Sziasztok! Van egy 2004-es kombi dízel Passatom, alul a hűtő környékén lelógott egy vezeték és kidörzsölődött ezáltal zárlat keletkezett és azóta nem tudom bekapcsolni a légkondit, digitális, emiatt a fűtésem sem megy. tudtok ajánlani egy jó szakembert, mert bizony így párásodnak az ablakok. Köszönöm.
kösz a választ. azt én is tudom, hogy nem hallás alapján dolgozik a vezérlőegység, csak jelezni akartam, hogy amúgy szoftveresen minden oké.
még egy kérdés. a kettőstömegű áraival tisztában vagyok, de mi a helyzet ha váltócsapágyat kell cserélni? az nagyságrendileg mekkora összeg lehet (sokszázezer ez is vagy csak 1-2? és ezt csak váltószerelő szakember tudja cserélni, vagy egy egyszerű (jobb) mezei autószerelő is?
Nekem a 150ezres szerviznél (a számlán) cseréltek mindent, szijat, görgőt, a 300ezres, következő szerviznél mégis találtak eredeti görgőt. Tehát nem cserélték.
Üdv! nem tudom, jó helyen járok-e, de azért feltenném itt egy kérdést, mert más fórumon még nem találkoztam ilyen gonddal, vagy ahol igen, ott meg válasz nem érkezett rá:
Azt vettem észre, egyenlőre hideg motornál, hogy P vagy N állásnál elölről olyan hang jön, mint amikor valami forgó dolog belever valamibe, nem túl erős kopogó hang. ha az alapjárattól kicsit megemelem a fordulatot, 900-1000-re, akkor megszűnik, ahogy D vagy R állásban is. Olyankor nem jelentkezik ez a hang. Még az előző tulajnál, de kb. 15.000. km-rel ezelőtt volt benne szervizkönyv szerint márkaszervizben, azaz rosszmájúan csak: elvileg) váltóolaj cserélve, én és a (nem automata váltó specialista)szerelőm olajnyomásra, vagy rossz, esetleg kevés olajra gyanakszik első körben. Néha (eddig kb. 2 vagy 3 alkalommal) kicsit rántva váltott 1-ből kettőbe, de ez nem jellemző. tényleg csak ennyiszer volt ilyen, csak azért írtam le, hogy teljesebb kép legyen. Probléma mi lehet? Hibakód ki lett olvasva, és semmi nincs! Válaszokat előre is köszönöm!
Nem vicces hanem valós lehetséges okot neveztél meg, mert már én is jártam úgy, hogy az autó csak 110-120-nál berezonált, sem alatta sem fölötte nem csinálta.
A kerekeket kellett (többször is ) kicentríroztatni, és lám a rezonancia megszűnt.
Én először gumishoz mentem így nem cserélgettek ki rajta mindent a szerelők.
A feszítő és a terelő görgőket egyébként is bontani kell, ebből mindegy, hogy újat vagy a régit teszed-e vissza és tényleg filléres tételek. A vízpumpa is a rendszerben van és érdemes cserélni a lentebb írtak miatt. Ha gond van vele akkor irreálisan nagy bajt okozhat és a javításához is ugyanazt a bontást kell elvégezni még egyszer, szóval ez megelőzés jelleggel érdemes cserélni. A plusz anyagköltség csak jelképes egy motorhibához vagy egy újbóli szerelés óradíjaihoz képest, ez a magyarázat.
Ami a bordásék-szíj környezetében van ki szokták cserélni, mert nem akkora összeg, mint egy újabb bontási díj. Én Ausztriából szoktam megvenni az alkatrészeket "csomagban" ott a vízpumpa mindig felújított cseredarab, bagatell összegért, de természetesen sosem volt még baj vele. Nem tudom itthon mi a helyzet.
A 2008-as Passatomban 2.0 PDTDI 170Le motor van, és közel vagyok a 150ezer km-hez. A szervízkönyvem PD motorra 150ezer kilométernél csak a vezérműszíj cseréjét írja elő, 300 ezernél van a vezérműszíj és a görgőszett cseréje.
Kicsit tanácstalan vagyok, mert a megkérdezett szervíz(ek) nemcsak a szíjat, hanem a teljes szettet és a vízpumpát is cserélnék.
Aki már túl van a 150 ezres nagyszervízen, kérem írja meg hogy nála a vezérlésnél miket cseréltek. Úgy gondolom, hogy amihez nem szükséges, ahhoz nem is kell hozzányúlni, de nem akarok sokat kockáztatni sem.
Gyujtás, indítás, villog a parkoló fék nyomógomb sárgán, sárga P áthúzva - jelzés a műszerfalon, piros felkiáltó jel a műszerfalon, sípolás. kocsi sem előre sem hátra. Nyomkodom a fék nyomógombját hallom a szervómotort, kb. 30 percig játszottam vele és eltudtam vele indulni. Mi lehet a baj? (Azóta nem merem megnyomni a parkoló fék gombját. Fékfolyadék OK, Hátsó betét OK. Ha valaki tud kérem segítsen!!!! Köszönöm!
Keress egy jó szerelőt,aki megoldja a gondod.Nem szabad remegnie egyáltalán,főleg ebben a tartományban.Az enyénről mindenki azt hiszi hogy cr es,olyan finoman jár 2007 es pd léttére.
Sziasztok! Kellene kis hozzàértő segítség hàthaa.. adott vw passat b6 2006 2.0 pdtdi . Kb fel eve a következő hibat csinalja : kb 2000-2200-as fordulatszamon 5.-6. de most inkabb csak 6.ba kb 110-120 km/h nal elkezd beremegni-rangatni!? az auto remeg a műszerfal .Teljesitmenycsökkenés nincs , ha odalépek kihùz és megszünik a probléma , de ha visszaengedem a gazpedalt akkor sincs gond .Csak ebbe a tartomanyba csinalja kissebb fokozatba nem. Szerelők kicseréltették velem a kuplung-lendkerék szettet és a turbot is felùjutottak...leengedtem a Dunan 300000 HUF-ot. A hiba nem szünt meg , talan nem olyan intenzív a remegé rangatas! Hibakodot nem dob néztük többféle géppel is! A porlasztok ujjak kb 50000km van bennük. Ja és a kuplung szettbe is annyi volt kb de mégis cseréltem mivel azt mondtak ez okozza.. Vagy mégsem😡. Tanacstalan vok mi lehet esetleg a problema. Légtömegmerő , befecskendezőre gondolok Én ...?
Akkor te szerencsésen megúsztad, nálunk csak a csere segített :( Tényleg elég szar konstrukció, nekem már újabb 2008-as kocsim azon a másik fajta motor van, eddig semmi baja szerencsére
kb 1000 lityi üzemanyag árával olcsóbb, ami ha plusz 2 liter fogyasztást nézek - bár ennyi szerintem nincs - akkor 50ekm - nálam bő két év - alatt egyenlítődik ki. Viszont, adó, biztosítás átírás költsége is kevesebb, tehát 3 év a megtérülés.
Az a kérdés mennyivel olcsóbb megvenni, és üzemeltetni? Egy kisebb teljesítményű motor nem biztos, hogy kisebb fogyasztással jár. Próbálj meg hiteles adatokat beszerezni.
Egyébként nekem volt egy szívódízel 2 literes Nissan Primera kombim, az nagyon kulturáltan mozgott terhelve is. Fogalmam sincs hány lóerős volt.