Keresés

Részletes keresés

Rainvan Creative Commons License 2025.01.07 0 1 41801

Mivel az évek alatt annyit laposlemezeztem szegény Some Time-Mind Games-Walls and Bridges triót, végiggondoltam, mely dalokból lehetne összerakni ugyanolyan csúcsalbumot, mint az előző kettő.

(Illetve mint később a DF/MH nagyrésze is volt.)

 

Erre jutottam: a vastagítottak kérdés nélkül rajta lennének, nekem szóló-Lennon-csúcsformák.

(Egy jó dalsorrendhez viszont el kéne szöszölni még.)

 

Mind Games
Tight A$ (Lennon-by-numbers, bónusztracknek jó - csak mivel ennyire kevés rockosabb dala van szólóban, még a fillereket is becsülni kell)
Intuition (hát, hát... ezzel inkább az van, hogy a gyenge dalok legerősebbike, mintsem az erősek egyike)
Out The Blue
I Know (I Know)
Meat City


What You Got
Scared
#9 Dream
(itt a refrén a gyenge pont, de még így is az egyik legjobb, legkarakteresebb dala, "nagyon Lennon")
Steel And Glass
Nobody Loves You (When You’re Down And Out)

 

Woman Is The N—-r Of The World (itt elbizonytalanodtam, hogy a téma miatt szeretem-e -illetve tartom fontosnak- a dalt vagy önmagában is? Zeneileg ez is inkább ilyen "Lennon-by-numbers')
Attica State (yokomentesen ez is 'vastag' lenne)
New York City
The Luck Of The Irish (yokomentesen ez is 'vastag' lenne)

 

Hozzátartozik, hogy sose írtam ilyen CD-t magamnak, mindig is egyben hallgatom ezeket az albumokat (bizony, még a Some Time-ot is, legalábbis az első lemezt), a MG és a WAB esetében pedig továbbra is várom, hogy egyszercsak beütnek úgy, ahogy vannak.

Végülis Lennon-albumok, én pedig nagy rajongója, szóval 'statisztikailag' meg kéne történnie. :)

Előzmény: Rainvan (41799)
BGbr Creative Commons License 2025.01.07 0 0 41800

Ázsiai család belecsap a lecsóba és nyomattya az Eight days a week-et.

Érdekes, megint a legfiatalabb a dobos... :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=60ssBGSsLek

Rainvan Creative Commons License 2025.01.06 0 1 41799

nem arra gondolt, hogy Paul a többiek rovására nagyobb művéc lenne...

 

Olyannyira nem, hogy nekem mindig is Lennon lesz a főkedvenc. Amit írtam, ettől függetlenül, objektív szemmel írtam.

Azt sem gondolom, hogy Lennon a - sajnos csupán - szűk tíz (ami inkább öt) éves szólókarrierje alatt annyi jó dalt írt, mint 55 év alatt Paul.

Ez abszurd módon leminősítené Pault és szükségtelenül felmagasztalná Johnt. Arról nem beszélve, hogy - szerintem -  Lennonnak egyenesen három lapos lemeze is volt ebben az alig pár évben (zsinórban '72 és '74 között: tudom, hogy sokak kedvence a MG és különösen a WAB: időről időre próbálkozom is velük, különösen a WAB-szel de mégsem érzem bennük azt a pluszt, amit a POB/Imagine és a DF/MH dalaiban), Paul pedig sok jó dolgot írt akár csak az elmúlt 20 évben is (Fine Line, Anyway, Despite Repeated Warnings, Hunt You Down/Naked/C-Link: négy nagy kedvencem kapásból, de ez még csak a jéghegy csúcsa), nemhogy egyenesen 1970 óta.

De egyébként is lehetetlen 5 évnyi aktív lemezkészítést 55 évhez mérni.

Ha Lennonnak is megadatott volna ez (vagy akár csak tíz album is, mint Harrisonnak), akkor meg lehetne ítélni nagyjából, de így nem.

