A vasúti pálya nem szennyezi a környezet míg az útfelújítás igen... A pálya nem, csak a pályaépítés meg a forgalom (fékpor, olaj, szennyvíz, zaj, rezgés, dízel járművek/erőművek...). Egy kis http://www.uvt.bme.hu/targyak/k_korny/k_korny_le.pdf.
Nos a pálya talán azért rossz, mert rendszerváltás óta semmit nem költöttek egyikre sem, csak folyamatosan levették a sebességeket, mert magától ugye nem javul meg.
"Meg az elavult járművek."
Hmm, ez is érdekes felvetés, ugyanis fővonalon is járnak elavult járművek, például a Szili. lassan 50 éves jármű, mégis közlekedik, hozzá a vezérlő szintén 40 éves, és fővonalon járnak vele... De a legtöbb kocsira igaz,hogy az átlagéletkora 30 év, függetlenül, hogy gyorsvonati kocsi, vagy elővárosi. Az IC kocsik is gyorsvonatiból lettek átépítve...
Tehát akkor min kéne változtatni? A pályát rendbe lehetne tenni, a menetrendet is, aztán a járműveket is. A rossz vonalvezetésre is lenne megoldásom. Járjon az említett busz a városból, településből a vasútig. Mert egyébként a busz közel se tud annyi utast elszállítani mint egy vonat, még a BZ-re is többen férnek fel, plána ha még két mellékkocsit is húz. Hozzáteszem sok ember nem bírja a buszt, rosszul lesz rajta a vonaton ez nem jellemző....
"Drága? Az."
Mostmár tényleg az lenne ha rendbe kéne tenni. Mert amennyit eddig nem költöttek rá annak többszörösét kéne rákölteni, de megtérülne. Egyébként az útfelújítás sem olcsó amit tönkretesznek a buszok, kamionok, egyéb nehéz járművek...
"Meg a rossz vonalvezetés...(na ez aztán pláne)"
Télen ha nem bír bemenni a busz akkor sokra mentünk a bezárással, se busz se vonat...
"Milyen szempontból?"
Talán környezetszennyezés szempontból. Amíg a BZ két mellékocsival kivált 3 buszt, addig ne papoljon, hogy gazdaságosabb a busz. De nézzünk egy mégjobb példát a 77-es vonalat. Vácrátót-Galgamácsa. Villamosított vonal! Ahelyett buszt járatni olyan mint Drót alatt a BZ-t. Az nem környezetszennyező? A vasúti pálya nem szennyezi a környezet míg az útfelújítás igen... Akinek van egy csöppnyi sütnivalója nem kérdez ilyen sületlenségeket, hozzáteszem az utaskapacitásról nem is beszéltem még...
"Különbenis, vezetők nélkül beosztottak sincsenek :)"
Ez így van. De nem mindegy az, hogy egy munkásra hány vezető jut. A jelenlegi helyzetben 5-6 vezető is jut egy beosztottra, azért az túlzás. Jelenleg a MÁV ZRt-ben és leányvállalataiban ez a helyzet.
"Tényleg? Itt most milyen vezetésre gondolsz? Honnan tudod, hogy ők mit termelnek? Tényleg, ők mit termelnek?"
Termelni? Semmit, és a vasutat is csak tönkre teszik idióta rendelkezésekkel, látszódik az, hogy soha nem dolgozott vasúton, és Ő osztja az észt... Továbbá amikor egyre több tehervonaton magánvasúti gép van, mert olcsóbban, és gyorsabban elszállítja mint a MÁV akkor az Ő termelésük csak VESZTESÉG, mert mindig saját magukat teszik előtérbe nem pedig az utast,árut....
Végszóként a Médiában is megjelent, hogy a korábbi mellékvonalbezárások töredék megtakarítást sem hoztak, akkor miért kell újabbakat bezárni ha tudjuk hogy nem fog megtérülni?
A Mezőtúr-Kisújszállás kapcsolat újraépítése távlati tervként létezik, nagyvasúti kapcsolattal és akkor a Mezőtúr-Túrkeve visszaépülne, onnan Kisújszállásig meg a kisvasút helyett nagyvasút járna. Távlati terv.
