Kicsi bogaram, sylvie: tényleg nem tudatosult...:) HOgy miért, azt ne kérdezd, én sem gondolom hogy megtanulják cca. 4-5 hónap alatt, leadják egyszer és kész...:) rövidzátlat, vagy ilyesmi (My mind...is in darkness now..).
Köszönöm, hogy eloszlattad a homályt :)
Megnézem, amint tudom.
Raddi: Igazad van, az erdetiben nincs ilyen, legalábbis a filmben biztosan.
Láttam a pécsi előadást és érdekes módon itt Jézus megfeszítése után is elhangzik egy "Szép volt Jézus ..." (by angyalok kórusa).
Ez ugye volt Júdás öngyilkossága után ("Szép volt Júdás" ~ "Well done Judas , good old Judas"), de nem emléxem, hogy eredetileg Jézus után is volt ilyen.
Csak én nem emlékszem, vagy a pécsiek egészitettek itt ki ?
Kicsi Bogaram, hirisov!
Lehet, hogy benned nem tudatosult, de Pécsett nem egyedi alkalom volt a novemberi előadás, folyamatosan játsszák a JCS-t. Decemberben a következő időpontokban juthatsz el még:
dec. 19. 15 illetve 19 óra
dec. 21. 19 óra
dec. 25. 15 illetve 19 óra
dec. 28. 19 óra.
A szereposztást sajnos nem tudom, azt érdeklődd meg. Ha most egyik időpont sem jó, januárban folyt.köv.
Valóban a Miklós Tibor-féle fordításról van szó. Én nem tudom, ki tehet róla, de hallottam korábban a Getshemane-t, meg a Superstart normálisabb magyar szöveggel is.
Ted Neeley vagy Ian Gillian... Szerintem is-is. Előbbi Jézus, utóbbi Szupersztár. Mindkettőt lehet szeretni, de talán Webberék felfogásához valamivel közelebb áll Ian Gillian. Én úgy érzem, ők azt is be akarták mutatni, hogy Jézus is esendő lélek volt, az utolsó időkre őt is megkavarta egy kicsit a dicsőség, a népszerűség. Aztán persze lehet, hogy — ahogy Arany János mondta — „akarta a fene”.
Hangok...érdekes kérdés. Sajnos nem tudtam lemenni az előadásra Pécsre, pedig nagyon érdekelt volna..:( legközelebb bárhol is lesy kis Hazánkban, nem hagyom ki. Nagyon kiváncsi lennék rá magyarul. Kedves sylvie: ez is az a bizonyos Miklós Tibor féle fordítás volt? - no, szóval hangok: sok szerep van, amit nagyon nehéz jól énekelni, de a JCS Jézusa olyan nevek után mint Ian Gillian és Ted Neeley, talán egyike a legnehezebbeknek.
Szerintem egyébként Jézust legjobban Neely énekelte (állítólag nagyon kedves, szeretetteljes öregember lett belőle...talán amilyen Jézus lehetett volna, más körülmények közt.. ). Nekem Gillian kicsit rockos, valahogy érzem mögötte a "sztárt"...Neeley pedig mintha tökéletesen belebújna, alakítaná, átélné a szerepet. Persze ezt valószínüleg azért érzem így, mert én a filmet láttam először...
Neeleynél mintha két teljesen különböző orgánum, hang lenne jelen. Az egyik amikor az emberekhez szól, ez általában szeretetteljes, bölcs, nyugodt (nagyon jól érezni a Hosanna-ban...még Kajafáshoz is szinte barátian szól). A másik, amikor Istennel beszél - ez néha harcos, néha könyörgő, néha kétkedő - de szinte sosem nyugodt. És van egy rész, amikor eggyikből a másikba vált: "Why then am I scared to finish...what I started...(és itt!!!!)..what you started..I didn't start it.." hát ez valami fantasztikus. Nagyon meggyőző, emberi szerintem. Valahogy ezt nem érzem annyira Gilliannél, ott mintha mindíg harcolna.