Előzmény: BGbr (41798)
BGbr Creative Commons License 2025.01.06 0 2 41798

"Szerintem Johnnak ugyanannyi vagy még több értékes dala volt szólóban, mint Paulnak, azzal a különbséggel, hogy előbbinek nem kellett hozzá megírnia azt a tömérdek tölteléket."

 

Szerintem a költő/Rainvan itt nem arra gondolt, hogy Paul a többiek rovására nagyobb művéc lenne...

 

Másrészt meg töltelék van mindegyiküknél - ami valójában természetes is. Karinthy Cini írt Móricz Zsigmondról valami olyasmit, hogy a nagy írók, az ÍRÓK agya (és keze) mindig jár, mint a malom, mindig őröl: ha néha ocsú jön ki a garatból, és nem finomliszt, akkor is...

 

Nyilván nem is lehet mindig nagyot alkotni: nem lehet, és gyakran nem is látszik előre, hogy miből lesz nagy: alkotni kell annak akinek képessége/tehetsége/zsenije van - és majd ezekből kijön, hogy melyik/mennyi a nagy.

Előzmény: rubbersoul1968 (41796)
Rainvan Creative Commons License 2024.12.31 0 0 41797

Nahát, más is úgy gondolja, hogy a #9 Dream Lennon egyik legjobbja volna a refrénje nélkül és készült is egy fan-made chorusless edit:

https://m.youtube.com/watch?v=daInt4E2clw

Ez pedig egy kép

 

innen: https://m.youtube.com/watch?v=HyNojfmTP0A&pp=ygUuZWx0b24gam9obiB3aGF0ZXZlciBnZXRzIHlvdSB0aHJvdWdoIHRoZSBuaWdodA%3D%3D

 

BÚÉK! :)

rubbersoul1968 Creative Commons License 2024.12.24 0 0 41796

Szerintem Johnnak ugyanannyi vagy még több értékes dala volt szólóban, mint Paulnak, azzal a különbséggel, hogy előbbinek nem kellett hozzá megírnia azt a tömérdek tölteléket.

comedia Creative Commons License 2024.12.24 -2 0 41795

Ja, csak elég gyönge karrier ez, akárcsak a többieké. Mondjuk, az igaz, hogy szorgalmas, de az nem föltétlenül számít értéknek.

Előzmény: Rainvan (41793)
Rainvan Creative Commons License 2024.12.24 0 0 41794

Ui: Az In Spite of All the Danger-t kellett volna írnom, az saját dal.

(Vagy még inkább az I Lost My Little Girl-t? Akkor 1956/57-től számíthatjuk. Döbbenet így is, úgy is.)

Előzmény: Rainvan (41793)
Rainvan Creative Commons License 2024.12.24 0 1 41793

Egyébként milyen érdekes (eddig nem gondoltam bele), de miközben Paul ragaszkodott legjobban a Beatleshez (ha rajta múlt volna, sosem oszlanak fel, amíg mind a négyük él), neki volt rá legkevésbé szüksége: egyrészt ő aztán egyedül is felveszi a lemezét (legutóbb is) és ez egyedül róla mondható el, másrészt pedig a szólókarrierje egymaga sikeresebb volt, mint a másik háromé együttvéve. Persze aktívan tett is érte: neki a mai napig sem volt olyan 5-10-15 éves hallgatása, mint a másik háromnak, sosem vonult vissza: lemez, turné, Fireman vagy más projekt, feldolgozáslemez: valami mindig volt és van, sose volt akár 5 év egybefüggő "mindenmentes" időszak a karrierjében és egy 65 éves karrierről beszélünk. (Számítsuk mondjuk a That'll Be The Day felvételét a kezdetnek, akkor 66.)

Egészen lenyűgöző. 

Előzmény: Rainvan (41792)
Rainvan Creative Commons License 2024.12.24 0 0 41792

Lesz mit várni:

Boldog karácsonyt! :)

Gideon's bible Creative Commons License 2024.12.20 0 1 41791

Mostanában ezeket használom:

https:// rarbg.to

 

https:// rarbggo.to

Előzmény: Őrült kacsa a zebrán (41787)
Gideon's bible Creative Commons License 2024.12.20 0 1 41790

WaLHfMF

Mindkettőtöknek köszönöm,köszönöm!

