nem most ismerte be egyébként, már akkor mondta és kérte, hogy legyünk türelemmel amikor az egyezség a Gazdatiszti házra megszületett.
A "butácska akció" kezdetű mondat teljesen jogos, régóta kerestem minek nevezzem ezt a baromságot, ez nagyon találó.
Erről a kis bugyuta tábláról beszéltem amikor az ÉTV-ben asszem Kígyószisz megkérdezte, hol van ilyenkor az ellenzék, erre válaszoltam, hogy ide rohangálnak táblákat lógatni és tépkedni.
Gondolhatja mindenki, hogy nem a helyi közösség rimánkodott térden állva tépkedős tábláért.
Az előterjesztett rendelet-tervezet lényege, hogy kizárja az érdi közigazgatási hatósági eljárásokban az elektronikus ügyintézés lehetőségét az ügyfelek számára.
a Hivatal nem veszi komolyan a testület által a 2005 tavaszán elfogadott, érvényben levő "informatikai stratégiát", amely a következőket tartalmazza: 5.1. Szolgáltató önkormányzat részstratégia
5.1.1. Célok:
A részstratégia célja a „Szolgáltató önkormányzat” modell teljes adaptálása. Cél, hogy kialakításra kerüljenek a hatékony és egységes hivatali ügyvitelt támogató elektronikus közigazgatás és adminisztráció gyakorlati használati értékkel rendelkező elemei, lehetővé téve a vállalkozók és állampolgárok számára, hogy a kétirányú interaktivitást biztosító elektronikus ügyintézés révén helyi és időbeli korlátozás nélkül, elektronikus úton hozzáférjenek információkhoz és adatokhoz, illetve elektronikus támogatást és kiszolgálást kapjanak ügyeik intézéséhez.
A kapcsolódó indikátorok a következők: - lakossági és kis- és középvállalkozási szektort érintő E-ügyintézés párhuzamos, egyidejű kialakítása – 2008-ig minimum 20 különböző szolgáltatás elektronikus bevezetésével, 2010-re 90%-os elektronikus szolgáltatási spektrummal, - a KKV-k által igénybe vett szolgáltatások válaszidejének radikális (minimum 30%-os) csökkentése a versenyképesség növelése érdekében, - elektronikus hitelesítés (digitális aláírás) alkalmazásának évi legkevesebb 5%-os bővülése.
5.1.2. Részcélok:
1. Elektronikus ügyintézési rendszer kialakítása és bevezetése. Ehhez a következő lépéseket kell meglépni: - az ügyintézéshez szükséges információk széles körű felmérése és internetes publikálása (folyamatleírások és adatlapok) – 2005 első félévében, - a lakossági és KKV ügyfelek idejének megtakarítása az on-line bejelentkezés és az internetes ügyindítás lehetőségének biztosításával – bevezetés 2006 első negyedévében, - húsz e–ügyintézési szolgáltatás bevezetése 2006 év végéig.
2. Elektronikus hitelesítési rendszer kialakítása és elterjesztése. Ehhez a következő lépéseket kell meglépni: - elektronikus hitelesítési rendszer kiválasztása közbeszerzés keretében (2004 év 4. negyedév), beszerzés 2005 második félév, - a Hivatal munkatársainak elektronikus aláírással történő ellátása 2005 második félév, - felhasználói kör bővítése a lakosság és a kis- és középvállalkozások körében 2005-től folyamatosan.
3. Az elektronikus ügyintézés népszerűsítése a lakosság körében. Ehhez a következő lépéseket kell meglépni: - hároméves, népszerűsítő és felkészítő kampányterv kidolgozása – 2005 végéig, - kampány lebonyolítása – 2005-2008.
5.2. Proaktív, modern hivatali infrastruktúra részstratégiai célok
5.2.1. Célok:
A Proaktív hivatali infrastruktúra részstratégia célja egy költséghatékony, integrált, és alkalmazkodni képes önkormányzati informatikai környezet kialakítása, amely lehetővé teszi a gyors, biztonságos és ügyfélbarát ügyintézést és minimalizálja a Hivatal munkatársainak adminisztrációs terheit. További célok, hogy a kialakításra kerülő modell bővíthető legyen térségi szinten a kapcsolódó önkormányzatok munkájával, és hogy lehetőség legyen nyílt forráskódú szoftverek alkalmazására is.
Kapcsolódó indikátorok: - munkafolyamatok átszervezése és technológiai támogatása és a folyamatok lépéseinek minimum 30%-os csökkentése, - szeparált rendszerek integrálása, s ezáltal a többszöri adatbevitel minimum 50%-os csökkentése, - adatvédelem és biztonság proaktív fejlesztése, s ezáltal az adatok elvesztésének és az illetéktelen behatolásnak minimálisra csökkentése, - térségi önkormányzatok csatlakozási lehetőségének megteremtése 2006-ig,
Egész pontosan ezt mondta Szalóki képviselő: "... Azt kimondottan szülők rongálták meg, mert gyerekek mentek neki. Az iskola igazgatója is felhívott, hogy valamit kezdjünk vele! ..."