Nagyon türelmes ember vagyok, mar csak azért is mert évek óta türelmesen kutatom a kottát. Ehhez képest most felcsillant a remény. A pécsi JCS-hez nem tudok sajnos hozzászolni, mert nem láttam. Csengeri Attila / ha jólértettem ő volt a főszereplő/ szerintem nem jó karakter Jézus megformálására. Sokkal férfiasabb, teltebb hangú tenor szerep mint Csengeri "barokkos" kappan hangja. A Miss Saigonban elment a Dorien Grayben jo volt. A hangterjedelmét nem lehet elvitatni a magas tartományokban kitűnő és magabiztos. Legalábbis amikor én láttam játszani. Gyulán Szomor György énekelte, jobb volt. De a csúcs nekem Ian Gillan. Ő igazi karakter. Férfias hangzás, magabiztos magasságok. Kár hogy elitta a hangját... Meg hát öreg is.
Sylvie! Türelemmel várom a fejleményeket és akkor visszatérünk a fantomra. Angol szöveggel jó?
Péter!
Van egy ismerősöm, neki megvolt... Ha szerencséd van, még nem kavarta el és el tudom kérni tőle. Csupán türelem kérdése az egész. Engem viszont az Operaház fantomjának a szövege érdekelne, de rettentően.
Mellesleg látta azóta Pécsett valaki a JCS-t? Borzasztóan szeretém már megvitatni valakivel, aki igazán ért hozzá!
Hát az kellemetlen.. Amit én láttam abban nem volt köszönet a Szegedi Nemzeti Szinházban játszották pár éve. A zongorakivonat egy kézzel írt szutyok néha látszódnak a vonalak meg a hangok. Azért hallás alapján el lehet énekelni ha nagyon elszánt vagy. Ráadásul a kottatáros úgy ül rajta, mintha Salamon kincse lenne. Néhány oldalt volt hajlandó lemásolni belőle. Na azért még nem adom föl, ha már eddig küzdöttem. Hátha valaki tud szerezni.
Jézus Krisztus Szupersztár kottára lenne szükségem lehetőleg fénymásolatban. Cserébe tudok más musical kottát adni fénymásolva (MISS SAIGON, NYOMORULTAK, AZ OPERAHÁZ FANTOMJA stb.)
Noshát. Átnéztem a négy evangéliumot és abban tényleg nem említik Júdás előéletét. Később Jánosnál (12,4) van egy utalás Júdás jellemére: "Az egyik tanítvány, az áruló Júdás, aki elárulta, méltatlankodott miatta: 'Miért nem adták el az olajat inkáb...' De nem azért beszélt
így, mint ha a szegényekre lett volna gondja, hanem mert tolvaj volt: ő kezelte a pénzt és eltulajdonította amit rábíztak."
Ugyanakkor Márk és Máté ezt nem említi, Lukácsnál pedig meg sem találtam ezt a részt. Úgy érzem, ez csak Júdás utólagos és kicsinyes befeketítése.
hirisov >Well done Judas: én úgy érzem, az angyalok kórusa kissé "gúnyosan"
>énekli ezt a részt. Azt hogy "Jól van..."
Nem tudom, mennyi volt a gúny az énekben, egyszerűen nem "érzem", de valahogy nem tűnik gúnyosnak. Inkább leereszkedő vagy helyeslő...
Abban viszont teljesen igazad van, hogy súlyos büntetést kapott.
Alice >Úgy gondolom, hogy Jézus is csak azt teszi, amit Isten akar, és
>olyannyira egyedül van, hogy még Isten sem szól hozzá, hiába kérdezi
>("WHY should I die", "Why am I scared to finish what I started? What
>YOU started - I didn't start it") Egyáltalán nem biztos a dolgában:
>"before I change my mind"
Szerintem meg éppen itt kapja meg a választ, hiszen nem véletlenül változik a szöveg:
"Why then am I scared
To finish what I started
What you started
I didn't start it
God thy will is hard"
Az első két sorban még egyes szám első személy, tehát úgy gondolja, hogy ő "találta ki" és indította el az egészet és ott a 2. és 3. sor között megkapja a választ Istentől, ezért vált át a 3. sorban esz. II. személyre, ott mondja ki, hogy "what YOU started". És mivel megkapja a választ, elfogadja a sorsát...
"I will drink your cup of poison
Nail me to your cross and break me
Bleed me, beat me
Kill me, take me now
Before I change my mind"
...csak következzen be minél hamarabb, mielőtt nem lesz bátorsága hozzá.
