Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2018.01.31 0 0 11202

Uraim,

 

Wartburg 900-as lengyel papírokkal, évjárattisztán eladó. Budapest, 16. ker. 600 000 Ft. Barátom kért meg hogy tegyem fel.

 

 

Zoli

WB311 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 11201

Hali!

Igen elvittèk de nem maradtam púpos nèlkül. :)

Ha beszèlünk telefonn majd mesèlek.

 

Előzmény: rocker5 (11200)
rocker5 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 11200

Szia Gábor!

 

Írtam neked egy mailt még decemberben, de nem kaptam választ. Változott esetleg a mail címed?

Azt kérdeztem volna, hogy elérhető-e még kint a komplett gumialkatrész csomag, s ha igen, mennyi most az ára?

 

Köszi, üdv

Petró Dávid

Előzmény: Bagor1 (11199)
Bagor1 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 11199

Valószínűleg akkor jártok a legjobban, ha nekem adjátok a lerezezett cuccokat, és én a szokásos heti motyóimmal együtt krómoztatom cégesen.
Mármint én akkor járok a legrosszabbul, mert más motyóját hurcibálom, meg a minőségét átvételkor felügyelem, de árban minden bizonnyal jobb lesz, mintha magánszemélyként egyesével beadjátok.

Előzmény: W_Trans (11198)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.15 0 0 11198

Illetve ilyen helyen nem lehet kedvezményt kérni, ha több darabot vinnénk? Nem tudom, hogy ilyenkor van-e olyan, hogy fix költség, ami osztódik. Kiírhatnánk Face csoportba, hogy január 25. merítés, aki addig elhozza Aprajafalva, Budai Nagy Antal utca 30. szám alá a műhelybe, az befér a körbe.

 

Vagy annyira tele vannak munkával, hogy a mi apróságainkat csak mellészurkálják?

Előzmény: Bagor1 (11195)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.15 0 0 11197

Szia! Ezt a címet elkérhetném én is?

A lökösökkel megvárlak, de a rácsot meg kell csináltatnom valakivel. :)

Előzmény: Bagor1 (11195)
rocker5 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 11196

Szia Béci!

 

Mi az, hogy VOLT?? Csak nem eladtad a verdát?

 

Üdv.

Dávid

Előzmény: WB311 (11192)
Bagor1 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 11195

A hűtőrácsot csak rezeztesd le velük, azt hiszem a rézkádjuk van elég nagy. Aztán adok címet, ahova rezet már vihetsz és ráteszik még a nikkelt meg a krómot nagy kádakban.

Előzmény: twk004 (11194)
twk004 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 11194

Szia!

 

Igen, azt én is néztem (elkerekedett szemmel ...) az Ostmobile oldalán, hogy 300 eurókért vannak a dobok a honlapjukon. 3 van belőle, az annyi, mint 900 EUR, kb. 300 ezer jó magyar forint ... :-/

 

Más: mondj egy krómozót, kérlek, ahol a hűtőrácsot le tudják krómozni. Cromkontaktnál voltam, otthagytam a lámpakereteket és a 3 darab első lököst, de a rácsra azt mondták, hogy túl nagy, nem fér bele a kádjukba. 108 cm a rács, max. 80 cm-ig tudnak krómozni. Tavaszra jó lenne, ha nem maradna rajta rozsdás króm, sokat ront az amúgy kedvező összképen. 

 

twk004

 

 

Előzmény: Bagor1 (11193)
Bagor1 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 11193

Kipufogó téma: a jelenlegi Trabant/W353 gyártás is csak azért lehetséges, mert megvannak az évtizedekkel ezelőtt készített présszerszámok. Mai árfolyamon ezek olyan horribilisen drágák, hogy még a Trabi dobokhoz sem igazán érné meg legyártani őket, nemhogy a sokkal kisebb szériás nagykerekűkhöz. Nem párszázezer, vagy 1-2 millió egy darab dobhoz való szerszám, hanem a többszöröse.
Nochdazu, a púposokhoz legalább 2-3 helyen gyártanak a németeknél dobokat, persze egyik drágább mint a másik, de nem is a magyar tulajoknak szánják. Viszont van.
Ettől függetlenül dolgozunk egy saját gyártáson, az általam kis szériában préselt elemekből Gabiéknál összehegesztve, de ez még idő, mire megvalósul.

Előzmény: twk004 (11170)
WB311 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 11192

Sziasztok!

 

Fèk kèrdèshez csak annyit szeretnèk mondani,hogy a fèkcsőre olyan hollandert raknak amilyet kèr az ember.

