Keresés

Részletes keresés

11_11 Creative Commons License 2024.09.11 -2 0 5879

Ha a nép így énekli, hogy " Így szólt az Úr az én Uramhoz: Ülj a jobbomra, míg ellenségeidet lábad alá vetem. " akkor hogyan is értelmezhető?

 

Ezt nem Dávid énekelte...

 

Apostolok Cselekedetei : 34-40 v

Péter beszéde. 34 Mert Dávid nem ment fel az égbe, mégis ő mondja: Így szólt az Úr az én Uramhoz: Ülj a jobbomra, 35 s ellenségeidet lábad elé teszem zsámolyul. 36 Tudja meg hát Izrael egész háza teljes bizonyossággal, hogy az Isten azt a Jézust, akit ti keresztre feszítettetek, Úrrá és Krisztussá tette!”

 

A beszéd hatása. 37 E szavak szíven találták őket. Megkérdezték Pétert és a többi apostolt: „Mit tegyünk hát, emberek, testvérek?” 38„Térjetek meg – felelte Péter –, és keresztelkedjék meg mindegyiktek Jézus Krisztus nevében bűnei bocsánatára. És megkapjátok a Szentlélek ajándékát. 39Mert az ígéret nektek és fiaitoknak szól, meg azoknak, akiket – bár távol vannak – meghívott a mi Urunk, Istenünk.” 40 Még más egyéb szavakkal is bizonyította ezt, és buzdította őket: „Meneküljetek ki ebből a romlott nemzedékből!”

Előzmény: Paleokrites (5878)
Paleokrites Creative Commons License 2024.09.11 0 1 5878

asszociatív keresztény fantáziavilágot virítanak a szövegek, először is névtelen evangélium, későb adtak szerzői nevet, másodjára ez egy ének, amit a nép énekelt, persze már Dávid halála utáni időkben is szereztek dávidi zsoltárokat.

 

Ha a nép így énekli, hogy " Így szólt az Úr az én Uramhoz: Ülj a jobbomra, míg ellenségeidet lábad alá vetem. " akkor hogyan is értelmezhető?

 

Ezt nem Dávid énekelte...

 

A királyi mennyegző egy erőltetett tanmesének sem igazán szerencsés történet, de embereket lehet hittetni..., ahogy a Jób eaete is igencsak sántít...

Előzmény: 11_11 (5876)
11_11 Creative Commons License 2024.09.11 -2 0 5877

 Lukács evangéliuma   12. fejezet :1-59. v

 

ű

 A képmutatás. 8Mondom nektek, hogy aki tanúságot tesz mellettem az emberek előtt, azt majd az Emberfia is magáénak vallja az Isten angyalai előtt.

A fösvénység. 13 Ekkor valaki megszólalt a tömegben: „Mester, mondd meg testvéremnek, hogy ossza meg velem az örökséget.” 14De elutasította: „Ember, ki hatalmazott fel rá, hogy bírótok legyek és elosszam örökségeteket?”

Az esztelen gazdag. 16 Példabeszédet is mondott nekik: „Egy gazdag embernek bőséges termést hozott a földje. 17Így okoskodott magában: Mit tegyek? Nincs hová gyűjtsem a termésemet. 21 Így jár az, aki vagyont halmoz fel magának, ahelyett, hogy az Istenben gazdagodnék.”

A gondviselés. 22 Aztán így szólt tanítványaihoz: „Ezért mondom nektek, ne aggódjatok megélhetésetek miatt, hogy mit esztek, sem testetek miatt, hogy mibe öltöztök. 27Vegyetek példát a liliomokról, hogyan nőnek: se nem fonnak, se nem szőnek. Mégis, mondom nektek, hogy Salamon dicsősége teljében sem volt úgy felöltözve, mint egy ezek közül. 31 Inkább az Isten országát keressétek, és ezeket megkapjátok hozzá.  32Ne félj, te kisded nyáj, hisz Atyátok úgy látta jónak, hogy nektek adja országát.

A kincsgyűjtés. 33 Adjátok el, amitek van, adjátok oda a rászorulóknak. Készítsetek magatoknak kimeríthetetlen erszényt, elfogyhatatlan kincset a mennyben, ahol nem fér hozzá tolvaj, és nem rágja szét a moly.

Az éberség. 35 Csípőtök legyen felövezve és égjen a lámpásotok. 42 Az Úr így válaszolt: „Ki a hű és okos sáfár, akit ura szolgái fölé rendelt, hogy ha eljön az ideje, kiadja részüket az élelemből? 45De ha a szolga azt mondja magában: Uram csak sokára tér vissza – és elkezdi verni a többi szolgát és szolgálót, eszik-iszik meg részegeskedik – 46 akkor ennek a szolgának az ura olyan napon érkezik meg, amikor nem várja, és olyan órában, amikor nem gondolja. Kegyetlenül megbünteti, és a hűtlenek sorsára juttatja.

Jézus tüzet hozott a földre. 50 Keresztséggel kell megkereszteltetnem. Annyira szorongok, míg be nem teljesedik. 51 Azt hiszitek, azért jöttem, hogy békét hozzak a földre? Nem azt, hanem – mondom nektek – meghasonlást.

 

Az idők jelei. 54 Aztán a néphez fordult: „Ha azt látjátok, hogy nyugat felől felhő kerekedik, mindjárt mondjátok, hogy eső lesz, s ez be is válik.

11_11 Creative Commons License 2024.09.11 -2 0 5876

  Máté evangéliuma 22. fejezet :1-46 v

 

A királyi menyegzőről szóló példabeszéd. 3 Elküldte szolgáit, hogy szóljanak a meghívottaknak, jöjjenek a menyegzőre! Azok nem akartak jönni. 4 Erre más szolgákat küldött: Mondjátok meg a meghívottaknak, hogy a lakomát előkészítettem, ökreimet és hizlalt állataimat leölettem, minden készen van, gyertek a menyegzőre  

7A király ennek hallatára haragra lobbant. Elküldte csapatait, a gyilkosokat felkoncoltatta, városaikat pedig fölégette.