:)

PeterCorr Creative Commons License 2024.12.20 0 1 41789
Előzmény: Gideon's bible (41785)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2024.12.19 0 1 41788

FLAC (CD rip, 44.1 kHZ, 16 bit az .nfo szerint):

 

https://www.swisstransfer.com/d/d2cabffd-f152-49d5-8028-325c65a90808

Előzmény: Gideon's bible (41785)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2024.12.19 0 0 41787

OFF: a Rarbg becsukta kapuit.

Előzmény: PeterCorr (40499)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2024.12.19 0 0 41786

Ncore-on fenn van, megpróbálom neked leszedni. Egyelőre stagnál.

Előzmény: Gideon's bible (41785)
Gideon's bible Creative Commons License 2024.12.19 0 0 41785

Neked megvan ez a Lennon 1990 box set FLAC-ben,WAV-ban,stb.?  ( 24/96 :) )

Nekem csak 320 kbps-ben,ráadásul csak joint stereo.

Fel tudnád tenni valahová,ha neked van valamilyen minőségibb verziód?

Nekem felkeltette a kíváncsiságomat,mert már-már ősrégi,múzeumi,archív,ráadásul az 1990-es évek végén törölték a katalógusból,

Meg még U.S. release is.

Nekem csak ez jutott: https://thepiratebay.org/description.php?id=4233352

Köszönöm.

Előzmény: PeterCorr (41777)
BGbr Creative Commons License 2024.12.18 0 0 41784

És most meghallgattam az eredeti Some other guyt is... Hát, a fiúké sokkal húzósabb, ütősebb.

Előzmény: BGbr (41783)
BGbr Creative Commons License 2024.12.18 0 0 41783

Kivágtam a "Midas man"-ből a legjobb részt: Epstein megismerkedését a fiúkkal; Cavern/Some other guy

 

https://data.hu/get/14433817/some_other_guy.mp4

Gideon's bible Creative Commons License 2024.12.17 0 0 41782

Szívmelengető ábránd - fantasy - hogy a DF másik felét Paul írja.Tetszik,díjazom.

Előzmény: Rainvan (41776)
Rainvan Creative Commons License 2024.12.17 0 0 41781

Szívesen, jó hallgatást. :)

De hozzá kell tennem, én tényleg semmit nem tettem hozzá, csak egymás után raktam a dalokat: legalább a szerkesztéshez hű akartam maradni és annál jobban nem belenyúlni, mint hogy kihagyom Yokót.

Viszont szerintem jó is ez a sorrend, jó a flow.

Igaz, 14 éve csak így hallgatom ezeket a dalokat, nem tudom objektíven megítélni már ezt.

Előzmény: BGbr (41780)
BGbr Creative Commons License 2024.12.17 0 0 41780

Köszönöm szépen, leszedtem.

 

Előzmény: Rainvan (41779)
Rainvan Creative Commons License 2024.12.16 0 0 41779

Feltettem, 3 napig tölthető:)

https://we.tl/t-Fds3PWG4em

Előzmény: BGbr (41778)
BGbr Creative Commons License 2024.12.16 0 0 41778

Ha valahova fel tudod tenni (sima mp3 is elég) szívesen letölteném.

Előzmény: Rainvan (41776)
PeterCorr Creative Commons License 2024.12.15 0 0 41777

Ha nem is pontosan ezzel a dalsorrenddel, de létezik ilyen hivatalos lemez, amely végén még ott az Every Man Has a Woman Who Loves Him is (John énekével) és a Grow Old With Me zárja.