Szerintem sem érdemes minden koncepcióban megszüntetett vonalat újraépíteni, de több is van, amit érdemes volna.
Csak egyről tudok, ami visszaépült a 25-ös az most fővonal és éppen villamosítják. 1980-ban pedig felszedték, mondván nincs rá szükség. 20 év múlva lett és újraépült.
A Veszprém-Alsóőrsre is volna igény ott is vannak a tervek a balatoni vasúti kapcsolat újraépítésére.
Egy Pécs-Szeged vasúti kapcsolat is nagyon hiányzik ,erre is születtek már tervek kérdés mikor lesz belőle valami sőt, egyre inkább nyomják a Szeged-Temesvár vasúti kapcsolatot is, h újra kellene építeni.Ezek mind távlati tervek kérdéses mikor lesz belőlük valami ha lesz egyáltalán. Új vasútvonalként pedig tervben van egy Cegléd-Fehérvár vonal, ami délről kerülné el Bp-t és a Fradit elsősorban teherszállításra használva.
Egyébként a románok valóban átvették volna a 127-est sőt vállalták volna azt is ,h újból összekötik és a saját járműveiket közlekedtették volna rajta, ha teljes egészében megkapják a pályát, még fel is újították volna, a MÁV pedig nemet mondott. Pedig most, h nekik nem kell miért ne lehetne odaadni, hadd próbálkozzanak vele.
Meg kell nézni a Vác-Drégelypalánk vonalat, a 30-40 km-es sebesség ellenére tömeges járatok vannak arrafelé. Oka a jó menetrend, és a rendszeres csatlakozás.
Országos szinten minden mellékvonalra általánosítod a rossz vonalvezetést? Nagy hiba! Ez sem így van... Vannak olyan vonalak, amelyekre ez igaz, de olyan fővonalak is. Sőt... rossz pályájú fővonalak is. Akkor induljunk ki belőled: zárjuk be azokat is. Sokfelé utaztam most, hogy jött ez az újabb "tegyük tönkre az országot így is" őrület. Én magam is láthattam, hogy nem minden igaz, amit állítanak.
Elavult jármű... Szintén olyan probléma, amely nem csak mellékvonali probléma. Egyébként most sok Bz átesett amolyan nagyjavításon, ahol az üléshuzat is más lett, egész pofásan néznek ki. Továbbá Esztergom-Komárom felé a a Desiro-k is beforognak.
Drága..igen. Mint manapság minden, nálunk meg különösen, az egyedi politikai koncepció miatt. "Magyarország egy vízfej"-hangzott el már oly' sokszor. Ez igaz a Máv-ra, a Bkv-ra, stb. Utóbbi helyen most botrány botrányt követ. A Máv-nál is lehetne bármikor ilyet indítani...
Sokszáz felmérés készült, és a média is sokat foglalkozott vele: nem a mellékvonalak okozzák a máv veszteségét. A végeláthatatlan ingatlanügyek, adás-vételek, munkaszerződések, sikkasztások, és egyebek. És ami a legfontosabb: maga a naaaagy vízfej.
Vezetők nélkül beosztottak sincsenek, ez így van. De ha van egy jól működő élelmiszer boltocskám, 1 eladóval, és van rá 15 haszonélvező főnök (tulaj, sógor, unokatestvér, unokatestvér sógórnőjének a nagybátyja...), akkor hol lesz az nyereséges?
Örülök, ha sokat tanulsz, olvass utána még jópár dolognak, nyugodtan utazz ki Romániába is (náluk a klasszikus mellékvonali jármű pl. a Desiro.).
