Az "I love Lajosmizse" FB csoport híre: "Az M8 (távlati M200) gyorsforgalmi út (Dunavecse) és M5 autópálya (Kecskemét) közti szakasz létesítésének környezeti hatásvizsgálata elindult. Számtalan vita előzte meg, végül a III, illetve a III./a változat lett a befutó. A lll. nyomvonal változat hossza kb.51 km, a III/A szintén kb. 51km. A nyomvonallal az alábbi települések érintettek: Apostag, Dunavecse, Újsolt, Szabadszállás, Kunszentmiklós, Kunadacs, Kunbaracs, Kerekegyháza, Lajosmizse, Kecskemét. Akit pontosabban érdekel, hogy mik lehetnek a pálya útjai, az itt olvashat róla részletesen:
Anno ilyen terv is volt, emlékszem erre. De úgy tudom most az lenne, hogy a Gyömrői út meleltti rész 2*2 sávos lenne végig felüljárókkal, így 1-1 sáv lenne zöldterület. Bentebb a Határ útig maradna a mostani 2*1 sáv.
Régebben (10-15, de lehet hogy 20 éve) volt olyan terv is, hogy az M4-nek épülne egy új nyomvonalon bevezető, a reptér északi oldalán, majd a köztemető mögött ment volna, egy erdősávon át a felsőrákosi dzsumbujba, és onnan valahogyan az Éles-sarok / Albertirsai út / Salgótarjáni utca vonalán egészen a Fiumei útig érhetett volna, de persze ebből nem lett semmi.
Egyszer régen abból az irányból jöttünk be valamiért a városba. Az asszony végignézte az út menti csarnokokat, majd a Köki előtti kiserdőben a sátortábort és a hasonló gyönyörűségeket, majd gyermeki naivitással bekérdezett: most melyik városban vagyunk?
Nna, ennyit a megítélésről. Ócska az az út, de nem az a legnagyobb baj.
Felújítják és kibővítik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez vezető utat. A beruházás várhatóan 2026-ban kezdődik el és előreláthatóan 3,5-5 évig tart. A kormányhivatalok oldalán megjelent dokumentum szerint a szakasz jelenleg nemcsak balesetveszélyes, hanem kedvezőtlenül hat az ország megítélésében is."
Azért olcsobban is ki lehetne hozzni, hogy ne 1930-as évekbeli hangulata legyen.
Elég lenne csak a belső szalagkorlátokat elbontani, szintbe hozni és újra osztani a sávokat.
Az egy másik kérdés, hogy a csatlakozó úton (Kalocsán az 512 és a Foktői út találkozásánál) két hete még javában folyt az új körforgalmú csomópont építése.
A kalocsai hidat már átadták június 6.-án, lassan három hónapja, ezért furcsa az utolsó mondat a cikkben (https://telex.hu/gazdasag/2024/08/29/mohacsi-duna-hid-milliard). Lehet, hogy már jó előre meg lett írva, és nem lett teljesen átnézve publikálás előtt?
Megjelent a csütörtök esti Magyar Közlönyben a mohácsi Duna híd, és az ahhoz kapcsolódó úthálózat kivitelezéséhez szükséges pénz biztosításáról szóló rendelet. Ez alapján a kormány a projekt teljes költségvetését 389,3 milliárd forintban határozza meg.
A rendelet szerint a 389,3 milliárdos kiadás nagyon nagy részét 2025 és 2029 között költik majd el, idén kétmilliárd forintra, 2030-ban és 2031-ben százmillió-százmillió forintra lesz szükségük. A rendelet engedélyezi Lázár Jánosnak, hogy még az idén elköltse a beruházáshoz szükséges első kétmilliárd forintot.
A mohácsi Duna-híd megépítéséről évtizedek óta szó van, a projekt az elmúlt időszakban került a megvalósítás előtti állapotba. Annak a tervek szerint három része van:
egy új híd a Dunán;
a híd összekötése egy 2*2 sávos úttal nyugati irányba az M6-os autópályáig;
illetve a híd összekötése egy 2*1 sávos úttal keleti irányba az 51-es útig.
Ez utóbbi egy 19 kilométeres új utat jelent.