 

LENNON BoxSet 1990 (Disc 4)

 

https://www.discogs.com/release/1546956-John-Lennon-Lennon

Előzmény: Rainvan (41776)
Rainvan Creative Commons License 2024.12.14 0 1 41776

John Lennon: 1980 - Imagine there's a Lennon album

 

Riport egy képzelt lemezről

 

Jó ideje nem hallgattam, de az elmúlt napokban megint rákaptam a „John Lennon 1980” című kis írt CD-mre, ami természetesen a Double Fantasy/Milk and Honey Lennon-dalaiból áll össze.

Mivel a DF 2010-es stripped verziójának hangzása tökéletesen passzol a MH dalok „félkész” hangzásához, néha szinte arra gyanakszom, hogy Yoko itt megadta az esélyt arra, hogy mindenki összerakhassa a saját Yoko-mentes Lennon-lemezét. Emiatt is nagy szerencse, hogy itt nem énekeltek együtt, mint a Some Time...-lemezen.

Persze „történelemhamisítás” egy Yoko-mentes 1980-as Lennon-album, de hát nincs mit tenni, az ember kénytelen felülbírálni az eredeti szándékot: egész egyszerűen nincs egy szinten se énekesként, se előadóként és pláne szerzőként John és Yoko és ezt Lennonon kívül mindenki pontosan tudta - tudja. 

 

(Megpróbálkoztam most megint az eredeti lemezzel: 14 éve van meg a Signature Box, de nagyjából most hallgattam meg harmadszor a Double Fantasy CD-t. Yoko dalai közül az I'm Moving On, a Beautiful Boys, a Yes I'm Your Angel és a Hard Times Are Over egyébként jó dalok lennének egy jó énekessel - bár az vicces, hogy Paul Honey Pie-ját anno kicikizte Lennon, a szerintem elég hasonló Yes I'm Your Angel-re viszont egy rossz szava nem volt - igaz, ami McCartney-nak könnyed ujjgyakorlat, az Yokotól szerzői csúcsteljesítmény volt.)

 

Van, hogy úgy gondolom, ez a lemez így már egész jó, néhány töltelékkel, de most épp úgy érzem, egy nagyon erős album, ahogy van, mármint ahogy lett – még akkor is, ha a valóságban, gyári lemezként nem létezik.

Ha létezne, dobogós lenne nálam a Lennon-lemezek között (JL/POB és Imagine után, persze).

 

Az nem teljesen világos, a korabeli (még életében közölt) kritikák miért nem fogadták el Johntól, hogy jól érzi magát és nagyjából békében van önmagával és a világgal – igen a DF/MH dalok nagyrészt feel good music, de én nem érzem úgy, hogy ezzel bármi baj volna, sőt: szerintem nemcsak a szomorú, keserű, dühös, politikus, lovesick attitűdje érvényes (ezzel nagyjából le is fedtem a szólódalai hangulatait), hanem a kirobbanóan pozitív és energikus Lennon is: annál frappánsabban nem lehet ezt megfogalmazni, mint ő maga tette: az 1970-es freudi halálharangtól 1980-ra eljutott a japán wishing bell barátságos csengettyűjéig…

Egyébként ebben a yokótlan formában ez a tucanyi dal az 1970-es album párja hangzás tekintetében is: szikár, alapra vett (egyrészt mert a DF dalokról a Stripped verzióban lekaptak minden "cicomát", tehát overdubot, másrészt meg mert a M&H dalokon eleve nem is volt ilyesmi), viszont az alaphangulat pont az ellentéte: így ez a lemez a pozitív JL/POB lehetett volna.


Nálam egyébként így néz ki ez a képzeletbeli album (nem sokat vacakoltam, egyszerűen beillesztettem a Yoko-dalok helyére a MH dalait, még a sorrendet is meghagytam):


(Just Like) Starting Over

Ezt mindig közepes dalnak tartottam, de a pozitív töltetű szöveg és Lennon energiája elviszi a hátán.


I’m Stepping Out

Ez a dal valami elsöprő még ebben a vélhetően nem végleges formában is - John a zeneipart hagyta maga mögött, de bárki tud azonosulni vele, aki gondolt már arra, milyen lenne betelefonálni a melóba: "csesszétek meg, kilépek".