12 Megszólította: Barátom, hogy kerültél ide, amikor nem vagy menyegzőre öltözve? Az elnémult, 13 a király pedig megparancsolta a szolgáknak: Kötözzétek meg kezét-lábát, s dobjátok ki a külső sötétségre. Ott sírás és fogcsikorgatás lesz.

Az adófizetés. 21 Erre azt mondta nekik: „Adjátok meg a császárnak, ami a császáré, és az Istennek, ami az Istené!”

A feltámadás. 25Volt hét testvér. Az első megnősült, aztán meghalt. Mivel nem volt gyermeke, feleségét testvérére hagyta. 26 Ugyanez történt a másodikkal, majd a harmadikkal is, egészen a hetedikig. 28 A feltámadáskor a hét közül melyiknek a felesége lesz az asszony? Hiszen mindegyiké volt.” 29 Jézus így válaszolt: „Tévedtek, mert nem ismeritek sem az Írásokat, sem az Isten hatalmát.

A Messiás Dávid fia.  43 Ő tovább kérdezte őket: „Hogyan nevezheti hát Dávid a Lélek sugallatára Urának, amikor ezt mondja: 44 Így szólt az Úr az én Uramhoz: Ülj a jobbomra, míg ellenségeidet lábad alá vetem.

45 Ha Dávid Urának nevezi, hogy lehet a fia?” 46 Erre nem akadt senki, aki tudott volna neki egy szót is felelni. Attól a naptól nem is merték kérdezgetni.  

 

 

 

11_11 Creative Commons License 2024.09.10 -2 0 5875

Máté evangéliuma   11. fejezet: 1-30 v

 

Keresztelő János küldöttsége. 2 Közben János a börtönben hallott Jézus tetteiről. Elküldte tanítványait, hogy kérdezzék meg: 4 Jézus így válaszolt és mondta: „Menjetek, s adjátok tudtul Jánosnak, amit hallotok és láttok: 11 Bizony mondom nektek: asszonyok szülöttei közt nem született nagyobb Keresztelő Jánosnál. De aki a mennyek országában a legkisebb, az nagyobb nála. 18 Eljött János, nem eszik, nem iszik, s azt mondják rá, hogy ördöge van.

Jézus feddő szavai a városokhoz. 23 És te, Kafarnaum! Vajon az égig emelkedel? A pokolba süllyedsz. Ha Szodomában mentek volna végbe a csodák, amelyek benned történtek, még ma is állna.

 

 

 

11_11 Creative Commons License 2024.09.10 -2 0 5874

           Máté evangéliuma   10. fejezet: 1-42 v

 

A tizenkét apostol kiválasztása. 1 Összehívta tizenkét tanítványát, s hatalmat adott nekik, hogy kiűzzék a tisztátalan lelkeket, és meggyógyítsanak minden betegséget, minden gyengeséget.

Jézus beszéde az apostolokhoz. 6Forduljatok inkább Izrael házának elveszett juhaihoz! 7 Menjetek és hirdessétek: Közel van a mennyek országa! 9 Övetekbe ne szerezzetek se arany-, se ezüst-, se rézpénzt! 10 Ne vigyetek magatokkal az útra tarisznyát, se két ruhát, se sarut, se botot! A munkás ugyanis megérdemli a bérét.

 

Beszéljetek nyíltan. 31 Ne féljetek hát! Sokkal többet értek a verebeknél.

11_11 Creative Commons License 2024.09.07 -2 0 5873

  Zsidóknak írt levél  13. fejezet 1- 25 v  

 

Erkölcsi intelmek. 1Ápoljátok a testvéri szeretetet. 2Ne feledkezzetek meg a vendégszeretetről, hisz ilyen módon némelyek tudtuk nélkül angyalokat láttak vendégül. 3Gondoljatok a foglyokra, mintegy osztozva sorsukban, és az üldözöttekre, hiszen magatok is testben éltek. 4A házasságot mindenki tartsa tiszteletben, házaséletetek legyen tiszta, mert a tisztátalanokat és a házasságtörőket elítéli Isten. 5 Ne legyetek kapzsik, elégedjetek meg azzal, amitek van. Hiszen ő maga ígérte: „Nem távozom el tőled s nem hagylak magadra.” 6Ezért bizalommal mondhatjuk: Az Úr oltalmaz engem, nem félek. Ember mit árthat énnekem? 7 Emlékezzetek meg elöljáróitokról, akik Isten szavát hirdették nektek. Gondoljatok életútjuk végére, és kövessétek őket a hitben. 8 Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké. 9 Ne hagyjátok, hogy különféle megtévesztő tanítások félrevezessenek benneteket. Mert jó, ha az ember kegyelemmel erősíti a szívét, ahelyett, hogy (áldozati) ételekkel erősítené, amelyek azoknak sem használtak, akik éltek velük. 10 Olyan oltárunk van, amelyről nem ehet az, aki a sátornak szolgál. 11Mivel az állatok testét, amelyeknek a vérét a főpap a bűn engesztelésére a szentélybe viszi, a táboron kívül égetik el, 12Jézus is a kapun kívül szenvedett, hogy vérével megszentelje a népet. 13Menjünk ki tehát hozzá a táboron kívülre, és vállaljuk gyalázatát, 14hiszen nincsen itt maradandó hazánk, hanem jövendő hazánkat keressük. 15Általa mutassuk be Istennek szüntelenül a dicséret áldozatát: az őt megvalló ajkak gyümölcsét. 16A jótékonyságról és az adakozásról ne feledkezzetek meg, mert az ilyen áldozat kedves Istennek. 17Engedelmeskedjetek elöljáróitoknak, kövessétek őket, mert ők vigyáznak rátok, abban a tudatban, hogy számot adnak lelketekről. Bárcsak örömmel tehetnék, nem sóhajtozva, mert hisz az nem válnék javatokra.

