Keresés

Részletes keresés

Detonátor Creative Commons License 2003.02.01 0 0 450
A hálám örökké üldözni fog, hogy így felhomályosítasz. ;)
Előzmény: alpinaB6 (448)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 449
ja de a Citreny Xantia is hidrotokes! abban most van 160e es nem szol meg.
Előzmény: alpinaB6 (448)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 448
nincs tapasztalatom, en csak tanultam roluk. es most megkerestem a jegyzetet neked :-)
egy dizel opel kadettemben 270e Km-nel kezdtek szolni. mas hidrotokes autom meg nem volt :)

de megkerestem neked a kepet is, igy erthetobb:

a

Előzmény: Detonátor (447)
Detonátor Creative Commons License 2003.02.01 0 0 447
Köszi! És mennyit bírnak ezek a hidrtőkék km-ben? Úgy sacc/kb.
Előzmény: alpinaB6 (446)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.01 0 0 446
Sziasztok!

reg irtam ide...

akkor lassuk a hidtotoket:
A hezag beallitasara kulonbozo muszaki megoldásokat alkalmaznak: pl. allito csavarok, hezagolok, excenterek melyek idonkenti utanallitast igenyelnek. Ezek helyett lehet hidrotoket is hasznalni ami allandoan biztosítja a hezagmentesseget es a fellepo kopasokat is kompenzálja. Ilyen elem a hidraulikus szeleptoke. Jaro motornal az olajcsatornan keresztul olaj kerul a dugattyu belsejebe. Amikor az megtelt a golyo kinyit, az olaj lefolyik a dugattyu alatti terbe, a rugo pedig felnyomja a dugattyut. Ezzel kikuszoboli a szelephezagot. Amikor a vezerlo butyok a szeleptoket megemeli, arra a szeleprugo a himban keresztul nyomoerot fejt ki. Ez az ero a dugattyut lefele nyomja, amitol a golyo a nyilast zarja. Igy a vezermutengely és a szelepemelo-toke kozott merev kapcsolat jon letre.

Előzmény: Detonátor (445)
Detonátor Creative Commons License 2003.02.01 0 0 445
A hidrotőkékről mesélne nekem valaki? Todom, hogy a szelephézagot is állítják, de ettől egy kicsit több infora lenne szükségem. :)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.06 0 0 444
Én ezt tudom, mert például a légellenállás is négyzetesen változik a sebesség függvényében...

Én csak annyit mondok, hogy mondjuk 5-ben 70 fölött minél gyorsabban mész, annál többet fog fogyasztani a kocsi 100km-enként.

Előzmény: Acura (443)
Acura Creative Commons License 2002.12.05 0 0 443
nem lineáris a fogyasztási görbe, mert a terhelési és a nyomatékgörbe sem az, tehát egy állandó sebességgel haladó autónál sem lehet azt mondani, hogy ugyanabban a sebességfokozatban fele akkora fordulatnál fele akkora a fogyasztás
Előzmény: Szkátó (442)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.05 0 0 442
Csak 100km/h-nál annyi benyát kell a motornak adni, hogy 35LE-t produkáljon, 50-nél meg annyit hogy 10-et...
Előzmény: Acura (441)
Acura Creative Commons License 2002.12.05 0 0 441
tegyük fel, hogy egy autó 5-ben állandó 100-al halad 3000-s fordulattal, ami éppen a nyomatékmaximum
egy másik ugyanolyan autó 5-ben állandó 50-el 1500-s fordulattal, ahol valszeg jóval kisebb a nyomaték
az első autó ugyanannyi idő alatt kétszer akkora utat fog megtenni
mivel a motor hatásfoka a nyomatékmaximumon a legjobb, ezért a 100-al haladó autó 1 km-re vetített fajlagos fogyasztása kisebb lesz, mint az 50-el haladóé
Előzmény: Szkátó (440)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.05 0 0 440
Hali

Én hangsúlyoztam, hogy sík úton, szélcsendben, ÁLLANDÓ sebességgel.
Egy 1,2 Puntóba is van annyi kraft, hogy az 50-nél jelentkező ellenállásokat/veszteségeket könnyedén, minimális "gázzal" leküzdje. (Csak annyi gázt kell nyomni, hogy a sebességet tartsa). Szerintem fix 50-nél kevesebbet kajál mint 80-nál 5-ben.
Ha gyórsítani is akarsz akkor már más a tészta. Ilyenkor csak a benzint nyelné 50-nél...
Ha van pillanatnyi fogyasztásmérő a kocsiban, az egyértelműen mutatja.
Ha emelkedőn megy felfelé alacsony fordulaton akkor is. Szóval ezalatt értem a normális fordulatszámot.