Cleanup Time

Pozitív energia és szöveg, talán még jót is tesz a dalnak a stripped hangzás.


I Don’t Wanna Face It

Lennon nyersen és őszintén szembenéz személyisége ellentmondásaival - miközben arról énekel, hogy nem akar szembenézni velük: igazi lennoni paradoxon.


I’m Losing You

Ez megint „a régi Lennon”, mint az előző dalban is – de a Cleanup Time-ban hiába énekelt „magic ship of perfect harmony-ról”, pont az ilyen dalok mutatták meg, hogy itt nem valami háborítatlan, mesterséges idillről volt szó, hanem ugyanolyan emberi érzésekről és problémákról, amikkel mindenki szembesül egy hosszú kapcsolatban.

Hátborzongató a dalvégi Long Lost John-idézet, amit a lemezen hamar lekevernek és morze-jelekbe fullasztanak.)


Nobody Told Me

Talán az I Don't Wanna Face It párjának tekinthető: ott önnön ellentmondásossága, itt általában az embereké a téma - jól is jön ez az energikus dal az előző szám baljós hangulata után.


Beautiful Boy (Darling Boy) 

Karibi hangulatú dal Sean-hoz: ez a Good Night párja, csakhogy ezúttal nem passzolta le senkinek - és milyen jól tette, újabb szín, hangulat és téma a palettáján, szívhezszóló és bensőséges.

2008-ban Sean megírt egy szívszorító válaszdalt:https://m.youtube.com/watch?v=KSYBcpOex8k&pp=ygUSU2VhbiBsZW5ub24gbGlzdGVu


Borrowed Time

Reggae-kísérlet: Lennon nagy rajongója volt a műfajnak: elsősorban Marley-nak (olyannyira, hogy a dal címe is egy Marley-dalból, a Hallelujah Time-ból származik), de már a ’72-es augusztusi koncerteken (két évvel a reggae-áttörés előtt!) „reggae, baby, reggae” szavakkal kommentálta az egyik dalt. Szóval itt tett egy kísérletet, de állítólag csalódott volt, hogy az amerikai zenészek nem tudtak igazán ráérezni a stílusra.

Keith Richards pár évtizeddel később nem volt „szívbajos”: amikor reggae-t akart játszani, egyenesen Jamaicára ment (illetve a Stones is kísérletezett a stílussal) – érdekes, hogy ezeknél a rocklegendáknál így beütött arról a kis szigetről áradó karibi érzés - de ismerve a ködös, esős Angliát, érthető is.

Tony Levin basszusgitárjáról az egész lemezen csak áradozni lehet, de amit ennek a dalnak a legvégén játszik, aköré más komplett dalt írt volna, itt viszont megmaradt egy kis semmiségnek egy próbafelvételen. Részemről azért jó, hogy megjelent a DF Stripped - amellett, hogy így összerakhattam ezt az egységes hatású Lennon-albumot -, mert sokkal jobban hallható rajta Levin fantáziadús játéka.

Egyébként az is a Stripped-en derül ki, hogy szinte mindegyik dalban ott vannak a reggaes ritmusok, csak a végleges verziókban az overdubok miatt ez nem tűnik fel. Állítólag a stúdióban reggae-lemezeket mutatott a zenészeknek és felhívta a figyelmüket rá, mi tetszett neki rajtuk annyira, tehát nem a véletlen műve, hogy nemcsak a Borrowed Time-ban érhető tetten ez a hatás, de a "csupaszított" DF dalokban is ott munkál - elsősorban pont a basszusban, amit nem győzök dicsérni. Nagyon érdekes zene születhetett volna, ha Lennon csinált volna egy reggae-lemezt jamaikai zenészekkel: Junior Marvin Wailers-gitáros lett volna az ő embere szerintem. Bárcsak.)


