Én arra gondoltam: a VEKE által leírt tervezetek egy része (teljesen véletlenűl) közel azonos formában meg van a BKV-nál. Kérlek ne minősíts embereket,ha nem tudod, konkrétan milyen munkát végeznek. Hidd el a VEKE-n kívül is vannak jó szakemberek.
(Bocsi, de már nem bírom ki, előbújt belőlem a Grétsy: A szavak után nem kell magánhangzó általában, amikor ás, és, os, is, es ragokat adsz mássalhangzóval végződő szónál. BKV-s. Mivel kiejtve békávé-s. Bocsi, de nem bírtam tovább. Valamint erre figyelj oda máskor :o)
Igen, ez mondjuk elég jó kérdés, hogy miért van így... Bár most előjöttek még másik két dologgal a sajtó(félre)tájékoztatón, de mondjuk mindkettő le volt már írva e topikokon egy párszor.
"Az éjszakai járatok szeptemberi sikeres átszervezése után tovább javul Budapest tömegközlekedési hálózata. Decembertől ugyanis a VEKE javaslata alapján megváltozik a forgalmi rend Budapest legforgalmasabb buszjárat családja, a 7-esek és a 73-asok vonalán." Idézet a VEKE-től. Ezek szerint a nincs szakember, mert mindig a T. VEKE javaslata alapján dolgoznak a BKV-nál.
Látom Te valamennyire ismered a BKV hálózatát, sajnos
Kedves Buszvezető bácsi!
Látom Te ismered Budapest éjszakai közlekedését.
Engem először a 9-es zavart meg a rendes számok előtt. Az É jobban teszett, de ez van.
Budapesten laktam fenn, sajnos a tömegközlekedés nem a legjobb aminek a problámája az hogy célszerű abban a kerületben élni, ahol melózunk és fordítva.
Én a 6 ker-ben a Bajza utca környékén laktam.
Nem szerettem gyalogolni, de a következő útvonalon közelekdtem a X ker Madlódi közepén (Globus melett) levő melóhelymre:
1-es varia
72 es troli Arany J. utig
Onnan 3-as metro Kőbánya Kispestig onna a piros 85-os mert annak volt megállója ott.
A buszon volt fűtés azért is szerttem jobban.
Vagy:
72-es troli ellenkező irányba onnan gyaloglás a Bethesdánál vagy a Thökölyn a 1-es villcsi felé.
Ezen a vilcsin nem volt fűtés pedig csehszlovák TATRA
Átszállás a Kőbányai úton a 28-ra ami ritkán járt.
Ott volt fűtés csak az ajtó sokáig nyitva.
28-as a munkahelyem előtt tett le akárcsak a piros 85-ös
A hideg akkoriban -10 -15 -20 hóesés, akkor volt az országos káosz stb.
Másik melóhelyem:
Kicsit gázos Pesthidegkút.
72 es a Nyugatiig.
utána a hideg 4-6 os villcsi, Moszkva térig. Moszván át az 56-os buszra vagy villcsire.
Onnan a 64 164 vagy 157 257 buszokkal.
Nekem a 157 is jó volt mert épp a legutolsó megállóban szálltam le mindkét irány 10 perc volt indulástól számolva a 64-164-257-164 esen.
Lényeg 4 eszköz.
Budapesten az a ciki , ha baromira kell koncentrálni, mert nem végállomáson szállsz le.
HAjnalban reggel az ember el elréved elalszik elbambul sajnos.
Én nem a BKV-t hibáztatom, lényegében 4 átszálásos munkába járást nem javaslok, de még 3-as átszállást se,.
a 3-as metrón az a volt a legnagyobb ciki, hogy van a légbefúvó akármi.
Nos az bekapcsolt és a jeges szelet fújta.
Ahogy közeledett az alagút vége de még a mozgólépcsőn is ciki volt.
Utcán se van olyan hideg amikor nem fúj a szél.
A szellőztetés elég ciki.
Másik emlékezetes dolog:
Békásmegyerre jártam tanfolymra Heves megyéből.
Eger mellől.
Amerikia útnál leszálltam, onnan ghyalog Kacsó Pongrác- 1 es villcsi
Szentendrei Hévre átszálltam.
Békási HÉv áll tól még 8 perc gyalog.
Ok 40 perc csúcsban azon kívűl 55 perc.
A tanárom egyszer elvitt merrt hazafelé ment a Gödöllő M3 útvonalon.
Vele 13 perc volt egyszer meg 11 perc. Autóval Opel Astra, de ő jó sávokat is választott!
