Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bladislavvv Creative Commons License 2011.11.01 0 0 8005

Sajnos nem találtam semmi konkrét km hogy mennyi után kell cserélni azért kérdeztem itt meg

Szaganaki Creative Commons License 2011.11.01 0 0 8004

Megkérdezhetem, hogy miért itt kérsz tanácsot és miért nem olvasod el a szervízkönyvet?

Nem kötözködöm; egyszerüen úgy gondolom, hogy ott kapsz autentikus választ a kérdésedre.

Ha pedig nincs meg a könyv letöltheted-elolvashatod a chevrolet oldalon.

Előzmény: bladislavvv (8003)
bladislavvv Creative Commons License 2011.11.01 0 0 8003

Hello.

Nekem van egy lacetim 1.4 benzines motor.

Tudnátok tanácsot adni milyen olajat használjak,és hány km kell kicserélni?

brokat24v Creative Commons License 2011.10.17 0 0 8002
Szaganaki Creative Commons License 2011.10.16 0 0 8001

Egy kétliteres dízelem van (Sedan), tettem bele 120 e. km-t és csak a fékpofákat kellett kicserélnem.

Én nem bántem meg, hogy megvettem; viszonylag gyors, kényelmes, de kétségtelenül  nem divatos ;)

A fogyi nyilván sebességfüggő, de pl. a nyáron Görögországban voltunk és megpakolva, két személlyel, kondival 120 feletti sebességgel 7 litert evett.

A kilincsnél viszont tényleg megkopott a fényezés, de őszintén szólva én lesz@rom...

Jövőre különösen jól járnak vele egyébként a céges autóként elszámolók, mert csak 89 kW-os és 90-nél ugrik a tarifa :)

Előzmény: Mike0088 (8000)
Mike0088 Creative Commons License 2011.10.08 0 0 8000

Értem. Igazából a csillagos mellé szeretnénk egy másik autót bizonyos feladatok ellátására (munkábajárás, rövidebb utak, bevásárlás stb) és tekintve, hogy már többen is használnánk lehetőleg egy fiatal strapabíró autó kéne. Eddig főként focust, g astrát és toledot nézegettem de nemrég olvastam egy cikkben a lacetti sedanról és bevallom külsőre megtetszett. Szép a hátsó lámpája, a kilincs formája, és a nyújtott, hosszúkás vonala is sokat javít a megjelenésén. Viszont itt és a népíteletekben  elég rémisztő dolgokról olvastam a lekopó fényezéstől kezdve, az elektronikai problémákon át a motorfelújításig.... És hát kicsit meghökkentő, hogy pár tízezer kilométer után olyan ítéletek születnek amiket az ember nem várna egy gyakorlatilag "bejáratós,, autótól. Szval így már bizonytalanabb vagyok mert hát mi se vagyunk utazó menedzserek de éves szinten 30-35 ezer kilométerre szeretnénk egy megbízható nagyobb panaszoktól mentes autót. De igazad van egy megtekintést azért még megér a dolog.

yonsi Creative Commons License 2011.10.07 0 0 7999

 Van jó tulajdonsága is a "kicsikének" ! Pl. belül tágas,kényelmes,stabil úttartású,esztétikus,ár-érték aránya jó,nagy csomagtartóval rendelkezik stb. Vagyis egy próbát megér !!!! /ahogy a volt főnököm mondaná/ Ezen az oldalon mindenki a gondját baját is közszemlére teszi ,megbeszélés, tanácsadás céljából.Üdv!

Előzmény: Mike0088 (7998)
Mike0088 Creative Commons License 2011.10.07 0 0 7998

Tyűű azért nem semmi, hogy ennek az egy lapnak az elolvasása is  elvette a maradék kedvemet  attól, hogy Lacetti sedanban gondolkodjak :D

yonsi Creative Commons License 2011.10.06 0 0 7997

A "netán "rátapintottál a lényegre.Ugyanis öszvér a "kicsike" mert  -német motor - olasz formatervező - angol futómű /és még kitudja hány náció műve/.Amúgy ár-érték aránya tűrhető.És nem utólsó sorban beleszerettem!!!!!!!Üdv!

Előzmény: Viktorboy (7996)
Viktorboy Creative Commons License 2011.10.04 0 0 7996

Sziasztok!

 

Nagyobb autón gondolkodunk, így előtérbe került a lacetti. Szabad-e 1.8-ast vagy maradjak az 16-nál inkább?