Patkóné Séra Ilona (SZDSZ Frakció) és Falusi Ferenc (Civil Frakció) egyaránt szóvá tették, hogy sok érdi lakoshoz nem kézbesítik az Érdi Újságot. A polgármester válaszában jelezte, hogy ő is hallott ilyen panaszokról és azt tanácsolja, hogy minden esetet jelezzenek a Hivatalban Vasas Ilonának.
Vigyázz a minősítéssel, főleg az általánosítással! Az általad idézett kiváló gondolatok 2 személytől származnak, ebből nem következik, hogy mindenki ugyanígy gondolja. Sőt: biztos vagyok benne, hogy csak kevesen - ők ketten közébük tartoznak.
Érdekes fordulat az utcanévtáblák ügyében. Szalóki Sándor (MSZP Frakció) némi önkritikát gyakorol: leszavaztuk ugyan a Falusi képviselő interpellációját, de azért volt abban valami, hogy nem mindenütt sikeres a táblák kihelyezése. Szerinte is van ahol balesetveszélyes azok elhelyezése. Éppen az ő kerületében található az a megrongált tábla, aminek a képét a Falusi képviselő is bemutatta. Ezt a táblát szülők rendezték el, mivel már gyerekbalesetet okozott.
A polgármester elmondja, hogy a táblák helyének meghatározásával 1db mérnökember foglalkozik. A Hivatalban Molnár István foglalkozik vele, ő jelöli ki a helyeket.
Nem érti ezt a táblarongálást. Ahelyett, hogy a táblát rongálná meg a szülő, mondhatná a gyerekének, hogy ne rohanjon bele. ... Nekimennek a gyerekek? Hát nézzenek az orruk elé! Ilyen egyszerű!
Megáll az eszem! Komolyan mondom, ennyi arrogáns és ostoba embert, amennyi a képviselőtestületben összegyűlt, pszichológusi segítséggel is nehezen tudnék! Az egyik szerint ha a villanyoszlopnak megy neki a gyerek, az pont olyan veszélyes, mintha egy nyíl alakú tábla hegyének, a másik szerint ha alacsonyan van a tábla, akkor az alacsony megy neki, ha magasan, akkor a magas. Vagyis szerintük a villanyoszlop hegyes, a gyerek meg gyakran 2m 30 centis.
Én mástól vagyok boldog: A mai egyik hozzászólásból megtudhattam a következőt (a közép és hosszútávú stratégia napirendi pont során hangzott el):
Ez egy fontos program, el lehet és el is kell majd térni tőle, a változásokhoz igazodva. Jó alapot ad arra, hogy a város megindult dinamikus fejlődését fokozza.
A stratégiai programot egyébként a testület egyhangú szavazással elfogadta.
Segesdi János (Fidesz Frakció) jelezte, hogy az Óvárosi Gazdatiszti Házban élők érdeklődnek, velük mi lesz? (köztudott, hogy ezt az épületet ígérte a polgármester a közösségi házukat elvesztett óvárosiaknak).
A polgármester reakciója:örülök, amikor ilyen butácska kis akciókban merültök ki, játsszatok csak! ... Beismerte, nem valószínű, hogy december 31-ig sikerül befejezni. ... De Ti csak forgassátok a táblát és fényképezkedjetek! A lakók ügyéről pedig elmondta, hogy találnak megoldást.
Olyan boldog vagyok! Érden mindenki ért mindenhez! Építő (építész?) aki tökéletesen tisztában van a közlekedés szervezésének szabályaival, meg jogász, aki tökéletes statikus. Szuper!
Az egyebek során a polgármester bejelentette, hogy tavasszal megkezdődik a vasúti aluljáró építése!
Kádár Kenese (Civil Frakció) is felvetette azt a forgalomváltoztatási igényt, ami itt a Fórumon is sokszor előkerült már: jó lenne a Stop-táblát megszüntetni az M7-es lehajtójánál, és az Iparos fölső szakaszáról érkezőkkel szemben elsőbbséget biztosítani a lehajtók számára. Ez csökkenthetné az életveszélyes torlódásokat az M7-esen.
Kovács Tibor (főmérnök) válasza szerint ez a probléma is meg fog oldódni az M7-es föl/lehajtó átépítésekor. Egyébként pedig tiltják a szabályok. Autópályáról lehajtó útvonal becstlakozásánál Stop tábla kötelező. A 120-130 km-es sebességgel közlekedőket valahogyan meg kell fogni.
