Mivel azt írod, bt-ről van szó (annak anevére kérted), javaslom, hogy MINDENT faxolva juttass el hozzájuk. (06-80-44-33-23)!!!
Lehet, hogy jóindulatúan felvette neked az ÜSZI-s kollegína a váltást de az OSS (amit Te jól említesz szgépes rendszer) nem engedte érvényre jutni.
A faxolás céges esetben mindenképp jobb védekezési célra is, de magánelőfizetőknek is melegen ajánlom.
A letiltást pedig az 1212-őn mindenképp érdeklődd meg! Mert lehet, hogy a MKP (magyar királyi posta) egy befizetésedet elpasszolta és te nem is tudsz róla!
> Csakhogy, hiába adtam meg azon a hétfőn az 1212-n, hogy melyik díjcsomagot kérem az új isdn-hez
> bár állítólag 24-48 órán belül aktiválódik ez valamiért a mai napig nem történt meg
Honnan lehet azt tudni, hogy mikor aktiválódik az új díjcsomag?
> Igen ám, de a hétvégén, amikor hívni akartam egy ismerősöm, már az a géphang fogadott, hogy tartozásom van, csak segélyhívót hívhatok....
> Kérdezem én, miért? Ha a határidő még messze nem járt le??
Nem lehet, hogy valamelyik régebbi számlád befizetése maradt el valami miatt?
De különben én is az 1212 hívogatását tudom javasolni, ha bármi gondod van.
Akár naponta is zaklasd őket.
Persze tudom, hogy nem egy élvezet hívogatni, a zenét és egyebeket hallgatni, de akkor is talán ez a leggyorsabb elintézési mód...
Csakhogy, hiába adtam meg azon a hétfőn az 1212-n, hogy melyik díjcsomagot kérem az új isdn-hez Már a szerződéskötés során megtehetted volna, hogy a Neked megfelelő tarifacsomagot kérek, esetleg további kiegészítő díjcsomagokkal, pl turbo ISDN. És akor nem utólag kell intézni a csomagváltásokat... És akkor már nem a bekapcsolás után kellene aggódni...
már az a géphang fogadott, hogy tartozásom van, csak segélyhívót hívhatok.... Szó szerint azt mondta, hogy tartozásod van? Nem valami mást, csak Te kevered össze?
Ha gond van, igenis hívd az 1212-t vagy a 143-at!
Meg fogják nézni, és rendbeteszik!
Üdv!
Kénytelen vagyok legalább kiírni magamból azt a határtalan dühöt, amit most érzek, főleg a tehetetlenség miatt.
Kezdődik a dolog ott, hogy albérletben lakom, ahol adott egy analóg vonalas telcsi. Múlt hét hétfőjén végre bekötötték az isdn-t matávék (mini méretű bt.-m részére igényeltem), tehát már két vonal is volt ezen címen. Csakhogy, hiába adtam meg azon a hétfőn az 1212-n, hogy melyik díjcsomagot kérem az új isdn-hez bár állítólag 24-48 órán belül aktiválódik ez valamiért a mai napig nem történt meg. De ez még hagyján, gondoltam, addig használom a régit, csak nem vagyok olyan hülye, hogy a bázis csomag csillagászati áraival telefonáljak.
Csakhogy a múlt héten pénteken érkezett egy számla a régi számra (kb. 80 E), ami teljesen jogos, de a befizetési határideje szept. 7. Gondoltam megint, hogy ok, addigra be is fogom majd fizetni. Igen ám, de a hétvégén, amikor hívni akartam egy ismerősöm, már az a géphang fogadott, hogy tartozásom van, csak segélyhívót hívhatok....
Kérdezem én, miért? Ha a határidő még messze nem járt le??
Persze, most hülye birka módjára beszélhetek aranyárban az új vonalról, már ha nem üt meg a guta mindjárt. De azt hiszem meg fog. Azon már túl vagyok, hogy az 1212-t felesleges hívni, mert mindenki síkhülye (bocs). Tudom, hogy "mindent a számítógépes rendszerre lehet kenni". Már befizettem egy rakás pénzt, de használni mikor fogom tudni a vonalaimat??
