Akkor kicsit megpróbálok érthetőbben fogalmazni: melyek azok a vonalak, amelyek mentén esélyes, hogy meglincselnek a cigányok, vagy rámküldik a kutyájukat? (nem egyszer előfordult ilyesmi)
Én kerülöm a "baj"telepet. Szóval melyik vasútvonalak vezetnek ilyen közelében?
1. Van arra példa, hogy egy híd keskenyebb, mint az út! A hosszabb objektumokra (viadukt, alagut) nem tesznek leállósávot. 2. Ez nem autópálya, hanem autóút lesz később is. 3. Hidat is bővítettek már. Baján nem új híd épült annó, hanem a régi szélére applikáltak sávokat kívülről.
Két dologról beszélünk. Az autópálya az autópálya. Az autóút keskenyebb, nem kell aszfaltozott leállósáv, stb. Ha ezt tovább akarják fejleszteni, akkor megtoldják a töltést, stb. De a hidaknál nem úgy megy, hogy hiányzik még 2 m és utólag odatoldjuk, ezért a műtárgyak már eleve az ap. szélességéhez épülnek. Főleg ha tök új elkerülőről van szó (mint az M86-nál)
Orosházán is felüljárók épültek mikor az elkerülő út megépült. Két vasútvonalat is keresztezett és mind a két helyre megépült. A 147-es és a 125-ös vonal fölött is van. Igaz, h közutat is keresztet, de azok csak kis forgalmú mellékutak ha nem lett volna ott vasút akkor körforgalommal oldották volna meg. Ez nem autópálya csak egy sima kétsávos elkerülőút. Sőt hasonló alapállást Békéscsabánál megoldottak sima szintbeni kereszteződéssel és STOP táblával a Békési út és a dobozi út kereszteződésnél pedig a kettő nagyon forgalmas út. Sok baleset történt ott mire rájöttek ,h ez mégse jó így ezért végül épült körforgalom utólag sok millióért. És ugye ez egy következmény nélküli ország, aki megtervezte az nemhogy nem lóg egy lámpavason azóta de még csak azt sem mondták neki ,h ejnye-bejnye tessék már jobban figyelni.
Sőt azt említett elkerülő keresztezte a 120-as fővonalat is ott is épült felüljáró érdekes is lett volna ha nem épül. Az nem baj ,h vicik fölött épül felüljáró elvégre ne legyenek szintbeni keresztezések, mert az nem jó, vicikre is szükség van a 125-re még az se lehet mondani ,h nem kihasznált, Orosházig Mezőtúrtól van forgalom rajta, és az állapota sem rossz hiszen 60-al mehet rajta majdnem mindenhol a Bz és 60 vicinálisnál már jónak számít. Ráadásul tanyavilágon megy keresztül ahol rossz időben és télen az egyetlen közlekedési lehetőség a vasút, mert a földutak járhatatlanná válnak egy nagy esőzés után vagy ha leesik a hó.
Amúgy soká lesz még abból igazi autópálya, még az M15-öt sem voltak képesek már évek óta befejezni, félkészen áll már hosszú ideje Mosonmagyaróvár és Rajka között. Miért kellett félbehagyni?
Pedig ott sokkal fontosabb lenne egy híd, és az olcsóbb is, mert csak 2x2 sávos autóút és nem autópálya
Nem szeretek rossz hírt közölni, de a csornai elkerülő is egy majdan autópályává fejleszthető út lesz, vagyis a műtárgyait (hídjait) is a leendő autópálya szélességében fogják megépíteni.
Odáig még nem tart a dolog. Bányával kapcsolatos. Régi térképeken még az összes kötélpálya megtatlálható, köztük az edelényi is. Na ehhez is készül(het) ott műtárgy. Pedig már bánya sincs, nem még kötélpálya... (roads.extra.hu)
Ugyanez a helyzet Dunavecsén-Apostagon is. Lett két és fél felüljárónk, hogy alul ne menjen semmi a végére. De legalább olyan szép, mikor a hajnali busz átmegy a vonal felett, a másodikról még Dunavecse, hauptbahnhof előjelzője is megcsodálható.
A 26-os út esetében most térképet nem találtam, de van egy olyan érzésem, hogy a rudabányai vonal lesz a hunyó...
De én arról beszélek, ha nincs már 88, akkor egy felüljáróval (ugye M3 esetében még egy, tehát kettővel) kevesebb és még jónéhányszáz méter magastott töltéssel kevesebb kellett volna.
Nade mindegy, kár ezen rágódni, mert már megépült, nincs mit tenni. Örülhetnek akik a 88-ason akarnak/fognak teherszállítani :)) Maximum a későbbi építkezések tervezőinek jelenthet némi tanulságot.
A mezőcsáti felüljáró az M3 autópálya felüljárója, ami külön műtárgy. http://www.panoramio.com/map/#lt=47.876735&ln=20.923398&z=1&k=2&a=1&tab=1 Éppen azért vált legendássá, mert az építésekor merült fel elsőként, hogy meg kellene szűntetni a mezőcsáti vonalat, mert értelmetlen és így spórolni lehetne fél milliárdot. Aztán inkább megépítették a felüljárót.
Persze tudom, hogy szűnt meg már vasútvonal autópálya miatt, de akkor nem nyitottak vitát erről.
De az a fél kilométer ahhoz meg kevés, hogy egyik felüljáróról terepszintre legyere, és onnan felmenj a másikra. Így felüljáró(89)+töltés+felüljáró(88) kombináció van.
Más út nem is nagyon megy ott (mint az M30), ami mindkét vasútvonalat keresztezné. Egyébként pont előtte ágazik ketté a 88-as és 89-es vasútvonal, közöttük egy bányatóval, amit az autópálya kedvéért még félig fel is töltöttek.
Ha jól mértem le, akkor az autópálya két vasútvonallal való metszéspontja közt közel fél kilométer a távolság. Ez igen nehezen értelmezhető egy felüljáró "meghosszabbításának".