Azt mi okozhatja hogy 115 lovas PDTDI passatnál (B5) gázadáskor a radiátorban bugyogó hangot hallok? Csak ott, mert elöl a kiegyenlítő tartály rendben van, a folyadék szint állandó, a folyadék színe szép, nem olajos, stb. A vízhőfok is stabil. Hűtőfolyadék volt cserélve, lehet, nem légtelenítették rendesen?
Én német taxit láttam ezzel a 110LE motorral, az 1.6-ra azt mondják hogy kevés a Passatba, volt korábban 2.0PD-is, azzal sem volt gondom, de most nekem benzines van :)
Általában egyedül járok, a nyaraláson kívül nincs pakolva a kocsi, tető boxot sem szoktam használni, utánfutót/lakókocsit meg végképp nem szoktam húzni, így akár nekem is elég lehet...
Azt néztem én is, hogy holland piacon nem ritka ekkora méretű autókban a 1,6D motor...
Ez valami nyugati piacos sparmodell a kedvezőbb adók miatt, ha valakinek elég ekkora teljesítmény az megveheti, de nyilván a 140 vagy 170LE jobban megy.
Nálunk az autón a kézifék mozgató motor adta meg magát, elég szar konstrukció a bejutó víz tönkreteszi a motort. Folyamatosan sípolt menet közben, meg villogott a hibajelző. Lehet a motort külön cserélni, 35e Ft volt a TRW típus, én csak 2008 utánit tudtam venni, annak más a meghajtó tengely fogazása, így ki kellet cserélni a féknyeregben is a csatlakozását és 50e lett a végösszeg. Reméljük neked nem ez a gondja és olcsóbban megúszod :)
Nos, meglett, hogy miért is volt eddig hangosabb. A múlt héten észrevettem, hogy valami ropogás hallatszódik be a bal első keréktől. Gyorsan ki is cserélték a bal első csapágyat. Most olyan halk az autó, amilyen még sohasem volt - legalább is mióta nálam van. Szinte már ijesztő! Semmi zaj nincs az utastérben. Nagyon tetszik! :-) Elég kába voltam eddig, hogy szélzajra fogtam ezt a hangot, de nem is hasonlított csapágy problémára. Pl. a jobb első csapágy csere előtt teljesen másként szólt, s nem is ropogott. Mindegy, most brutál csendes a vas.
2005 2.0 PDTDI Passatom ma elinduláskor elektromos kézifék hibát dobott ki. Többször próbáltam be- és kikapcsolni, megmozdítani az autót, de a hiba fenn áll, a motort hallom zúgni, de a rögzítés nem tökéletes, indulásra old. A hiba végig benn marad és hangjelzés is folyamatos. Lehet vele közlekedni, nem melegszik, de roppant zavaró! Merre keressem a hibát a kapcsolónál v. a rögzítőféknél?
Nagyon szépen köszönöm a segítséged!!! És persze külön köszönöm a "gazdinak" is! (Sajnos ki kell javítsalak: nem igaz, hogy "aki keres, talál"-nekem sikerült keresni és nem találni. Pedig eddig azt hittem, hogy a Google a barátom...)
A bús pi...ába! Már annyira rám hoztátok a pánikot ezzel a DPF-fel. hogy én is megkérdeztem a szerelőmet ez ügyben - éppen kellett egy bal első kerékcsapágyat is cserélni. Szóval elbeszélgettem a palival.
Annyit vettem észre, hogy nekem nagy meleg, nyári időszakogban gyakrabban emelkedik meg a fordulat, mint pl. télen. Na erre tudtok valami magyarázattal szolgálni? :-) Kb. két hete pedig kivillant a sárga jelzés is a DPF-ek. Meg is járattam a pályán a gépet rendesen. Azóta csend van.
Szóval ezt a választ kaptam: ha megemelkedik a fordulat akkor azért ne essek pánikba. Nincs hibajelzés a műszerfalon. Szóval "nyomjad Rózsi!". A szerelő 2010-es Audi A5-ösén is megemelkedik néha a fordulat. Ez van. Ezt kell szeretni. Illetve, ha kivillan a DPF jelzőlámpája, akkor meg megint csak nyomni kell neki. Ha majd szervíz módba dobja az autót, akkor leülünk, s megbeszéljük. Addig ne is gondolkodjak rajta.