Ezek szerint,ha a tanitványok és Jézus mindig Királyi-Papi szolgálatban voltak, ahogyan azt te állítottad,és nem az Áron papi rendjéhez tartoztak,hanem a Melkisédek rendjéhez,akkor biztosan megérted,hogy Jézus miért védelmezte tanítványait a szombattörés vádja esetén a kalásztépéskor.Ők nem voltak vádolhatóak a szombattörés miatt,mert állandóan papi szolgálatot végzetek,sőt ők Isten élő templomának a részét is alkották,akikben a Szentlélek lakozott,tehát nem voltak a törvény alatt. Gal 5:18.-
Látom kezded felfogni a dolgokat.Ha pedig nem voltak a törvény alatt,akkor az Áronnak adott borfogyasztás tilalma sem vonatkozott rájuk.Ez másként nem is lehetett,különben,hogyan vehetnének majd részt a lakomán,amit az Úr szerez minden népnek.Azon a lakomán fogyasztani kell az Erős borból és kövér eledelekből:
"És szerez a seregeknek Ura minden népeknek e hegyen lakodalmat ERŐS BORBÓL,velős,kövér eledelekből,MEGTISZTULT ERŐS BORBÓL..." Ésaiás 25:6.-
Csak az Áron papjainak volt megtilta a borfogyasztása,de az is csak akkor,amikor bementek a gyülekezet sátorába. 3.Mózes 10:9.-
Azt viszont nem olvastam az Igében,hogy ez a parancs a Melkisédek papságára, vagy magára Melkisédekre uis vonatkozott volna.
Melkisédekről csak egy rövid kijelentés van az Igében,és abban is bort és kenyeret visz Ábrahámnak,miközben megáldotta. Ezek szerint Melkisédek rendjében a bornak fontos szerepe van.1.Mózes 14:18,19.-
Valószínüleg akkor Jézus is ezért nem vetette meg a bort. Látom neked valami más Bibliád lehet,nem az amiből én idéztem,mert te ellentétes dolgokat állítasz.
Valaki rossz Bibliát adott el neked.Jó lenne,ha egy igazi Bibliát szereznél be magadnak.
AZ erjedetlen szó sem az eredeti szövegben,sem pedig a fordításokban nem szerepel. Mert erjedetlen bor nem létezik.A bor épp az erjedés után,és a megtisztulás után lesz,nem pedig előtte. Az Ésaiás 25:6-ban bizony BOR VAN,és nem erjedetlen bor.
Adjon az Isten tenéked az ég harmatából,és a föld kövérségéből,és gabonának és BORNAK bőségét."1.Mózes 27:28.-
Csak az elvetemültek próbálják ezt másként feltüntetni.
Isten templomában a bor állandóan jelen volt,mint Istennek való áldozat.
Sámuel anyja is egy tömlő bort vitt magával a templomba.
" És minekutána elválasztotta,felvivé magával,három tulokkal,egy efa lisztel és egy tömlő borral,és bevivé azt az Úrnak házába,silóban..." 1.Sám. 1:24.-
Nem ok nélkül állított elő Nóé bort.
A H. N. Adventisták még a bor előállítását is tiltják,mint olyan bűnt,amely kirekeszti a keresztelkedni vágyókat a keresztségből.
......tartózkodva a tisztátalan ételektől,az alkohol tartalmú italoktól,azok előállításától vayg árúsításától..." /A keresztelkedők esküszövegének 10. pontja a H.N. Advent. Egyházban/
Melkisédek Sálem királya Ábrahámnak bort hozott:
" Melkisédek pedig Sálem királya,kenyeret és BORT hoza,ő pedig a Magasságos Istennek papja vala." 1.Mózes 14:18.-
Ezek szerint a H.N. Adventisták Melkisédeket is vádolják,hogy részegítette Ábrahámot? Ugyanúgy,ahogyan megvádolták az Egyszülött Istent,mert a kánai mennyegzőben a vizet borrá változtatta.
