Valószínűleg akkor jártok a legjobban, ha nekem adjátok a lerezezett cuccokat, és én a szokásos heti motyóimmal együtt krómoztatom cégesen. Mármint én akkor járok a legrosszabbul, mert más motyóját hurcibálom, meg a minőségét átvételkor felügyelem, de árban minden bizonnyal jobb lesz, mintha magánszemélyként egyesével beadjátok.
Illetve ilyen helyen nem lehet kedvezményt kérni, ha több darabot vinnénk? Nem tudom, hogy ilyenkor van-e olyan, hogy fix költség, ami osztódik. Kiírhatnánk Face csoportba, hogy január 25. merítés, aki addig elhozza Aprajafalva, Budai Nagy Antal utca 30. szám alá a műhelybe, az befér a körbe.
Vagy annyira tele vannak munkával, hogy a mi apróságainkat csak mellészurkálják?
A hűtőrácsot csak rezeztesd le velük, azt hiszem a rézkádjuk van elég nagy. Aztán adok címet, ahova rezet már vihetsz és ráteszik még a nikkelt meg a krómot nagy kádakban.
Igen, azt én is néztem (elkerekedett szemmel ...) az Ostmobile oldalán, hogy 300 eurókért vannak a dobok a honlapjukon. 3 van belőle, az annyi, mint 900 EUR, kb. 300 ezer jó magyar forint ... :-/
Más: mondj egy krómozót, kérlek, ahol a hűtőrácsot le tudják krómozni. Cromkontaktnál voltam, otthagytam a lámpakereteket és a 3 darab első lököst, de a rácsra azt mondták, hogy túl nagy, nem fér bele a kádjukba. 108 cm a rács, max. 80 cm-ig tudnak krómozni. Tavaszra jó lenne, ha nem maradna rajta rozsdás króm, sokat ront az amúgy kedvező összképen.
Kipufogó téma: a jelenlegi Trabant/W353 gyártás is csak azért lehetséges, mert megvannak az évtizedekkel ezelőtt készített présszerszámok. Mai árfolyamon ezek olyan horribilisen drágák, hogy még a Trabi dobokhoz sem igazán érné meg legyártani őket, nemhogy a sokkal kisebb szériás nagykerekűkhöz. Nem párszázezer, vagy 1-2 millió egy darab dobhoz való szerszám, hanem a többszöröse. Nochdazu, a púposokhoz legalább 2-3 helyen gyártanak a németeknél dobokat, persze egyik drágább mint a másik, de nem is a magyar tulajoknak szánják. Viszont van. Ettől függetlenül dolgozunk egy saját gyártáson, az általam kis szériában préselt elemekből Gabiéknál összehegesztve, de ez még idő, mire megvalósul.
én is hasonló "műtét" előtt állok. Én a 353-as első munkahengereit tervezem feltenni, egyedileg gyártott gumi fékcsövekkel. Bennem az merült fel kérdésként, hogy vajon a -1,5mm átmérő különbség mennyivel kisebb fékerőt produkál? (Természetesen az összes munkahengert cserélem elöl, jobb-bal) Észre lehet-e venni ebből bármit menet közben?
Lehet, hogy régimódi vagyok, de én nem perselyezgetnék, meg "mókolnék" a fékmunkahengerekkel, amíg van más megoldás is...
A német oldalt megnéztem, 2 szett(4db), plusz postaköltség 37 EUR, azaz 11.400 Ft. Azért két szett, mert ha már rendelek, akkor többet, a postaköltség úgyis fix, 18 EUR(dafuq).
Szóval effektíve 3000 Ft-ot kellene adnom egy gumigyűrűért, pompás... :D
Először is köszönöm, másodszor pedig ójaj. A legfőbb kérdés a dugattyú átmérője volt, de az ahogy nézem 32mm, ami minden kétséget kizáróan nem egyezik a 27mm-el. Tehát a Barkas hibrid vonal kuka.
Akkor szereznem kell egy nagyátmérős felújítókészletet... :S A gyári házat 32mm-re felmarni meg már talán durva, az már 18-19% átmérőeltérés lenne a 27mm-hez képest.
A legelső kiskerekű púposok is így voltak szerelve gyárilag, nekem van pár ilyen munkahengerem.
A 25,4mm-es első munkahengerek (dobfékes 353-as és kiskerekű púpos) működnek a nagykerekű főfékhengerrel és a Barkas hátsó fékmunkahengerekkel. Nagy változást nem tapasztaltam idáig vele, bár gyárilag a 26,99 mm-es kellene előre az áttétel miatt.
Ehhez német oldalakon lehet kapni karmantyút, én innen rendeltem:
Trawalában egymás mellé tettem. (Dugattyút nem húztam ki sajna) csak a menetes része miatt, az M12, ebből gondoltam, hogy a belseje is hátha az. Azt a koszorús izét láttam rajta, de nem tudtam a funkciót. Írtam Barkas csoportba, ígértek mérést.
