Keresés

Részletes keresés

GA0425 Creative Commons License 2009.12.08 0 0 33494
Várhatóan követ fognak szállítani.
Előzmény: Törölt nick (33493)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.08 0 0 33493
A wikipédia Mezőcsát–Nyékládháza-vasútvonal szócikkében találtam az alábbi infókat:

2009. november 13-án a vasútvonal részleges pályarekonstrukció után újból megnyitva árufuvarozásra. Hejőbába-Hejőpapi-ig 18-ról 21 tonnára emelték a tengelyterhelést.

Tud valaki valamit erről?
mattil Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33492
A 80-as évek közepén -nagyon jól emlékszem rá hogy több hónapon keresztül vonatpótló buszok jártak, és teljesen új töltést építettek meg ilyenek- a vonalat teljes egészében felújították. Nem tudom milyen hosszúságban a szakaszon, de Tiszadadánál mind Tiszalök, mind Tiszadob felé végig vasbetonaljas felépítmény és 54 kg-os sinek lettek akkor lefektetve. Akkoriban még évente volt valamilyen karbantartás is a vonalon, aztán a 90-es évektől kezdve gondolom már senki nem törődött semmivel, ha pedig valamit találtak akkor magyar módra kiraktak valami lassújelet és kész...
2002-ben a Tiszalök-Görögszállás közötti részt a 100-as vonal felújításából visszamaradt anyagból felújították. Az a rész csak ennek köszönheti megmenekülését, nem másnak. Ha feltúrom anyagaimat akkor talán még meg is találom az akkori Vasutas Hírlapot amelyikben úgy számoltak be róla hogy "ezután majd InterPici is járhat a vonalon" Ha jól emlékszem, akkor fel akarták az egész vonalat újítani, de végül ennyi lett belőle. Amint írtam is októberben, a csúcs az, hogy a Görögszállás-Tiszalök közötti vonalrészben az előbb említetteknek köszönhetően sokkal gyorsabban megy a BZ, mint a gyorsvonat a villamosított fővonalon Nyíregyháza-Görögszállás között, (a körIC is itt közlekedik!) ahol egymást érik a 15-20 km-es lassújelek.
Előzmény: Törölt nick (33489)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33491
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33490
Én ma Létavértes felé utaztam.
A pálya jónak mondható.
Úgyértem, nem 20-szal kell végigvergődni.

A vonatok, amelyeket láttam, tömve voltak.

Gratulálok újfent.
Sokfelé jártam az elmúlt hetekben, és mindig bebizonyosodott, hogy nincs igaza sem a vezetőségnek, sem pedig a kormánynak.

De nem mondok bővebb véleményt, mert az a legalpáribb cenzúrát is kimerítené...
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33489
A közeli képen látható, 1971-es 54 kg/m sín Tiszadadán van?
Előzmény: mattil (33486)
mattil Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33488
Na tessék: a linkek nem sikerültek, az utolsó kép meg kétszer is fel lett téve...
A rolsszul sikerült szöveg egyébként így szól: "Erről már ugye írtam több helyen is, például itt vagy legutóbb itt"
A linkek helyesen:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=43960996&t=9005494
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=94436926&t=9076357
Előzmény: mattil (33486)
gmarc Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33487
Biztosan Erminavet az ügyeletes... :)
Előzmény: kivi000 (33485)
mattil Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33486
Az Ohat-Pusztakócs-Tiszalök azért fáj egy kicsit, mert ott nőtttem fel és sokat jelentett nekem egykoron ez a vonal. Igaz akkor még Nyíregyháza-Ohat-Pusztakócs volt és nem kellett egy 43 km-es utat két átszállással három vonattal megtenni közel két óra alatt mint napajainkban, hanem 40 perc alatt átszállás nélkül be lehetett jutni a megyeszékhelyre. Erről már irtam ugye több helyen is, például <a href="http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=43960996&t=9005494" target="_blank">ebben a hozzászólásban</a> vagy pedig <a href="http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=94436926&t=9076357" target="_blank">legutóbb itt</a>
Októberben nem találtam az adatkábelemet, azóta ez előkerült, így kaptok pár képet. Telefonnal készültek, de azért remélem megfelel? ;)
Előzmény: kivi000 (33485)
kivi000 Creative Commons License 2009.12.07 0 0 33485
Láttátok, hogy az index címlapra hogy beszivárogtak a mellékvonalak? ;)
v_peti Creative Commons License 2009.12.06 0 0 33484
December 12-én a következő túrát tervezem: 8906-9513-9558-39121-9161
A túrának a 22-es búcsúztatásán kívül más célja s van.
Egyfelől ha sötétben is, de végigutazom a nem túl régen átadott ZEG-Bagod szakaszon. Másfelől meg, ha csak sötétben is, de végigutazom a felújított Kmd-Szhely szakaszon.

Lesz aki, a 22-esen ezzel a vonattal megy végig?