Nincs egy hónapja, hogy ARF-ről átkötöttek EWSD-re.
Az elmúlt időszakban a körzetünkben legalább 6 ARF konténert váltottak ki, és a nagyobb kapacitású főközpontok is sorra kerülnek. Én is egy ilyen nagyobb központba voltam bekötve.
Ja. Mail ment!
Sobig-es lewelek jönnek rendületlenül, de a tien nem érkezett meg...
Bocs! Nyertél!
Elfelejtettem, hogy az SM-C-t azonosítania kell bejövő SMS esetén a készüléknek.
Mindenesetre talán már az ARF/ARK-k is hajlamosak lesznek fsk-zni... (vagy végre elbontják öket - a számhordozhatóság miatt amúgy is nagy gáz lesz velük.. pedig nekem semmi kifogásom ellenük!).
Hát átolvastam azóta az ETSI 13 dokumentumát a vezetékes SMS (azaz az online FSK adatátvitel) témájában és az implementáció messze nem lesz olyan könnyű, mint gondoltam...
Bocs! Nyertél!
Elfelejtettem, hogy az SM-C-t azonosítania kell bejövő SMS esetén a készüléknek.
Mindenesetre talán már az ARF/ARK-k is hajlamosak lesznek fsk-zni... (vagy végre elbontják öket - a számhordozhatóság miatt amúgy is nagy gáz lesz velük.. pedig nekem semmi kifogásom ellenük!).
Hát átolvastam azóta az ETSI 13 dokumentumát a vezetékes SMS (azaz az online FSK adatátvitel) témájában és az implementáció messze nem lesz olyan könnyű, mint gondoltam...
Bocs! Nyertél!
Elfelejtettem, hogy az SM-C-t azonosítania kell bejövő SMS esetén a készüléknek.
Mindenesetre talán már az ARF/ARK-k is hajlamosak lesznek fsk-zni... (vagy végre elbontják öket - a számhordozhatóság miatt amúgy is nagy gáz lesz velük.. pedig nekem semmi kifogásom ellenük!).
Hát átolvastam azóta az ETSI 13 dokumentumát a vezetékes SMS (azaz az online FSK adatátvitel) témájában és az implementáció messze nem lesz olyan könnyű, mint gondoltam...
Utaltam rá, hogy utána kell néznem, szóval biztos Neked van igazad.
A matav.hu-n ez áll:
"Mindehhez csupán egy SMS - képes vezetékes telefonkészülékre és a Hívószámkijelzés szolgáltatásra van szüksége. "
Ezekszerint a Hívószámkijelzés is központfüggetlen?
C+ban, C++ban nem vagyok otthon, de egy zsák reset mindíg van nálam szükség esetére. :-)
Javítanálak egy dologban: a vSMS KÖZPONTFÜGGETLEN!
Ui. az FSK nem a központban hanem az SMS központban (fizikailag tudtommal Kelenföld TC-ben vannak) generálódik és az IN háló irányítja oda a hívót (06/41/202020).
Jut eszembe: nincs ötleted, honnan lehetne épkézláb FSK kezelő (mondjuk C, C++) program forrást beszerezni modemhez? Vagy FSK vezérlő-szekvenciákat ilyen képességű (Rockwell pl.) modemekhez?!
Mert lassan nagyon kezd érdekelni és mivel a próbálkozások úgyis ingyenesek (mármint a 41/2x), asszem belekezdek:-)
Mail-ben reagálj, ha gondolod!
van-e lehetoseg a vezetekes WAPra es MMSre? Letezik-e ilyen? Addigis, amíg megvalósul, lehetne próbálkozni alternatív megoldásokkal: vezetékes vonalon történő interneteléréssel (dial up), illetve azon túl pl az e-mailben történó kép küldéssel...
RF annyi mint rádiófrekvencia.
Az a kör alakú antenna (Totaltel) valójában egy parabola antenna volt, precízen irányba állítva egy másik torony felé.
Mit keres egy erdőben? talán az a pont volt az, ahonnan a legnagyobb területet tudta besugározni.
És miért más a légkondi?
Miért volt más venti a most végre nyugdíjba vonult AMD5x86-os procimon, mint az új AMD-n?