Amúgy lehet erre kellene ráállni. Renak házak újraperselyezve régi méretre(nagy dugattyú), de olyanra is, hogy a M12 bemenet, viszont a belseje a szűkebb kocka waresz mérettel. Aztán mehet az "einfache Renovierung, rufen Sie jetzt an!" :D
Illetve az alapprobléma épp az, hogy csak 1db jobbos házam van. A kibontottakat tudom max felújítókészletezni, ha a barkas átmérő stimmel.
Közben megnéztem a középdob rögzítót, olyan nekem is, amit lentebbi képen is van. Nem tudom mennyire nehezen beszerezhető, de a drótnál jobb, ha sima "szögvasból" elkészíted a formát és egy ilyen bakkal fogatod a konzolhoz. Emlékeim szerint Dacia kipufogó gumibak, nekem Zsigulin tartotta a sportdobot. OT vizsgán lehet lemészárolnak érte, de a funkciót be tudja tölteni.
Szerintem a Barkas munkahenger háza nagyon hasonlít a púposéhoz. A recézett állítókereket egy mozdulat ledobni róla (legtöbbször magától leesik). A dugattyú mérete azt hiszem ugyanaz, mint a púposé. Valahogy nem lehetne belőle púpos munkahengert faragni? Én nem adnám fel ilyen könnyen, pláne, ha van egy kis gépműhely mögöttem :o)
Megjegyzem, RENAK munkahengert Barkashoz is egyre nehezebb szerezni, az utángyártott meg...
Akkor az nem megoldás, hogy megperselyezem és a kisebb méretű dugattyú megy bele? (Van családban CNC, nulla munkadíjjal menne)
Megmarni mondjuk annyival, hogy egy értelmes vastagságú hüvely tudjuk belemenni, aminek a belső mérete 25,5mm.
Így ez a pofa előbb érne a dobhoz(ha megkopott fizika ismereteim nem csalnak), de rögtön utána "megérkezne" a másik pofa is az ellenoldalon. Az autóval évente kb 600km-t mennék, szóval a pofa kopása nagyjából nem számít.
A felújítókészletekről csak rosszat hallottam, illetve, ahogy Te is írod nem állnék át 2T rendszerre a költség része miatt.
A Barkasnak csak a hátsója stimmel a Púposba, az első munkahengere tök más. Egy recézett kerékkel szabályzod a pofahézagot a fékdobban, nem excenterrel, mint a Púposon. Nagyobb is szerintem, mint a Púposé. Ha az összes fékcsövet és fékmunkahengert átszereled dobfékes 353-aséra (M10-es hollanderekkel), akkor az egy csinos kis kiadás lesz, mondjuk utána azzal a haszonnal, hogy jobban beszerezhetőek a cuccok hozzá. Vagy veszel Barkas felújitó készletet, ami a nagyobb fékhengerhez való, és "megbőrözöd" vele a munkahengereket. Harmadik verzió: belefúratod az M12-es hollander furatot a munkahengerbe, van benne annyi felesleg, hogy kiadja az M10-hez képest. Csak legyenek egyformák a munkahengerek, semmiképp se legyen többféle méret az autóban.
Egy hosszú történet röviden: vettem 4 db munkahengert a púposomhoz(Renak, új), illetve találtam két vadonat új Renak ledugózottat az autó csomagtartójában. A gond mindössze annyi, hogy:
- ebből 1 jobbos és 5 balos. - 3db nagymenetes(M12), 3 db kismenetes(M10)(lásd csatolt kép, a légtelenítőkön látszik a méretkülönbség) - az autó bemeneti csövezése M12, munkahenger egykörös, zsírúj.
Trawala kör eredménytelen. A következő ötlet az volt, hogy a 2T munkahengerét átteszem a 311 házba, viszont átmérőkülönbség van 25,5mm vs 27mm.
Lehetőségek:
- Felújítókészletet felkutatni, létezik ilyen itthon vagy ebay?
- Átállni 2T rendszerre(csövek, munkahengerek)
- Kitartani a hibrid módszer mellett és arra kutakodni. pl a Barkas munkahenger is nagymenetes amennyire tudom.
... bár ezt az alkatrészt talán meg tudom úgy spórolni, hogy a kipufogó gyári, széles lemezbilincsén átdugok egy kiskerekű (illetve kocka-) stabilizátor tartót (ami a rúd két végét tartja a lengőkarban), alul-felül rajta hagyva a gumi korongokat, és anyával-alátéttel szorosra húzom, mintha csak a hátsó lengőkarba csavaroznám be. A másik cuccot nem tudom megspórolni ... az túl spéci ehhez ... Azt be kell szerezni. Tavaszig lesz rá időm.