Akkor Jákób is részegítette apját? Vagy elkábítani akarta?
" ...és oda vivé neki és evék,és BORT is vive neki és IVÉK." 1.Mózes 27:25.-
Vajon az Isten a seregek Ura fertőtlenítés céljából szerez lakodalmat minden népeknek ERŐS BORBÓL,MEGTISZTULT ERŐS BORBÓL?
" És szerez a seregek Ura minden népeknek e hegyen lakodalmat kövér eledelekből,lakodalmat erős borból,velős kövér eledelekből,MEGTISZTULT ERŐS BORBÓL." Ésaiás 26:6.-
Nem arról van szó inkább,hogy a bort lehet többféle célra felhasználni.
Lehet Isten dicsőségére fogyasztani mértékkel. Megvidámítja a csüggedt ember szívét.Sőt az Istenek is vidámít.Bírák 9:13.-
Lehet gyógyításra használni.Máté 10:34.- 1.Tim. 5:23.-
De lehet élvezeti célra is használni,azaz visszaélni vele.Ezt teszik azok,akik nem mértékkel fogyasztanak bort,hanem azzal a céllal,hogy lerészegedjenek.
Azok akik Krisztusban vannak viszont csak arra a célra használják,amire azt az Úr adta.
Noé nem volt hitetlen, de nem is volt vétlen. Isten penig nem ad sebfertőtlenítőt a gyermekeinek, hogy azzal drogozzanak, hiszen az elveszendőnek, nyomorultnak való, meg van írva..
Ezek szerint Nóé hitetlen volt,mert bort állított elő,és fogyasztotta is?
Ezek szerint Isten az Ésaiás 25:6-ban hitetlen embereknek szerez lakodalmat kövér eledelekből,lakodalmat ERŐS BORBÓL,velős kövér eledelekből,MEGTISZTULT ERŐS BORBÓL?
Esetleg nem ti vagytok a hitetlenek,akik Ellen G. White Jézabel anyátokra és a H.N. Adventista Egyház béreseire halgatva úgy viselkedtek,ahogyan azt Pál a Kol. 2. fejezetében leírja?
Különben a szegény nyomorultnak és az elveszejteni kívánt embernek is jó céllal adták a bort.
Nem is mond ellent, csak neked. A bor önmagában nem rossz, használója dönt arról, hogy ünnepeken letisztult öreg bort iszik, vagy nyomorultként alkoholistává válik. Mivel a Föld lakossága, aki valaha kóstolt, mértékkel fogyasztott bort, nem vált mind nyomorult alkoholistává, ezért az érvelésed nem áll meg.
Tehát a bor megjelenése az Ószövetségben nem az Írásnak mond ellent, hanem a te fekete-fehér, bináris világfelfogásodnak.
shemer - megtisztult, öreg, seprűs bor, "amit megőriztek".
míg a yayin esetében el tudom fogadni, hogy szőlőlét is jelenthet, de a shemerről egyetlen ilyen hivatkozást sem találtam, mivel a mustot ilyen sokáig biztosan nem tudták megőrizni.
Ez a fajta bor a legerősebb, néha likőrnek is nevezik (nem azonos a ma ismert likőrökkel).
A megtisztított bor azt jelenti, hogy ezt a seprőt eltávolították belőle, leszűrték.
A seprő megivása-megitatása pedig gyakran nagy büntetést jelölt (Zsolt. 75.8)
"az Ésaiás 25:6-ban maga a Seregek Ura jelenti ki azt ,hogy ERŐS BORBÓL"
Nem tudtam, hogy Ésaiás könyve magyarul íródott.
Sebfertőtlenítőt nem ad gyermekeinek a Seregek Ura elmetompítóként, ezt talán még Te sem tennéd gonosz létedre, hiszen meg van írva, hogy az eleveszendőnek, nyomorultnak való, hogy homályosodván elméje felejtkezzék nyomorúságáról...