A vége felé tartanak a mai ülés nyilvános részének. Most éppen "moziznak": projektoros prezentáció keretében kivetített fényképek, narrátor segítségével tekintik át, hogy milyen események történtek a városban az elmúlt egy hónap során.
erről egy vicc jut az eszembe: Öreg székely őszi reggelen felkel, amig a tüzet rakja, fia tovább marad a jó meleg paplan alatt, onnan kandikál ki. Megkérdi a fiától: -szeretnél valami nagyon jólesőt érezni? -igen, Édesapám! -no, akkor dugd ki a lábad a paplan alól, meglátod milyen jó lesz, amikor visszahúzod! :)
Az előbbihez csak egy megjegyzés (illetve kiegészítő információ): a város vonatkozó rendelete a következőképpen szabályozza a rendeletalkotás szabályait:
"V. FEJEZET
ÖNKORMÁNYZATI RENDELETALKOTÁS 45. § (3) Az állampolgárok szélesebb körét érintő …, első fordulóban megtárgyalt rendeletek tervezetét - amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik - 30 napra közszemlére kell tenni a Polgárok Háza (Érd, Alsó u. 3.), hirdetőtábláján, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján. Az állampolgárok a fenti időszak alatt a rendelet-tervezetre észrevételt tehetnek."
Volt ám az ÉTV-n kívül más olyan téma is, ami itt a topicon már érdeklődést váltott ki. Pl. a 9. Rendeletalkotási javaslat a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényben foglalt, az elektronikus ügyintézés lehetőségeire vonatkozó eljárási cselekményekről (Előadó: Ujlakiné Dr. Pék Éva jegyző)
Az előterjesztett rendelet-tervezet lényege, hogy kizárja az érdi közigazgatási hatósági eljárásokban az elektronikus ügyintézés lehetőségét az ügyfelek számára.
Ezt az előterjesztő a szóbeli indoklásában a következőkkel kívánta alátámasztani. Az elektronikus ügyintézésnek 2 feltétele van. Az egyik, az ügyfél részéről, hogy rendelkezzen fokozott biztonságú elektronikus aláírással. A másik, a Hivatal részéről: rendelkezzen minősített elektronikus aláírással.
Az utóbbival a Hivatal még nem rendelkezik, ezért kell az elektronikus ügyintézést megtiltani. Csak az ügyfélkapu működik jelen pillanatban, amin keresztül az APEH-hel lehet a kapcsolatot felvenni.
Hozzászólás nem volt, a testület a rendelet-tervezetet egyhangú szavazással elfogadta.
Titkos szavazással döntöttek a személyi javaslatokról. Bodócs János, Erdélyi Krisztián, Szabó Antal egyaránt 14 igen és 10 nem szavazattal megválasztásra került a Felügyelő Bizottságba.
Szilágyi Dezső nem kapta meg a könyvvizsgálói megbizatáshoz szükséges 14 igen szavazatot (13 igen, 10 nem, 1 tartózkodó volt).
A polgármester ezért egyéb javaslatot kér a testülettől a könyvvizsgáló személyére.
Rocskai János az önkormányzat könyvvizsgálója jelzi, hogy ő ugyan nem kapott az előterjesztésből, de amennyiben nem egyszemélyes társaság alapításáról van szó, akkor nem kell könyvvizsgálót választani. Csak akkor, ha a cég éves árbevétele 2 év átlagában meghladja az 50 millió Ft-ot (pl. az első évben a 100 milliót), csak akkor kötelező.
A polgármester bejelenti, hogy a könyvvizsgáló személyéről az alapító taggyűlésen fognak dönteni. A kft. alapításának jóváhagyásához minősített többség (legalább 14 igen) volt szükséges. A cégalapítást 14 igen, 9 nem szavazattal megszavazták.
Ezt követte az ebédszünet. Most már egészen máshol járnak.
Segesdi János (Fidesz Frakció) azt kérdezi, nem szükséges-e a cégalapításhoz valamilyen üzleti terv? Nincs-e szükség az FB tagok elfogadó nyilatkozatára?
A polgármester szerint nem szükséges üzleti terv a cégalapításhoz. A nyilatkozatok pedig elegendő, ha a november 2-a utáni napokban esedékes alapító okirat aláírásakor állnak rendelkezésre.
Kovács Péter (SZDSZ Frakció) Erdélyi Krisztiánt javasolja a Felügyelő Bizottságba, valamint azt is, hogy ez olyan FB legyen, ahol a tagok nem kapnak javadalmazást.
A szünet után a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke bejelenti, hogy a bizottság nem tudott határozatképes lenni. Hárman jelentek meg de Aradszky András, Falusi Ferenc és T. Mészáros András nem kívántak részt venni az ülésen. Megállapították azonban, hogy az SZMSZ szerint 15 millió Ft a határ és a Gt. szerint pedig 3 millió a cégalapítás.
