Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tschangow Creative Commons License 2004.12.11 0 0 974

Na épp akartam írni, hogy bizony a teljesítmény mérhető, de egyorrú barátunknak hiába is magyaráznánk meg :))))  Mert mérhető...sok helyen azt mérik elsődlegesen, és a nyomaték van származtatva...

Nem is beszélve a lóerő kialakulásának,meghatározásának legendájáról...

 

 

Másik(Motohackernek):

 

Miért a teljesítményadatokat adják meg? Kérdezz meg egy villanymotoros céget, hogy mennyi a nyomatéka egy liftmozgató villanymotornak :)))

 

Ezekután kiváncsi lennék az általad írt gyorsulásszoimuláló programra :)

 

Ha nemlátod az összefüggéseket, akkor válts inkább érdeklődési kört :)

Előzmény: avantage (972)
avantage Creative Commons License 2004.12.11 0 0 973
>en a timeslip.hu-n teljesitmenyt merek (szamitok)

Odairtam, hogy szamitok, hiszen kozvetlenul nem merheto.
Ahogy egy gorgospadon a nyomatek sem merheto. Erot lehet merni, erokar ismereteben kapsz nyomatekot. Ez is szamitott.
Előzmény: avantage (972)
avantage Creative Commons License 2004.12.11 0 0 972
>A teljesitményt te is elismered,hogy számított.
Elmondanam, hogy en a timeslip.hu-n teljesitmenyt merek (szamitok), nem nyomatekot, de nyomatekot is tudok szamolni, csak ahhoz ismernem kell a fordulatszamot, azt pedig meri a muszer. Sok mindent lehet tobb modon is merni.

>Mi is az az állandó,ami mértékegységet változtat? khm:)

Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy stimmeljen a mertekegyseg is.
Ha nincs allando a keplet akkor is jo, csak a teljesitmeny mertekegysege nem HP lesz, hanem 5252HP, ez pedig nem egy elfogadott mertekegyseg.

hp = torque (lb-ft) * rpm / 5252

Nm eseten az 5252 helyett 7110 koruli a szam, ez sajnos nem tudom pontosan.
Előzmény: Törölt nick (966)
Sanya_ Creative Commons License 2004.12.11 0 0 971
Jó, de ehhez előbb ki kéne hozni a CTR-t a roncstelepről. :-) /Bocs Vuk, remélem nem sértelek meg/
Előzmény: ZolikA (970)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.11 0 0 970

Akkor már csak egyre kérnélek , meg . Szerintem csináljunk egy jó kis versenyt mondjuk legyen a két autó közül az egyik egy jó Civic teper, mondjuk Vukké , a másik pedig egy épített E30 328-as BMW . Szerintem ahogy Te fogalmaztál a bömösnek sokkal nagyobb forgatónyomatéka van és biztos gyorsabb is a végsebessége is nagyobb . Szerintem meg ugy kikapna , hogy nem tenné zsebre .

 

Biztos erre is meg lenne a magyarázatod . Söt Vuktól a 3 literes Alfa GTV is kikapott , pedig annak is nagyobb a nyomatéka tutira . Azonban a Zender GTV már talán elverné , de milyen érdekes , annak meg a teljesítménye nagyobb . Biztos a kuplung miatt van , ugye ? :-)))))))

Előzmény: Törölt nick (968)
Sanya_ Creative Commons License 2004.12.10 0 0 969
923.
Előzmény: Törölt nick (968)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 968
Ne haragudj,de nem találok kérdést,csupa kijelentést és kinyilatkoztatást olvasok csak tőled.
Előzmény: Sanya_ (963)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 967

Mért ne lenne az autónak teljesítménye? a rakétának is van persze..de egyik sem mérhető (közvetlenül) csak számítható.Mért vonnám kétségbe a legnagyobb teljesítmény,mint adat létezését? Természetesen létezik,csak nem mindenható.

 

Előzmény: avantage (965)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 966

Ugyanazt fejtegetted hozzsan,mint amit én egy mondatban leírtam.Persze előbb leírtad róla,hogy hülyeség.Amikro a nyomatékrol általában irtam,hogy lényeges,a teljes fordulat tartományban fellépő nyomatékra gondoltam(görbe).A teljesitményt te is elismered,hogy számított.