Watching The Wheels

"Az idő, amit élvezettel vesztegetsz, nem elvesztegetett idő" - mondta egyszer John, itt pedig dalba is írta a témát. Miközben "kölcsönzött időn élt", mint az előző dalban énekelte. Persze ez is lehet a számos ellentmondás egyike, amiről az I Don't Wanna Face It szól. 


(Forgive Me) My Little Flower Princess

Ez állítólag a Walls And Bridges idejéből származó outtake és May Pang-hoz szól - így mondjuk érthető, hogy nem volt helye a Double Fantasy-n. Valahogy az egész olyan bizonytalan, megfoghatatlan hangulatú, hiába dal, mintha csak egy átvezető lenne két szám között. (Posztumusz úgy látszik már "mindegy volt", May-hoz szól-e, ahogy utólag egyébként többször szembementek Lennon eredeti szándékával is: ha kudarcnak tartotta a Borrowed Time-ot, biztos nem tette volna nagylemezre - persze az is igaz, hogy a Milk and Honey összeállítása idején sajnos nem sok választása volt Yokonak: hat Lennon-felvétel is csak egy otthoni demó beemelésével jött össze végül.)


Woman

Itt először érzem, hogy a Stripped verzió valóban kevesebb a véglegesnél: annyira gyönyörű a lemezverzió kezdése, illetve az egész dal, hogy ez az alapra vett változat tényleg mintha csak a dal váza lenne. Persze így is gyönyörű szép, de a DF verzióban aztán végképp az egyik legszebb szerelmes dal, amit valaha írtak. Külön bravúr, hogy bár túlcsordul az érzelmektől, mégse érzelgős, pláne nem nyálas.

A lennoni zseni egyik titka, hogy egyszerre teszi bele szívét-lelkét és tart egy művészi és ízlésbeli mértéket mégis. 


Dear Yoko
Ez az előző, bárki által átérezhető dal személyre szabott változata, szövegében legalábbis, a zene inkább Buddy Hollyt idézi (John is: awellahellahella!) és ezzel visszautal a kezdődalra, amit többek között pont egykori nagy ideáljának (...and Buddy!) ajánlott John.

Külön jópofának tartom, ahogy a végén Lennon elhadar egy Bermudáról írott képeslapot ("I'm here in Bermuda, having a lovely time..."), kár, hogy ezt nem hagyták meg a lemezen, de gondolom, ez csak mint lemezzárás működött volna - úgy viszont nagyon.

(Így képzelem el Lennont 1980-ban: ül egy kertben Bermudán, Bob Marleyt hallgat és írja ezeket a többségében erős, karakteres, utánozhatatlan dalokat - újra energikus, pozitív  és boldog. És nagyon megérdemli.)


Értem, hogy ebben a formában pont a lényegét, magát a doublefantasyságot veszítené el az album, csakhogy az ember nem koncepciót szeretne hallgatni, "csak" jó dalokat. Így megteheti.

A Lennon dalok egymást erősítik (két erős dal között még a kis semmilyen Flower Princess is erősebbnek hat, mint önmagában), a Yoko dalok viszont kizökkentenek és Lennon jó formája se ugrik ki úgy, mint amikor csak őt hallgatod. Nem a dalokon ront Yoko, hanem a hatásukon.

Külön nem értem, hogy ha már a legutóbbi közös lemezük '72-ben totális bukás volt, akkor miért tűnt jó ötletnek egy fél lemeznyi helyet Yokonak adni? (Ugyanakkor... a Double Fantasy tízmilliós eladásai Lennon legnépszerűbb lemezévé tették az albumot, nemhogy többet adtak el belőle, mint a Some Time-MG-WAB hármasból összesen, de még az Imagine eladásait is előzi két millióval, akármekkora emblematikus dal is a '71-es album címadója. Bár ebből elsősorban azt lehet lemérni, mekkora sokkot jelentett Lennon halála. Ha nincs a tragédia, valószínű inkább az előző 1-2 lemez eladásai lettek volna reálisak még az öt év hallgatással együtt is, mert a felfokozott várakozással szemben ott volt a Yoko-faktor: én teljesen megértem, aki csalódott volt, hogy hat évvel a WAB után csak egy fél Lennon-lemezt kapott. Ha a másik felét bizonyos Paul csinálta volna, na AZ kárpótlás helyett egyenesen szenzáció lett volna. De Yoko?)