Ha igazán az számítana ennek a nagy tudású politikának, hogy ne legyen párhuzamosság, akkor az lett volna a legegyszerűbb, és ésszerűbb, hogy "ahol sínek vannak, ott vonat közlekedik, ahol nincs sínpálya, oda a busz való". Pont.
félOFF 1. A dolog személyeskedéses része itt felesleges, úgyhogy zárjuk is le. 2. Létezik olyan, hogy "magyar Hiszek egy", amely az eredeti átköltésének fogható fel, egy bizonyos (alapvetően pr) cél érdekében. Hasonló jelleggel, egészen komolyan is, létrehozható a "vici Hiszek egy". És most engedj meg egy gondolatkísérletet. Ha abszolút komolyan, a szatírikus felhang csírája nélkül leírok egy ilyet (vagy nem én, hanem más, hogy a szatíra lehetőségét teljesen kizárhassuk), a hatás az lesz, hogy sokan párás szemekkel olvassák, és bólogatnak, hogy igen-igen. Ugye, hogy így lenne? Akkor pedig azok számára, akik ezt itt nem olvasták, megírható - teljes komolysággal - a "vici Hiszek egy". félON
Anno Békésen is azt mondták még 1850-870 körül, h "nem kell vasút" Mert a 120-as eredetileg Békésen át Gyulára ment volna és onnan Aradra. De békésiek közölték ,h nem kell vasút és nem engedték, ezért elkerülte a várost a fővonal. Később azért épült egy szárnyvonal Békésre, amin mint tudjuk már 2007 óta nem jár vonat. Ráadásul egyedülálló módon fizikailag is lezárták vörös négyzettel és keresztbe rakott talpfákkal. Senki sem tudja miért, mert nincs indok rá, egyik akkor bezárt vonalon sem alkalmazták ezt. Semmi sem indokolja mert a mai napig a pálya hiánytalanul megvan.
Na za lett volna az igazi szopás, ha követelik, hogy Gyögyösön menjen keresztül a fővonal. Mert akkor most az egy dombvidéki kanyargós vicinális lenne :(
"Csak a kis pártokban lehet bízni ők még nem szerepeltek le."
Kis párt aki még nem szerepelt le, na ilyen nincs, legalábbis a parlamentben. A parlamentben '90 óta szereplő pártok közül már mind volt kormányon, (kivétel: MIÉP). A nem parlamenti pártok viszont politikailag jelentéktelenek (kivétel: Jobbik) ezért akármilyen terveik vannak a vasúttal kapcsolatban nem lesz lehetőségük megvalósítani. A Jobbik vasúti tervei meg számomra egyenlőre a ködbe vesznek, de Vona Gábor gyöngyösi, tehát nem igazán lehet vasútra szocializálódva.
ON
A gyöngyösi vasútról annyit, hogy mivel Egerbe, s Budapestre közvetlen busz van, mely olcsóbb, s gyorsabb ezért is nem használja a potenciális utasok nagy része. A probléma fő oka, hogy anno (XIX. század) az egyház megfúrta a 80-as vonal Gyöngyösön keresztül vitelének tervét, ennek máig kiható következményei lettek. Félreértés ne essék, nem az egyházra akarom kenni, de tény, a birtokaikról nem akartak lemondani holmi vaspálya miatt.
Nincs utas? oka a menetrend (vagy inkább rendetlenség).
Csak részben.
Meg a rossz pálya.
Meg az elavult járművek.
Meg a rossz vonalvezetés...(na ez aztán pláne)
Ha a menetrenden javítasz a 4 szempont közül csak 1-en javítottál és azon is csak részben. A másik 3 továbra is ott marad...
Drága?
Az.
A sok vezetőt eltartani nem drágább?
Attól függ... Ha szereznek maguk mellé elég támogatót nem fognak drágának tűnni, vagy legalábbis nem lesz zavaró.
De légyszíves szűkítsd le nekem a "vezető" szó jelentését valami kézzel foghatóbb tevékenységre, mert így túl általános. Különbenis, vezetők nélkül beosztottak sincsenek :)
A vasúti közlekedéssel szemben a buszok sosem lesznek jobbak...
Milyen szempontból?
Ezt mindenki tudja,
Tényleg? Fúú, ezért már megérte idejönnöm, nehogy hülyeségben maradjak...
A románoknak megérné még a világvégi körösnagyharsányi vonalat is átvenni?
Honnan veszed, hogy át akarják venni? Miért érné meg nekik?
Messze fejlettebbek és színvonalasabbak mint mi.
