Én most arra gondolok a (DSI) biztosítéktábla romlott el ami nem ad ki áramot amikor kellene ,cserélni nem szeretném ,azt programozni kellene stb nem mennék bele.
Ezt a benzinszagot én is érzem,ha fékezek,folyást nem találtam,tegnap vettem 307-es 1.6 benzin,2001-es.Hibakod nincs.Vásárláskor nem gondoltam nagy problémára a jobb index nem műkődőtt,gondoltam,izzó,hát nem az izzó mind jó,áram nem megy a jobb oldalra.nyitás záráskor is csak a bal oldali index jelez,a jobb nem,biztiket néztam a bal oldalt a műszerfal alatt mind jó,a motortérben az akai melett is jók,egy 30A ki volt menve.vészvillogáskor is csak a bal oldal működik.Nagyon érdekes hiba kiváncsi vagyok ti találkoztatok már hasonlo hibával. Ha lehúzok a kománykapcsolóról minden csatit,akkor is működik a vész villogó de akkor is csak a bal oldal,de ne kattog a relé ilyenko hiaz a relé a korm.kapca.van.Megtaláltam azt a két vezetéket amin kijön a villogó áram a jobb bal oldalhoz ezek a műszerfal alatti biztáblában van,és itt nem jön ki áram jobbra indexeléskorha áramot adok a vezetékre villágít a jobb index
itt tartok a vizsgálatban a kapcaolási rajz nem alapos de rájöttem azért mert a biztosítéktábla maga az agy mi nem javíható
Szerintem a benzinszagnak és a hibajelzésnek, túlfogyasztásnak nincs köze egymáshoz.
A hibajelzést égéshiba okozza. Lehet gyertya, gyújtótrafó, befecskendező szelep, katalizátor, lambda szonda a hiba oka. A diagnosztikának ki kéne hoznia a hiba okát.
Megnézném a gyertyákat, az sokat elárul a motor működéséről, csinálnék egy kompresszió mérést, megnézném a befecskendező szelepeket.
Nekem van enyhe benzinszag fékezéskor. Hibajelzés, fogyasztási probléma nincs.
A motorteret végignéztem, nincs folyás. Mondjuk ez olyan kis mértékű benzingőz, hogy folyás nem is lesz. Az ülést még nem szedtem ki. A benzinszag érezhető a jobb első keréknél. Ott a dob alatt van a benzingőzelnyelő kaniszter. Szerintem telítődik. Csere alkatrész az átlag 307-esekbe 11 ezer Ft. Az enyémbe természetesen a duplája :-)
Még a fékrásegítőre gondolok, de nem ismerem pontosan a működését, hogy hogyan jöhet ki benzinszag belőle. Elvileg sehogy, hacsak nem a fékezés végén engedi ki, bár ott vákuum van, csak befelé mehet a levegő.
maga az LCD lap makkan meg.. a gyártót sikerült kiderítenem ahogy a 407, kisnavis stb-ét is.. de a válasz: nem áll módunkban az alkatrészt legyártani illetve rendelkezésre bocsájtani...
Nekem egy 1.6-os benzines 2002-es évjáratú 307-em van.
Most találtam rá a topicra és szeretném a segítségeteket kérni!
Vissza olvasva láttam,hogy másnak is volt ugyanolyan gondja mint nekem,de nem találtam a hozzászólások között megoldást.Remélem valaki tud segíteni most valamilyen tapasztalattal!
A gondom: fékezésnél utastérben megjelenő intenzív benzin szag , elég durván megemelkedett fogyasztással társulva.
Az autó két év alatt 5 autószerelőnél járt.Kizárták a lambdaszonda hibát meg még ezt azt, kicseréltek ezt-azt (nem kevés pénzért) , de a hiba ugyanúgy megvan.Ők tanácstalanok,szerintük mechanikailag , elektronikailag minden rendben,nem lehet baja. :) De van!
Tavaly megjelent a kijelzőn az "abgasreinigung anomalie" felirat (németre van állítva a nyelv) és egy sárga motor ikon a műszerfalon.Ezt kiütötték mondván egy szelep tisztításom eredménye és nem lambdaszonda gond.
Kedves rágcsáló barátunk megcsócsálta a géptetőn levő zajszigetelő paplant, bemászott alá aludni. Sajnos így nagyon megereszkedett, rálógott a motorra, ezért le is szedtem.
Ha esetleg van valakinek elfekvőben ráncos gépházra való hangszigetelője, értelmes áron megvenném!
Április óta 307 SW 1.6 HDI 110 Le tulajdonos lettem. Motorhibásan vettük 260.000 -el és 1 évet állt a gép.
Előélet: Olajat elfelejtett cserélni a tulaj, így 39 e km után traktor hangja lett. Onnan gondoljuk, hogy a szerviz jelző -19000-et mutatott.
Az előző tulaj beadta kereskedőnek , akinek a szakija ráköltött 300K (Turbó, Kettős tömegű, új kuplung, szíjtárcsa, vezérlés, szűrök, olaj stb..), de mivel nem javult így olcsóé árulták.
Megvettük , mivel Apám szerelő és sejtette, hogy csapágyas. Láttuk, nincs olaj a vízben és nem füstöl (kivéve az utastérben :), mert a FAP-ot szarul rakták össze), ezért beruháztunk rá. Sikerült tartalék főtengelyből , illetve teljes garnitúra szimering, csapágy és biztonság miatt egy új vezérlés cserével megúsznunk.
Jelenleg:
Az autóba jelenleg 620 km tesztmenet van, ami alatt pár apróbb elektronikai gondot találtunk (nem csukódik a tetőpanel, tükrök nem csukódnak, Fedkomp váltó ablaktörlésközbe működik csak, fényszenzor nem akarja lekapcsolni a lámpát)
Viszont egy motorral kapcsolatos érdekességet tapasztalunk. Kb. 100 km után 1500-as fordulattól felfele, csak menet közben meg - meg torpan az enyhén történő gázadás és a tempo tartás során, mind pedállal, mind tempómattal. Érzetre állandó sebesség olyan mintha a pedálról ütemesen el - el vennénk a lábunkat. Átnéztük a vákuumcsöveket, csatikat megmozgattuk, de semmi változás. Annyi pro, hogy hibamentes ,nagyobb gázfröccsre egyenletes húzóerő és túl van 250 km autópályás szakaszon melyen volt kb 20 percig megszűnt a hibajelenség, majd megint elő jött.
Kérdésem, hogy korábbi hozászolásokban EGR tisztítást ajánlottak erre a problémára, de megerősítést sehol nem láttam visszajelzésnek.
Valóban EGR lehet, mert van tartalékunk van, csak nem bontanánk darabokra a motorteret feleslegesen.