Keresés

Részletes keresés

Golaz Creative Commons License 2009.11.26 0 0 33464
http://donaubus.blog.hu/2009/11/24/aschach_an_der_donau

Aschach an der Donau, egy osztrák mellékvonal végállomása.
Figyelem az oldalon erős a busszennyezés!
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33463
Kalasnyikov is volt nálatok, vagy pedig pitbull terrier ( a la Macska-Jaj :) ?

Meg ugye azon is múlik hányna vagytok. Ha sokan akkor talán nem esnek nektek ,de ha kevesen akkor biztos. Hiszen általában ők is csoportosan vannak.
Előzmény: benbe (33461)
Rbatka Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33462
Rajtam ne múljon.
Én nem ártok senkinek, és még csak nem is úgy nézek ki :D
Előzmény: benbe (33461)
benbe Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33461
Ez félig-meddig rajtad is múlik: mi fotóztunk már Szabolcsban, Borsodban, Somogyban is, de bajunk nem lett belőle.
Előzmény: Rbatka (33460)
Rbatka Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33460
Akkor kicsit megpróbálok érthetőbben fogalmazni:
melyek azok a vonalak, amelyek mentén esélyes, hogy meglincselnek a cigányok, vagy rámküldik a kutyájukat? (nem egyszer előfordult ilyesmi)

Én kerülöm a "baj"telepet. Szóval melyik vasútvonalak vezetnek ilyen közelében?
Előzmény: Törölt nick (33411)
Rbatka Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33459
A felüljárók, útátjárók, stb. kérdésére a válasz kurv@ egyszerű: ami később keletkezik, az alkalmazkodik.
VT22 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33458
Hídépítéskor úgy lehet bővíthető hidat csinálni, hogy szélesebb pillért építünk, hogy elférjen még 1-2 felszerkezet. Lásd Árpád-híd.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33457
1908-ra lett kész az eredeti Duna-híd. A második világháborúban felrobbantották, az újjáépítést követően 1950-ben lett átadva a forgalomnak.
Előzmény: v_peti (33456)
v_peti Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33456
Mikor? 150 éve? Vagy hány éves?
Előzmény: benbe (33455)
benbe Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33455
A bajai híd eleve így épült, csak három részletben lett befejezve.
Előzmény: v_peti (33454)
v_peti Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33454
1. Van arra példa, hogy egy híd keskenyebb, mint az út! A hosszabb objektumokra (viadukt, alagut) nem tesznek leállósávot.
2. Ez nem autópálya, hanem autóút lesz később is.
3. Hidat is bővítettek már. Baján nem új híd épült annó, hanem a régi szélére applikáltak sávokat kívülről.
Előzmény: kvte (33453)
kvte Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33453
Két dologról beszélünk. Az autópálya az autópálya. Az autóút keskenyebb, nem kell aszfaltozott leállósáv, stb. Ha ezt tovább akarják fejleszteni, akkor megtoldják a töltést, stb. De a hidaknál nem úgy megy, hogy hiányzik még 2 m és utólag odatoldjuk, ezért a műtárgyak már eleve az ap. szélességéhez épülnek. Főleg ha tök új elkerülőről van szó (mint az M86-nál)
Előzmény: v_peti (33449)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33452
Orosházán is felüljárók épültek mikor az elkerülő út megépült. Két vasútvonalat is keresztezett és mind a két helyre megépült. A 147-es és a 125-ös vonal fölött is van. Igaz, h közutat is keresztet, de azok csak kis forgalmú mellékutak ha nem lett volna ott vasút akkor körforgalommal oldották volna meg. Ez nem autópálya csak egy sima kétsávos elkerülőút. Sőt hasonló alapállást Békéscsabánál megoldottak sima szintbeni kereszteződéssel és STOP táblával a Békési út és a dobozi út kereszteződésnél pedig a kettő nagyon forgalmas út. Sok baleset történt ott mire rájöttek ,h ez mégse jó így ezért végül épült körforgalom utólag sok millióért. És ugye ez egy következmény nélküli ország, aki megtervezte az nemhogy nem lóg egy lámpavason azóta de még csak azt sem mondták neki ,h ejnye-bejnye tessék már jobban figyelni.

Sőt azt említett elkerülő keresztezte a 120-as fővonalat is ott is épült felüljáró érdekes is lett volna ha nem épül. Az nem baj ,h vicik fölött épül felüljáró elvégre ne legyenek szintbeni keresztezések, mert az nem jó, vicikre is szükség van a 125-re még az se lehet mondani ,h nem kihasznált, Orosházig Mezőtúrtól van forgalom rajta, és az állapota sem rossz hiszen 60-al mehet rajta majdnem mindenhol a Bz és 60 vicinálisnál már jónak számít. Ráadásul tanyavilágon megy keresztül ahol rossz időben és télen az egyetlen közlekedési lehetőség a vasút, mert a földutak járhatatlanná válnak egy nagy esőzés után vagy ha leesik a hó.
Előzmény: Golaz (33440)
v_peti Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33451
A fellelhető források szerint csak 110-es lesz, azaz autóút jellegű, és még jópár évet kell rá várni.
Előzmény: v_peti (33450)
v_peti Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33450
Amúgy soká lesz még abból igazi autópálya, még az M15-öt sem voltak képesek már évek óta befejezni, félkészen áll már hosszú ideje Mosonmagyaróvár és Rajka között. Miért kellett félbehagyni?
Előzmény: v_peti (33449)
v_peti Creative Commons License 2009.11.25 0 0 33449
Autópálya? Nem autóút? Azt hittem csak autóúttá fejlesztik. Az meg 2x2 sáv leállók és közbülső rész nélkül.
Előzmény: kvte (33448)
kvte Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33448