Mondom én, hogy tanulni jár ide az ember :)
Komolyan melletted éveket lehet okosodni egy este alatt is :)
Lehet őket szidni, de a magyar vezetés sokkal nagyobb mocskot termel, mint ők.
Tényleg? Itt most milyen vezetésre gondolsz? Honnan tudod, hogy ők mit termelnek? Tényleg, ők mit termelnek?
Nincs utas? oka a menetrend (vagy inkább rendetlenség). Egy példa a rengeteg közül: ma Almásfüzitőn gyönyörűen látszott, hogy a Bz a személyvonat indulása után 5 perccel érkezett. Visszafelé pedig a győri személy érkezése előtt 10 perccel menetrend szerint indul. Hasonlóan Oroszlány felé is!
Drága? A sok vezetőt eltartani nem drágább? Egy székben 5-en ülnek, nevetséges, és vérlázító! Mindemellett miféle munkát végeznek itt? Ha egyáltalán munkának nevezhető.
"Más eszközzel jobban ellátható" A vasúti közlekedéssel szemben a buszok sosem lesznek jobbak... Ezt mindenki tudja, max. a sok hülye nagy tudós diplomata nem, akik ezt a mocskos dolgot csinálták az országgal.
A románoknak megérné még a világvégi körösnagyharsányi vonalat is átvenni? A román vasúthoz már nem és érdemes a miénket hasonlítani... Messze fejlettebbek és színvonalasabbak mint mi. Lehet őket szidni, de a magyar vezetés sokkal nagyobb mocskot termel, mint ők.
Úgy emlékszem, hogy nem csak én, hanem az ismerőseim sem csalják el az adót. Azaz letettük a pénzt.
A gyengébbek kedvéért kicsit érthetőbb példával is próbálkoznék: pl. az országban beszedett parkolási díjakból kb. államadósságot lehetne törleszteni, ehhez képest...?!
"Meg kell állítani a vasút térvesztését. Most éppen egy OFF politikai párt tűzte ki céljának ezt. Belépésem folyamatban van."
Ha a Fideszre és Fónagyra gondolsz, akkor rossz nyomon jársz! Bár igaz, hogy mostanában naponta szerepel a különböző médiumokban és ugy tünteti fel magát mint a vasút megmentője aki például visszaállítaná a katonai parancsuralmi rendet és a rangfokozatokat a vasúton, meg újra egy nagy MÁV-ot csinálna első lépésként, meg persze idézem "újraindítanám az összes beszüntetett vonalon a vasúti közlekedést". Azt azért megnézném ahogy éppen építi újjá a Túrkeve-Mezőtúr vagy a Cegléd-Vezseny vonalat, hiszen időbeliséget sosem ad meg, csak az összes megszüntetett vonal újraindításáról beszél és hát az összesben ugye ezek is benne vannak nemdebár? A fiatalok ikedvéért, meg akik újabbak a fórumon visszakerestem a 99-es terveket amikor ugye a nagy megmentők voltak az urak, de rátaláltam K.novotny 2006-os hozzászólására, amely gondolom hasonló indokból már egyszer megtette ezt és végülis inkább az ő hozzászólását ajánlanám: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=58956865&t=9005494 Mindenkinek kötelező olvasmány! A másik párt, ami mostanában sokat foglalkozik a vasúttal az a LMP. Engem eddig még egyáltalán nem sikerült meggyőzniuk arról, hogy nem csak egy populista hőzöngés részükről ez a nagy vasutbarátság. A vasutasokat megnyerni egy választásra marha fontos dolog, hiszen sokan vannak, (egyszerre lépnek, és rétest kapnak estére) meg ilyenek, de aztán mutatni is kellene feléjük valamit és ez rendre elmarad. Engem sokkal inkább aggaszt a mai Népszabi, amelyben arról van szó, hogy a közlekedési reformot leszavazták, nem lesz semmi a busz-vonat összehangolásból, a párhuzamosság-megszüntetésből és hasonlókból, de a vonalak bezárását visszacsinálni már úgymond nem lehet...