 

Mondom, az az egy szerencsénk, hogy "legalább" nem énekelnek közösen, mert így megoldható a Yoko-mentes album. Illetve nekem még az is egyfajta mázli, hogy amikor megismertem a DF és M&H albumokat, már tudtam letölteni és CD-t írni, tehát egyből írhattam magamnak egy Yoko-mentes lemezt, még akkor is, ha a két LP eltérő hangzása miatt ez inkább két egymás után rakott EP-t jelentett.

(Magyarán a lemez hallgatása nem jelentett egyben Yoko kibekkelést is, mint valakinek aki a '80-as években hallgatta az albumot. Emiatt nem is rögzültek be Yoko dalai, mondom én ma hallottam őket maximum ha negyedszer.)

Talán öt évre rá jelent meg a DF Stripped és azóta végre ez egy egységes Lennon-album tud lenni, még akkor is, ha ugyanúgy "történelemhamisítás", mint a Let It Be esetében a Naked.

Viszont ugyanúgy nem fog megjelenni hivatalosan soha, ahogy George Beatles-dalait sem fogják soha összerakni egy albumra (pedig az aztán tényleg annyira adná magát). 


Várjunk csak és miért hagytam le a Grow Old With Me-t?

Egyetlen oka volt: az még így is kilógott a lemezről, mert nem stúdiófelvétel.

Bár igaz, ami igaz, ahogy Lennon szólókarrierje is egy nem konvencionális felvétellel indult (Give Peace A Chance egy szállodaszobában), az utolsó lemeze is zárulhatna azzal, így egy újabb kört bezárva, mint a harang meg a csengettyű. De egy ilyen barkács Lennon album már eleve csak a hallgató szempontjaira apellál és felülírja az eredeti szándékot - akkor ezzel az erővel még az is belefér, hogy a GOWM ugyanúgy Ringo dala lehessen, mint a Good Night volt (és akkor itt is bezárulhat egy kör, csak egy másik). 

 

Szóval "John only" formában a 3. kedvenc Lennon-lemezemet jelentik ezek a dalok és ha nem is mind lennoni csúcsforma, azért a legtöbb igen és számomra simán le is iskolázzák így egyben a '72-'74 korszak lemezeit, még akkor is, ha akad ott pár dal, amik jobbak, mint itt néhány.

Az évvégi hajtásban ez a 12 dal a legjobb zene számomra, mert energikus, pozitív és tartalmas.

Határozottan egy új korszak kezdetének tűnik az életművében (ettől csak még szomorúbb, hogy a lezárása volt) és mit nem adnék érte, ha ma is tartana. 

rubbersoul1968 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 41775

Melyik dal megírásához szolgált kiindulópontul ez az 1961-es sláger? (A szerző is megerősítette.)

 

https://www.youtube.com/watch?v=AbJK42cMVFs

Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2024.12.13 0 0 41774

Ne igyunk előre az orosz medve bőrére. Még sajnos nem over.

Előzmény: sutcliffe (41773)
sutcliffe Creative Commons License 2024.12.13 0 0 41773

Ilyenkor, karácsony környékén évek óta rendre az amerikai és az angol slágerlistákat a Last Christmas, és az All I want for christmas is you vezeti, de a többi előkelő helyeken is a poptörténet legismertebb karácsonyi dalai szerepelnek.

Egyet - ha nem az egyik legismertebbet - kivéve...

 

Nem tudom, miért van ez így, főleg, hogy a dal üzenetének még aktualitása is van.

WAR IS OVER

 

 

 

 

 

 

BGbr Creative Commons License 2024.12.09 0 0 41772

Ha a bitlisz előadta volna 1963-ban a Got my mind set on you-t... (AI)

https://youtu.be/uxz5eqfmBpQ

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!