Huhh... Sorry a sok szövegért. B-)
Filburt
Ui: Júdás halálakor az angyalok ezt éneklik: "So long Judas" tehát "Viszlát Júdás"
Ajánlom mindenkinek a Mitológiai enciklopédia második kötetét. Az két oldalt szentel Júdásnak, minden variáció benne van, ami csak lehetséges. Ezek közül a Webber-Tim Rice változat szerintem az, miszerint ő volt az egyetlen apostol, aki együtt indult Jézussal Galileából, gyakorlatilag „együtt kezdték”. Emellett azonban számos más variáció létezik. Művelődjetek! (én már megtettem)
Igen, Júdás az árulásával tulajdonképpen "jót" akart ("they'll crush us if we go to far" és " I acted for our good"), nem akarta, hogy ez legyen belőle ("I'd save him if I could"). Mikor először olvastam, hirtelen nem tudtam, mi akart lenni ebben a jó, de hamar rájöttem. :O)
Érdemes volt a szöveget újra elővennem, mert egy kicsit más fényben látom a dolgokat.Úgy gondolom, hogy Jézus is csak azt teszi, amit Isten akar, és olyannyira egyedül van, hogy még Isten sem szól hozzá, hiába kérdezi ("WHY should I die", "Why am I scared to finish what I started? What YOU started - I didn't start it") Egyáltalán nem biztos a dolgában: "before I change my mind"
Akkor miért mondja Júdás, hogy "You want me to do it! Why if I just stayed here and ruin your ambition?" Ennyi erővel Istennek kéne mondania. Amikor meghal, Istenen kéri számon.
Egyébként mindegy is, mert közvetve...
Nem tudom kifejezni magam, ugyhogy távozom.
- szerintem nem Jézus súlyát csökkentették le az operában (lehet azt?), csak a nézőpontot helyezték át Júdás felé. Ez szerintem nem szokatlan: az Ember tragédiájában is Lucifer talán az igazi főszereplő
- amennyire emlékszem, az evangéliumokban nincs arra utalás, ki lett volna Júdás - a hozzáragasztott jelzőből (Iskarióta) egyesek arra következtettek, hogy a szikarióta politikai mozgalom tagja lehetett
- valóban Pál volt az, aki vám- és adószedő volt, még Saulus néven, aki aztán a Damaszkuszba vezető úton egy látomás hatására megtért
- Júdás tragédiája az szerintem, hogy nem ismeri fel vagy el Jézus isteni mivoltát - tanítót, szellemi, mozgalmi vezetőt lát benne, s mint ilyet, racionálisan próbálja őt megítélni és ilyen szempontok szerint próbálja őt befolyásolni - megrémíti őt az, hogy szellemi-politikai mozgalomból "vak" tömegek által követett vallási mozgalommá válnak. Részben ez vezet aztán árulásához, túl azon, persze, hogy valakinek el "kellett" árulnia Jézust, ahogy az meg volt írva. Júdás persze nem érti, hogy miért pont Ő (why You chose ME for your foul, bloody crime).
Örülök hogy ilyen sokan ismeritek a rockoperát, és megosztjátok velünk a véleményeteket.
Well done Judas: én úgy érzem, az angyalok kórusa kissé "gúnyosan" énekli ezt a részt. Azt hogy "Jól van..." magyarul is többféle hangsúlyban mondhatjuk, lehet olyanban is, ami nem egészen azt jelenti, amit a szavak sugallnak.
Júdás és a sakkfigura szerep: " My mind is clearer now...at last all too well I can see where we all soon will be.." - ezek Júdás, és az egész rockopera kezdőszavai, nyilván nem véletlenül. Júdás azt mondja tisztáBBAN látom már, és nem azt hogy tisztán...mintha neki is zavaros lenne amit lát, sejt a jövöből. Ez mégis arra utal, hogy saját gondolatai, erkölcse, érzései mondatják vele azokat a keserű szavakat, melyeket a "Heaven On Thier Minds"-ban hallhatunk tőle - s melyeket végig, az öngyilkosságig ismétel. Tehát a történtek tényleg zavarják Őt, más kérdés, hogy Ő nem Jézus halálát akarja - azt semmiképpen sem. A lelkiismerete kimondatja vele azokat a bizonyos szavakat - egyszer magában (Heaven On Thier Mind), aztán Jézusnak (Everything's Alright), végül elkeseredettségében a farizeusoknak (Damned For All Time). Ami ebből következik (Judas, thank you for the victim.
