Keresés

Részletes keresés

Szilva2 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 779
Éppen ezért a csakért voltam én baromira rossz tanuló általánosban, vagy iskolaértetlen, vagy tudomisén, ahogy akarjuk. Későnérő. :) Később ugyanis sokminden érdekelt, és sokat is olvastam. Legalábbis ahhozképest, amit 12-13 éves koromig olvastam. Szerintem baromi unalmasan adták le az anyagot. Amikor érdekes volt, akkor meg tanulni is alig kellett, mert minden azonnal megragadt. Kár, hogy erre kevesebbszer került sor. Örülök, hogy a gyerekeim nem csak rám hasonlítanak. :))
Előzmény: Gabiiiiii (778)
Gabiiiiii Creative Commons License 2006.03.06 0 0 778

de,mint tudjuk,az elet nem habostorta mar iskolas korban sem es kesobb sem.

Egy csomo dolgot meg kell tanulni,azert,mert CSAK

Ha alternativan el lehetne donteni,kinek mit van kedve megtanulni,eluralkodna a kaosz.

bar mar efele tartunk:(

Előzmény: Szilva2 (777)
Szilva2 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 777

Ennyi idősen már egyáltalán nem gondolom feleslegesnek ezeket. De mikor gyerek voltam, halálosan utáltam bármely ország iparát, vagy kapcsolási rajzokat, vagy egyéb száraz, és unalmas anyagot. Mára úgy gondolom, hogy az előadásmóddal van/volt a baj, nem az anyaggal.

Előzmény: bokor (773)
hodográf Creative Commons License 2006.03.06 0 0 776
Azt hiszem, nem csak a te gyereked ufo, az enyém is. ugyanis az alapban lusta disznó fiam boldogan tanul meg magától minden memoritert, főleg, ha vers.
Előzmény: bokor (773)
bokor Creative Commons License 2006.03.06 0 0 775

Nem elég, hogy neked mit jelent a vers, vagy mit jelent egy festmény, szobor, film, bármi. Ezek az alkotások egy bizonyos, történelmileg, művészettörténetileg behatárolható időben, bizonyos térben jöttek létre, a művész életének egy bizonyos korszakában - ezeket bizony ismerni kell ahhoz, hogy véleményt formálhassak.

Ha a diákságtól simán a véleményét kérdezed, a legtöbbször a tetszik-nem tetszik a válasz, a miértnél már megállnak... :-(

Előzmény: tricse (771)
tricse Creative Commons License 2006.03.06 0 0 774

hehe---az enyémek a kivételek amik erősítik a szabályt---van két széttréningezett agyú hülegyerekem:))))))))--tréfát félretéve,vannak olyan emberek akiknek olyan az agyuk mint a szivacs,csak úgy szívják magukba az infókat,tanulniuk szinte nem is kell,ha ez még logikus gondolkodással párosul az kész főnyeremény

na az ilyen gyereknek szinte öröm az iskolába járás--a nagyfiam ilyen

a két kicsi mire megtanul és megért valamit már vizek folynak rólam és másnapra meg el is felejtik

a probléma az egészben ott leledz,hogy a suliban egyforma elbírálás alá esnek

a tanerő megmondta a kisfiam lehetne ötös tanuló is csak hát erős az osztály---puff neki---majd a továbbtanulásnál szépen elmagyarázom mi?

Előzmény: Gabiiiiii (772)
bokor Creative Commons License 2006.03.06 0 0 773

Teljesen igaza van. Memoritert kellene sokat, kicsiknek is, nagyoknak is...

(hihetetlen mennyiségű versre emlékszem, amiket kisiskolás koromban tanultam meg. Az nem lehet véletlen. És a tanítványaim is képesek komplett kifejezésekre emlékezni németből, amit valamilyen kívülről megtanulandó szövegből tanultak meg...)

 

Más, egy körkérdés... Egyre többet olvasom itt is, más topikokon is, hogy mennyi minden felesleges, az egyszikű, a gumós zápfog, Svédország ipara, a mitgondoltaköltő. Egészen komolyan érdekelne, mit és hogyan kellene tanulni, tanítani, mit találtok "fontosnak"?

Előzmény: Gabiiiiii (772)
Gabiiiiii Creative Commons License 2006.03.06 0 0 772

most fejtette ki a tanarember parom,mikor szobahoztam a topikot,hogy a magoltatas es a szo szerint tanulas neha tenyleg magaban teljesen ertelmetlen,de az agy treningeztetesehez feltetlen szukseges a kesobbi ertelmes dolgok konnyebb befogadasahoz.