 

Illetve ami jobban érdekel, hogy ezek milyen eredetű motorok? Netán OPEL ?

 

Üdv Viktor

localhost Creative Commons License 2011.10.03 0 0 7995

Viszlát, most már kilépek innen, mégsem Lacettit vettünk! :)

Előzmény: localhost (7989)
zjuhasz Creative Commons License 2011.10.02 0 0 7994

sziasztok,
2004-es 5 ajtós, manuális klímás Lacettiben ment ki a hátsó ablak fűtés kapcsolója. Középkonzolt szédszedtem, kérdés, hogy mi a legkisebb egység, amit ehhez lehet kapni. Nekem elég lenne a nyáklap is a kapcsolókkal, vagy ha az nincs, akkor a kapcsolósor (ehhez találtam katalógusszámot is: 96615408)
köszi

Gabeeesz560 Creative Commons License 2011.09.18 0 0 7993

Sziasztok! A következő problémára szeretnék megoldást találni remélem valaki tud segíteni! 2008-as Lacetti 1,4 benzines km-óra gondom adódott! Úgy kezdődött hogy egy hoszab út során egyik pillanatról a másikra "fordulatszámmérőként" mért az óra ha levettem a gázról a lábam 0-ra ugrot amint újra nyomni kezdtem a gázt mutatta a sebességet! Jelenlegi állapot szerint néha mér kb 90es tempónál 30-at jelez! Első lépésként a kerékfordulatmérő elektromos részét cseréltük ki ami nem volt megoldás a problémára! Ha műszeregység gondja lesz milyen árra számoljak javítási költségre? Üdv.:Gabi

Ormió Creative Commons License 2011.09.15 0 0 7992

Szerintem is sok. Nem találták meg, hogy elfolyna valahol, így abban maradt a szerelő (2, egymástól független is), hogy "hát ezek ilyenek, ezek eszik az olajat". Már nem emlékszem sajnos, de hátast dobtam attól, hogy a szakszervízben mennyi olajfogyasztást mondtak még "normálisnak" a gyári adatok szerint, nos, ehhez képest az enyém nem is fogyaszt....

A "sárga lámpa" már két éve ég (olykor a szervízben kiütik), a lamda szonda miatt (?).

Sajnos sokat használjuk úgy az autót, hogy csak napi 10-20 km-t megyünk vele, így főleg télen emiatt is eheti az olajat. Most viszont Olaszországban is (autópálya, országút) kb 5000 km után rá kellett tölteni 1 litert.

Egyébként jól megy, semmi rendellenest nem tapasztalok.

Előzmény: Jansike (7991)
Jansike Creative Commons License 2011.09.15 0 0 7991

Szerintem nagyon sok a 2 liter olajfogyasztás. Főleg, hogy nem sok kilométer van az autódba.
Nem jártál még utána, hova lesz az olaj? Elfolyik valamelyik tömítésnél vagy megeszi?Ennyi olajtól még a katalizátorod is hamarabb tönkremehet.

Előzmény: Ormió (7988)
yonsi Creative Commons License 2011.09.15 0 0 7990

Sziasztok!Nekem egy 2005-ös 1,4-es "pacim" van.Az első két évben Én is lerendeztem a szokásos hibákat.Most jelentkezett az EGR hiba és ezt találtam róla havalakit érdekel:

Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep hivatása az autóban az, hogy visszavezeti a kipufogógázt az égéstérbe, akkor amikor a motort terheljük. Ezzel a kipufogógáz NO (nitrogén oxid) tartalmát csökkenti. Gyakorlatilag csak környezetvédelmi okból helyezték el a gépkocsiban a mérnökök.

Mi okozhatja a szelep meghibásodását?

A szelep hibáját a kipufogógázzal távozó olaj (olajsár) lerakódása okozza.

Mit tegyünk ennek elkerülésére?

1.) Használjunk jó minőségű motorolajat! Én ajánlom az OPEL 10W/40 -es félszintetikus olajat, amit már szinte mindenütt lehet kapni (Szürke doboz egy nagy OPEL felirattal és 10W/40 viszkozitású olajjal). Természetesen ha nem opel gépkocsink van abban az esetben is használhatjuk ezt az olajat, csak a gépkocsinkba való olaj viszkozitási tényezője (10W/40) legyen a gyár által előírt értékű! Ellenőrizzük, hogy milyen viszkozitású olaj való a gépkocsinkba (AUTO DATA)! Ha magas az olajfogyasztásunk, akkor használhatunk adalékot az olajhoz! Én a WYNN'S Super Charge motoradalékot ajánlom.