Nekem a púposon hátul Barkas munkahengerek voltak,a rèz fèkcső egyik vègèn 10x1 a másik felèn 12x1 hollanderrel.

rocker5 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 11191

Sziasztok,

 

én is hasonló "műtét" előtt állok. Én a 353-as első munkahengereit tervezem feltenni, egyedileg gyártott gumi fékcsövekkel. Bennem az merült fel kérdésként, hogy vajon a -1,5mm átmérő különbség mennyivel kisebb fékerőt produkál? (Természetesen az összes munkahengert cserélem elöl, jobb-bal) Észre lehet-e venni ebből bármit menet közben?

Lehet, hogy régimódi vagyok, de én nem perselyezgetnék, meg "mókolnék" a fékmunkahengerekkel, amíg van más megoldás is...

 

Üdv. mindenkinek!

 

Előzmény: twk004 (11177)
dstr Creative Commons License 2018.01.04 0 0 11190

Auuuu... azt hittem közelebb van méretben. Végül is a főfékhenger is sokkal nagyobb a Barkasban.

Előzmény: W_Trans (11188)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.04 0 0 11189

Köszi, nem is tudtam, hogy ilyen létezik.

A német oldalt megnéztem, 2 szett(4db), plusz postaköltség 37 EUR, azaz 11.400 Ft. Azért két szett, mert ha már rendelek, akkor többet, a postaköltség úgyis fix, 18 EUR(dafuq).

Szóval effektíve 3000 Ft-ot kellene adnom egy gumigyűrűért, pompás... :D

 

Előzmény: WartAli (11186)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.04 0 0 11188

Először is köszönöm, másodszor pedig ójaj. A legfőbb kérdés a dugattyú átmérője volt, de az ahogy nézem 32mm, ami minden kétséget kizáróan nem egyezik a 27mm-el. Tehát a Barkas hibrid vonal kuka.

Akkor szereznem kell egy nagyátmérős felújítókészletet... :S
A gyári házat 32mm-re felmarni meg már talán durva, az már 18-19% átmérőeltérés lenne a 27mm-hez képest.

Előzmény: dstr (11185)
DE LUXE 64 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 11187

Nekem is volt ideiglenesen ilyen megoldásom.

 

Előzmény: W_Trans (11181)
WartAli Creative Commons License 2018.01.04 0 0 11186

A fékcső átalakító megoldás lehet az M10-es munkahengerhez:

https://vdf-ker.hu/fekcso_atalakito_nyugati_12x1_rol_10x1mm_re_6792

 

 

A legelső kiskerekű púposok is így voltak szerelve gyárilag, nekem van pár ilyen munkahengerem.

 

A 25,4mm-es első munkahengerek (dobfékes 353-as és kiskerekű púpos) működnek a nagykerekű főfékhengerrel és a Barkas hátsó fékmunkahengerekkel. Nagy változást nem tapasztaltam idáig vele, bár gyárilag a 26,99 mm-es kellene előre az áttétel miatt.

Ehhez német oldalakon lehet kapni karmantyút, én innen rendeltem:

http://www.ldm-tuning.de/artikel-6012.htm

Előzmény: W_Trans (11182)
dstr Creative Commons License 2018.01.04 0 0 11185
Előzmény: W_Trans (11182)
DE LUXE 64 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11184

Azt azért vedd számításba,hogy fő fékhengerből is kétfajta van ! Nem mindegy ,hogy melyik munkahengerhez melyik fő fékhengert teszed .

Előzmény: W_Trans (11176)
dstr Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11183

Holnap írok neked méreteket, kint sorakoznak a sötét garázsban a Barkas munkahengerek.

Előzmény: W_Trans (11182)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11182

Trawalában egymás mellé tettem. (Dugattyút nem húztam ki sajna) csak a menetes része miatt, az M12, ebből gondoltam, hogy a belseje is hátha az. Azt a koszorús izét láttam rajta, de nem tudtam a funkciót. Írtam Barkas csoportba, ígértek mérést.

 

Amúgy lehet erre kellene ráállni. Renak házak újraperselyezve régi méretre(nagy dugattyú), de olyanra is, hogy a M12 bemenet, viszont a belseje a szűkebb kocka waresz mérettel. Aztán mehet az "einfache Renovierung, rufen Sie jetzt an!" :D 

Előzmény: dstr (11180)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11181

Illetve az alapprobléma épp az, hogy csak 1db jobbos házam van. A kibontottakat tudom max felújítókészletezni, ha a barkas átmérő stimmel.

 

Közben megnéztem a középdob rögzítót, olyan nekem is, amit lentebbi képen is van. Nem tudom mennyire nehezen beszerezhető, de a drótnál jobb, ha sima "szögvasból" elkészíted a formát és egy ilyen bakkal fogatod a konzolhoz. Emlékeim szerint Dacia kipufogó gumibak, nekem Zsigulin tartotta a sportdobot. OT vizsgán lehet lemészárolnak érte, de a funkciót be tudja tölteni.