Stay a while and you'll see it bleed!), az már nem Júdás akarata, felelőssége - elvileg. Gyakorlatilag nem ez a helyzet, sőt az "Úr" Júdást példátlan büntetéssel sújtja: "You'll be remembered forever for this" - ennek igazságát érzi meg Júdás, amikor véget vet életének. Amit ekkor énekel, hogy: "My mind is in darkness now" az szerintem nem az örületre, hanem a keserűségre, szomorúságra utal. Júdás pontosan tudja mivé lett tette, és mivé válik neve az emberek körében...
Itt valahol lentebb már volt szó róla, hogy Júdás csak eszköz volt Isten kezében, nem a saját akaratát érvényesitette. Most az a jelenet jutott eszembe, amikor öngyilkos lesz. Esze ágában sincs meghalni, nem is ő vezeti a saját kezét! És azt mondja: "You have murdered me"
Ez olyan sakkfigura dolog, szerintem.
Well done Judas: ez akarna a köszönet lenni. Ez tényleg elég furcsa, elvégre nemigen tehetett volna mást, nem?
Szerintem viszont a mennybe került. Lehet, hogy ez a jutalom?
Erre csakis Tim Rice-ék tudnának válaszolni, ki tudja, mire akartak utalni.
Egyébként egy másik apostol volt az adó-, esetleg vámszedő. Pál, ha jól tudom. Néhányan pedig egyszerű halászok voltak. Júdás halász sem volt.
Javitsatok ki nyugodtan.
Ígérem ma este átnézem a vonatkozó szakirodalmat, ugyanis én sem vagyok benne túl járatos. De emlékeim szerint nem bűnöző volt, talán adó- vagy vámszedő? /Jó, azért valahol lehet közöttók párhuzam. B-)/
Azt viszont szó nélkül elismerem, hogy övé a legnehezebb szerep. Ott tényleg kellett tudni énekelni. A másik nagy kedvenc Kajafás (ki énekli őt a filmben?)
Alice!
Az eredeti történethez képest szerintem mindenképpen torzítottak Jézus személyiségén, hiszen továbbra is fenntartom, hogy Júdás volt az igazi főszereplő, de ezt csak így érhették el, különben Jézus "súlya" lemosta volna őt. Sőt, talán nem is Jézus vagy Júdás, inkább maga a folyamat volt a lényeg. Ebben viszont nagyon igazad lehet!
hoember66!
A fehér ruha nem biztos, hogy a Menny jelképe, sőt! Az a sok csillogás, a showbiz szerű felvonulás és az egész utolsó jelenet kivitelezése inkább a Pokolra vall, mert ha "fentről" jött volna, akkor méltóságteljes és drámaibb lett volna. Így viszont felszabadult és laza. Most viszont magammal vitatkozva: miért köszönik meg az angyalok (a nem látható kórus) Júdásnak többször is amit tett (Well done Judas! Good old Judas!) ha a végén "lentről" jöt? Vagy jó hogy megtette de nincs rá tovább szükség? A fene megette, nem bírok rájönni... B-)
Újvendég vagyok, szintén rajongó! Filburt szívemből beszélt, én is úgy találtam, hogy Jézus kicsit nyafog. Egy értelmezés: Jé a végére kissé elfordult azoktól az értékektől, amelyekben kezdetekben hitt, kezdte "élvezni" a földi létet. (gondolok itt a jelenetre, amikor drága olajokkal kenegetik, és mikor Jú a szemére veti, hogy azt a pénzt a szegényekre is költhették volna, Jé azt mondja, hogy szegények mindig is lesznek, nézzék inkább a jó dolgokat amik vannak) Szemben vele Júdás, "régi motoros" (szerintem főszereplő) aki az egyetlen méltó beszélgetőtársa Jézusnak, tulajdonképpen nem is párbeszél mással, főleg nem a többi apostollal. Szeretném felhívni a figyelmet (Júdás szerepét tisztázandó), hogy mikor halála után visszajön, nagyon úgy néz ki, hogy a mennyekből jön. (tudjátok, fehér ruha, kórus)
Egyébként film, zene, ének, szereplők, topic, mind csillagos ötös.