Mi is az az állandó,ami mértékegységet változtat? khm:)

Akkor az állanónak mi is a mértékegysége? és mért is kell a képletbe? csak hogy "stimmeljen"? akkor olyan képlet is van,ami megadja a hold távolságát a cica farkának hosszából? persze,van benne egy (elég nagy) "állandó"..:)

 

Előzmény: avantage (964)
avantage Creative Commons License 2004.12.10 0 0 965
A rekatehajtmu ugy jon ide, hogy annak van teljesitmenye (egysegnyi ido alatt vegzett munka merheto) de forgatonyomateka az nincs.

Egy mozgo test (auto) menetteljesitmenyet pedig eleg nehez azzal jelemezni, hogy "nincs adat".
Előzmény: Törölt nick (962)
avantage Creative Commons License 2004.12.10 0 0 964
>Tehát egy motor leglényegesebb jellemzője a nyomaték,igen lényeges adat ennek maximális értéke.

>A számított (maximális)teljesítmény ettől még létezik természetesen,és azért ezzel jellemezzük a motorokat mert ez terjedt el.


Mekkora marhasag mar ez? :) A motort a nyomatekgorbe jellemzi precizen, ami ugye nem egy egyszeru szam, hanem szamok sorozata.


Azt mondom, 450 Nm. Ez mit mond neked?
Egy F1 motor kb. 400-500 Nm, de kb. ennyit tudnak az agyonhuzott 1.9-es TDI motorok is. Az F1 motor 800 Loero, a dizel 240.

A max. nyomatek ertek akkor er valamit, ha oda oda van irva, hogy milyen fordulaton annyi. Ezt a kettot ha osszeszorzod akkor pedig teljesitmenyt kapsz. (Hogy a mertekegyseg is passzoljon, meg egy allandoval is kell szorozni)

(Egyebkent a max. nyomatek @ fordulat szampar sem jelent feltetlenul biztosat.)

A motorokat ha csak egy szamot lehet mondani, legjobban a max. teljesitmenyuk jellemzi, ez van.
Előzmény: Törölt nick (920)
Sanya_ Creative Commons License 2004.12.10 0 0 963
Feltettem egy kérdést pár hozzászólással alább, válaszolnál? :-)
Előzmény: Törölt nick (961)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 962

A rakéta semmilyen külső tárgyra nem fejt ki erőt,alapvetően,de egész az alapoktól más a működése,mint a belsőégésű motorral működő autóké.A "kitáguló gáz"-ig kb valami hasonlóság talán van,de itt a vége.Nem is értem,hogy jön ide a rakéta,most autókról és nem általában járművekről volt szó.A hajók a repülők,rakéták,légpárnások és egyéb járművek most nem képezik vita tárgyát,mert egészen máshogy működnek mint az itt tárgyalt autók.

 

 

Előzmény: ZolikA (960)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 961

azt könnyű írni,hogy butaság.indokolni már nehéz,nem?:)

 

Előzmény: Sanya_ (958)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.10 0 0 960
Az a baja , hogy idekeveri a bicikli hajtókart és ha azt vesszük biztos igaza is van . Csak a lényeg , hogy itt egy égésből lesz erő ami mozgási energiává alakul . Tök jó példa ide a rakéta ami már korábban is irtak . Vajon mekkora forgatónyomatékot hoz létre a kiáramló gáz ? Ja és egész jól gyorsul , nahát ! :-)))))
Előzmény: Sanya_ (958)
ferrari-honda Creative Commons License 2004.12.10 0 0 959
Kizárt dolog hogy egy wrc-s auto jobban gyorsuljon mint az F1-s. Nézd meg az autok sullyát. Biztosan hallottad esetleg láthattad is a Ferrari F1-s versenyét a szuperszonikus repülögép ellen, 400m-en a Ferrari volt a gyorsabb.
Előzmény: pumukli3 (927)
Sanya_ Creative Commons License 2004.12.10 0 0 958
Félelmetes, hogy milyen meggyőződéssel irogatod a butaságokat. :-) Kíváncsi vagyok, Vuk tanár úr mire jut Veled... :-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 957

"Egyrészt az autót nem a nyomaték hajtja, hanem az elégetett üzemanyag"

ez olyan,mintha azt mondanám,hogy az embernek nem keze és lába van,hanem végtagjai.