A Dunán két ártéri hidat és egy mederhidat építenek, ezek összesen 756 méter hosszúak lesznek.
A hídon kétszer két sávos autóút és mellette egy kerékpáros út vezet át.
Idén áprilisban hirdették ki, hogy a projekt kivitelezője Szijj László NER-es üzletember lehet, akkor 294 milliárd forintos nettó árról volt szó. (Ez nagyságrendileg megegyezik a mostani, bruttó 389 milliárdos összeggel, amiből az állam nagyjából százmilliárd forintot áfaként visszafizet saját magának.)
A Strabag nettó 309,96 milliárd forintos, a Swietelsky pedig nettó 316,028 milliárd forintos ajánlatot tett a mohácsi hídra.
Az új mohácsi híd, valamint a hozzá csatlakozó M6-os autópálya-szakasz és az 51. számú főút közötti úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából.
A cég honlapján szereplő adatok szerint a hármas tagolású acélhíd teljes felülete 18 ezer négyzetméter lesz. A mohácsi lesz a 21. híd a Duna magyarországi szakaszán, a 20. a kalocsai Duna-híd, amely lényegében már elkészült, az átadása pedig idén nyáron esedékes.
Létezik valamilyen statisztika arról, hogy a 8-as úton a várpalotai elkerülő átadása után mennyivel nőtt a 77-es (72-es, 73-as) utak forgalma? A Balaton északi partjára jellemzően arra visznek az útvonaltervezők...
Nagyszerű, ezentúl itt fogom manifesztálni az útépítési ötleteimet :).
Ahogy nézem, két fő opció van, az egyik a vasútállomás túloldalán elvezetve a Gyékényes felől érkező mellékútba (6804) bekötés, de itt keresztezni kell a barcsi vonalat és egy kihúzóvágányt. A másik a vasútállomás végponti váltókörzetét kellene keresztezze valahogy (itt sokkal több vonat van), és Zákány belterületén kellene bekötni ugyanabba a mellékútba, de nem látok rá kézenfekvő nyomvonalat kisajátítás nélkül. A horvát oldalon a hídról lejövő ív közepére lehet tenni egy körforgalmú csomópontot, a töltés bővítésével.
A tegnapi keltezésű közlönyben megjelent a kérésed. Nem vagyok reggeli közlönybuzi, mást kerestem benne. :-)
A miniszterelnök 82/2024. (VII. 31.) ME határozata
a Magyarország Kormánya és a Horvát Köztársaság Kormánya között a Zákány, államhatár (Magyarország) és Gotalovo (Gotála), államhatár (Horvát Köztársaság) közötti útkapcsolat létesítéséről szóló megállapodás létrehozására adott felhatalmazásról
Ahogy a térképet elnézem, Zákány és Gotalovo közigazgatásilag nem szomszédos (Gyékényessel mindkettő igen), a horvát oldali Dráva-híd meg Drnje közigazgatási területén van.
Én csak remélni tudom, hogy a meglévő hídhoz csatlakozó magyar oldali útszakaszra gondolt a költő, mert egyébként lehetetlen végrehajtani a feladatot.
Én azt nem értem, a Zákány közelében a horvát oldalon levő hidat miért nem kötik össze a magyar úthálózattal? Az Ipoly most már teleépült hidakkal, jó lenne a Murára és a Drávára is építeni párat, ha már ott is Schengen van.
Szombaton Sememringben voltam, odafelé Pestről a klasszikus M1-A4 Parndorfig, majd az 50-es S31-S4-en Bécsújhely, onnan A2-S6-on.
Ami új számorma, hogy az S4-es már nem 2x2 sávos, hanem csak 1+2 sávos, váltakozva hol egyik oldalon, hol másik odlalon, és fizikai beton elválasztó van az irányok között.
Visszafelé már Sopronnak jöttünk az M85 felé, és időben, és kényelemben (jóval csendesebb a forgalom erre), jobb váalsztás volt. Amint meglesz az alagút Sopronnál, onnantól kezdve simán el lehet felejteni Bécsújhely felé a Hegyeshalmi irányt.
Ja Hegyeshalomban tök jó már 2015 óra ez az 1 sávos Osztrák ellenőrzés, nem tudom meddig játszák még ezt.