Ha az Ésaiás próféta könyve az Ige része,és az Ésaiás 25:6-ban maga a Seregek Ura jelenti ki azt ,hogy ERŐS BORBÓL,VELŐS KÖVÉR ELEDELEKBŐL,MEGTISZTULT ERŐS BORBÓL szerez lakodalmat minden népeknek,akkor milyen jogon rekesztik ki a keresztségből,és alkottak olyan esküszöveget a H.N. Adventista Gyülekezet béresei,mely által megtiltják alkohol tartalmú italok és bizonyos ételek fogyasztását, előállítását?
Íme az esköszöveg,amelynek szóban írásban történő elfogadásához,kötik a H.N. Adventisták a keresztséget,mint feltételt.:
" Hiszed-e,hogy tested a Szentlélek temploma? Tiszteled-e Istent azzal,hogy arra gondot viselsz, elkerülve az ártalmas dolgok használatát, TARTÓZKODVA A TISZTÁTALAN ÉTELEKTŐL,AZ ALKOHOL TARTALMÚ ITALOKTÓL,AZOK ELŐÁLLÍTÁ- SÁTÓL,VAGY ÁRUSÍTÁSÁTÓL.." / Ezt találjuk az eskütétel 10. ponjában/"
Előtte a 9. pont pedig így hangzik:
" Hiszel-e a megszervezett egyházban?Szándékod-e Istent imádni és az egyházat támogatni tizeddel és adománnyal,személyes erőfeszítéseiddel és befolyásoddal?"
Vajon nem azért tiltja a H.N. Adventista Egyház bizonyos dolgok fogyasztását, mint pl. a tea,kávé,bor,hús,hogy több pénz maradjon az egyház támogatására.
Nekem nagyon úgy tűnik.Ellen G. White,akit a H.N. Egyház prófétanőjének tart Jézus határozott figyelmeztetése ellenére a Jel. 2:20-ban,nos ez a Jézabel asszony írásaiban gyakran kitér arra,hogy nem nézi jó szemmel,hogy teára,kávéra költik egyes adventisták a javaikat és nem az egyházuk támogatására szánják inkább azt az összeget. Sőt egyenesen látomást is gyártott több alkalommal annak hangsúlyozására,hogy akik nem adják javaikat az egyháznak,azok milyen kínok között fognak elpusztulni az ítéletkor.
"szerinted Ésaiás próféta könyve nem az ige része?"
Hogyne lenne mán az. Ám az Ige része János evangyelioma vagy éppen a Példabeszédek könyve is. És ellentmondás nem lehet benne. Mánpedig Példabeszédek könyve szerént a sebfertőtlenítő elmetompításra való a nyomorultnak és elveszendőnek, hogy felejtkezzék bánatáról, nyomorúságáról, így Jézus ezt nem adhatta a mennyegzői sokadalomnak, pláne ha attól mán amúgyis megittasodottak lettek volna, mánpedig megittasodottak voltak a násznagy szerént, amikor a vőlegény hozta Jézus borát. Vagyis Ésaiás nem jövendölheti azt, hogy sebfertőtlenítővel homályosítja el a Seregek Ura gyermekei elméjét. Még talán Te sem tennél ilyet - gonosz létedre - gyermekeddel, hát még akkor a mennyei Atya...
Akkor szerinted Ésaiás próféta könyve nem az ige része?
" És szerez a seregek Ura minden népeknek e hegyen lakodalmat kövér eledelekből, lakodalmat ERŐS BORBÓL,velős,kövér eledelekből,MEGTISZTULT ERŐS BORBÓL." Ésaiás 25:6.-
Te megveted az Isten áldását a BORT és csúfot űzöl abból.1Mózes 27:28.-
A bort,amely megvidámítja a halandónak szívét?Zsol. 104.15.- 5.Mózes 14:26.-
A bort,amely megvídámítja az isteneket és az embereket?Bírák 9:13.-
Isten nem csak a veszendő embernek,hanem a szegény nyomorúltnak is ajánlotta a bort,mint gyógyírt a leki testi fájdalomra.Sőt lelki sokkhatásra is erős bort ajánl Isten.