Befejezés. 18 Imádkozzatok értünk! Meg vagyunk győződve, hogy lelkiismeretünk tiszta, hiszen minden tekintetben törekszünk a helyes életre. 19 Főleg azért kérlek erre benneteket, hogy mielőbb visszakerüljek hozzátok. 20A békesség Istene, aki Jézust, a mi Urunkat, a juhok nagy pásztorát az örök szövetség vére által feltámasztotta a halálból, 21tegyen készségessé titeket minden jóra, hogy teljesítsétek akaratát. Munkálja bennünk Jézus Krisztus által mindazt, ami kedves előtte. Dicsőség neki mindörökké! Ámen. 22 Kérlek, testvérek, fogadjátok szívesen az intő szót, hiszen csak röviden írtam nektek. 23Közlöm veletek, hogy Timóteus testvérünk kiszabadult. Mihelyt megérkezik, vele együtt meglátogatlak titeket. 24Köszöntsétek valamennyi elöljárótokat és mind a szenteket! Üdvözölnek benneteket az itáliai testvérek. 25 Kegyelem mindnyájatokkal! Ámen.

 

 

 

11_11 Creative Commons License 2024.09.05 -2 0 5872

  János evangéliuma   2. fejezet: 1-25 v

 

A kánai menyegző. 1Harmadnap menyegzőt tartottak a galileai Kánában, amelyen Jézus anyja is ott volt. 2 Jézust is meghívták a menyegzőre, tanítványaival együtt. 3Amikor fogytán volt a bor, Jézus anyja megjegyezte: „Nincs több boruk.” 4 Jézus azt felelte: „Mit akarsz tőlem, asszony! Még nem jött el az én órám.”  5 Erre anyja szólt a szolgáknak: „Tegyetek meg mindent, amit csak mond!” 6Volt ott hat kőkorsó, a zsidóknál szokásos tisztálkodás céljára, mindegyik két-három mérős. 7Jézus szólt nekik: „Töltsétek meg a korsókat vízzel!” Meg is töltötték azokat színültig. 8 Ekkor azt mondta nekik: „Most merítsetek belőle, és vigyétek oda a násznagynak.” Odavitték. 9Amikor a násznagy megízlelte a borrá vált vizet, nem tudta honnan való – a szolgák azonban, akik a vizet merítették, tudták –, hívatta a násznagy a vőlegényt, 10 s szemére vetette: „Először mindenki a jó bort adja, s csak amikor már megittasodtak, akkor az alábbvalót. Te meg mostanáig tartogattad a jó bort.” 11 Ezzel kezdte meg Jézus csodajeleit a galileai Kánában. Kinyilatkoztatta dicsőségét, s tanítványai hittek benne. 12Aztán lement anyjával, testvéreivel és tanítványaival Kafarnaumba, de csak néhány napig maradtak ott.

A templom megtisztítása. 13A zsidók húsvétjának közeledtével Jézus fölment Jeruzsálembe. 14A templomban kalmárokat talált, akik ökröt, juhot és galambot árultak, valamint pénzváltókat, akik ott telepedtek le. 15Kötélből ostort font, és mind kiűzte őket a templomból, juhaikkal és ökreikkel együtt, a pénzváltók pénzét szétszórta, asztalaikat felforgatta, 16a galambárusoknak meg azt mondta: „Vigyétek innét ezeket, ne tegyétek Atyám házát vásárcsarnokká!” 17Tanítványainak eszükbe jutott az Írás szava: „Emészt a házadért való buzgalom.” 18A zsidók azonban szót emeltek, ezekkel a szavakkal fordultak hozzá: „Miféle csodajelet mutatsz, hogy ezt mered tenni?” 19 Jézus azt válaszolta: „Bontsátok le ezt a templomot, és harmadnapra fölépítem.” 20A zsidók ellene vetették: „Negyvenhat esztendeig épült ez a templom, s te három nap alatt újjáépítenéd?” 21De ő saját teste templomáról beszélt. 22Amikor föltámadt a halálból, tanítványai visszaemlékeztek ezekre a szavakra, s hittek az Írásnak és Jézus szavainak. 23Akkor, amikor húsvét ünnepe alkalmával Jézus Jeruzsálemben tartózkodott, sokan hittek benne, mert látták a csodákat, 24 amelyeket tett. Jézus azonban nem bízott bennük, mert ismerte mindnyájukat, 25s nem szorult rá, hogy bárki is felvilágosítsa az emberről. Tudta, mi lakik az emberben.

 

 

 

 

Zellem Estelen Creative Commons License 2024.09.04 -2 0 5871

Mesés hely:-)

Érdekes, mert zápfog nélkül is megoldottam volna... Isten helyében.

Előzmény: landdie (5870)
landdie Creative Commons License 2024.09.04 0 0 5870

Bizonyosan igaz a bibliai történet, hiszen jelenleg is megvan a forrás Beit-Lehiben!

.

Gondolom a régészeti feltárásokat engedélyező ateista hatóság nem engedi, hogy a hívő régészek

és a hívő fogorvosok szamár zápfog után kotorjanak a forrás aljában, pedig néhány méternyire vagyunk a Biblia igazságának megerősítésétől!

 

"19Akkor meghasítá Isten a zápfogat, mely az állcsontban volt, és víz fakadt ki abból. Ő pedig ivott, ereje megtért, és megéledett. Azért neveztetik a "segítségül hívás forrásának" e hely Lehiben mind e mai napig,"

 

https://beitlehi.org/samsons-well

 

 

Előzmény: Zellem Estelen (5867)
landdie Creative Commons License 2024.09.04 0 4 5869

Bőrdíszműves Saul - A végnélküli gyűszűt készítőkhöz írt abnormális levelében (apokrif)

.