2.) Hidegen ne pörgessük a gépkocsit, mert ilyenkor magasabb az olajfogyasztás és könnyebben lerakódik. Várjuk meg még üzemi hőfokra bemelegszik (85-97 fok).

3.) Ha rövid távokat megyünk (10-20 km), akkor a kipufogórendszer, szelepek, henger, gyertya nem tud kiégni és ilyenkor könnyebben lerakódik a szennyeződés az alkatrészekre. Néha mennyünk hosszabb távokat és "húzassuk" meg a gépkocsit. Ez nem azt jeleni, hogy gyorsan menjünk, hanem azt hogy magasabb fordulattartományba váltsunk (4000 - 5000 f/min között).

4.) Ha túl finoman közlekedünk a gépkocsival, alul váltunk (nagyon hamar váltunk) akkor nem tud megfelelően kiégni a rendszer és lerakódások keletkeznek. Az autónak nem árt ha egy kicsit sportosabban közlekedünk vele néha. Megjegyzem a fogyasztásunk is kedvezőbb, ha a motor nyomatéktartományában váltunk. Erről egy másik cikkben bővebben írok majd!

Mit tegyünk ha hibás az alkatrész? Hibakód kiolvasás?

Amennyiben megbizonyosodtunk arról, hogy ez az alkatrész okozza a hibát két választásunk van. Az egyik, hogy kicseréljük az alkatrész, a másik hogy felújítjuk.

Az alkatrész felújítását jobb ha szakembere bízzuk, de ha magunk akarunk megbirkózni a feladattal, akkor itt egy kis segítség:

  • Szereljük le az alkatrészt és tisztítsuk meg a szelepekhez vezető járatot. Figyeljünk arra, hogy a szennyeződést csak kifele pucoljuk, mert különben indításkor bekerül a hengerbe.
  • A kiszerelt EGR szelepről kaparjuk le a ráégett kormot, erre használhatunk egy kést, vagy egy fémpálcát. Vigyázzunk ne sértsük meg a szelepszárat és a záró kúpot / szeleptányért!
  • Ha megvagyunk, akkor töltsük fel speciális koromoldóval (vagy ha nincs, akkor csavarlazítóval WD-40) a szelepet és hagyjuk ázni. Nem árt közben járatni a berendezést, ezt egy erre alkalmas célszerszámmal végezhetjük. Az alkatrész két szélső érintkező párjára egy 0V és 12V között percenként 30-40 alkalommal változó feszültséget kapcsolunk. Természetesen ez az eszköz csak szakműhelyben érhető el, ezért otthon csak az áztatásban bízhatunk.
  • Az áztatást és a tisztítást végezzük el több alkalommal, majd szereljük vissza az alkatrészt a gépkocsiba.
  • Olvastassuk ki a hibatárat és töröljük, ha van hiba. (A hibatár a legtöbb gépkocsiban az akkumulátor egyik sarujának leszerelésével törlődik. A sarut 1 percig hagyjuk leszerelve, majd rakjuk vissza. Vigyázzunk, ha van központi zár a gépkocsiban, akkor hagyjuk nyitva az ajtót, mert könnyen bezárhatjuk a slusszkulcsot!) Közlekedjünk a gépkocsival és reméljük a legjobbakat!
  • Íme a kicsike élőben!
localhost Creative Commons License 2011.09.14 0 0 7989

Sziasztok!

 

Vadonatúj Lacetti rajongó beköszönő üzenete egyben kérés is.

 

Nincs valakinek vagy ismerődödnek eladó 2006-2007-es klímás ABS Lacettije max 70-80.000 km-rel?

Szín és forma gyakorlatilag mindegy, szinte azonnali készpénzes vevő (nem palimadár!) volnék.

 

Köszönöm, íírjatok e-mailt!

Ormió Creative Commons License 2011.09.01 0 0 7988

Szia,

96 000 Km-et futottunk, Mobile Super 10-40 olajjal.

Előzmény: Jansike (7986)
Jansike Creative Commons License 2011.08.28 0 0 7987

www.lacettiklub.hu

Jansike Creative Commons License 2011.08.28 0 0 7986

Hány km van a motorban és milyen olajat használsz?

Nekem 130ekm van a motorban, nincs látható olajfogyasztás 15ekm alatt, 5w40-es szintetikus Mobil1 olajjal.