Kissé más technológia, kissé más teljesítménydisszipáció. De azt is mondhattam volna, hogy egyszerűen csak, mert olyan volt készleten...
A vezetékes SMS használatához SMS képes készülék IS szükségeltetik!
Amikor a mobilt lecserélik csak azért, hogy az újabbat nyakba lehessen akasztani (számít mennyiért?) addig találkoztam olyannal, hogy az ISDN NT-n régi tárcsás készülék volt... (Sokallták az ISDN készülék akciós árát?)
Na azon nem fog SMS-t küldeni.
De küldhetne, ha ISDN készüléket vásárolt volna, vagy SMS képes analóg készüléket, vagy azt a kiegészító adaptert, amire mikiMaus utalt.
Ja! Az ISDN csak ellenpélda lett volna a mobillal szemben. SMS analóg vonalon is megy, ha a központ képes rá.
Kirándultunk a 7végén és egy érdekes dolgot találtam az egyik falutól nem messze az erdőben.
Volt ott egy pont olyan bázisállomás, mint a Westelé, még az antennák is úgy voltak felrakva. Ami más volt, hogy a torony közepén volt egy marhanagy köralaku antenna TOLATEL felirattal, a konténer egyik végén peidg egy böszme hatalmas Liebehr légkondi, nem mint a Westelnél azok a kicsik és a konténer oldalán legnagyobb meglepődésemre megtaláltaláltam a régi Matáv logót és alá volt irva: Matáv Rt. műszaki állomás.
Kérdésem: EZ MI? Talán a Matávnak is van mobilszolgáltatása, amiről mi nem tudunk? Kétlem. De akkor mégis mi ez?
Ja és ha itt tartunk vajon tervezi-e a Matáv, hogy a külföldi hálózatokba is működjön majd az SMS, ill. onnan is? És a vezetekes SMS utan elmeletileg van-e lehetoseg a vezetekes WAPra es MMSre? Letezik-e ilyen?
Bocs, ha láma vagyok!
Szia Rainman!
Köszi a segítséget, azóta megoldódott a probléma. Kiderítették, hogy az EWSD amin vagyok mégis képes a hivószámkijelzésre, mint rég, azaz nem felejtette el-:) Azóta megy.
Tud valaki arról valamit, hogy a MATÁV-Vodafone, Vodafone-MATÁV SMS irány meg lesz nyitva, azaz tudjunk egymásnak SMSt küldeni? Mire föl ez a diszkrimináció? Maguknak miért csinálnak kiesett bevételt ezáltal?
Amúgy ahogy olvastam, jól belebukott a MATÁV az SMSbe, tizedannyian se használják, mint a mobilos SMSt! Gondolom jóval többet beleáldozott, mint amennyi bejön neki.
Remélem tudtok segíteni nekem. Belépek az e-számla rendszerbe és meg akarom nézni a ki nem számlázott adatokat, de mikor a kérésre kattintok, mindig a köv. üzit kapom:
"Kritikus hiba lépett fel a rendszerben. Kérem próbálja újra később."
És ez megy már szinte egy hete, akárhányszor is próbálkozom. Most én szurok el valamit, vagy az e-számla ennyire "jó"?
És Bölcskei Imre mit is nyilatkozott (szombaton?) a Népszabadságban az utolsó leszerelendő Motorola RLL-ek (kiváltva: GSM-re) apropóján?!
Nem fogjátok kitalálni: a telefont elsősorban beszélgetésre és NEM faxolásra vagy modmezésre kell hazsnálni.
És:
Azért nem tudnak kisebb alapdíjat felszámítani az RLL/GSM bűzisú előfizetőknek, mert (tessék figyelni!) az alapdíj hatósági áras és ÁTLAGOS (terüóleti és műszaki értelemben vett) szolgáltatást fedez.
Na akkor kidobtam azt a lapot mert a végén még újabb - hasztalan - levelet írtam volna a Népszabis Szabó Brigittának, hogy azért minden hülyeséget nem kell megírni, amit Bölcskei mond...
