Keresés

Részletes keresés

GLászló Creative Commons License 1998.06.10 0 0 36
Diolen Mobi!
Szégyellem magam, most jutott eszembe, hogy tényleg ismerek egyet.. :-)
Kettes számú törzsvendég Creative Commons License 1998.06.09 0 0 35
Barbarella!
Azért kell(ene) kétszer fizetniük az autósoknak, mert kétszer fogyasztanak: egyszer, amikor használják az autópályát, és egyszer, amikor isszák a tejecskéjüket. Ha tisztán az állam finanszírozná az autópálya-fenntartást és -építést (na, ez az, amire képtelen), akkor az autósok is, meg a nem-autósok is egyszer fizetnének, függetlenül attól, hogy mennyi tejet isznak. Hidd el, kedvesem - _én_ jobban járnék így. Hogy mégsem értek egyet vele, az miattad van.

Ami a kamatyolást illeti: ami késik, nem múlik ;-))

krz!
Oké, most már értelek. Te nyilván az állami támogatás, illetve a társadalmi keresztfinanszírozás különböző formáit nevezed szubvencionálásnak. Elnézésedet kérem, én a hagyományos értelmezésre gondoltam.

Árutőzsde: igen, eddig is ez volt, eztán is (még sokáig) ez lesz, mert egy kicsi, elég zárt és szubvencionált belső piacon nem lehet valódi árutőzsdét szimulálni (ez egyébként még Kanadában sem nagyon megy). Egy különbség azért van: eddig nem bukkant fel a miniszterelnök hetente lúdvércként, hogy a frászt hozza a befektetőkre.

Madár!
Petschnig Mária Zita, tisztelettel.

GLászló!
Kérlek, ne fikázd a jogászokat, mind a ketten ismerünk legalább egy értelmes fazont! :))

szende!
Én vagyok Diolen Mobi.

Diolen Mobi

soltika Creative Commons License 1998.06.09 0 0 34
ORBÁN=csodálatos teknőc/A nagy tőzsdeguru/ UFF /ANAGYSAS/
én beszéltem ,itt termek ott termek azonnal
minden O.K.-ob.
Torgyán=most csak álló ésámuló-bámuló tanuló
/O.K.-ob.Vikitől/Jézus Mária ez még elveszi a
saját különbejáratott kisgazdiaimat.
csak tudnám hogy mikor tanulta el tőlem,még bekap engem mert nem tudja hogy bögöly vagyok
TsCSURKA=az meg csak a "madár"-nak való
/a különbség kettőnk között hogyha én túl sokat iszom és hüleségeket beszélek akkor
másnapra kialszom és szégyellem magam/
a CSURI és a "madár" pedig nem.
???=ez meg biztos hogy három kérdőjel.
madar Creative Commons License 1998.06.09 0 0 33
Szerintem ő a Peschig Mária Zita.
szende Creative Commons License 1998.06.09 0 0 32
Glászló!
Miért nem okos ötlet közgazdasági alapfogalmakról pont Diolen Mobival vitatkozni?
Ki az a Diolen Mobi?
Valami etalon?
GLászló Creative Commons License 1998.06.09 0 0 31
Tisztelt madár apuka!
Az oda-vissza nyalást inkább nem érteném, mert ha igen akkor hasonló hangnemben válaszolnék. Nekem egyébként szokásom beismerni a tévedésemet, igaz, az utóbbi pár évben ennek objektív akadálya volt: nem tévedtem. :-)
Biztosíthatlak róla, ha előfordul, megteszem.
Veled kapcsolatban eddig úgy látom nincs okom sem a nézeteim felülvizsgálására. sem ismertetésére. Kioktatásodra sem került volna sor, ha nem akarsz ebben mindenáron megelőzni.
Üdv.
madar Creative Commons License 1998.06.09 0 0 30
Kedves G László!
Ez az egymás kaserolása, oda és viszont-nyalás feltétlenül szüséges? Ha Göncz papa kijelenthette, hogy nincs a birtokában a bölcsek köve, Te és Mobi is nyugodtan beismerhetitek, ha valamiben tévedtek.
krz Creative Commons License 1998.06.09 0 0 29
diolen mobi

fogyasztas szubvencionalva - pl ingyenes oktatas, eu jarulekbol nem fedezheto eu ellatas. vagy mondhatnam az utalapbol nem fedezheto kozutepitest, -karbantartast, bar ott nem tudom a pontos viszonyokat.