Megtalálható az előbőrgyűjtés több, klasszikus bibliai változata, ezzel megerősítve  a Szent fitymaszövetséget, melynek tárgya kellemes illatú az Úrnak.

Mózes I. könyve:17:11És metéljétek körül a ti férfitestetek bőrének elejét, és az lesz az én közöttem és ti közöttetek való szövetségnek jele.

.

Károli Gáspár » Sámuel első könyve » 18. fejezet

25Saul pedig monda: Mondjátok meg Dávidnak: Nem kiván a király más jegyajándékot, hanem csak száz Filiszteus előbőrét,

hogy bosszút állj a király ellenségein; mert Saul a Filiszteusok keze által akará Dávidot elpusztítani.

.

26Megmondák azért az ő szolgái Dávidnak e beszédeket; és tetszék ez a dolog Dávidnak, hogy a király veje legyen.

A kitűzött napok még el sem telének,

.

27Mikor Dávid felkelt, és elment embereivel együtt, és levágott a Filiszteusok közül kétszáz férfit; és elhozá Dávid előbőreiket, és mind beadta azokat a királynak, hogy a királynak veje lehessen. És néki adá Saul az ő leányát, Mikált, feleségül.

A jegyajándék tárgya világos, de nem tudod véletlenül, hogy a szegények miből készítették akkoriban a jegygyűrűiket? :)

Előzmény: 11_11 (5868)
11_11 Creative Commons License 2024.09.04 -2 0 5868

 Apostolok Cselekedetei   15. fejezet. 1- 41,

Vita Antióchiában.

1Néhányan, akik Júdeából jöttek, így tanították a testvéreket: „Ha nem metélkedtek körül Mózes törvénye szerint, nem üdvözülhettek.”

2Mivel emiatt zavar és nagy vita támadt Pál, Barnabás és közöttük, azt határozták, hogy Pál és Barnabás néhányukkal menjen fel Jeruzsálembe, s ebben a vitás ügyben forduljon az apostolokhoz és a presbiterekhez. 3Az egyház egy darabon elkísérte őket, aztán átszelték Föníciát és Szamáriát, és elbeszélték a pogányok megtérését. Ezzel nagy örömet szereztek minden testvérnek. 4Amikor megérkeztek Jeruzsálembe, szívesen fogadta őket az egyház: az apostolok és a presbiterek. Beszámoltak róla, mi mindent tett közreműködésükkel az Isten. 5Azok közül, akik a farizeusok felekezetéből lettek hívővé, néhányan felálltak és kijelentették: „Körül kell nekik metélkedni, és rájuk kell parancsolni, hogy tartsák meg Mózes törvényét.”

Az apostoli zsinat.

6Összegyűltek az apostolok és a presbiterek, hogy megvizsgálják ezt az ügyet.

7Heves vita támadt, végül felállt Péter, és ezt a beszédet intézte hozzájuk: „Testvérek! Tudjátok, hogy az Isten kezdettől fogva kiválasztott közületek, hogy a pogányok az én számból hallják az evangélium tanítását, és higgyenek. 8S maga az Isten, aki ismeri a szívet, tanúsította, hogy nekik is megadta a Szentlelket, éppúgy, mint nekünk. 9Nem tett különbséget köztünk és köztük, amikor a hittel megtisztította a szívüket. 10Mit teszitek hát próbára az Istent, miért akarjátok a tanítványok nyakára rakni az igát, amelyet sem atyáink, sem mi nem bírtunk elviselni? 11Az a hitünk, hogy Urunk Jézus kegyelméből üdvözülünk mi is, s ugyanígy ők is.” 12Erre az egész gyülekezet elhallgatott, és meghallgatták Pált meg Barnabást, hogy milyen csodákat tett általuk az Isten a pogányok között. 13Amikor befejezték a beszámolót, Jakab vette át a szót: „Testvéreim, hallgassatok meg! 14Simon elmondta, miként gondoskodott róla Isten először, hogy a pogányok soraiból népet szerezzen nevének. 15 Ezzel megegyeznek a próféták szavai, hiszen meg van írva: 16Aztán visszatérek és újra fölverem Dávidnak bedőlt sátrát. Roncsait helyrehozom és a sátrat felállítom, 17hogy a többi ember is keresse az Urat, minden nép, mely hívja nevemet. Az Úr mondja ezt, s meg is teszi, 18 amit öröktől fogva kinyilvánított……….

 

 

Zellem Estelen Creative Commons License 2024.09.02 -2 0 5867

Korunk emberének ez hihető történet.

Pláne ha már nyáladzott fogorvosi kezelés után.

Sok hihetetlen történet van a Bibliában, de ez az egyik leghihetőbb!

A kedvencem:-)

A "zsidó Herkules"! Akinek a hajában az ereje, nem holmi testépítő, izomnövesztő, hanem hajnövesztő:-O:-P

Én fogadnék, üres kézzel is leverte volna az ellent!

Csak ugye akkor szomjan halt volna.

Vagy mit is beszélek!

Maradjunk annyiban, az ÚR akkor is megoldotta volna a szitut!

Csak volt ott egy kő is, amit szent István királyunk is képes volt víznyerő hellyé alakítani?

Ugye?

Most kicsit abban bizonytalanodtam el, ha mindenkit (is!) agyonvert, kinek a kezébe került volna?

De fátylat rá, mert ez pont így történt, nem szabad túlfilózni!

 

Előzmény: landdie (5866)
landdie Creative Commons License 2024.09.02 0 0 5866

Vizesblokkos kérdésben, szerintem a kludi csaptelep mentes szamár-zápfog, mint vízindító forráskijárat, az Úr egyik legnagyobb csodatétele volt.

 

Károli Gáspár » Bírák könyve » 15. fejezet

15És egy nyers szamárállcsontot talála, és kinyújtván kezét, felvevé azt, és agyonvert vele ezer embert.

.

16És monda Sámson: Szamár állcsontjával seregeket seregre, Szamár állcsontjával ezer férfit vertem le.

.