 

Na,erre varrjatok gombot

Előzmény: tricse (771)
tricse Creative Commons License 2006.03.06 0 0 771
egyszikü,kétszikü......százszikü hajjjj:))))))----ennél jobban csak azt utáltam hogy mire gondolt a költő amikor a verset írta----hát nem mindegy már,lehet hulla részegen támadt ihlete vagy egy jó szex után esetleg épp nyert a lovin---na ezt merd a tannak mondani---inkább azt kéne kérdezni neked mit jelent a vers---ja és alsó tagozatban azt a sok kétértelmű kérdést amit magyarból feltesznek--zeng a ház ha néha tanulok a fiammal:)))))
Előzmény: Gabiiiiii (770)
Gabiiiiii Creative Commons License 2006.03.06 0 0 770
varjal,kizarasos alapon....a mindenevoknek van gumos,a novenyevoknek redos,a ragadozoknak akkor tarajos:))
Előzmény: Törölt nick (768)
Szilva2 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 769
Ne is haragudj, de ezt tudni kell, mert egyébként hülyén halsz meg. Egyest érdemeltél volna! ;))
Előzmény: Törölt nick (768)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.06 0 0 768

Na az ilyeneket kéne vasra verve eltávolítani kb. az iskolákból. Függvénytáblát még a közgáz felvételinél is lehetett használni....ez megint csak tipikus példája az ostoba fejbe beleverős oktatásnak - pedig ma már inkább azt kellene tanítani, hogy mit hol kell keresni....

 

Én emlékszem egyszer azért kaptam 4-est biológiából, mert nem tudtam, hogy milyen zápfoga van a jaguárnak. Könyörögöm, miért fontos ez :)))

Előzmény: Törölt nick (747)
tricse Creative Commons License 2006.03.05 0 0 767

:)))))  na ez a kettőspont zárójel dolog vakon is megy annak aki először a tv2 textjén nyomta az sms-eket aztán meg itt a neten éjszakákat átcsetelt,én ezek közé tartozom

a Sift használata is megy,csak a párom szerint nekem ha egy gombnál,kapcsolónál,billentyűnél,szóval ilyesmiknél,ha egyszerre egynél többet kell leütnöm akkor lefagy az agyam mint a windows :)))

Előzmény: bokor (766)
bokor Creative Commons License 2006.03.04 0 0 766

Észre... :-))

A nagybetű roppant egyszerű, shiftet kell nyomni, és már meg is van... Az írásjeleket semmivel sem nehezebb megtalálni, mint a betűket, meg a három vonalat --- :-))

Viszont örülök, hogy az entert megtaláltad, így sokkal olvashatóbb, amit írsz...

Előzmény: tricse (765)
tricse Creative Commons License 2006.03.04 0 0 765

köszönöm a segítséget

 

egy hónapon belül megoldódik ez a továbbtanulás-ügy és akkor lehet nem leszek ennyire zaklatott és ígérem megpróbálok érthetőbben fogalmazni és írni

 

nem szeretem a nagybetűket és az írásjeleket keresgélni a gépen,ezt már biztosan észrevettétek

 

meg az is a baj,hogy nagyon sok mindent mondanék és ennek bizony gátat szab az ördögi technika,mert mire leírom az elejét általában már fejben 5 mondattal előbbre vagyok :)))))

Előzmény: Lovászi (762)
Szilva2 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 764

Én is erre emlékszem. És én is kegyelemkettes voltam földrajzból általánosban, mivel hogy marhára nem érdekelt, hogy melyik országnak milyen az ipara. Aztán később megszerettem, és abból érettségiztem. :)

 

Kicsifiam matek-fizikát választ fakultációs tárgynak, tuti hogy nem rám ütött a gyerek.

Előzmény: bokor (763)
bokor Creative Commons License 2006.03.03 0 0 763

Hát, amikor én iskolába jártam, ezzel a módszerrel nem mentem volna semmire...

Csehszlovákia, Románia, Szovjetúnió, Jugoszlávia, Ausztria... Oszt kész...

Előzmény: sezi (759)
Lovászi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 762

Hogy őszinte legyek, néha elég nehéz kihámozni mit is akarsz mondani... nekem baromi zavaró pl. a sokgondolatjelegymásmellett tagolás... Az enter egyszerűbb lenne...

 

A lényeg a lényeg. Április 1-től megváltozik az OKJ (Országos Képzési Jegyzék), és bizony tovább szűkül azoknak a szakmáknak a száma, ami 8 általánossal tanulható.

 

De!