Ja, sárga-lámpám se világít. :)

Előzmény: Ormió (7982)
thomaso Creative Commons License 2011.08.23 0 0 7984

szintén zenész (sárga lámás), az EGR szelep káros anyag visszaáramlást regisztrált vagy mi. egyszer kiolvasták a hibakódot és ezt találtam hozzá. kiütik a szervizben (nem hivatalos szerviz persze) aztán egy hét múlva visszajön. 

Előzmény: Ormió (7983)
Ormió Creative Commons License 2011.08.23 0 0 7983

Ja, még annyi, hogy kb két éve járok "sárga lámpával", ami valószínűleg a lambda szonda hibáját jelzi (ha jelez valamit egyáltalán) :-)

Előzmény: Ormió (7982)
Ormió Creative Commons License 2011.08.23 0 0 7982

Szia,

az enyém pont most 6 éves (és végre lejárt a hitel!!!). Ami típushiba, az még garis időben mind kijött (szelep, kuplung henger, volt valami a szervóval, a kilincsekről lejött a fényezés). Vacak anyagból lehet itt-ott, mert a hűtővíz tartály tavaly egyszerűen kilyukadt (pont Erdélyben, a Királyhágónál derült ez ki), és mindkét opldalon a tompított izót beszorító kis fém izét tartó foglalatok egyszerűen elvástak, elporladtak. A tetején, motorháztetőn horpadások - talán jégeső nyomai, de ez engem nem zavar. Lengéscsillapítókat is cserélni kellett, egyszer biztosan azért, mert egy kivilágítatlan téglára hajtottam vagy 60-nal. Márpedig izzót kb 10 000 km-ként kell cserélnem. Ennyi km-re egyébként kb 2 liter olajat fogyaszt, az üzemanyag fogyasztást pedig csak egyszer sikerült 7 liter alá vinnem, átlagban 8-10-et eszik.

Egyébként kényelmes, tágas családi autónk, szeretjük, 98 ezer Km-t fitott.

 

Előzmény: pótutas (7981)
pótutas Creative Commons License 2011.08.23 0 0 7981

Elflejtettem írni, hogy benzines 1,6-os motor van benne.

pótutas Creative Commons License 2011.08.23 0 0 7980

Sziasztok! Kinéztünk egy 2008-as LACETTI Combit, és szeretnénk róla véleményeket. Ránézésre szép, valószínú, hogy törve sem volt, az ára 1,7 millió.  Mindennel fel van szerelve, egy év műszaki van rajta. Szeretnénk  ha írnátok róla,hogy könnyebb legyen a választás.

Cs_Attila Creative Commons License 2011.08.18 0 0 7979

Üdv Mindenkinek!

Tudtok nekem valamit mondani 2007-es 2.0D Lacetti-ről? Mire kell figyelni vásárláskor, milyen tipushibái szoktak lenni, milyen motor van benne? Valami opel féle? Előre is köszönöm szépen! Üdv!

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.15 0 0 7978

ugy nez ki, hogy a vezermutengely jelado a ludas.

Előzmény: Törölt nick (7971)
thomaso Creative Commons License 2011.08.15 0 0 7977

Sziasztok,

 

van két első légterelőm, de a ragasztó nem elég jó, hogy odafogja a gumihoz. Van tippetek, hogy mivel regaszthatnám meg? Sima kétoldalú "cellux" nem vált be.

Köszi

szaszarow Creative Commons License 2011.08.08 0 0 7976

Sziasztok! tudom, hogy nem aveo fórum, de hátha tudtok nekem segíteni. Barátnőm apukájának van ilyen kocsija és ha alapjáratra kellene állnia a motornak egyszerüen leáll. Nem mindig, de kb 10 alkalomból 4x ez egy 1,4es opel motoros gépezet 4 éves. Pillangó szelep takarítást kapott már. Előre is köszönöm!

Rekki Creative Commons License 2011.08.06 0 0 7975

Sziasztok, megválnék 4 darab alig használt ( kb 10ezer km) gumi+felniszettemtől. 16"os felni, nagyon jó minőségú Barum Bravuris 2-es gumival, kicsit sportosabb peremmel (205/45). Az autót baromira feldobta, nagyon szép darab, de mivel szomorú szívvel megváltam az autótól, így a papucsaira sincs már szükségem. Az ár abszolút alkuképes!

Az alábbi linken találhattok képet is róla: http://gumi.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni/barum_bravuris_2_nyari_205_45r16_83_v_tl_2009_egyeb_acelfelni_alufelni_16x7_chevrolet_lacetti-261065

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!