az autopalyagaranciakrol csak annyit, hogy az ingyenesse tetel nyilvan azonnali lehivast valtana ki, de pl az m1-esnel ma igy is csodhelyzet, szoval vegul csak mi (adofizetok) szubvencionalunk. akkor meg kitalalhatnak valami jobbat is, nem?

arutozsde: a spekulacio iranyaban igazad van, en csak az orbanhoz fuzodo felhaborodast (hazavagta????? mi a francot vagott haza?) nem ertem. eddig is ez volt, ment baromira a lobbizas minden oldalrol, a politikusok beszeltek, a spekulansok adtak-vettek. arra meg nem emlexem - csak irott anyagot lattam -, hogy orban konkret arakat mondott volna.

GLászló Creative Commons License 1998.06.09 0 0 28
Barbarella!
Ha valaki okos, attól még nem feltétlenül pénzügyminiszter - tapasztalataim szerint: SŐT!.
Hogy hol és kivel kamatyol, azt nem tudom, de nem hiszem, hogy ellenére lenne egy ilyen ajánlatod. :-)
(Feltéve, ha nem vagy titokban fiú.)
Barbarella Creative Commons License 1998.06.09 0 0 27
Miért....kiaza Diolen Mobi ??? Ha olyan okos akkor miért nem kamatyoltatja ezt a pénzügyminiszteri székben székelve ???huh
GLászló Creative Commons License 1998.06.09 0 0 26
Fijjúk!
Nem okos ötlet közgazdasági alapfogalmakról pont Diolen Mobival vitatkozni. Inkább kérdezzétek, szívesen válaszol.

K. D. Mobi!
Orbán nem fog sűrűn a tőzsdére járni, ne aggódj. Most erős lendületben van, ilyenkor átgázol akármin, ami előtte van, legyen köztársasági elnök, székláb, vagy tőzsde az illető. Majd lelassul, van rá négy éve. Egyébként is jogász a szerencsétlen, ami köztudottan némileg korlátozza az embert az értelmes tevékenységek végzésében. Különben is miniszterelnök lesz, nem pedig filozófus és azért ez a munkakör a fiatal magyar köztársaság eddigi tapasztalatai szerint nem az agy leghatékonyabb használóit szokta vonzani.

Barbarella Creative Commons License 1998.06.09 0 0 25
Diolen Mobi: a Te reggeli tejecskéd is meg a husi amit veszel a közértben autópályán (meg autóúton) ér el Téged...meg mindenkit. Az, hogy jobb legyen az úthálózat az országban, és ez segítse a gazdasági fellendülést egyáltalán nem csak az autósok érdeke... mind akik veszünk árucikkeket, egyszer kifizetjük az fogyasztói árba belekalkulált autópálya díjat, miért fizessenek az autósok 2x?
Kettes számú törzsvendég Creative Commons License 1998.06.09 0 0 24
madár!

Bocs, tévedtem, igazad volt. Tényleg jobb lenne, ha Orbán kerítene egy bélelt hálózsákot és beköltözne a tőzsdére.

Autópálya-biznisz: itt megint ördögöd van! Ha az államnak ki kell csengetnie a garanciát, akkor valóban mindannyiunknak fizetni kell. Erre a legtöbb esélyt akkor látok, ha a kisgazdák ingyenessé teszik az úthasználatot vagy Gémesi drive-in megdöncit csinál a kapukból. (Jelzem, mióta autópálya van Kecskemétig, közelebb van, mint Pesterzsébet. Már ha ez számít valamit.)

krz!
Neked is igazad van! (Ez egy ilyen nap.) Csak azt kéne végiggondolni, hogy mire fognak tenni a spekulátorok. Ha Orbán azt mondja, hogy _valószínű_, hogy az államnak további garantált árú felvásárlásokkal kell beavatkoznia a gabonapiac működésébe, akkor mindenki _erre_ fog spekulálni, tehát a kormánynak nem marad más választása, mint hogy további garantált árú felvásárlásokkal beavatkozzon a gabonapiac működésébe. Igy majdnem mindenki jól jár: a spekulánsok, mert nyernek, a gazdák, mert el tudják passzolni a terményt, Orbán, mert bekerül a tankönyvekbe, csak az b@szik rá, akinek a többlet-deficitet finanszíroznia kell: te meg én.