Vagy menjek inkább világosban, és akkor többen lesznek, mert el kell érniük Szhelyen az IC-t?

benbe Creative Commons License 2009.12.04 0 0 33483
Három vonalat utaztunk be, amiről azt gondoltuk, megszűnik, szerencsére kettő egyelőre marad: Újszeged-Mezőhegyes-Battonya-Kisszénás-Kondoros
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.30 0 0 33482
"Amúgy el nem tudom képzelni hova kellhetett anyira az a zűzottkő és keresztalljmennyiség, hogy nem tudták máshonnan előteremteni. (Már ha tényleg ezért lett az onnan kitermelve)"

Pedig ez a valóság: a békéscsabai pályafenntartók a 2000-es évekre annyira ki lettek "éheztetve" talpfából (zúzottkőből kevésbé, de az ábra azt mutatja hogy abból is eléggé), hogy a használaton kívüli mellékvágányokba illegálisan (értsd: hatósági engedély nélkül) belebontottak annak érdekében, hogy a nyíltvonalakon biztosítani tudják a vonatközlekedés biztonságát.
Előzmény: Törölt nick (33475)
andras186 Creative Commons License 2009.11.30 0 0 33481
Értem,köszönöm a segítségedet:)
Előzmény: orangutan (33480)
orangutan Creative Commons License 2009.11.30 0 0 33480

Egyesével kell küldeni.

 

Hiába van sok hely a postaládában, egy levél maximális mérete korlátozva van.

Előzmény: andras186 (33479)
andras186 Creative Commons License 2009.11.30 0 0 33479
Nemtudom,akkor mi lehet a gond.....:(
Előzmény: hmsoft (33474)
Freebob Creative Commons License 2009.11.30 0 0 33478
Fentről lefele az 5. képnél azt hittem ,hogy lába van a fának. :D

Közbe meg csak a pad. :D
Előzmény: benbe (33477)
benbe Creative Commons License 2009.11.30 0 0 33477
v_peti Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33476
A Moldova könyvben írnak az 1-es vonal akkori állapotáról! Ott is azt írta, hogy eléggé rezgett a sín, holott arrafelé nem 40-nel döcögött a Bzmot, hanem 100-120-szal száguldott az Orient! Jó, persze talán nem annyira mint itt, de azért a pályásoknak igencsak ébernek kellett lenniük, ha nem akartak egy siklást vagy síntörést.

Előzmény: hmsoft (33472)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33475

Nem mellékvonali, hanem ultrakönnyű jűrművekre van méretezve. Csak nem itt látjuk a mellékvonali közlekedés jövőjét? (hurka pálya papírvonatoknak, olcsó gazdaságos) :)))

 

Amúgy el nem tudom képzelni hova kellhetett anyira az a zűzottkő és keresztalljmennyiség, hogy nem tudták máshonnan előteremteni. (Már ha tényleg ezért lett az onnan kitermelve)

Előzmény: gmarc (33473)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33474
Lesz annyi hely

OFF
Nem nyert hangszórót, ez jött vissza: "host fmx.freemail.hu[195.228.245.2] said: 552 sorry, that message size exceeds my databytes limit (#5.3.4) (in reply to end of DATA command)"
ON

hm
Előzmény: andras186 (33470)
gmarc Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33473
Az utolsó képeden az az erősen mellékvonali keresztalj-kiosztás nekem is marhára tetszett :) Kvázi-vizsgálóakna :)))
Előzmény: Törölt nick (33471)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33472
Körösnagyharsányból visszagyalogoltál Körösszakálba?

Igen. Egyébként itt - szemben a 62-es vonallal, ahol egy-egy rossz lépés hatására maradó alakváltozást lehetett a pályában okozni - a 2-3 aljakra is kiterjedő, hiányzó vagy elégtelen oldalirányú megtámasztás miatt a sín csak berezonál az óvatos rúgás hatására. Jól belőve a megtámasztásmentes hosszakat, valószínűleg a hallható hang tartományába is eshet ez a rezgés. Ígyhát, sikerült feltalálni a sínofon nevű, húros/ütős hangszert. :)

hm
Előzmény: Törölt nick (33471)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33471

Erre én is jártam múlt héten :)))

 

(Körösnagyharsányból visszagyalogoltál Körösszakálba?)

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: hmsoft (33467)
andras186 Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33470
Lesz annyi hely:)

Köszönöm!
Előzmény: hmsoft (33469)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33469
A 3 kép együtt eredeti méretben 18,5 mega, mailben elküldve ez ugye majdnem 30 lesz. Bír ennyit a levelesládád?

hm
Előzmény: andras186 (33468)
andras186 Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33468
Hali!

Grat,jó képek...sajna gondolom ezt se sokáig élvezhetjük...
az 1-2-4 képeket elkérhetném?
Köszönöm
Előzmény: hmsoft (33467)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33467
vicinális-fíling, folytatás

hm
Előzmény: hmsoft (33466)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33466
Egy kis vicinális-fíling tegnapról (127-128).

hm
geletajani Creative Commons License 2009.11.29 0 0 33465

Hétfő: délben fórum Esztergomban, kora este (17.36–18.26) tüntetés Rajkán a Győr–Pozsony viszonylat újraindításáért, az értelmetlen bezárások ellen. Gyertek minél többen!

http://www.mkk.zpok.hu/doc/forum_esztergom_0911.pdf

http://vasut.kteam.hu/index.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!