Miért van hívójelzés előjelzőn? Miért van hívójelzés ismétlőjelzőn? Aki ezeket összerakta, fogalma sem volt az OSzZsD-jelzésrendszerről. És a szomorúbb, hogy évek óta "teríti" őket. Volt már róla szó, hogy ezek a jelzők miért olyanok, amilyenek: a gyártó válasza (itt a Fórumon) kb. az volt, hogy olcsóak, de már vannak az eredetire jobban hajazó jelzői is, drágábban, vegyük azt.
Amikről egyébként már valóban felismerhető, hogy MÁV-os jelzők, és bár én csak fotón láttam őket, egészen jó ár-érték arányúaknak tűnnek, ha valaki szemet tud hunyni a szvsz. otrombán túlméretezett oszlopokon.
Ha meg olyan jelző kell, aminek az oszlopa sem (zavaróan) túlméretes, és nem is drága (a Vamitools "olcsó" és "drága" jelzői közé van belőve), akkor ott vannak a Miniboxról rendelhető jelzők. Azokkal van tapasztalatom: szépek, szépen világítanak (nem látszanak át), és a készítőjük tisztában van a jelzésrendszer működésével; kérésre készít mindenféle fura, készleten nem lévő variációt indikátorokkal, hívóval (talán még hívásfeloldóval is). Viszont a telepítésük némileg macerás, mert az aljuk egy elég kis NyÁK-ban végződik.
Igen, csak a többi fajtát asztalba kell építeni, és alulról vezetékezni, felfogatni, stb. Ez meg tulajdonképpen "készen" volt már.
Nagyon sokat nem használtam, csak gyerekkoromban mikor először lett ilyenem, kábé a fél osztály hozzánk járt villanyvasutazni, a csodájára járt mindenki, h mik vannak, világít - színesben, meg megáll a vonat magától, stb.
Üdv! Be tudnád linkelni a stummi-n a beszélgetést?
Nem tudok német logikával keresni, és csak az "ajnárózós, jajj de szeretnék ilyent" bejegyzéseket hozza a fórum keresője.
Amúgy 285 LED... 6+1 kocsiban: 40-45led/kocsi.... komoly elektronika, és szervezés kell ennyit beleszuszakolni egy-egy vagonba. Valóban szükség van e-ennyire? Valószínű igen, hiszen erre van igény...
Egy led kb. 0,7-0,9mA-nél már egész jó fényt ad ez kb 50mA/kocsi. Így nem egészen értem a melegedést, és ez egész problémát - kb max 300mA/szerelvény, ha minden LED egyszerre világít, de pont az a lényeg hogy össze/vissza világítanak... (azaz egy hangos, füstölős ámerikai/eu gőzös ennél önmaga többet fogyaszt, ha megindul egy emelkedőnek).
A Roco OBB Nightjet Black Edition leirasa Google forditoval:
A Nightjet Black Edition legfontosabb jellemzői: A különleges kiadás 150 (DCC) / 50 (AC) darabra korlátozódik Minden kocsinak saját, egyedi tervezésű világítótáblája van a DCC digitális működéshez Kapcsolható az első/hátsó lámpa, a vezetőfülke világítása, a vonat célállomásának kijelzője és a folyosó világítása, és számos rekesz is egyedileg megvilágított Az összesen 77 aux kimenettel 285 LED vezérelhető az egész vonaton A speciálisan kifejlesztett véletlenszerű üzemmód azt a benyomást kelti, hogy az utasok éjszaka átmenetileg fel- és kikapcsolják a világítást a fülkéjükben. Váltás hideg fehér vagy meleg fehér belső világítás között A világítás minden autóban pufferelt, saját kondenzátorokkal, beleértve a töltőáramkört is A világítótáblák mindegyike saját Railcom adóval rendelkezik, így kényelmes programozást tesz lehetővé a főpályán.
Engedélyezett ÖBB modell
De biztos ami biztos, az osszes verziot (DC, DCC, AC) visszahivtak.
A Stummiforumon megy egy inteziv kommenteles. A konkluzio - bar a Roco meg nem nyilatkozott a valodi okarol - ket dolog korul lehetseges: az egyik a kapcsolo minosege, a forrasztas es a vezetekek terminaljai kozelsege egymashoz zarlatot okozhat.
A masik, ami a valoszinubb de nem zarja ki az elsot, az hogy az egesz elektromos rendszer es a design tulherheli az aramkort es komponenseit. Ezt a vonatot telenyomtak kocsinkent kapcsolahato vilagitassal - meg kulon fulkeknek is lehet kapcsolni a vilagitasat, veceknek, vegzar lampaknak is - puffer kondenzator mindenhol, es az aram nem egyenloen elosztva van felveve a sinrol hanem allitolag a vezerlo kocsibol indul a vegeig. A tuz is a vonat elejen tortenik.
A Héten viszem vissza, Ugyanaz Mint a Railjet szerelvények, óvatosan szét kell húzni, sajnos nem arra van kitalálva hogy szétszedegesd, Kell hozzá azért némi erő hogy összetold, szétszedni meg kínszenvedés.
Ehez a szetthez adtak a egy távtartó műanyagot hogy összekapcsolásnál a csatlakozók egy magasságba legyenek.
Ha valaki az tervezi hogy sokat szedi szét meg rakja össze szerintem vagy törni fog valami, vagy annyira megkopik a csatlakozó szerkezet hogy szét fog kapcsolódni.
Nekem a gyári digitális van meg, az analóg nem tudom hogyan csatlakozik.
Találkozott már valaki a Roco új Nightjet szerelvényével? Ahogy a leírásából látszik merev kuplunggal szállítják, de akkor hogy lehet ezeket szétkapcsolni? Ok, hogy ezzel lehet a lehető legélethűbben, a legközelebb kapcsolni a kocsikat, de azért 2 méter 20 centit nem mindenki tud egyben eltárolni, azt időnként szét is kell szedni. Van valami speciális eszköz az ilyen kuplung szétkapcsolására, vagy csak simán meg kell "tépni", és enged? Nem teszi ez tönkre a befogó szerkezetet és a rugót? Vagy az oldalára kell borítani a szerelvényt, és alulról csipesszel hozzá lehet férni? Na de 2,2 métert? Hány kéz kell ehhez, ha egyáltalán van ennyi hely, és nem sérül tőle a festés? Esetleg lehet használni sima fecskefarkú kuplungot a merev helyett, és akkor legfeljebb nem lesz olyan szép, de könnyen szétkapcsolható? Egyáltalán elfér a fecskefarkú kuplung a kocsik között/alatt?