Az állami szubvenció egyébként egy rendkívül izgalmas kérdéskör, amelyből soha nem vagyok rest új dolgokat megtanulni. Kérlek, mesélj arról, amikor az állam nem a termelést, hanem fogyasztást _szubvencionálja_!

Diolen Mobi

krz Creative Commons License 1998.06.08 0 0 23
diolen mobi - autopalyaugyben nincs igazad, a garanciak miatt, de ezt mar olvashattad.

szubvencionalni sem csak a termelest szokta az allam, hanem a fogyasztast is. (az infrastruktura hasznalata pedig egyeni es kozossegi fogyasztas, ergo...)

de a legnagyobb butasag az arutozsde "hazavagasa". a gabonaszekcio fo tevekenysege az allami beavatkozas iranyara torteno spekulacio, folosleges a "koncentralt szabadpiac" illuziojat kelteni. arrol nem is beszelve, hogy most orban hibazott, vagy azok, akik az ervenyes felvasarlasi rendszert kidolgoztak/jovahagytak?

madar Creative Commons License 1998.06.08 0 0 22
K Diolen!
Érdekes, ma megint feljebb ment a BUX, pedig ma kezdődtek, meg a tárgyalások a kisgazdákkal. Amikor a colisták felálltak '94-ben fél évig alig tért magához a tőzsde.
Most meg? Talán mégis jó, ha Viktor a tőzsde környékén ficerézik? Pedig még meg sem alakította a kormányát. Egyébként a brókereknek lópimpili a popójukba, nem ők a tőzsde, ők csak jegyszedők abban a színházban.
Ami az autópálya díjakat illeti. Mintha pártunk és kormányunk garanciát vállalt volna a koncesszorok bevételére. Ezt ki a lófüle fizeti, most, hogy olyan veszteségesek? Azok, akik használják, vagy te meg én?
Kettes számú törzsvendég Creative Commons License 1998.06.08 0 0 21
Barbarella!

Irod: "pillanatnyilag úgy néz ki a dolog, hogy az adófizetők szubvencionálják az ország infrastruktúrájának kiépítését....elnézést kívánok"

Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy jó nagy butaságot mondtál. Egyrészt: szubvencionálni az állam szokott. Másrészt: sosem az infrastruktúrát, hanem inkább az (export-)értékesítést. Harmadrészt: akkor fizetnének csak igazán az adófizetők, ha ingyenes lenne az autópálya-használat (plusz nem is épülnének újak). Az autópálya-díj pontosan azokat terheli, akik igénybeveszik.

GLászló!
Orbán ma belém vágta a frászt. Egyetlen nyilatkozatával (ti. hogy elkerülhetetlen az állami beavatkozás a gabonaválság megelőzésére) képes volt hazavágni az árutőzsdét. Ez a faszi be szeretne vonulni a jövő közgazdaságtan-tankönyveinek az önmagát beteljesítő jóslatról szóló lapjaira... Ha találkoznál vele, szólj már neki, hogy kevesebbet ficeregjen a tőzsde körül, mert zabosak lesznek a brókerek. :)