En is nagyon szeretem a JCS-t. Amikor eloszor hallottam, teljesen letaglozott! Ez nem is volt olyan regen...
Abban egyetertek, hogy Judas volt az egyetlen, aki latta Jezus hibait. Sot, szerintem o allt legkozelebb hozza az osszes ember kozul. (hu, de jol hangzik)
Jezust viszont tobbnek erzem, mint egy "nyugos fickonak"! :o)
En kierzem a ketsegbeeseset, egyedulletet, eltavolodasat az emberektol. Nagyon is latja, hogy senki sem erti ot, es az is felelmetes, ahogy pontosan tudja elore, hogy mi fog vele tortenni. Ezt gyakran ki is hangsulyozzak a tortenet mas feldolgozasaiban.
Amit nagyra ertekelek, az az, hogy a tortenetnek ezt a periodusat valasztottak az alkotok: a vegjatekot. Persze ismerjuk az elozmenyeket es az utana kovetkezoket. De en orulok, hogy semmi feltamadas es mennybemenetel! Pont az a lenyeg, hogy ezernyi a ketseg.
Es a szovegek mesteriek.
Legyetek jok.
Elisz
Ui. A filmes valtozatot nem szeretem annyira, persze az legalabb az osszes szamot tartalmazza
Bevallom, nem vagyok túlzottan járatos a Bibliában, de úgy tudom, Júdás eredetileg egy bűnöző volt, akit Jézus megtérített. Saját erőből árulta el Jézust, csupán azért a harminc ezüstért. Egyébként totál mellékszereplő.
Ehhez képest Webberék a sors kezét csinálták belőle, aki véghez viszi Isten akaratát. No meg egyfajta tükröt, hiszen Jézus cselekedeteit egyedül ő látja kritikusan (egészen addig, amíg meg nem őrül). Mellesleg az amerikai előadásokon annyira Júdás a főszereplő, hogy a színlapon is minimum egy szinten írják ki Jézussal, de sok helyen ő az első. Nem tudom, mennyire figyelted, de Webber a szerepet is sokkal nehezebbre írta. Beszéltem olyannal, aki váltott szereposztásban játssza a kettőt (már megint a Kárpáti Norbi), ő azt állítja, szinte pihenés volt Jézust próbálni Júdás után (főként hangilag).
Helló!
Szerintem sem voltak zavaróak, sőt még illettek is bele, hiszen a templom éppen piacként funckionált, ennek megfelelően tele is volt odaillő tárgyakkal (mérleg, fegyverek, éxerek, stb).
Viszont másik kérdés (nem akarok ám hitvitát nyitni vele, de ): az alaptörténet (Bibilia) szerint Júdásnak el kellett árulnia Jézust? És ha igen, akkor csak Webberék szerint nem követett el bűnt? Egyébként szerintem az egész rockopera inkább szól Júdásról, mint Jézusról. A filmben Jézus egy nyűgös fickó volt, aki a történet nagyrészében inkább csak "elviselte" a messiásságot. Nem?
Nálam a tankok és repülők egyértelműen a kényszert jelképezik, a felsőbb akarat megjelenítését. Hiszen Judás nem spicliségből árulja el Jézust, hanem azért, mert így rendeltetett. Legalábbis Webber és Tim Rice szerint...
Tankok és repülők... Emlékszem, amikor kb. tíz éves koromban először láttam a filmet, baromira zavart, hogy egy ókori történetbe hogy kerülnek tankok, repülők, plusz zongora, meg hasonló furcsaságok. Később ez a zavaró érzés elmúlt. Szerintem részben zavarbaejtés volt a cél, esetleg a hatalmat jelképezte, vagy az elidegenedett világot, stb. Maga idejében a film nagyon formabontónak minősült.
A rangsorolásról szólva zeneileg elsősorban a 69-es anyag tetszik Ian mesterrel, bár a filmben jobban eltalálták pl. a papokat (gondolok a magas-alacsony hangú párosra) Meglepődtem azon, hogy két dallal több van a filmben, mint a lemezen. Színházban én a Rockszínház produkcióját láttam jó régen, de nem voltam elájulva a magyar verziótól.