17És mikor ezt elmondotta, elvetette kezéből az állcsontot, és elnevezé azt a helyet Ramath-Lehinek.

.

18Azután megszomjúhozék felette igen és felkiáltott az Úrhoz, és monda: Te adtad szolgád kezébe ezt a nagy győzelmet,

és most szomjan kell meghalnom, és a körülmetéletlenek kezébe jutnom.

.

19Akkor meghasítá Isten a zápfogat, mely az állcsontban volt, és víz fakadt ki abból. Ő pedig ivott, ereje megtért, és megéledett. Azért neveztetik a "segítségül hívás forrásának" e hely Lehiben mind e mai napig,

Előzmény: Zellem Estelen (5865)
Zellem Estelen Creative Commons License 2024.09.02 -2 0 5865

Vajon mi maradt még, ami  a "böszmeség" kategóriájában lenne egyeseknél?

:-P

2000HUF Szent Antal szobrának? Szentelt víz tartó, mint baktérium és vírus telep? Vagy eleve a teaszűrőn szórása?

:-)

Előzmény: landdie (5864)
landdie Creative Commons License 2024.09.02 0 0 5864

Az is a Szentigesorozat része... Az Úr kicsit korai fejlődési szakaszában íródott-játszódott.

Amikor karommal lett kőtáblába karcolva a Tízparancsolat, arra senki nem mondja, hogy elavult... pedig az korábbi sztori, mint 

az állatgyilkolászás...

 

Mózes II. könyve:31:18Mikor pedig elvégezte vele való beszédét a Sinai hegyen, által adá Mózesnek a bizonyság két tábláját, az Isten ujjával írt kőtáblákat. 

Előzmény: polária (5863)
polária Creative Commons License 2024.09.02 -2 0 5863

az áldozatok bemutatása ölég nagy böszmeség ezt mindenki tudja ma már

Előzmény: landdie (5862)
landdie Creative Commons License 2024.09.02 0 0 5862

"a Károli forditás ELAVULT"

.

Akkor fussunk neki ugyanannak evvel:   https://szentiras.hu/UF

  1. Magyar Bibliatársulat újfordítású Bibliája (1990)
  2.  
  3. Mózes harmadik könyve
  4.  
  5. 1. fejezet  13A belet és a lábszárakat azonban mossák meg vízben, a pap pedig mutassa be áldozatul az egészet, és füstölögtesse el az oltáron. Égőáldozat ez, kedves illatú tűzáldozat az ÚRnak.

 14Ha pedig valaki madarat akar égőáldozatul bemutatni az ÚRnak, akkor gerlicét vagy galambfiókát mutasson be áldozatul.

15Vigye oda a pap az oltárhoz, és miután a nyakát kitekerte, füstölögtesse el az oltáron, a vérét pedig nyomja ki az oltár peremére.

16A begyét tartalmával együtt távolítsa el, és dobja az oltár keleti oldalára, a hamu gyűjtőhelyére.

17Hasítsa be a szárnyait, de ne szakítsa le, és füstölögtesse el azt a pap az oltáron, a tűzre rakott fán. Égőáldozat ez, kedves illatú tűzáldozat az ÚRnak.

 

3Móz15Majd vágja le a marhát az ÚR színe előtt. Áron fiai, a papok pedig mutassák be áldozatul a vért úgy, hogy hintsék a vért körös-körül az oltárra, amely a kijelentés sátrának a bejáratánál van. 6Azután nyúzza meg az égőáldozatot, és darabolja szét darabjaira.

 

2Móz29 20Azután vágd le a kost, végy a véréből, és kend meg azzal Áron fülcimpáját, valamint fiai jobb fülcimpáját, jobb kezük hüvelykujját és jobb lábuk nagyujját. A vért pedig öntsd körös-körül az oltárra! 21Azután végy az oltáron levő vérből, meg a felkenésre való olajból, hintsd Áronra és ruhájára, meg a fiaira és fiai ruhájára!

 

 

Előzmény: polária (5861)
polária Creative Commons License 2024.09.01 -2 0 5861

a Károli forditás ELAVULT

Előzmény: landdie (5858)
Zellem Estelen Creative Commons License 2024.09.01 -2 0 5860

És a kérdéseket átlépve, ignorálva, folyik tovább az értelmetlen és aktualitás mentes igehely idézés.

Mint az imamalmok pörgetése.

Szétollózni a Bibliát, és majd egyszer összeragasztani ebben a sorrendben:-)

Nincs kicsukva, pont annyi értelme lenne...

11_11 Creative Commons License 2024.09.01 -1 0 5859

  Filippieknek írt levél  4. fejezet: 1-23

1Ezért szeretett testvéreim, akik után vágyódom, örömöm és koronám: így álljatok helyt az Úrban, szeretteim!