Az üzemanyag elégetése nyomás többletet hoz létre a hengerekben,amelyet a dugattyú (adott felülete segítségével) erővé alakít.Ez az erő a forgattyústengelyen forgatónyomatékot hoz létre a hajtókarokon keresztül.

Ennyire egyszerű,nem kell semmi lóerő meg üzemanyag mennyiség meg formaegy vagy vrc,salak murva hókuszpókusz.Nem is szükséges mindenféle időtől függő dolgot belekeverni,az autó viselkedése bármely időpillanatot megfagyasztva is egyértelmű.Az erőfolyam ugyanis 0 időintervellumban is vizsgálható,az időt elég a sebességnél belekeverni a dolgokba.A kerék kerületén adott pillanatban ható erő meghatároz mindent,és ennek semmi köze a teljesítményhez vagy egyéb számított értékekhez.

A fogyasztás is csak az adott pillanatban létrejövő hengertöltet,és igy a motor fordulatszáma függvényében érdekes.Mert miért is nem képes egy motor folyton ugyanazt a nyomatékot szolgáltatni? Mert a henger töltése fordulatszámtó függően változik sajnos,ez javítható mindenféle módszerekkel(turbo,kompresszor,stb),de teljesen egyenes nyomatékgörbe sajnos még nincs.

 

Nézzük másképp,az autó nem "teljesítmény doboz",hanem egy "erőgyár" ami saját maga hoz létre erőt és ezt súrlódás segítségével átviszi az útra.Ez az erő (és ezt már egy kisiskolás is tudja) gyorsítja a tömegét.Nem is kell azzal foglalkoznunk milyen autó,villamos vagy milyen elven működik,milyen fokozatban megy,mit csinál a váltó meg a hengerek,egyszerüen egy erőt létrehozó doboz.Kész,teljesítmény abrakadabra elfelejtve,ime kolumbusz tojása.

 

 

Előzmény: HondaVuk (930)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 956

mind a 2 motor ugyanakkora teljesítményű,de a második alacsonyabb fordulatú és jelentősen nyomatékosabb.Mindenképp a 2. a jobb motor,akár létezőek ezek az adatok(nem tünnek raálisnak) akár csak kitaláltad őket.

 

Előzmény: HondaVuk (928)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 955

Amit irtam az nem szerintem van,hanem egyszerü tény,amit egy kisiskolás gyerek is 2perc alatt belátna.Szerintem:)Vicces pedig az,ahogy vitatni próbáljátok amit írok.

 

 

Előzmény: Sanya_ (926)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.10 0 0 954

Hogyne olvastam volna,ott is csupa butaságot irtatok,ami engem nem zavar,ti tudjátok mi a jó nektek:)

 

Előzmény: ZolikA (952)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.10 0 0 953
Elég rosszúl látod ..... Drag pályán valószínű olyat kapna egy F1-estől Loeb Xarja , hogy soha nem tenné zsebre !
Előzmény: pumukli3 (927)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.10 0 0 952

Te olvastad a topik elejét ?

 

Szerintem nem , mert akkor nem kezdenél ekkora baromságokat irogatni .....

 

Falnak tudnék menni az ilyen okoskodástól ..... akkor mi fasznak pörgetnek egy motort mikor némelyik már 3000-től lead max nyomatékot és miért nem basznak rá 2 fokozatot , egy indulót és egy haladót aztán kész . Hisz egy jó nyomaték görbe majdnem vizszintes , ugye .... Amit leirt Vuk azt jelenti , hogy miért is próbálnak a versenymotorokból több lóerőt kihozni  , mer ugyi ha olyan egyszerűen gondolkodnának mint eseteleg Te akkor már megállt volna a technikai fejlődés és fordulat szám is 3000-nél ! Milyen tartós motorok is lennének itt . Fel sem tűnik , hogy két azonos nyomatékú és köbcentis motor lehet a másiktól akár kétszer erősebb és milyen érdekes gyorsabb is .