Előzmény: fastcar (435)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 439
igen, úgy értettem, hogy ha csak egy motort önmagában járatunk "üresen", akkor a legkisebb fordulaton, azaz alapjáraton fog a legkevesebb üzemanyagot elhasználni, kevesebbet, mint amikor terheléssel járatjuk a nyomatékcsúcs fordulattal
persze gyakorlati szempontból a terheléses, autó mozgatásos állapotot érdemes vizsgálni


Előzmény: fastcar (438)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 438
De ha ráálsz az autóval a fékpadra, és hajtod az ott lévö görgöket, akkor már nem igaz a dolog, mert akkor az a helyzet áll elö, amit én írtam. Persze ha csak a motort rakod fel egy próbapadra, akkor a Tiéd az igaz.
Ezt egyébként arra mondtam, hogyha nem kell leküzdeni a légellenállást, hanem megy a rendszer a maga módján, de csak a hajtáslánc veszteségei jelentkeznek, akkor azt fogja tapasztalni a felhasználó, hogy "beleteker" az autóba 100 km-t a legmagasabb fokozatban max. nyomatéki fordulatszámon, akkor így fogy el a legkevesebb benzin. minden más esetben több fog elmenni belöle, még akkor is, ha az alapjáraton megvárod, amíg beleforog a 100 km.
Előzmény: Acura (437)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 437
"Tehát ha egy fékpadon mérnéd meg a fogyasztást, akkor a valóságban is az jönne ki, hogy az autód akkor teszi meg a legkevesebb üzemanyag felhasználásával a 100 km-t, ha a legmagasabb fokozatban a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon forgatod a motort, egyenletesen."

szvsz ha a fékpadon TERHELÉS NÉLKÜL járatunk egy motort, akkor alapjáraton fogyaszt a legkevesebbet
mert adott idő alatt kevesebb munkaütem megy végbe, tehát kevesebb üzemanyag ég el
persze a motor belső surlódása is terhelés, de szvsz elhanyagolható egy haladó autó terheléséhez képest

Előzmény: fastcar (432)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.04 0 0 436
Na pont erről beszéltem...
Előzmény: fastcar (435)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 435
Ez nem teljesen így van, mert van egy idö és egy út tényezö is, és ha nagyon lassan haladsz, akkor több felesleges benzint is elhasználsz.
Példa: az 1.2 16V Punto 50-nél 5-ben jóval többet fogyaszt, mint 80-nál. Itt ugyanis az alacsony sebességnél alig elég a teljesítmény az autó mozgatásához, szinte erölködik, hogy haladjon.
Előzmény: Szkátó (412)
D16Z5 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 434
Szerinted az általam írtakkal hol áll ez ellentétben?
A világért sem akartam ellenkezni Veled, csupán arra akartam célozni, hogy ez az egyhatos nem kajál be 8,5-et 100-on, hiszen pont Te írtad, hogy a városi fogyasztás magasabb, tehát az én autópályásom (hogy kijöjjön az átlag) 8 alatt kell legyen. Tényleg 6,5-es nem autópályás fogyasztást elhinnél nekem? ;)
"Aki" "ott" vitatta az egy majd 30%-kal kisebb teljesítményű majd 30%-kal kisebb saját tömegű autóból vitatta, de ez szvsz nem tartozik ide.
Előzmény: fastcar (430)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 433
1. ez igaz, én is csak mint adalékot említettem meg, az autó fizikai méreteinek elképzelhetösége okán. Valóban nem sokat változtat a tömeg.

2. Mondtam én mást? :))

3. Én a gykorlati tapasztalatokat írtam le a fogyi kapcsán, és a Te BMW-s motorjaid meg valóban csak a váltó áttételezésével viszi el a fogyit másfelé. De ezt írtam én is a 2-literes és 2,5-es motor esetében a GTV-nél, hogy ott tempós haladáskor azonos a fogyi. Ugyanígy, ha nem a tötyörgö részt figyeled, hanem ahol haladsz, ott a rövidlöketü az én megfigyeléseim alapján kicsit kevesebbet eszik. Ha pl. a 2,5 GTV-ben kicserélem a dugókat és a hüvelyeket a 3-literesére, de hagyom a fötengelyt, a hajtókarokat, magyarul csak furatot növelek, löketet nem, az is kevesebbet fogyaszt, mint a 3-literes, miközben jobban pörgethetö, és nagyobb teljesítményt (vagy azonosat ad le)

Előzmény: Szkátó (410)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 432
Igazából a relatív fogyasztása a legkedvezöbb ezen a fordulaton, tehát itt hasznosítja a legjobban a betáplált üzemanyagot. Ezt jelenti a hatásfok. A lehetö legkevesebb hajtóanyaggal a legtöbb munka végzése.