Pedig ott sokkal fontosabb lenne egy híd, és az olcsóbb is, mert csak 2x2 sávos autóút és nem autópálya

 

Nem szeretek rossz hírt közölni, de a csornai elkerülő is egy majdan autópályává fejleszthető út lesz, vagyis a műtárgyait (hídjait) is a leendő autópálya szélességében fogják megépíteni.

Előzmény: v_peti (33430)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33447
Odáig még nem tart a dolog. Bányával kapcsolatos. Régi térképeken még az összes kötélpálya megtatlálható, köztük az edelényi is. Na ehhez is készül(het) ott műtárgy. Pedig már bánya sincs, nem még kötélpálya... (roads.extra.hu)
Előzmény: Törölt nick (33446)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33446

Na ja...

Ugyanez a helyzet Dunavecsén-Apostagon is. Lett két és fél felüljárónk, hogy alul ne menjen semmi a végére. De legalább olyan szép, mikor a hajnali busz átmegy a vonal felett, a másodikról még Dunavecse, hauptbahnhof előjelzője is megcsodálható.

 

A 26-os út esetében most térképet nem találtam, de van egy olyan érzésem, hogy a rudabányai vonal lesz a hunyó...

Előzmény: bodrostomi (33444)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33445

Egy kőröshegyi völgyhíd után ez már csak részletkérdés. :-) De ez már itt OFF.

 

Érdekes hogy a 88-ason még mindig működnek a fénsorompók, a 95-ösön (amin azért volt néha teherforgalom) pedig egy hónapja leszerelték a sorompókat.

Előzmény: Carpy (33443)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33444

De amikor kitűzték a nyomvonalat, akkor még javában ment a közlekedés a 88-ason. Még a kivitelezéskor is...

 

Érdekes dolgokat lehet felfedezni a 26-os út sajószentpéteri elkerülő II. ütemének tervrajzain is. Az szerintem mindent megmagyaráz.

Előzmény: Törölt nick (33441)
Carpy Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33443
Ha épült is volna felüljáró, akkor alul lett volna az autópálya. Ami nem mindegy :)
Előzmény: bodrostomi (33442)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33442
Ott meg az aszfaltkeverő-telep útja miatt kellett igazából a felüljáró, nem a vasút miatt. :-)
Előzmény: Carpy (33439)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33441

Ezt tudom :)

 

De én arról beszélek, ha nincs már 88, akkor egy felüljáróval (ugye M3 esetében még egy, tehát kettővel) kevesebb és még jónéhányszáz méter magastott töltéssel kevesebb kellett volna.

 

Nade mindegy, kár ezen rágódni, mert már megépült, nincs mit tenni. Örülhetnek akik a 88-ason akarnak/fognak teherszállítani :)) Maximum a későbbi építkezések tervezőinek jelenthet némi tanulságot.

Előzmény: bodrostomi (33438)
Golaz Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33440
A mezőcsáti felüljáró az M3 autópálya felüljárója, ami külön műtárgy.
http://www.panoramio.com/map/#lt=47.876735&ln=20.923398&z=1&k=2&a=1&tab=1
Éppen azért vált legendássá, mert az építésekor merült fel elsőként, hogy meg kellene szűntetni a mezőcsáti vonalat, mert értelmetlen és így spórolni lehetne fél milliárdot. Aztán inkább megépítették a felüljárót.

Persze tudom, hogy szűnt meg már vasútvonal autópálya miatt, de akkor nem nyitottak vitát erről.
Előzmény: bodrostomi (33438)
Carpy Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33439
Mondom M3, nem M30.
Eredetileg az M3-ason épült a hírhedt autópálya-felüljáró.
Előzmény: bodrostomi (33437)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33438
De az a fél kilométer ahhoz meg kevés, hogy egyik felüljáróról terepszintre legyere, és onnan felmenj a másikra. Így felüljáró(89)+töltés+felüljáró(88) kombináció van.
Előzmény: Törölt nick (33436)
bodrostomi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33437

Más út nem is nagyon megy ott (mint az M30), ami mindkét vasútvonalat keresztezné. Egyébként pont előtte ágazik ketté a 88-as és 89-es vasútvonal, közöttük egy bányatóval, amit az autópálya kedvéért még félig fel is töltöttek.

Előzmény: Carpy (33435)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33436

Ezt most nem értem.

 

Ha jól mértem le, akkor az autópálya két vasútvonallal való metszéspontja közt közel fél kilométer a távolság. Ez igen nehezen értelmezhető egy felüljáró "meghosszabbításának".

Előzmény: bodrostomi (33432)
Carpy Creative Commons License 2009.11.24 0 0 33435
Az M3-ról van szó...
Előzmény: bodrostomi (33434)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!