(Az, hogy tényszerűen hülyeségként az szerepel, hogy már a régi Tk tvben 9600 bps adatátviteli minőségi követelmény szerepelt - miközben ez csak a Hkt-vel jött be, addig 2400 volt a "szabvány", nem is bírt sokkal többet a sok 7A és a rosszul karbantartott AR, ezt távfelüfgyeleti tapasztalatokból tudom! - szerintem nagyon szomorú.)
Üdv.
mimimaus
PS: Kovács Kálmán úgy fél éve(?) megpendítette, hogy elveszik az Egyteemes jogolkat attól aki nem teljesíti. Na a Matáv most ezzel játszik. Elég ha egyes primer körzetekben megölik az egyetemességüket, onnan - ha a HÍF és az IHM tényleg kemény tudna maradni - elég érdekes játszma jönne ki...
A Hírközlési Felügyelet Területi Hivatalának Debreceni Irodája nyolcmillió forintos bírsággal sújtja a Matáv Rt.-t GSM hozzáféréssel biztosított egyetemes szolgáltatása miatt. A helyhez kötött telepítésű GSM szolgáltatás bevezetésekor a szolgáltató a megfelelő műszaki paramétereket nem állította be, így ez országszerte több mint 60 ezer előfizető számára okozhat hibás működést, többletköltséget. Az érintettek nem minden esetben tudnak telefonálni, faxolni, adatátvitelre használni készüléküket - derül ki a HíF [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.
Tiszadada (Nyíregyháza körzet) és Őrtilos (Pécs körzet) - két település abból a több százból, ahol a Matáv Rt. egyetemes távközlési szolgáltatását helyhez kötött alkalmazású GSM hozzáféréssel biztosítja. A szolgáltató döntése szerint az országban több mint hatvan ezren nem a megszokott vezetékes hálózaton keresztül vehetik igénybe az egyetemes távközlési szolgáltatást, hanem fix telepítésű GSM terminálokkal.
A Hírközlési Felügyelet Területi Hivatalának irodáiba több tucat bejelentés érkezett, melyek nyomán múlt decemberben egy vizsgálatsorozat indult Pécs és Debrecen körzetében. Az ellenőrzést a hatóság által meghatározott vizsgálati program szerint a szolgáltató saját munkatársaival, eszközeivel és módszereivel végezte.
Az ellenőrzés során a felügyelet munkatársai megállapították, hogy a Matáv Rt. nem teljesítette az egyetemes távközlési szolgáltatás részletes műszaki követelményeiről szóló rendeletben foglaltakat. Később, az ismételt ellenőrzés során részben ugyanazokat a hibákat tapasztalták, mint korábban: a szabályosan elindított távbeszélő hívások nem értek célba, a szabályosan kezdeményezett fax és adatátviteli hívások nem teljesültek.
Az ellenőrzést végző szakemberek viszont arra következtetésre jutottak, hogy a hálózati együttműködési zavarokra léteznek megfelelő műszaki megoldások. A hibák forrása az, hogy a szolgáltató a technológia bevezetése során a műszaki paramétereket nem állította be megfelelően.
A HíF Debreceni irodájának határozata megállapítja, hogy a szolgáltató az ismételt előfizetői hibabejelentések ellenére sem végezte el a megfelelő színvonalú hibaelhárítást és nem valósult meg az országosan egységes működés sem. A Matáv Rt. szolgáltatása több ponton sérti a Hírközlési törvény előírásait és nem felel meg más rendelkezéseknek sem. A Matáv Rt-nek hatvan nap áll rendelkezésre az eljárás során feltárt eltérések teljes megszüntetésére - derül ki a Hírközlési Felügyelet közleményéből.
>ha kitöltöd a Matáv hirlevélben levő kupont, leadod a Matáv pontjában, ajándékba kapsz 2 méter telefonzsinort!
Végülis kapott valaki ilyen zsinórt?
Merthogy kíváncsi lennék rá milyen is volt az a kétméteres? Sima készülékzsinór, vagy pediglen kézibeszélőzsinór volt? Mert azért nem mindegy!
Kétméternyi spirális kézibeszélőzsinór azért már megfelelő mozgásszabadságot tud biztosítani. Mégha nem is ér fel egy cordless-el.