Befejező intelmek. 2Evódiát és Szintichét nagyon kérem, értsenek egyet az Úrban. 3Téged is kérlek, igaz munkatársam, légy segítségükre azoknak, akik velem együtt fáradtak az evangélium hirdetésében, Kelemennel és a többi munkatársammal együtt, akiknek neve föl van jegyezve az élet könyvében. 4Örüljetek az Úrban szüntelenül! Újra csak azt mondom, örüljetek. 5Méltányosságotokat ismerje meg mindenki! Az Úr közel van. 6Ne aggódjatok semmi miatt, hanem minden imádságotokban és könyörgésetekben terjesszétek kéréseteket az Úr elé, hálaadástokkal együtt. 7Akkor Isten békéje, amely minden értelmet meghalad, megőrzi szíveteket és értelmeteket Krisztus Jézusban. 8Egyébként, testvéreim, arra irányuljanak gondolataitok, ami igaz, tisztességes, igazságos, ami ártatlan, kedves, dicséretre méltó, ami erényes és magasztos. 9Amit tanultatok és elfogadtatok, amit hallottatok és példámon láttatok, azt váltsátok tettekre, s veletek lesz a béke Istene. 10Nagyon megörültem az Úrban, hogy ismét lehetőségetek nyílt a rólam való gondoskodásra. Azelőtt is gondoltatok rá, de nem volt rá módotok. 11Nem a nélkülözés mondatja ezt velem, hiszen megtanultam, hogy megelégedjem azzal, amim van. 12Tudok nélkülözni, de tudok bőségben is élni. Mindig mindenhez hozzászoktam: ahhoz, hogy jóllakjam és éhezzem, hogy bővelkedjem és nélkülözzem. 13Mindent elviselek abban, aki erőt ad. 14Mégis jól tettétek, hogy szükségemben segítségemre voltatok. 15Ti is tudjátok, filippiek, hogy az evangélium hirdetésének kezdetén, amikor Macedóniából elindultam, nem volt egyetlen egyházközség sem, amely velem az adás és viszonzás kapcsolatában állt volna, csak ti. 16Már Tesszalonikába ismételten küldtetek, amire szükségem volt. 17Nem az adomány fontos nekem, hanem inkább a gyümölcse, amelyet majd bőségesen javatokra írnak. 18Megvan mindenem, mégpedig bőségesen. Bőven el vagyok látva, amióta Epafroditusztól átvettem küldeményeteket, mint kellemes illatú, Istennek tetsző áldozatot. 19Az én Istenem – gazdagsága szerint – dicsőségében ellát majd benneteket Jézus Krisztus által mindennel, amire szükségetek van. 20 Istennek, a mi Atyánknak legyen dicsőség örökkön-örökké! Ámen.

 

Befejezés. 21Köszöntsetek minden szentet Jézus Krisztusban! Köszöntenek titeket az itteni testvérek. 22Köszönt titeket valamennyi szent, főképp a császár házából valók. 23 Urunk, Jézus Krisztus kegyelme legyen lelketekkel!

 

 

 

 

 

landdie Creative Commons License 2024.08.23 0 0 5858

Károli Gáspár » Mózes harmadik könyve - A léviták egyházi szolgálatáról » 1. fejezet

14Ha pedig madárféléből akar áldozni égőáldozatul az Úrnak, gerlicékből vagy galambfiakból áldozzék.

.

15És vigye azt a pap az oltárhoz, és tekerje ki annak a fejét, és füstölögtesse el az oltáron, a vérét pedig bocsássa ki az oltár falára.

.

16A begyét pedig rútságával egyben vegye ki, és vesse azt az oltár keleti oldalára, a hamu helyére.

.

17És hasítsa meg azt a szárnyain, de el ne szakassza egymástól, és füstölögtesse el azt a pap az oltáron a fán, amely a tűzőn van, égőáldozatul. Tűzáldozat ez, kedves illatú az Úrnak.

 

Mózes III. könyve:1:5És ölje meg a tulkot az Úr előtt, az Áron fiai pedig, a papok, vigyék fel a vért, és hintsék a vért köröskörűl az oltárra, amely a gyülekezet sátorának nyílásánál van.

.

Mózes II. könyve:29:20Azután vágd le a kost, és végy annak véréből, és hintsd meg azzal Áron füle cimpáját és az ő fiai jobb fülének cimpáját, és az ő jobb kezök hüvelykét és jobb lábok hüvelykét; a többi vért pedig hintsd az oltárra köröskörül.

 

Előzmény: rhemaáb (5857)
rhemaáb Creative Commons License 2024.08.17 -4 0 5857

Mi-Atyánk, aki a mennyekben vagy,
szenteltessék meg a te neved;
jöjjön el a te országod;
legyen meg a te akaratod,
amint a mennyben, úgy a földön is.
Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma;
és bocsásd meg vétkeinket,
miképpen mi is megbocsátunk
az ellenünk vétkezőknek;
és ne vígy minket kísértésbe,
de szabadíts meg a gonosztól!
(Mert tiéd az ország, a hatalom és a dicsőség
mindörökké.)

Ámen.

Zellem Estelen Creative Commons License 2024.08.17 -2 0 5856

Érdekes dolgok ezek.

Egy mitológiai mű lényeivel kapcsolatban a Biblia szerzőinek a fantáziája nem ismert határokat.

Csak pár sort mondjuk az általad felhozott lényről:

https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-ki-kicsoda-a-bibliaban-F8DCE/l-F9011/leviatan-F901B/

 

Vajon a hívők szerint élt? Vagy talán ma is létezik?

"Izaiás szerint pedig Isten akkor fogja szétszabdalni nagy és erős kardjával, amikor végez a gonoszokkal és elhozza Izrael szabadítását"

 

Mennyire hihető ez a lény, korunk hívői számára?

És vajon úgy képzelik, hogy az Isten csakugyan a kardjával esik neki?

Vagyis folyamatosan jön az igen komoly, és roppant súlyos kérdés:

Mi az, ami a korunk hívő emberének elhihető a Bibliában szereplő lehetetlen dolgokból, képtelenségekből, mesés lények létéből?

Hol a határ, amikor korunk ismeretei már felülírják az ott szereplő történéseket?

Létezik, létezhet aki mindet elhiszi?

Aki nem hiszi el mindet, csak némely történéseit az miként ítéli meg, hogyan fogadja el, a mindent hívő gondolkozását?

Hol a határ, miket és miként kéne szelektálni, hogy a normálisan gondolkozó, kor ismereteit elfogadó ember számára is elfogadható legyen a könyv?

Azért ezek könnyebben eldönthető kérdések, mint a "teremtés" v.s. evolúció kérdéskör.

A Biblia pedig teljes terjedelmében át van szőve ezekkel a mesés dolgokkal.

Előzmény: landdie (5855)
landdie Creative Commons License 2024.08.16 0 0 5855

A porevő kígyó nem csak az 1Móz3.14-ben szerepel.

Az Édenben a kígyó hason járattatása lehetett az igazi büntetés a Mennybekerülésekor is marad ez a táplálkozási módszer.