 

Szakmát nem csak a közoktatásban lehet tanulni, hanem a felnőttképző intézményeknél is. Náluk is ingyenes. Ezt az oldalt is érdemes átböngészni:

http://www.taninfo.hu/palyakezdo/pk/Palyakezdo_kalauz_index.html

Előzmény: tricse (760)
tricse Creative Commons License 2006.03.03 0 0 761
a kollégium számomra tökéletes megoldás lett volna csak a kisasszony idejekorán rájött,hogy itthon mégiscsak ki van nyalva a seneke és a koleszban nincs non-stop internet--namármost erőszakkal meg nem írathatom be semelyik iskolába se
Előzmény: Szilva2 (754)
tricse Creative Commons License 2006.03.03 0 0 760
vagy én nem voltam érthető vagy te nem figyelmesen olvastad el amit írtam----a nem gimnáziumi és szakközépiskolai,tehát érettségit nem adó,sima szakmunkásképzéssel van a bajom----az említett oldalon látszik hogy bizony a többivel dunbát lehet rekeszteni győrben is
Előzmény: Lovászi (755)
Cesete Creative Commons License 2006.03.02 0 0 758

a környező országok: ruha+3sz...

 

ezt ha lennél szíves elmagyarázni. Kösze:)

Előzmény: sezi (739)
Cesete Creative Commons License 2006.03.02 0 0 757

csak bólogatni tudok.

mi elkezdtünk kölcsönözgetni a gyerkőknek a könyvtárból gyerekismeretterjesztő könyveket házidolgozatokhoz. Aztán belelapozgattam. Aztán azóta olvasom is mindet, és elképedek, mi mindent nem tudok (már? pedig lehet, h tanultam már, de elfelejtettem): az időjárásról, a vulkánokról, Egyiptomról... És tökjó megbeszélni. És az is, amikor vmelyik kölök azt mondja, h aha, ezt már tudom a NatGeo-ból vagy a Spektrumból.

Előzmény: bokor (723)
Szilva2 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 756

Csak az ON kedvéért ;))

 

Lányom ma reggel találkozott az unokatesójával a metón, meg annak az osztálytársával. Szal két fiúval, a pontosság kedvéért. Erre most este hívta az unokatesó, hogy megadhatja-e a telefonszámát a srácnak, mert "bejön neki". Mire az én lányom közölte, hogy majd még gondolkodik rajta... :DD Belehalok, úgy röhögök! :DD Ja, és meg is vagyok közben rémülve. :)

Lovászi Creative Commons License 2006.03.02 0 0 755

Ebben http://www.palya.hu/szak/intmegye.cfm?megye=Gy%F5r-Moson-Sopron

a 78 intézményben csak ilyen kevés szakmát tanulhatnak lányok?!

Előzmény: tricse (740)
Szilva2 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 754
Én mindenképp megismertetném vele, hogy milyen lehetőségei lehetnek, nem csak Győrben, hanem bárhol az országban. A kollégiumok jól működnek, ott is tanárok vigyázzák őket, szerintem meg lehetne próbálni, hogy olyan szakmája lehessen, amilyet ő szeretne, és nem olyan, amilyen keretek közé be van szorítva a szűk környezetében.
Előzmény: tricse (740)
hodográf Creative Commons License 2006.03.02 0 0 753
Igen, az első lépcső a tanárok hozzáállásának a megváltoztatása kellene legyen. És én mondjuk nagyon csendben is vagyok, mert ezekszerint különlegesen jó tanáraim voltak, amit akkoriban nem igazán vettünk persze észre.
Előzmény: bokor (752)
bokor Creative Commons License 2006.03.02 0 0 752
Aztán meg, nahálistennek, az új érettségi rendszer, már ameddig létezik, mert ugye ezeknél sosem lehet tudni, ippeghogy ilyen komptenciaközpontú lenne, és ha kinövi a gyerekbetegségeit, akkor még jó is lehet. Elvárja a térképhasználatot, elvárja a források megfelelő használatát, függvénytáblázat ismeretét (már ha túl vagy ugye a matekban az alapműveletek gyors megoldásán :-)) És ha ezt elvárja, akkor talán a tisztelt kollégák is megszokják, hogy ezeket a segédeszközöket lehet, sőt kell is használni!!!
Előzmény: hodográf (751)
hodográf Creative Commons License 2006.03.02 0 0 751
Mi használhattuk mindíg és mindenhol. Sőt, a középiskolai imádott fizikatanárom is, meg a kevésbé imádott matektanárom is kifejezetten gyakoroltatta a használatát.
Előzmény: sezi (750)
hodográf Creative Commons License 2006.03.02 0 0 748
Az teljesen szabályellenes egyénieskedés volt. Még a felvételin is lehetett használni.
Előzmény: Törölt nick (747)
Gabiiiiii Creative Commons License 2006.03.02 0 0 746
miert,milyen esetben????:)))
Előzmény: bokor (742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!