki előtti kiserdőben a sátortábort és a hasonló gyönyörűségeket, majd gyermeki naivitással bekérdezett: most melyik városban vagyunk?

Nna, ennyit a megítélésről. Ócska az az út, de nem az a legnagyobb baj.

Előzmény: altenberger (56863)
altenberger Creative Commons License 2024.09.23 0 0 56863

Ingatlanokat fognak kisajátítani, majd lebontani, mert 2x2-sávos alul- és felüljárót álmodtak meg.

Nagyon nagyszabású lesz az átalakítás.

(Ha lesz belőle valami.)

 

Erre írtam, hogy olcsóbban is ki lehetne pofásítani, ha csak a kedvezőtlen megítélés a szempont!

NAR Creative Commons License 2024.09.23 0 0 56862

Nem gondoltak ilyen extrára, elég lenne újraaszfaltozni.

Előzmény: altenberger (56860)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.23 -1 0 56861

Akkor még lassabb lesz a kijutás Ferihegyre...........................:-(((

Előzmény: altenberger (56860)
altenberger Creative Commons License 2024.09.23 0 0 56860

"2024.09.23. 12:31

Felújítják és kibővítik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez vezető utat. A beruházás várhatóan 2026-ban kezdődik el és előreláthatóan 3,5-5 évig tart. A kormányhivatalok oldalán megjelent dokumentum szerint a szakasz jelenleg nemcsak balesetveszélyes, hanem kedvezőtlenül hat az ország megítélésében is."

 

Azért olcsobban is ki lehetne hozzni, hogy ne 1930-as évekbeli hangulata legyen.

 

Elég lenne csak a belső szalagkorlátokat elbontani, szintbe hozni és újra osztani a sávokat.

Modern felfestés, táblázás, lámpák.

Igen, a alul/felüljáró maradhatna 2x1 sávos.

abakuszkusz Creative Commons License 2024.09.18 0 1 56859
iszonyat penzkidobas oda egy ilyen behemot...
Előzmény: trizs77 (56854)
abakuszkusz Creative Commons License 2024.09.18 0 0 56858
ideje hogy felujiccsak
Előzmény: trizs77 (56857)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.13 0 0 56857
RadiX Creative Commons License 2024.08.30 0 1 56856

Az egy másik kérdés, hogy a csatlakozó úton (Kalocsán az 512 és a Foktői út találkozásánál) két hete még javában folyt az új körforgalmú csomópont építése.

Előzmény: RadiX (56855)
RadiX Creative Commons License 2024.08.30 0 0 56855

A kalocsai hidat már átadták június 6.-án, lassan három hónapja, ezért furcsa az utolsó mondat a cikkben (https://telex.hu/gazdasag/2024/08/29/mohacsi-duna-hid-milliard). Lehet, hogy már jó előre meg lett írva, és nem lett teljesen átnézve publikálás előtt?

Előzmény: trizs77 (56854)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.30 0 0 56854

Elég részletező :

 

Megjelent a csütörtök esti Magyar Közlönyben a mohácsi Duna híd, és az ahhoz kapcsolódó úthálózat kivitelezéséhez szükséges pénz biztosításáról szóló rendelet. Ez alapján a kormány a projekt teljes költségvetését 389,3 milliárd forintban határozza meg.

A rendelet szerint a 389,3 milliárdos kiadás nagyon nagy részét 2025 és 2029 között költik majd el, idén kétmilliárd forintra, 2030-ban és 2031-ben százmillió-százmillió forintra lesz szükségük. A rendelet engedélyezi Lázár Jánosnak, hogy még az idén elköltse a beruházáshoz szükséges első kétmilliárd forintot.

 

 

A mohácsi Duna-híd megépítéséről évtizedek óta szó van, a projekt az elmúlt időszakban került a megvalósítás előtti állapotba. Annak a tervek szerint három része van:

  • egy új híd a Dunán;
  • a híd összekötése egy 2*2 sávos úttal nyugati irányba az M6-os autópályáig;
  • illetve a híd összekötése egy 2*1 sávos úttal keleti irányba az 51-es útig.

Ez utóbbi egy 19 kilométeres új utat jelent.

 

A Dunán két ártéri hidat és egy mederhidat építenek, ezek összesen 756 méter hosszúak lesznek.

A hídon kétszer két sávos autóút és mellette egy kerékpáros út vezet át.

 

Idén áprilisban hirdették ki, hogy a projekt kivitelezője Szijj László NER-es üzletember lehet, akkor 294 milliárd forintos nettó árról volt szó. (Ez nagyságrendileg megegyezik a mostani, bruttó 389 milliárdos összeggel, amiből az állam nagyjából százmilliárd forintot áfaként visszafizet saját magának.)

 

A Strabag nettó 309,96 milliárd forintos, a Swietelsky pedig nettó 316,028 milliárd forintos ajánlatot tett a mohácsi hídra.

Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly decemberben még úgy becsülte, hogy nettó 300-320 milliárd forintból épülhet majd meg az új Duna-híd.

 

Az új mohácsi híd, valamint a hozzá csatlakozó M6-os autópálya-szakasz és az 51. számú főút közötti úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából.

A cég honlapján szereplő adatok szerint a hármas tagolású acélhíd teljes felülete 18 ezer négyzetméter lesz. A mohácsi lesz a 21. híd a Duna magyarországi szakaszán, a 20. a kalocsai Duna-híd, amely lényegében már elkészült, az átadása pedig idén nyáron esedékes.

