Most bánom,hogy nem találom azt az üzemlapot,amin a műhelyfőnök visszaüzent nekem.Emlékszel,amikor sérelmeztem neki,hogy a magángépek helyett talán a miénken kellene a fűtést megcsinálni.Azt hiszem a válaszra is emlékszel.Na ennyit a műhelyfőnökről.Meg amikor gyakornok korunkban a pénzes melóját nekünk kellett csinálni....
Nos látom kis vita volt/van itt. Tegnap vmiért nem tudtam belépni és hétvégén a barátnőmmel voltam, ezért most írok.
Az én véleményem erről:
1, Az említett buzgómócsing, kiha én nem vasútbarátokat én is utálom! Az olyanokat mint pl M62 255 topiktársam örömmel fogadom (bár nem ismerem személyesen) mert építő- jobbító jellegű munkát végeznek a vasút illetve a mozdonyok számára.
2, Én is szeretem a mozdonyokat, bár a villanyszínben dolgozom, a dízeleket kedvelem. Nem olyan látványosan de én is szoktam segíteni a mozdonyok állapotának javulásában (villany)
3, Én is remekül össze tudom egyeztetni a munkám, a hobbim és a barátnőm iránti szeretetet
Volt egyszer nyáron, talán 3 éve hogy nyári munkára voltak tanulók a villanyszinben.
Volt egy srác aki feljárogatott a gépekre és játszott.
Egyszer a fűtőház előtt álló 004-es gigantra ment fel és elindult vele és ment 8-10 métert. Lett egy kis balhé az ügyből, de a srác megúszta egy kis "ejnye-bejnyével"!
Szóval miért van nekem kevesebb jogom,h foglalkozzak vele,mint annak az mv-nek mondjuk,aki lehúz rajta x darab szolgálatot pár hónap alatt ?!
Itt dolgozol? Én nagyon szeretem az aranyat, mégsem engednek be a bankba fogdosni a rudakat!
De ha mondjuk a dízelszín műhelyfőnöke engedélyezi, akkor valszeg még érdekli is a dolog
A dízelszín műhelyfőnöke (ha egyre gondolunk) egy ..., akit a magángépekkel való saját zsebre seftelésen kívül a nem sok minden érdekli! Szét lehet nézni nálunk dízeltéren!
Ezt a remegés dolgot nem vágom...
Remegősgyerek: fn.: Pszichésen és/vagy érzelmileg, enyhén vagy súlyosabban retardált fiatal fiú, aki devianciáját a vasúttal kompenzálja.
Újfent azt kérem, hogy nézz szét a vasútbarátok között, kb. 70-75%-uk ilyen tünetekkel küzdködik!
És csatlakozom Dashhoz, és j.r.c.-hez, mindketten ismernek, és tudják, hogy valóban nem a normális vasútbarátokkal van bajom, hanem az általuk is leírtakkal. Kökin hozzám is jött már oda srác úgy, ahogy Dash leírta. És úgy is, hogy ez és ez vagyok, szeretném megnézni, lehet? Az egyik jöhetett. De volt már olyan is, aki még Jóskából kifelé már az ívben vetített, hogy ő kinél és mennyit vezetett, és hogy ő milyen ügyes, és megmutatná nekem is.. Ő is Fradiig mozdonyozott...
Vasútbarát és vasútbarát között sok a különbség. A csendes, normális kisebbséget nem bántom, sőt segítek is nekik, mert látom magam tíz éve. A hangos, ki-ha-én-nem hülyegyerekeket viszont nem bírom! És tőlük várnám, hogy tudják hol a határ!!!
A mai középiskolás értelmi meg viselkedési színvonalat elnézve, meg az rtlklubon meg tv2-n szocializálódott fiatalságot tekintve valahogy nem lepődök meg az ilyeneken.
Igen, erről beszélgettünk és mondta a srác, hogy nem egyszer látott viszont fotókat, amelyek olyan dolgokat ábrázoltak, aminek nem kellett volna felkerülni a netre.
Ha jól rémlik erről beszélgettünk az egyik közös ismerősünkkel Fradiban hogy némely fotózó egyének(itt a fiatalabb korosztályúakra gondolok) egyszerűen fittyet hánynak a szabályokra,nem törődnek semmivel aztán fel vannak háborodva ha valamelyik vasúti dolgozó elküldi őket a 3.14csába.
Nem egyszer hallottam már sztorikat Fradiban hogy sulinetes gyökérpalánták(bocs de nem tudtam jobb jelzőt találni erre) bepottyantak a szerelőaknába stb. aztán a rutinos fotósok isszák meg ennek a levét mert nem fogják őket oda beengedni.
A probléma ott van, hogy vannak olyan vasútbarátok, hogy pl. Kö-Kin odajön hozzád a következővel: Szevasz! Te, felmehetnék hozzád a gépre?! (mintha ezer éve ismernénk egymást), vagy pl. beszélgetek vele és megkérdi mikor melyik vonattal leszek du. Ha nem jó neki, akkor a következő hangzik el tőle: A pi...ba! Addigra nem érek ide a suliból és nem tudok veled menni! Hozzá teszem ő is olyan volt, akit akkor láttam először és még akkor is csak beszélgettünk a vonat mellett haladva. (szintén mintha régi ismerősők lennénk)
És Ők is ugyanúgy elmennének gépet takarítani mint mondjuk ti, de ők lehet, hogy mondjuk be is indítanák, neadj isten még mozognának is vele. Ez pl. anno, mikor UV-s voltam meg is történt. Volt egy idős, jóindulatú mv. a vasúton, akihez járt egy srác. A végén már odáig merészkedett, hogy Hűvösvölgyön az indulásra váró vonattal megmozdult. Na, eddig tartott a barátság közöttük.