Előzmény: twk004 (11177)
dstr Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11180

Ati!

 

Szerintem a Barkas munkahenger háza nagyon hasonlít a púposéhoz. A recézett állítókereket egy mozdulat ledobni róla (legtöbbször magától leesik). A dugattyú mérete azt hiszem ugyanaz, mint a púposé. Valahogy nem lehetne belőle púpos munkahengert faragni? Én nem adnám fel ilyen könnyen, pláne, ha van egy kis gépműhely mögöttem :o)

Megjegyzem, RENAK munkahengert Barkashoz is egyre nehezebb szerezni, az utángyártott meg...

Előzmény: twk004 (11177)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11179

Köszi a választ.

 

Akkor az nem megoldás, hogy megperselyezem és a kisebb méretű dugattyú megy bele? (Van családban CNC, nulla munkadíjjal menne)

Megmarni mondjuk annyival, hogy egy értelmes vastagságú hüvely tudjuk belemenni, aminek a belső mérete 25,5mm.

 

Így ez a pofa előbb érne a dobhoz(ha megkopott fizika ismereteim nem csalnak), de rögtön utána "megérkezne" a másik pofa is az ellenoldalon. Az autóval évente kb 600km-t mennék, szóval a pofa kopása nagyjából nem számít.

 

A felújítókészletekről csak rosszat hallottam, illetve, ahogy Te is írod nem állnék át 2T rendszerre a költség része miatt.

Előzmény: twk004 (11177)
twk004 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11178
Előzmény: W_Trans (11176)
twk004 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11177

Szia!

 

A Barkasnak csak a hátsója stimmel a Púposba, az első munkahengere tök más. Egy recézett kerékkel szabályzod a pofahézagot a fékdobban, nem excenterrel, mint a Púposon. Nagyobb is szerintem, mint a Púposé. Ha az összes fékcsövet és fékmunkahengert átszereled dobfékes 353-aséra (M10-es hollanderekkel), akkor az egy csinos kis kiadás lesz, mondjuk utána azzal a haszonnal, hogy jobban beszerezhetőek a cuccok hozzá. Vagy veszel Barkas felújitó készletet, ami a nagyobb fékhengerhez való, és "megbőrözöd" vele a munkahengereket. Harmadik verzió: belefúratod az M12-es hollander furatot a munkahengerbe, van benne annyi felesleg, hogy kiadja az M10-hez képest. Csak legyenek egyformák a munkahengerek, semmiképp se legyen többféle méret az autóban. 

 

twk004

Előzmény: W_Trans (11176)
W_Trans Creative Commons License 2018.01.03 0 0 11176

Sziasztok, boldog új évet!

 

Egy hosszú történet röviden: vettem 4 db munkahengert a púposomhoz(Renak, új), illetve találtam két vadonat új Renak ledugózottat az autó csomagtartójában. A gond mindössze annyi, hogy:

- ebből 1 jobbos és 5 balos. 
- 3db nagymenetes(M12), 3 db kismenetes(M10)(lásd csatolt kép, a légtelenítőkön látszik a méretkülönbség)
- az autó bemeneti csövezése M12, munkahenger egykörös, zsírúj.

 

Trawala kör eredménytelen. A következő ötlet az volt, hogy a 2T munkahengerét átteszem a 311 házba, viszont átmérőkülönbség van 25,5mm vs 27mm.

 

Lehetőségek:

- Felújítókészletet felkutatni, létezik ilyen itthon vagy ebay?

- Átállni 2T rendszerre(csövek, munkahengerek)

- Kitartani a hibrid módszer mellett és arra kutakodni. pl a Barkas munkahenger is nagymenetes amennyire tudom.

 

köszönöm,

p.

twk004 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 11175

Szia!

 

Ilyenem van, több darab is. Csak az alvázon levő ellendarab nincs meg.

 

twk004

Előzmény: DE LUXE 64 (11174)
DE LUXE 64 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 11174

Nem ! Ez a régebbi megoldás .

 

 

Inkább egy ilyen kell :

 

 

DE LUXE 64

Előzmény: twk004 (11172)
twk004 Creative Commons License 2017.12.28 0 0 11173

... bár ezt az alkatrészt talán meg tudom úgy spórolni, hogy a kipufogó gyári, széles lemezbilincsén átdugok egy kiskerekű (illetve kocka-) stabilizátor tartót (ami a rúd két végét tartja a lengőkarban), alul-felül rajta hagyva a gumi korongokat, és anyával-alátéttel szorosra húzom, mintha csak a hátsó lengőkarba csavaroznám be. A másik cuccot nem tudom megspórolni ... az túl spéci ehhez ... Azt be kell szerezni. Tavaszig lesz rá időm. 

 

twk004

Előzmény: twk004 (11172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!