NAR Creative Commons License 2024.08.26 0 0 56853

Létezik valamilyen statisztika arról, hogy a 8-as úton a várpalotai elkerülő átadása után mennyivel nőtt a 77-es (72-es, 73-as) utak forgalma? A Balaton északi partjára jellemzően arra visznek az útvonaltervezők...

trizs77 Creative Commons License 2024.08.19 0 0 56852
adiaboli Creative Commons License 2024.08.01 0 1 56851

Valóban. Zákány-Dörnye, Gyékényes-Dörnye és Gyékényes-Gotála határszakasz is elmenne. Zákány-Gotála viszont nem.  

Előzmény: eMPet (56849)
RadiX Creative Commons License 2024.08.01 0 0 56850

Nagyszerű, ezentúl itt fogom manifesztálni az útépítési ötleteimet :).

 

Ahogy nézem, két fő opció van, az egyik a vasútállomás túloldalán elvezetve a Gyékényes felől érkező mellékútba (6804) bekötés, de itt keresztezni kell a barcsi vonalat és egy kihúzóvágányt. A másik a vasútállomás végponti váltókörzetét kellene keresztezze valahogy (itt sokkal több vonat van), és Zákány belterületén kellene bekötni ugyanabba a mellékútba, de nem látok rá kézenfekvő nyomvonalat kisajátítás nélkül. A horvát oldalon a hídról lejövő ív közepére lehet tenni egy körforgalmú csomópontot, a töltés bővítésével.

Előzmény: eMPet (56849)
eMPet Creative Commons License 2024.08.01 0 0 56849

A tegnapi keltezésű közlönyben megjelent a kérésed. Nem vagyok reggeli közlönybuzi, mást kerestem benne. :-)

 

A miniszterelnök 82/2024. (VII. 31.) ME határozata

a Magyarország Kormánya és a Horvát Köztársaság Kormánya között a Zákány, államhatár (Magyarország) és Gotalovo (Gotála), államhatár (Horvát Köztársaság) közötti útkapcsolat létesítéséről szóló megállapodás létrehozására adott felhatalmazásról

 

Ahogy a térképet elnézem, Zákány és Gotalovo közigazgatásilag nem szomszédos (Gyékényessel mindkettő igen), a horvát oldali Dráva-híd meg Drnje közigazgatási területén van.

 

Én csak remélni tudom, hogy a meglévő hídhoz csatlakozó magyar oldali útszakaszra gondolt a költő, mert egyébként lehetetlen végrehajtani a feladatot.

 

https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/7190f4370538ddc2543b087369c97abc9da029e5/megtekintes

 

Előzmény: RadiX (56848)
RadiX Creative Commons License 2024.07.29 0 1 56848

Én azt nem értem, a Zákány közelében a horvát oldalon levő hidat miért nem kötik össze a magyar úthálózattal? Az Ipoly most már teleépült hidakkal, jó lenne a Murára és a Drávára is építeni párat, ha már ott is Schengen van.

Előzmény: trizs77 (56846)
Bosanac Creative Commons License 2024.07.29 0 0 56847

Odébb lesz az még - ha lesz egyáltalán


Gyalogosok és kerékpárosok használhatják majd, de egy turisztikai attrakció is lesz a fából épülő híd.

Az első szinten lehet majd közlekedni a két ország között.

A másodikon horvát és magyar vendéglátó egységeket alakítanak ki, 

A  harmadikon, a panoráma szinten, kilátós látványterasz épül.

 

 

A hídra a következő uniós ciklusban, 2027-ben pályáznak a horvátok. 

 

https://www.sonline.hu/helyi-kozelet/2024/07/haromszintes-hidra-cserelik-a-hajokat-ortilos-es-legrad-kozott

Előzmény: trizs77 (56846)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.29 0 0 56846

Új híd épül a Dráván ŐRTILOS és a Horvátországi Légrád között.

 

Azt mondjuk nem nagyon értem, hogy mihez fog a magyar oldalon csatlakozni.

Arról se szólt a fáma, hogy ez egy gyalogos híd lesz vagy nehéz teherjármű is áthaladhat rajta?

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2024.07.17 0 2 56845

Szombaton Sememringben voltam, odafelé Pestről a klasszikus M1-A4 Parndorfig, majd az 50-es S31-S4-en Bécsújhely, onnan A2-S6-on.

 

Ami új számorma, hogy az S4-es már nem 2x2 sávos, hanem csak 1+2 sávos, váltakozva hol egyik oldalon, hol másik odlalon, és fizikai beton elválasztó van az irányok között. 

 

Visszafelé már Sopronnak jöttünk az M85 felé, és időben, és kényelemben (jóval csendesebb a forgalom erre), jobb váalsztás volt. Amint meglesz az alagút Sopronnál, onnantól kezdve simán el lehet felejteni Bécsújhely felé a Hegyeshalmi irányt.

 

Ja Hegyeshalomban tök jó már 2015 óra ez az 1 sávos Osztrák ellenőrzés, nem tudom meddig játszák még ezt.

csalántea Creative Commons License 2024.07.16 0 1 56844

Igen, ütemesen és jól haladnak ...

Előzmény: trizs77 (56842)
dimelo Creative Commons License 2024.07.16 0 0 56843

Tényleg túl meleg van. ezért elnézem, hogy minősítgetsz, sértegetsz.

Biztos, hogy egy helyszíni szemlén több közvetlen benyomás érhetne,

de a munkaterületre belépni nem tanácsos, ám ha képes vagy szerezni

egy helikoptert, akkor mehetnénk együtt:)

Előzmény: trizs77 (56840)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.15 -1 0 56842

Úgy érted a földmunkák nagy része már készen ?

 

 

Előzmény: csalántea (56841)
csalántea Creative Commons License 2024.07.15 0 2 56841

Dehogy állt le ... már Lajosmizsénél, az M5 felüljárónál, az 5-ösről induló körforgalomnál túrják a földet ...

Előzmény: trizs77 (56839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!