Jelentés a ködmezőből (ugyanis végig tejfölben utaztunk Szolnoktól Pécsig és vissza)
Szóval megnéztem a Jézus Krisztus Szupersztárt a Pécsi Nemzeti Színházban. A legnagyobb probléma vele éppen az, hogy ez Jézus Krisztus és nem Jesus Christ. Talán nem kellene ennyire erőltetni a magyar nyelvű szöveget... Meg talán ropckoperát sem kellene játszania egy alapjában véve prózai társulatnak. ( Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Rock Színház...) Engem ugyanis kimondottan idegesít, ha egy profi Júdás és Mária mellett abszolút amatőr (lásd hangmentes) a Péter, a Heródes, a Simon és még sorolhatnám. Jézus pedig külön zavart. Én kis naív, azt hittem, ha Csengeri Attila egy évig kinn volt Angliában Dorian Grayt játszani, akkor tud énekelni. Tévedtem... (vagy az is lehet, hogy ahhoz a szerephez jóval kevesebb hang kell, mint Jézushoz?)
Tehát: a mozgás, a ZENE, no meg a Kárpáti Norbi jó volt, ezekért érdemes volt ennyit utazni (cirka 500 km). Na de a többi????!!!!!!!!
Egyébként kinek a kedvence az a Sárdy-utánzat Homonnay Zsolt? Szolnokon is lehúzott egy évet, de inkább ne tette volna... Minden szerepét (azt a kettőt) kettős szereposztásban játszotta, de a „váltótársai” erőlködés nélkül lesöpörték a színpadról.
Na Hi!
Nekem is nagy kedvencem és a sokféle előadás közül a film és az abból készült dupla CD jött be a legjobban. Viszont ha már a hazai feldolgozásoknál tartunk: ősszel Fehérváron volt 4-5 angol nyelvű előadás, amit a hely amatőr (profi tudású, de nem ebből élő) zenekarok követtek el. Én csak az elsőt láttam ami rettentő magas színvonalú volt, de a többi szem és fültanú szerint a többi még jobbra sikeredett. Kajafás és Pilátis még jobb is volt mint az igazi !!! Nem eljátszották, hanem fent állt a színpadon a kórus és a zenekar és csak azok a szereplők voltak fent, akiknek énekelni kellett. Tényleg nagyon jó volt, csak a helyi pap bevezetője nem kellett volna elé, mert látszott, hogy gőze nincs, miről szól. Azt hiszem (bár nem vagyok biztos), hogy jövő nyáron újra előadják... Ebben az esetben tutira ott leszek.
Sajnos volt már szerencsétlenségem magyarul is hallani. Nem sznobizálásból, de rettenetes. Az eredeti szöveg nem adható vissza az eredeti dallammal együtt, tehát az egyiknek vesznie kellett. Persze, hogy a szöveg lett az áldozat.
Különben tud róla valaki, hogy hol szerezhető meg Bp-n a fent említett eredeti dupla CD? Ugyanis nem nagyon látom....
Ja, még egy kérdés: mit jelentenek a filmben a tankok és a repülők? Az ördögöket és angyalokat? Vagy csak egy zavarbaejtés céljából "bedobott" megoldás?
Legyetek jók, sorry a sok szövegért.
Filburt
Ui: tényleg hasonlít a Mester és Margaritára, de abból rettenetes filmet csináltak...
Kedves Alison, sylvie köszönöm az infokat.
Most egy kissé szomorú vagyok ám, mert lehet hogy nem tudok elmenni, pedig nagyon szeretném. Itthon megbeszéltem, a Színházat felhívtam, azt mondták van még jegy, bár már csak a karzaton, és lehet hogy holnapra mire leérnék már elfogy. Ki tudja? Telefonon sajnos nem tudtam vásárolni, csak személyesen lehet. És nem tudom, hogyan tudnék visszajönni Pestre. Az esti előadás 7-kor kezdődik, 10-ig biztos tart (inkább tovább...:) A hölgy azt mondta, hogy úgy tudja vmikor du. 5 körül van vonat vissza. Az kissé korai...Szállást nem nagyon tudok keríteni egy nap alatt - nincs is túl sok pénzem sajna....a vonatjegy is vagy egy ezres, inkább több oda-vissza (évet halaszottam, ugyhogy nem jár a diákkedvezmeny...remek. )
Azért megpróbálok valamit kitalálni, mondjuk lemegyek a délutánira, hátha akkor még vissza tudok jönni. Na mindegy, nem akarok itt siránkozni, csak úgy örülnék ha láthatnám.
