Na ja Bátaszék felé igazán aprópénz ez a sok alagúthoz képest. De akkor Csorna felé miért nem akar senki sem pénzt lenyúlni ilyen módon??? Pedig ott sokkal fontosabb lenne egy híd, és az olcsóbb is, mert csak 2x2 sávos autóút és nem autópálya.
Ha sokba kerül egy autópálya, a hétköznapi (=nem sínfóbiás) ember a vasút helyett az autópálya építőinek/tervezőinek esik neki.
Jól mondod. Az autópálya építői/tervezői "eladnak" néhány, nehezen indokolható viaduktot. Azután már nehezebb eladni, más módszer keresendő. Eladnak néhány, nehezen indokolható, mellékvonali felüljárót. Később már ezt is nehezebb eladni, jobban rájuk száll a sajtó és mindenki más. Más módszer keresendő. Ha ebben a stádiumban ismét adódik egy mellékvonal, amit keresztezni kell, akkor bizony az lesz az alapállás, hogy: "ugye el lehet takarítani az a vonalat, mire az autópályaépítésre sor kerül - máskülönben a kutya sem hiszi el, hogy most tényleg keresztezni kell".
Na, ez az autópálya építőinek/tervezőinek a szempontja. A hétköznapi ember pedig valóban nem sínfóbiás - ugyanis abszolút nem érdeklik a sínek.
Hahaha! Nézd meg az M6-os alagútjait! Annak mi köze a vasúthoz??? Semmi! Amúgysem túl sok az olyan autópálya, amelyet kisforgalmú vicinális felett vittek el! A Mezőcsáti lehetne az egyetlen példa, de azért egy felüljáró jóval olcsóbb, mint egy síkvidéki völgyhíd vagy alagút!
Eddig is azért épült 2x-es áron minden autópálya, mert kilométerenként át kellett vinni valami nyamvadt vasút fölött.
Ha sokba kerül egy autópálya, a hétköznapi (=nem sínfóbiás) ember a vasút helyett az autópálya építőinek/tervezőinek esik neki. Valami ilyesmit hallanál: "- Ezek már ezt is szétlopják? Kell nekünk ez ennyiért? Már megint az X cég keresi betegre magát mert megvették a fél minisztériumot?"
És most vissza lehet bújni az aszfaltcsíkos vicifóbiás álomvilágba...
Tehát azt próbáltam súgalmazni, hogy már tervezéskor is mocskos gondolatok lehettek...
Bocs, de ha egy pillanatra kikukkantunk a vasútmániás világból, oda bele, abba a világba, ahol a hétköznapi emberek élnek (akik mellesleg a döntő többséget alkotják), akkor bizony épp fordított a kép. A hétköznapi ember azt fogja ugyanis mondani: "-Hogy micsoda? Autópálya-felüljárót egy döglődő és egy még döglődőbb vasútvonal felett, ahelyett, hogy eltakarítanák ezt a múltból ittmaradt valamit a fenébe? És már megint az én pénzemből? Nem volt még elég a viaduktokból és a hidakból?" - na, ezt gondolná a hétköznapi ember. És most ismét vissza lehet bújni a vasútmániás világba. :)
Ha már nem lesz mit lebetonozni Pécs környékén és az emberek elkezdik nagyon utálni a dugókat, akkor visszaépül ott a vasút. Mint a németországi példák esetében.
Arra a felügyeleti rendszerre gondolsz, amely a távközlési légvezetékre "vigyáz"?
Megjegyzés: ha a vasúton mindenütt olyan lelkes és hozzáértő szakemberek lennének, mint a miskolci területen, akkor valszeg nem állnánk ilyen mélyen. Lásd a pécsi negatív példát:(
Már elkezdtük a bővítését a GSM felügyeleti rendszernek a Szilvásvárad-Putnok és Abaújszántó-Hidasnémeti személyszállítási szüneteltetésre kijelölt vonalszakaszokra is.
Ha részben vagy egészben a Te érdemed, hogy a Kál-Kisterenyei és a mezőcsáti vonalon nem bontották el a fénysorompókat, akkor minden elismerésem a Tiéd.
Ha ráhatással tudsz lenni, hogy a decemberben leálló vonalak egy részén ne bontsák el a fénysorompókat, akkor előre is megköszönöm Neked.
Biztos fognak, mert ugye nálunk nincs autópálya építés völgyhidak és alagutak nélkül.
Lásd. M6 két vakonddúrás méretű domb közé híd, búzamező alá alagút stb. Itt pedig nincs még vakonddúrás méretű domb sem, marad hát a vasút fölé épített felüljáró. Igaz búzamező van, majd épül alá alagút, ha a vasutat is behúzzák az alagútba akkor lesz alföldi metró is. :) És akkor a Bzmot nem csak a gúnynevében lesz mezei metró. :)
A 152-es vonalon is volt olyan tétel pár éve, h felsővezetéktartó oszlopok karbantartása, festése pár millióért. Pedig ugye a 152-es nem villamosított vonal.
A 125-ös ugye megmaradó vonal oda csak kéne, hogy nézne már ki egy vasúti átkelő az autópályán fénysorompóval meg sorompóval. Igaz Szerbiában még 2003-ban láttunk lámpás kereszteződést.