Én értem a mondanivalóját V63-057-nek, belátok a gondolatai mögé és ezzel nem csak Ő van így, több MÁV-ostól is hallottam már hasonló megnyílvánulásokat.
Én megértem Őket, hisz ez a munkájuk, nekünk meg a hobbink.
Kevered valakivel.Amúgy -szerintem- nem igazán érted,hogy mi baja van,mondjuk én nem is fogok ezen vitatkozni.Egy tény:nekem jóval kényelmesebb,ha ti takarítjátok a gépet,mintha nekem kéne.De V63 057-nek sem a tiszta géppel van baja.
Mit értesz az alatt,h régebben? Csak mert szerintem korban szerintem közel állunk,egymáshoz. Sőt ?! (sejtem,h ki lehetsz, Bobón vagy ?)
Most akkor konkrétan rólam: én speciel nem fénykpezgetek,(nagyon ritkán) és nem jártam körbe az országot, sőt a mozdonytípusok töbsége hidegen hagy, kivéve a Szergejt, meg egy két dízel típust. Ha viszont 20 éve van egy kedvenc psz-ú konkrét mozdonyom,(amin már 10 évesen is fent voltam jó néhányszor) érdekel a sorsa,állaga stb... Tehát minden embernél más a vasút szerete megnyilvánulása...
Szóval miért van nekem kevesebb jogom,h foglalkozzak vele,mint annak az mv-nek mondjuk,aki lehúz rajta x darab szolgálatot pár hónap alatt ?!
"kutyát nem érdkeli,h őket ez boldoggá teszi"
Elég ha engem boldoggá tesz, a többi ember nem izgat. De ha mondjuk a dízelszín műhelyfőnöke engedélyezi, akkor valszeg még érdekli is a dolog,h vannak emberek akik,időt és pénzt szánnak ilyesmire.
Hol a határ? Hát nem tervezek egyik SZergejjel sem kijárni a fűtőházból... :-)
Számomra a határ ott volt,(ami sajnálatos módon nem jött össze a baleset miatt) ,h tavaszra be volt tervezve (reszortos, műhelyfőnüök tudtával) a 255-ös Szergej külső felújítása.
"....mert a nőkhöz hülyék". Bocs,de ezt is magamra veszem,hiszen nekem is írtad..... Nekem meg fér a két dolog egymás mellett.
Ezt a remegés dolgot nem vágom...
Illetve még annyi,h a mosás,pucoláskor nem egy mv. is dolgozott velünk !
De nem csak mi vagyunk ilyen lelkesek: jó példa ere a NoHAB alapítványos emberek,(akiknek azért nem semmi pénzük,munkájuk van benne) vagy a 017-es NoHAB rendbetételénél dolgozó civilek,MÁV-osok...
Rád klikkeltem a választ, de igazából ez nem csak neked szól és csak az vegye magára, akinek inge!!!
Azt, hogy ti milyen érzelmi alapokon vagytok a géppel ne magyarázd, régebben vagyok vasútbarát az ide írók zöménél! Én is jártam és járok fotózni, én is bejártam az ország összes fűtőházát, mégis úgy érzem, hogy a mostaniak egy része nem tudja hol a határ! Azt hiszik, hogy ezek a gépek azért vannak, hogy ők szórakozhassanak velük, mert a nőkhöz hülyék! Ha nem érted a párosítást, nézz végig a vasútbarátokon! Régen nem így közeledtünk a dolgokhoz! Ma ha egy vasútbarátot elküldenek valahonnan fel van háborodva. Most bejönnek, fotóznak, szaladgálnak, remegnek, és ha nekik úgy jobban tetszik festegetik a gépeket. Mert szebb lesz. Vagy nekik úgy tetszik. És akkor mi lesz a következő? Majd ha árnyékos lesz a gép arrébbállnak vele? Vagy elviszik futni Biatorbágyra? Mégis hol húznátok meg a határt? Mert én valahol ott, hogy akinek van engedélye jöjjön, nézze, csöpögjön, fotózzon. De ne nyúljon hozzá, mert nem azért van ott, hogy ő kiszórakozza magát, és a kutyát nem érdekli, hogy őket ez boldoggá teszi.
És most szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy én nem utálom a vasútbarátokat, nincs a normálisabbjával semmi bajom, csak a remegősökkel! És azért nincs, mert én is innen kezdtem!
A lelkes géptakarítókat mindig megszólják. Nem kell vele foglalkozni. Én magam is szóltam meg ilyen mozdonyvezetőket, akik a BEO gépüket vagy a kiállított gőzöst fényezték. Utólag már bánom. Gyakorlatilag mindenki jól járt vele, ők élvezik és az eredményben mindenki gyönyörködhet vagy legalább nem lesz (annyira) koszos a mozdonyra felszállók ruhája.