Miért mindíg csak néhány vonal bezárásáig, meg a dolgozók egy részének kirugásáig élnek nálunk a különbőző nagy ívű reformtervek?
Másik ideillő vicc. Hadikórházban az orvos járja betegeket mellette a szanitéc, akinek bárd van a kezében és amputál: -Jobb kéz! -Sutty! -jobb fül! -Sutty! -Jobb láb! -Sutty! -Mondom jobb! -Sutty! -Mondom láb! -Sutty!
December 13-tó meg pár vonalon ez a régi vicc is aktuális lesz:
Két részeg sétál a síneken: -Milyen hosszú a lépcső! -Ja és a korlát is milyen alacsony.
Mivel vonat nem jár rajta csak sétálni lehet pl. a 126-oson.
Kirándulás: Melyik az a párt amelyik ezt tűzte ki célul. h vasútfejlesztés és komolyan is gondolta?
2006-ban gyurcsány is nagy hangon mondta 4párti vitában h vasútfejlesztés az az igazi 1000 km vasútvonalat is felújítunk ám. Aztán egy év se telt el és bezártak vagy 500 km-t most megint bezárnak meglesz az az 1000 km csak nem fejlesztésben hanem bezárásban.
A 4párti klikknek azt sem szabad elhinni amit kérdeznek. Csak a kis pártokban lehet bízni ők még nem szerepeltek le. A nagyok már igen. Mindegyik.
Veszekedés helyett szerintem inkább - ha már volt "Miatyánk" -, költsétek át a "Hiszek egy"-et mellékvonalasra. Intézményesedjen egy kicsit a vicivallás... :)
Továbbra is az a véleményem, hogy a 2007-es és a mostani vonalbezárási hullám a buszlobbi (nevezhetjük közúti lobbinak, vagy Volán-lobbinak is) tevékenységének eredménye. Céljuk a vasút pozícióinak gyengítése azáltal, hogy szalámitaktikával levagdossák a vasút ágait, lerontva annak területi lefedettségét. Lehet, hogy sok helyen hasonló szolgáltatást nyújtanak autóbusszal, de ez engem nem hat meg, mert a végeredmény az, hogy a fő (és megmaradó mellék) vonalakon kevesebb lesz az utas.
A vasút belekerült egy olyan negatív spirálba, melynek eredménye az lehet, hogy csak az EU-korridor vonalakon marad meg a közlekedés, ott is csak azért, mert nemzetközi szerződések alapján a magyar államnak azt garantálnia kell. Ott sem a magyar vidék közlekedése (falusi és kisvárosi forgalom) fog megmaradni, hanem a nemzetközi.
Meg kell állítani a vasút térvesztését. Most éppen egy OFF politikai párt tűzte ki céljának ezt. Belépésem folyamatban van.
Kórházi ágyon a beteg felébred az altatásból. Orvos: - Pista bácsi, van egy jó és egy rossz hírem. Pbácsi: - No, mi az? Orvos: - Sajnos le kellett vágnunk mindkét lábát a műtét során. Pbácsi: - Ez valóban rossz hír. És mi a jó híre ezek után? Orvos: - Találtunk vevőt a papucsára!
Jelentős belső vonali utasforgalom is volt, tehát a buszlobbi azon érve, hogy Létáról Debrecenbe gyors és közvetlen busz van, bár igaz, de nem érv!
Vannak is és lesznek is olyan autóbuszjáratok, melyek a települések közti utasforgalmat ellátni képesek kb olyan minőségben (értsd: területi lefedettség, menetidő), mint a vasút.
Léta felé én is sok utast láttam. (=értsd: a szóló Bz jól tele lett volna, de háromrészes Bz volt, így az utasok szétoszlottak a vonalon) Jelentős belső vonali utasforgalom is volt, tehát a buszlobbi azon érve, hogy Létáról Debrecenbe gyors és közvetlen busz van, bár igaz, de nem érv!
Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved, jöjjön el a te országod, legyen meg a te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is; mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma, és bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek; és ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól; mert tied az ország, a hatalom és a dicsőség mindörökké. Ámen.