A polgármester ismét hangsúlyozza, hogy ez egy második opció, az első továbbra is az, hogy nyílt pályázatot írjon ki a tulajdonosi kör.
Ha szükséges ennek a cégnek az alapítása, akkor visszakerül az alapító okirat.
Könyvvizsgálónak Szilágyi Dezsőt javasolja. Bejelenti, hogy Borbél Pál "kikerült a pakliból", így további 2 FB tagra kér javaslatot.
Varga László (MSZP Frakció) Szabó Antalt javasolja Felügyelő Bizottsági tagnak.
A polgármester többször is utalt már arr, hogy nem kván tovább vitatkozni, majd: " Aradszky Andrásnak még megadom a szót, aztán kész, Jó Napot!
Aradszky András (Jogi és Ügyrendi Bizottság kültagja - Fidesz) jelzi, hogy az okiratban hibásan szerepel a társtulajdonos neve. Véleménye szerint ez az eljárás az SZMSZ-be ütközik, mert a Jogi és Ügyrendi Bizottságnak előzetesen tárgyalnia kellett volna.
Tímár Istvánné a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke (MSZP) bejelenti, hogy azonnal összehvja a Bizottságot.
A bizottsági ülés idejére a testület szünetet tart.
A polgármester megint az ellenzéket csepülte: az Önök tevékenysége miatt ingott meg a szépen összehozott konstrukció. Valakik szétbeszélték ezt az utat, ezért kell most ezt gyorsan meglépni. Tényként jelenti be azt, hogy ha az ÉTV maradna a szolgáltató, akkor sokkal magasabb lenne a vízdíj.
Azzal még kiegészítette, hogy az elsődleges opció továbbra is az, hogy megegyezzünk a településekkel. Ez csak arra az esetre szól, ha mégsem sikerülne.
T. Mészáros András (Fidesz Frakció) szerint ez a történet tulajdonképpen végig arról szól, hogy az FCSM és rajta keresztül franciák kapják meg ezt az üzletet. Arról viszont sosem szólt a történet, hogy a tulajdonosok vegyék kézbe és oldják meg ezt az ügyet!
Ez a hirtelen cégalapítás szerinte komolytalanság és felelőtlenség.
A polgármester visszautasítja és aljas sejtetésnek minősítette, hogy valaki itt a franciáknak akarja átjátszani a dolgot. A képviselő-testület többsége szabad akaratából döntött így. Szabad akaratából!
Varga László frakcióvezető (MSZP) hangsúlyozta, hogy nem maradhat szolgáltatás nélkül a város! (megj: de hiszen ők maguk szavazták meg, hogy mondja fel az ÉTV-vel a szolgáltatási szerződést az önkormányzat!)
A Felügyelő Bizottságba Bodócs Jánost és Borbély Pált javasolta.
Szerinte minél előbb dönteni kell, mert szolgáltató nélkül nincs kin számonkérni ha valamilyen zavar keletkezik az ellátásban.
Kádár Kenese (Civil Frakció) kérte, hogy ne ijesztgessenek ezzel a szolgáltatás nélkül maradással. Már korábban is felmondta a város a szerződést, aztán mégis maradt a szolgáltatás. Ha akarja a testület meghosszabíthatja a szerződést az ÉTV-vel.
A demokrácia csorbulásának minősítette azt, hogy csak a testületi ülés előtt adják kézbe egy ilyen fontos cég megalapításáról a javaslatot. Visszautal egy korábbi hozzászólásra, nem stimmelt abban, hogy kárkivel alapítanánk céget, mert benne van az anyagban, hogy a Veoliával.
T. Mészáros András (Fidesz Frakció) felelőtlenségnek rossznak minősítette ezt a hirtelen előterjesztést. A képviselők el se tudták olvasni az anyagot, hiszen ma reggel került az kiosztásra. Így az illetékes bizottságok sem tárgyalhatták és nem tehették meg az észrevételeiket. Így tehát a sját SZMSZ-ünknek sem felelünk meg.
Egyébként sincs meggyőzve arról, hogy most céget kell alapítani erre a célra. Emléeztetett arra, hogy a korábbi döntéseknél is rendre jelezték, hogy azok jogilag aggályosak és nem is célszerűek. Ezzel az előterjesztéssel ismét a lényegről, a csatornázásról és a vízről viszik el a figyelmet.
A polgármester hangsúlyozta, hogy az ÉTV-ben csak 45 %-kal rendelkezünk, ezért nem tudunk semmit elérni, s ezért indultak el ebben az irányban.
Most szerinte az a téma, hogy für alle felle(?) alapítsunk egy céget, amelyik január 1-jétől szolgáltat, hiszen korábban felmondtuk a szerződést az ÉTV-vel.