Előzmény: Törölt nick (925)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.10 0 0 951
Jól. Nagy sebességnél 1G-vel lassulnak az F1-es autók a légellenállás miatt. Még erre jön rá a fékek által keltett lassulás.
Előzmény: konyak_ad (950)
konyak_ad Creative Commons License 2004.12.10 0 0 950
közben gondolkodtam, az 5-6g inkább bármilyen nagy sebességű, átlagos féknél kijöhet, hiszen ha 4g az átlaga a 300-0 mutatványnak, mondjuk a 300-200-nak ennél sokkal több, hiszen kis sebességnél (kb. 120 alatt egy angol faszi szerint aki kipróbálta a Jaguart) már nem hat a brutál leszorítóerő... vagy rosszul gondolom?
Előzmény: konyak_ad (949)
konyak_ad Creative Commons License 2004.12.10 0 0 949
úgy emlékszem, van olyan pályaszakasz ahol 5-6g közé is felmegy a pilótákat érő terhelés...
Előzmény: avantage (947)
avantage Creative Commons License 2004.12.10 0 0 948
>puha murva gumi, 4kerék és hajrá.

Az biztos, hogy a puha gumi tapad a murvara, csak sajnos a murva nem tapad meg a talajon. :)

Teljesen kizarhato, hogy 3 mp koruli gyorsulast produkaljon egy 4 kereku viszonylag konnyu ralliauto laza talajon kerekhajtassal. Termeszetesen sugar/raketa/legcsavar hajtassal siman lehet!

1 g folyamatos, valtasi szunet nelkuli gyorsulashoz 1 g kell, ezt aszfalton tudjak mar kozepesen jo gumikkal, de murvan teljesen kizart.


Ha lehetne ilyet gyorsulni murvan, akkor biza kanyarban sem nagyon cuszna meg egy ralliauto sem. Nem nagyon lenne kilincsel elore.
Előzmény: candle (939)
avantage Creative Commons License 2004.12.10 0 0 947
g forces! My pleasure. :)

100 mph-rol 160.93 km/h-rol...

2 g lassitas az 2.3 mp.

4 g lassitas az 1.2 mp.

6 g lassitas az 0.8 mp.

8 g lassitas az 0.6 mp.

Hogy 0.3 mp alatt megalljon 160 km/h-rol, nos ahhoz nem kevesebb, mint 16 g kell.
Ez egy ember epphogy kibirja, de nem 600 szor egy verseny alatt!

Ilyen lassulassal a fektav 6 meter lenne 160 km/h-rol 0-ra.

Na persze! :)

Mellesleg szerintem 4 g-vel sem tud fekezni egy F1 auto, nemhogy 16-tal.


Hopp, most kiszamoltam a masik adattal is (185mph-0 in 2 sec & 85 meters)

Nos ebbol pontosan 4.15 g jon ki. Hat nem hittem volna, de ezek szerint megis.
Az nemi vigasztalas a pilotaknak, hogy a lassulas altalaban igen rovid ideig tart, mert 100 ala igen ritkan fekeznek. Mondjuk az oldaliranyu g-k hasonlo nagysagunak kell lennie, mint a fekezesinek, szoval azert kapnak rendesen.
Előzmény: pumukli3 (944)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.10 0 0 946
A 0.3 másodperc biztos nem igaz. Az azt jelentené, hogy a pilótákat 12 G terhelés érné, ami kizárt. 5G felé nem megy fékezésnél a terhelés. 160-180 km/h-ról kb 1 másodperc alatt állhatnak meg.

A 3.7-es gyorsulásnál "3.7 or less"-t írnak. A gyorsítás-fékezésnél nyilván a "'less"-t vették alapul. :-)) A második fékezési adat viszont reális. Az kb. 4G-s lassulásnak felel meg átlagosan. A távolság is reális. Durva, nem?
Előzmény: pumukli3 (944)
konyak_ad Creative Commons License 2004.12.10 0 0 945
az F1-ben ballábas fékezés van, tehát nem kell levenniük a lábukat sehonnan :)

a 0.3 sec azért tényleg fura...
Előzmény: pumukli3 (944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!