Ézsaiás 65.fejezete a Mennyei Jeruzsálemről ad leírást. Bizony oda kerül a porevő kígyó és a továbbiakban is port fog enni az ígéret szerint.

Gondolom, hogy a Mennybe kerülő állatok talán nem kínoztatnak, boldogan legel majd a farkas és az oroszlán is.

Nyilván ezek az állatok bűntől mentesek, mert bűnös dolog be nem megy a mennyekbe... :)

Esetleg a beszélő kígyó megtért és vette a bűnök bocsánatát, azért kerül majd a Mennybe...: 

.

Károli Gáspár » Ézsaiás próféta könyve » 65. fejezet

....17Mert ímé, új egeket és új földet teremtek, és a régiek ingyen sem emlittetnek, még csak észbe sem jutnak;...

.

..25A farkas és bárány együtt legelnek, az oroszlán, mint az ökör, szalmát eszik, és a kígyónak por lesz az ő kenyere.

Nem ártanak és nem pusztítnak sehol szentségemnek hegyén; így szól az Úr.

.

Ha a beszélő kígyót nézzük, simán lehet, hogy a Sátán nyitotta meg a kígyó száját.

Jóval később az Úr, Bálám pl. szamarának adományozott beszédképességet.

    Károli Gáspár » Mózes negyedik könyve - Az izráeliták megszámlálásáról való könyv » 22. fejezet

28És megnyitá az Úr a szamárnak száját, és monda a szamár Bálámnak: Mit vétettem néked, hogy immár háromszor vertél meg engem?

.

A bibliai új fajok kialakulásánál is fontos szerepe van a kígyónak:

Ézsaiás könyve:14:29Ne örvendj oly nagyon Filisztea, hogy eltört a téged verőnek vesszeje, mert a kígyó magvából baziliskus jő ki, amelytől szárnyas sárkány származik.

 

A "futó kígyó" nyilván rendelkezik lábakkal. Lehet, az Úr erős kardjával le-le csapja a kígyók lábait, hogy büntetésül akár a vízben is hason járjanak. 

Ézsaiás könyve:27:1Ama napon meglátogatja az Úr kemény, nagy és erős kardjával Leviatánt, a futó kígyót, Leviatánt, a keringő kígyót, és megöli a sárkányt, mely a tengerben van.

 

 

 

 

Előzmény: Zellem Estelen (5850)
Zellem Estelen Creative Commons License 2024.08.16 -2 1 5854

Egy csepp segítség az értelmezésben:

A bölcsesség fogalma kapcsán a görög nyelvben nyolc fogalom jöhet szóba: logosz, idea, nousz (Núsz), démiourgosz, eikon, pneuma, pszükhé és szophia

 

A logosz a görög legein (mond) szóból származik, aminek latin változata a legere, jelentése: olvas, számol, beszél; ennek eredménye: a szó, a folyamat: a beszéd; másik vonatkozás: valaminek az értelme; valakinek az értelme, aki a szó mögött áll; szellem, aki gondolkodni, beszélni képes. Így jutunk el az alkotó emberi vagy isteni szellemig. Viszont a gondolkodó lény értelmi képessége elvezet az ideáig, a következő fogalomig. A Logosz az idea hordozója.

És ha azt véljük, végső eredmény lehet: a világszellem, világértelem, világlélek.

De nem pihenhet a gondolkozó!

Mi a világ? Mi a szellem, a lélek? Az értelem az még csak csak, de a "világ" szóval összekapcsolva???

Esetleg Istenről azt kívánta tudatni a szerző, hogy tudott beszélni? Olvasni, számolni? A "mindentudó"?

És akkor mi értelme a "mindentudásának" ha:

Minden állatot párban teremtett, de Ádámnak elfelejtett párt alkotni? 

Vagy a semminemű tapasztalattal, tudással kreált Ádámot bízza meg az állatok elnevezésével? Mi értelme? Hol a "bölcsesség"?

Eleve, amikor Ádámot gyurmázta, már tudnia kellett, hogy Noé és családja kivételével kiirtja a leszármazottjait.

Mivégre "teremhette" örök életre, ha tudta, a roppant ravasz kígyó rábeszéli a gyümölcsevésre, és az által, nem csak az Ádám és Éva, de még az ártatlan állatok is áldozatok lesznek?

Jó, ilyenkor belegondolok, ha hinném...

De a "szophia"?

Élhet a kérész évekig? Élhetnek a ragadozók, a dögevők zöldségeken, szénán, vagy az "Édenben" nem ette meg a nagy hal a kis halat? 

A "bölcs hívők" szerint a hangyász az mit evett?

Lehetséges az "élet kék bolygóján" élet a halál nélkül?

És korunk embere, ezeket a kérdéseket a hit által átlépi, mint tyúk a keréknyomát?

Mint tudjuk vannak azon hívők akik szó szerint képesek elhinni!

Akkor hol a logosz, a szófia?

Ha nagyon hisz, az mire vezet? Ostobaságra, butaságra? Ismeretek elvetésére?

Akkor "ajándék" az a HIT?

 

Zellem Estelen Creative Commons License 2024.08.16 -2 0 5853

Hiába a gyakori ismétlés, ha nincs pontosítva mit is ért alatta!

Logosz, igen különböző jelentésű szó a görögben, jelenti az észt, de a szót, nyelvet, beszédet általában is; továbbá gondolkodást, bizonyítást, okadatot, kutatást, rendszert, bölcsességet, logikát stb. A görög filozófiában a Logosz jelenti a világészt, mely a világot áthatja, benne rejlik"

 

Na most akkor?

Az első keresztény bölcsészek Isten első szülött fiának nevezik a Logoszt-t.

szülés a magzat világrahozatala a terhesség végén. Megindulását a megrepedt magzatburokból elfolyó magzatvíz és/vagy a ritmikus méhösszehúzódások jelzik.