Ugye itt szét kell választani azt, hogy az adott autó halad, miáltal is a légellenállás a legnagyobb ellensége a sebesség növekedtével. Jelesül négyzetesen befolyásolja a leküzdéséhez szükséges teljesítmény-igényt.

Tehát ha egy fékpadon mérnéd meg a fogyasztást, akkor a valóságban is az jönne ki, hogy az autód akkor teszi meg a legkevesebb üzemanyag felhasználásával a 100 km-t, ha a legmagasabb fokozatban a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon forgatod a motort, egyenletesen.

Előzmény: Kulimász (405)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.04 0 0 431
"Ha a motor ideális/normál fordulaton dolgozik..."

Ez pont nem volt feltétel! Akkor úgy kérdezem, melyik az az ideális fordulatszám, ami ALATT már többet fogyaszt az autó (ha van ilyen)?

Előzmény: Szkátó (429)
fastcar Creative Commons License 2002.12.04 0 0 430
Szerinted az általam írtakkal hol áll ez ellentétben?

Ha 8 litert alig haladta meg a fogyasztásod, vegyük ezt az egyszerüség kedvéért 8 liternek, akkor az következik, hogy nagyjából a 140-150-es autópályatempó, és a Budapesti városi fogyasztásod is ide esik, amit senki nem vitatott. (Tudod, ott az volt a kitétel, hogy egyesek akárhogy is hajtják, nem megy 8 fölé városban a fogyasztás, ez azért elég más dolog)
Ráadásul én nem írtam, hogy minden 1,6-os 8,5 litert fogyaszt 140 körül, hanem feltételeztem egy ilyen helyzetet (ami kb. reális, még a Te esetedben is nagyjából áll).

Előzmény: D16Z5 (403)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.04 0 0 429
"hogy van egy olyan sebesség, ami alatt TÖBBET fogyaszt az autó (távolságra levetítve), mint afölött."

Ez áttétel kérdése. Az áttétel meg teljesítmény+karakterisztika kérdése. Ha a motor ideális/normál fordulaton dolgozik és az áttétel fix, akkor ilyen nincs.
Gondold végig...

Na hazamentem!

Előzmény: Kulimász (428)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.04 0 0 428
Én úgy értelmeztem tcaoe-t, hogy egy bizonyos szint alá nem érdemes csökkenteni a sebességet, mert arányaiban nézve jobban fog csökkenni a megtett út nagysága, mint amennyit nyerünk a fogyasztás csökkenésével. Nem tudom jobban megfogalmazni, bocs.
Szvsz a lényeg az, hogy ha a sebességünk közelít a nullához (persze ez már csak gondolatkísérlet) de még nem teljesen nulla, akkor nyilván az időegységre vetített fogyasztás alacsonyabb lesz, viszont a megtett távolságra vetített már nagyobb, tehát számomra az lenne a logikus, hogy van egy olyan sebesség, ami alatt TÖBBET fogyaszt az autó (távolságra levetítve), mint afölött.
Előzmény: Szkátó (426)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 427
illetve nem...:)
vagyis egyetértek :)
a három faktor szorzata adja meg a fogyasztási tényezőt
Előzmény: Acura (425)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.04 0 0 426
Kulimász

Szerintem nincsen ellentmondás (421,422)

Ennek az óránkénti fogyasztásnak csak 0km/h-nál van jelentősége.
Ha haladsz, akkor a leküzdendő ellenállás nagysága, és a motor hatásfoka az ami számít ha józan p...-i ésszel végiggondolom.
(A hatásfokba benne van, hogy pl. 3-ba megyek 100-al, vagy 5-be)

Előzmény: tcaoe (421)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 425
ööööö...igen :))
Előzmény: tcaoe (424)
tcaoe Creative Commons License 2002.12.04 0 0 424
És én mondtam mást?:)
Terhelés, fordulatszám, üzemóra.:)
Előzmény: Acura (423)
Acura Creative Commons License 2002.12.04 0 0 423
szvsz egy autóban másképp fog alakulni egy adott motor fogyasztási karakterisztikája, mintha egy próbapadon vizsgálnánk
tehát más fordulaton lesz az optimum
Előzmény: tcaoe (421)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.04 0 0 422
Bocs, de mintha a 421-es és 422-es hozzászólás ellentmondana egymásnak...
Képletet akarok...!!!:-)))
tcaoe Creative Commons License 2002.12.04 0 0 421
Debizony van. A motorok fogyasztása a terheléstől is függ, nomeg az időtől. Ha óránként egy adott fordulaton a terhelés 100%(ez az összes ellenállás egy autó esetén, ami arra hat), és az óránkénti fogyasztás így x, akkor könnyen belátható, hogy nem mindegy, mennyit teszünk meg óránként.
Előzmény: Kulimász (418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!