Diolen Mobi

Barbarella Creative Commons License 1998.06.08 0 0 20
adó plusz autópálya díj pl.az már sok
tb járulék plusz fogtömést fizetni a fogdoki zsebébe az is sok pl.
And67 Creative Commons License 1998.06.08 0 0 19
miért, kinek kellene?
Barbarella Creative Commons License 1998.06.08 0 0 18
pillanatnyilag úgy néz ki a dolog, hogy az adófizetők szubvencionálják az ország infrastruktúrájának kiépítését....elnézést kívánok
GLászló Creative Commons License 1998.06.08 0 0 17
Hát mit tegyen szegény Barbarella, amikor a Fidesz egyszerre ígért adócsökkentést és a szociális juttatások növelését? (alanyi jogon családi pótlék, ingyenes első diploma, értékálló nyugdíj, stb) Ha ehhez hozzávesszük, hogy a leendő koalíciós partner az adóterhek radikális csökkentése mellett (ÁFA) még ingyenes autópályákat is kilátásba helyezett?
Szerintem jogosak Barbarella elvárásai. És akkor még nem is szólalt fel a neki joggal járó közbiztonság javítása és az erkölcsi érzékét bántó korrupció megszüntetése miatt!
De Barbarella türelmes, tudja, hogy még hivatalba sem lépett az új kormány, nem szabad türelmetlennek lennie. Legalább várjunk egy évet, hogy kimondjuk: (esetleg, csak esetleg!!) ugyanúgy becsaptak minket, mint a szociálliberálisok. Mindez feltételesen, hisz Barbarellával együtt bízunk benne, hogy a polgári jövő az nem a "létező szocialista" jövő.
De nem ám!
Barbarella Creative Commons License 1998.06.08 0 0 16
félre van az értés autópálya ügyben....szerintem az én meg mindenki által befizetett magas adóból kell a költségvetésből nyomatni az autópálya építéseket ami nem csak az autósoknak fontos...(észrevettem már egy pár éve hogy nincsenek szubvenciók hehe)
banya Creative Commons License 1998.06.08 0 0 15
Barbarella, kedves!
Amit sugallsz, az a nagyobb állami beavatkozás (dotáció, miegyéb), ez pedig nem a polgári kormányok sajátossága! Tehát lehet egyfelől a privatizációt meg a nagy elosztó rendszereket szidni és lehet másfelől sirdogálni a nagyobb állami támogatásért, de a kettő nincs összhangban.
Barbarella Creative Commons License 1998.06.08 0 0 14
autópálya-díj: szerintem nem fair azt hogy az átlagos magyar autótulajdonos, a 8-12 éves trabijával, vagy kis polskijával vagy öreg opeljával stb. a magas benzinárakon felül még autópálya-díj fizetésével is támogassa az új autópályák építését. Már úgyis eljutottunk oda, hogy a kisgyerekruhát, cipőt, a beiskolázási költségeket, a nagymama ruháját-cipőjét is a családok dolgozó tagjai támogatják...egy ország infrastruktúrájának kiépítése nem csak az autósok érdeke hanem mindenkié.
And67 Creative Commons License 1998.06.08 0 0 13
A csúszó leértékelés megszüntetése abszolút nem aktuális.

Barbarella!
Persze, várjunk a kormány megalakulásával, első intézkedéseivel. A szomorú az a választási ígéretek feltűnően gyors elfelejtése.
A benzinárban fizetett Útalap hozzájárulás másra is kell, nem csak az autópályákra. Épp azért lett koncessziós autópálya-építés, mert az Útalapból erre már nem jutott. Az autópályadíjnak sajnos nem csak a pálya fenntartását kell fedeznie, mint az állam által épített osztrák pályáknál, hanem az építésre fordított pénz, a beruházás megtérülését is. És ez a vaskos tétel.

Medwe Creative Commons License 1998.06.08 0 0 12
Barbarella! A hajrá az viccnek is jó, meg komolynak is. Egyetértek Veled.
Különben én mindig azt mondtam, hogy a polgár az a két rossz közül a nagyobb. Kőafrancnak a másik!
igazgató Creative Commons License 1998.06.08 0 0 11
Én az egyetlen igazgató vagyok aki kimondottan jobban érzi magát horngyula és a többi ......... nélkül.
banya Creative Commons License 1998.06.08 0 0 10
Barbarella!
Igaz, hogy a benzinben van ilyen tartalom is, csak nem nagyon tudom, hogy az autópályákat építő, gondozó koncessziós társaságok ebben hogyan részesülnek.
Barbarella Creative Commons License 1998.06.08 0 0 9
medwe, L.A., banya....nem eszik olyan forrón a kását...szerintem egy kicsit várni kellene még mielőtt az új kormányt lekapjátok a 10 körméről...várjuk ki mit produkálnak....nem muszáj mindjárt ellendrukkolni....Ti is Magyarországon éltek, nem??? Ha hülyeséget csinálnak az mindnyájunk baja nemcsak az övéké...ezért én bizony drukkolok az új kormánynak...hajrá fiúk!!!
:-) ) )
Barbarella Creative Commons License 1998.06.08 0 0 8
banya: azt hiszem, hogy a jelenlegi benzinárban van jócskán útalap-rész is, abból lehet utakat építeni meg karban tartani
L.A. Creative Commons License 1998.06.08 0 0 7
Ma reggel hallottam a rádióban hogy a TB járulékot mégsem fogják most csökkenteni talán majd 2000-ben.

Viki még nem is került hatalomra és máris kezd visszatáncolni az igéretekkel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!