 

Ebből mi is igaz a Logoszkára? Ki az a kis Logosz, és ki vajúdott vele?

A Jn 1,1-14 a következőket állítja a Logoszról: isteni személy, léte örök, Istennél volt és istenségében azonos az Atyával, ő a Fiú; a teremtésben minden általa lett.

Akkor a Logosz az Jézus? 

És nincs igaza a zsidó szerzőknek, hogy az Úr a "teremtő"?

Ha "léte örök", akkor miként halhatott meg? Pláne a "bűneinkért", mert mint jeleztem volt, amennyiben igaz a mítosza, változás nem tapasztalható a kivégzése előtti és utáni történelem folyásának...

Na de:

"A szó ker. használatának eredetéről azonban vita van. A megtestesülés említése miatt nem lehet gnosztikus eredetű. A szöveg mondanivalója az, hogy a Logoszban öröktől fogva meglevő kegyelmi javak a megtestesülésben váltak hozzáférhetővé az emberek számára. Könnyű megérteni, hogy az ősegyh. Isten Szavának tekintette Jézust magát is, aki Isten szavát és akaratát mint a végső idők kinyilatkoztatását és az üdvösség föltételét hirdette. Jézus szavainak éppen Jn-ban különös súlya van (4,41; 5,24; 8,31; 10,35; 12,48; 14,23; 15,3; 17,14). Ez azonban önmagában még nem magyarázza meg a Logosz nevet."

És persze:

"azonos az Atyával"

Ám nem ártana tisztázni! Mert aszongya az írás:

"Azt a napot és órát azonban nem tudja senki, az ég angyalai sem, a Fiú sem, csak az Atya. ... Az Emberfiának eljövetelekor úgy lesz, ahogy Noé napjaiban történt."

Hiszen ha 1 az az egy a más életkorú két Isten, akkor miként lehetséges, hogy a Fiú, (aki a fiatalabb része az Istennek?) nem tudja, amit az Atya (az öregebb része?) ?

Na persze, HA az Emberfiának ( Isten egy része az ember fia????) eljövetelekor úgy lesz, ahogy Noé napjaiban történt, akkor még fontosabb kérdés:

Élt egyáltalán Noé? Mert az Özönvíz meséje eléggé tarthatatlan mind részleteiben, mind összességében.

Sajnos, az ilyen kérdések holmi igehelyek idehajigálásával nem oldhatók meg.

Itt gondolkozás szükségeltetik, és méghozzá okos és művelt hívő részéről...

Az meg itt sem igen írogat:-(

 

 

 

 

 

Érthetetlen.

Előzmény: Elminster Aumar (5851)
Elminster Aumar Creative Commons License 2024.08.16 -1 0 5852

"a LOGOSZ a görög filozofiában LÉTTÖRVÉNY"

 

Nem!

A "logosz" a görög filozófiában egy KITALÁCIÓ. Egy filozófiailag konstruált fogalom, amin öt filozófus minimum nyolcféle dolgot ért. Amúgy ez mutatja, hogy kitaláció, hiszen nincsen mögötte egzakt definíció, hogy mit is jelent. Aki akarja, az "beszédnek" érti, aki akarja, az a "mondanivalónak", de lehet "logikai érv", lehet "törvény", lehet "gondolat", lehet "egyujjas kifordított bundakesztyű", lehet szobafestőpemzli" vagy "papucs orrán pamutbojt"...

Előzmény: rhemaáb (5844)
Elminster Aumar Creative Commons License 2024.08.16 -1 0 5851

"simán csak idétlen vagy"

 

Ha egy hasraütéses bemondást elemez itt a nagyérdemű, akkor engedtessék meg ironikusan rámutatni, hogy  mekkora ökörséget művel.

 

A János szerinti evangélium elején az az "Itt a logosz, hol a logosz" süketelés csupáncsak egy ujjból szopott parasztvakítás, ami során az antik görög filozófiában jártas olvasók fanservice-ként az anonim szerző túltolta a "logoszt". Igyekezett a bullshitbe annyiszor beleírni, ahányszor lehetséges.

Előzmény: rhemaáb (5843)
Zellem Estelen Creative Commons License 2024.08.16 -2 1 5850

Egyedül a kígyó az a lény, ami a szerzők szerint, valami oknál fogva kirítt a többi állat közül:

 

"A kígyó Sátán médiuma, közvetítő eszköze volt. Valójában Sátán szólt rajta keresztül. Az Édenben még nem az a visszataszító állat volt, mint amilyennek ma ismerjük. A „ravaszabb”-nak fordított eredeti héber szó jelentése: „okosabb”. A kígyó eredetileg bizonyára a „legintelligensebb”, legmagasabb rendű, központi idegrendszerrel rendelkező állat volt, ezért választotta eszközül az ellenség. Isten a bűneset után megváltoztatta az alakját: olyanná formálta, hogy példázza a bűn utálatos, visszataszító természetét. (1Móz 3,14)

A kígyótól, azaz Sátántól származik az Írás szerint az a hazugság, hogy az ember nem hal meg ténylegesen a halálban, hanem mintegy „megistenül”. „Hazug ő, és a hazugság atyja” – jellemezte őt Jézus földi életében (Jn 8,44)."

 

Nem tudok róla, hogy a biológusok ennek bárminemű jelét felfedezték volna.

Bár a lényeges "alakváltozás" sok mindent elfedhetne...

És az ügyes hívők, még pár hasonló alakzatú állatot is képesek felsorolni, amelyek szintén jó példák a "bűn természetére"!

Mondjuk a főhős által rámért átok a hívők szerint mennyire valósult meg?

 

Mózes I. könyve:3:14És monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom és minden mezei vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban.

A magam részéről szintén nem tudok róla, hogy a kígyó port enne...

Na, meg melyik fajtája?

Persze a szerzők nem lehettek biológiából erősek, hiszen azt is írják, a lónak körme van:-P

Előzmény: landdie (5848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!