A wikipédia Mezőcsát–Nyékládháza-vasútvonal szócikkében találtam az alábbi infókat:
2009. november 13-án a vasútvonal részleges pályarekonstrukció után újból megnyitva árufuvarozásra. Hejőbába-Hejőpapi-ig 18-ról 21 tonnára emelték a tengelyterhelést.
A 80-as évek közepén -nagyon jól emlékszem rá hogy több hónapon keresztül vonatpótló buszok jártak, és teljesen új töltést építettek meg ilyenek- a vonalat teljes egészében felújították. Nem tudom milyen hosszúságban a szakaszon, de Tiszadadánál mind Tiszalök, mind Tiszadob felé végig vasbetonaljas felépítmény és 54 kg-os sinek lettek akkor lefektetve. Akkoriban még évente volt valamilyen karbantartás is a vonalon, aztán a 90-es évektől kezdve gondolom már senki nem törődött semmivel, ha pedig valamit találtak akkor magyar módra kiraktak valami lassújelet és kész... 2002-ben a Tiszalök-Görögszállás közötti részt a 100-as vonal felújításából visszamaradt anyagból felújították. Az a rész csak ennek köszönheti megmenekülését, nem másnak. Ha feltúrom anyagaimat akkor talán még meg is találom az akkori Vasutas Hírlapot amelyikben úgy számoltak be róla hogy "ezután majd InterPici is járhat a vonalon" Ha jól emlékszem, akkor fel akarták az egész vonalat újítani, de végül ennyi lett belőle. Amint írtam is októberben, a csúcs az, hogy a Görögszállás-Tiszalök közötti vonalrészben az előbb említetteknek köszönhetően sokkal gyorsabban megy a BZ, mint a gyorsvonat a villamosított fővonalon Nyíregyháza-Görögszállás között, (a körIC is itt közlekedik!) ahol egymást érik a 15-20 km-es lassújelek.
Az Ohat-Pusztakócs-Tiszalök azért fáj egy kicsit, mert ott nőtttem fel és sokat jelentett nekem egykoron ez a vonal. Igaz akkor még Nyíregyháza-Ohat-Pusztakócs volt és nem kellett egy 43 km-es utat két átszállással három vonattal megtenni közel két óra alatt mint napajainkban, hanem 40 perc alatt átszállás nélkül be lehetett jutni a megyeszékhelyre. Erről már irtam ugye több helyen is, például <a href="http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=43960996&t=9005494" target="_blank">ebben a hozzászólásban</a> vagy pedig <a href="http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=94436926&t=9076357" target="_blank">legutóbb itt</a> Októberben nem találtam az adatkábelemet, azóta ez előkerült, így kaptok pár képet. Telefonnal készültek, de azért remélem megfelel? ;)
December 12-én a következő túrát tervezem: 8906-9513-9558-39121-9161 A túrának a 22-es búcsúztatásán kívül más célja s van. Egyfelől ha sötétben is, de végigutazom a nem túl régen átadott ZEG-Bagod szakaszon. Másfelől meg, ha csak sötétben is, de végigutazom a felújított Kmd-Szhely szakaszon.
Lesz aki, a 22-esen ezzel a vonattal megy végig?
Vagy menjek inkább világosban, és akkor többen lesznek, mert el kell érniük Szhelyen az IC-t?
"Amúgy el nem tudom képzelni hova kellhetett anyira az a zűzottkő és keresztalljmennyiség, hogy nem tudták máshonnan előteremteni. (Már ha tényleg ezért lett az onnan kitermelve)"
Pedig ez a valóság: a békéscsabai pályafenntartók a 2000-es évekre annyira ki lettek "éheztetve" talpfából (zúzottkőből kevésbé, de az ábra azt mutatja hogy abból is eléggé), hogy a használaton kívüli mellékvágányokba illegálisan (értsd: hatósági engedély nélkül) belebontottak annak érdekében, hogy a nyíltvonalakon biztosítani tudják a vonatközlekedés biztonságát.
A Moldova könyvben írnak az 1-es vonal akkori állapotáról! Ott is azt írta, hogy eléggé rezgett a sín, holott arrafelé nem 40-nel döcögött a Bzmot, hanem 100-120-szal száguldott az Orient! Jó, persze talán nem annyira mint itt, de azért a pályásoknak igencsak ébernek kellett lenniük, ha nem akartak egy siklást vagy síntörést.
Nem mellékvonali, hanem ultrakönnyű jűrművekre van méretezve. Csak nem itt látjuk a mellékvonali közlekedés jövőjét? (hurka pálya papírvonatoknak, olcsó gazdaságos) :)))
Amúgy el nem tudom képzelni hova kellhetett anyira az a zűzottkő és keresztalljmennyiség, hogy nem tudták máshonnan előteremteni. (Már ha tényleg ezért lett az onnan kitermelve)
OFF Nem nyert hangszórót, ez jött vissza: "host fmx.freemail.hu[195.228.245.2] said: 552 sorry, that message size exceeds my databytes limit (#5.3.4) (in reply to end of DATA command)" ON
Igen. Egyébként itt - szemben a 62-es vonallal, ahol egy-egy rossz lépés hatására maradó alakváltozást lehetett a pályában okozni - a 2-3 aljakra is kiterjedő, hiányzó vagy elégtelen oldalirányú megtámasztás miatt a sín csak berezonál az óvatos rúgás hatására. Jól belőve a megtámasztásmentes hosszakat, valószínűleg a hallható hang tartományába is eshet ez a rezgés. Ígyhát, sikerült feltalálni a sínofon nevű, húros/ütős hangszert. :)
Hétfő: délben fórum Esztergomban, kora este (17.36–18.26) tüntetés Rajkán a Győr–Pozsony viszonylat újraindításáért, az értelmetlen bezárások ellen. Gyertek minél többen!