Ha valakinek bármi mentőötlete van, nagyon szívesen fogadom...:)
Kedvs hirisov!
Nem tudom, hogy azóta megtudtál e valamit a pécsi előadásról.
Ha nem, akkor néhány információ:-Pécsi Nemzeti Színházban játszák, Jézust Homonnay Zsolt játssza, aki az egyik kedvenc színészem. Jegyeket szerintem a színházban lehet venni, vagy telefonon rendelni.
Csak ennyi.
Helló:Alison
Az en szubjektiv velemenyem az, hogy a filmzene sokkal jobban van hangszerelve, mint az eredeti. Persze en alapjaratban a kemeny, rockos hangzast kedvelem, bizonyara ezert. Az enekhangok tekinteteben mind a ketto egyforman tetszik. Maguk a szamok kulon-kulon is baromi jol ki vannak talalva. Nagy hatassal volt ram a zene is es a film is. A story ugyebar orokzold + hozza a jo zenei koncepcio megunhatatlanna teszi az egeszet. Webber jol beletrafalt.
Hirisov! Először csak a Getsemane-t hallottam (by Kárpáti Norbert). A film anyaga volt a következő CD-n, magát a filmet csak utána láttam, de persze ezek között túl nagy különbség nem volt. Később annál inkább, amikor az Ian Gillan-féle első variációt is megismertem. Az valami szenzációs! Szóval pillanatnyilag a sorrend: Ian Gillan, Kárpáti és csak utánuk jön a film.
Sajnos a Tommyról én sem hallottam korábban, de majd megpróbálok kideríteni róla valamit.
Kedves Sylvie nem magadban beszélsz, csak hát tudod néha dolgozni/tanulni/stb. is kell...(Surely you're not saying we have the resources to save the poor from their lot...szóval biztos mindenki azért dolgozik, hogy meglegyenek azok a források...:)
Én is meg szeretném nézni azt az előadást, ha nem lesz vmi nagy áruláss akkor le is megyek remélem...csak hát mindenféle családi ünnepek lesznek a hétvégén, de majd csak kimentem magam vhogy. Utána értekezünk...:)
Nem tudja valaki, hogy hol lehet a villon által említott Tommy-t megszerezni? Kiváncsi lennék rá.
Még egy körkérdés a végére: 1, Melyik változatot láttátok először? 2, Melyik változat a kedvencetek? 3, Nem (volt) fura, szokatlan Nektek a másik változatot hallani?
Nem maradsz egyedül...Valaki mindig olvassa, csak legfeljebb nem mindig írnak...
Nekem a legnagyobb kedvencem, és először Szegeden láttam, magyarul, (azt hiszem, ez volt az magyar ősbemutató,) és addig ilyen, vagy ehhez hasonló még nem is létezett számunkra. Nekem különösen tetszett, mert nagy kedvenceim közé tartoznak a komolyzene, és a könnyűzene különböző ötvözetei. (Ezért tetszett az "István a király" is, főleg a mesterien összekovácsolt Beethoven-nyitány szimfonikus és rock hangszereken)
Később, megláttam filmen is, és megszereztem az eredeti 1969-es lemezt is, hát egyik jobb, mint a másik, de azért jó, ha mindegyikből van, mert lehet hallani a változásokat, énekstílus különbségeket, sőt még azt is, hogy hol mit hagytak ki, vagy raktak bele...
Ja és nagyrészét fejből tudom....szóval kicsit megszállott vagyok.
Apropó: nem tudná valaki megszerezni a mű partitúráját ( =a zenekarban a karmester kottája, amiben benne van az összes hanszer szólama)? Esetleg a félplayback kíséretét (szigorúan otthon énekelgetni...)? MP3-ban is jó, vagy bármi lejátszhatóban...