Lényeg csúcsban jobb utazni de 6 után elég hamar lesz ritka a követés, megfigyeltem estefelé az emberek kirajzanak, de nincs elég járat este 7 -8 körül.
Hév csúcson kívűli 10 perces követése vagy az 1es villcsi 9 perces követése halottnak a csók.
Nyáron a HÉV egy szaunaszerű valami, még a MÁV vagonoknak is nagyob a menetszele, a hátsó két szerelvényvég az ajtó mellett, ott az ablakok nem nyithatók.
Másik
Mindegy.
Én nem a BKV dolgozókat a VEKÉ-t meg másokat okolok.
Először a magunk szemében kell keresni a gerendát, a mások szemében hamar megtaláljuk a szálkát.
Pesten a vidékiek igazodnak el nehezen, azok bolyonganak, esetleg rossz irányba mennek.
Egyszerűen vagy autóval kell munkába járni ha messze van a melóhely, vagy közelebb találni melót.
Mi van fiuk? Sz*r van a palacsintában? A "at3sz" adott válaszok ugyanolyan stílusban íródtak mint, amire válaszoltok. Grimbi nem illik hallgatozni ("valószínűleg nem hallanám meg az utcán, amikor épp arról dumálnak") "Mindenkinek joga van hülyének lenni." Tőgy-nek is. Azt azért el kell ismernem VD most irt elöször a tényleges problémáról. T.VD az általad említett uraktól várom a hivatalos választ, és utána visszatérünk rá. lásd: egyeztetés
Kedves Shreena! 394-es hozzászólásodba írod, hogy fél egykor végzel a Határ úton, 395-ösben említed, hogy gyalog 20 perc, az kb. 3 megálló, 923 Dinnyehegyi út. Akkor nézzük a valóságot, 0.30-kor végzel Határ úton, Gyáva csokiszínből kisétálsz a 914-eshez, 0.37-kor jön, amivel elmész Dél-pesti garázsig, 0.52-kor ott vagy. 1.15-kor indul a 923-as, 1.20-kor ott van az említett megállóban. Én szerintem ez nemhogy 3 óra sincs, de még egy se. Ez nálam 43 perc!!! Ha a 20 percet a Csokiszíntől értetted, akkor megérdemled a körutazást! Még ha Békásmegyerre mész idióta módon Délpesti garázs érintésével se jön ki a két óra. Tegyük fel, hogy nem vagy BKV-és és Erzsébetre akarsz eljutni a Határ útról, ezek után nincs kedvem kiszámolni mennyi idő is lenne mondjuk 14É v. 50É + 1É v.6É + 31É járatokkal (gyanítom 2-3 óra). Ezek után csak azt tudom javasolni, hogy értelmi szinvonaladnak megfelelően ezentúl Pesthidegkút érintésével közelítsd meg Erzsébetet, hogy kijöjjön a 3 óra. (Az ügy kapcsán megnéztem a BKV honlapján a régi éjszakai menetrendeket, a 956-os kivételével ott vannak még a weben).
>S annak a bizonyos civilszervezetnek van egy szép sajtóorgánuma, [...] Ez spec a Reggel c. újság
Egyszer megfogadtam, hogy ebben a topicban nem fogok hozzászólni, kivéve, ha valaki valótlant ír a VEKÉ-ről, mert azt cáfolom. Most is kénytelen vagyok így tenni. A "Reggel" című újság és a VEKE közt nincsen semmilyen kapcsolat, ill. pont csak ugyanolyan, mint bármely más lap és az Egyesület közt.
Állításod tehát NEM IGAZ, a Reggel semmilyen formában sem a VEKE sajtóorgánuma.
shreena, kértem, hogy támaszd alá konkrét útvonalakkal, hogy hol lett 150 perccel hosszabb (30 helyett 180) az utazásod. Ha titok az, hogy melyik buszt használtad és most melyikkel jön ki ez az érték, akkor nem értem, hogy miért várod el, hogy érdemben foglalkozzunk a hozzászólásaiddal. A járatok elsősorban a belvárosból hazafelé tartókra vannak optimalizálva, külvárosok közti éjszakai utazásban 20 perc várakozást elfogadható kompromisszumnak tartok, főleg ilyen finanszírozási körülmények között. Főleg, hogy sokhelyütt még nappal is többet kell várni a buszra, mint 20 perc...
Szolgálati járat nem játszik? Ha Céges vagy, jogod van tudni pl. az SZ26-osról. Ez Kispest, Határ útról 0:24-kor indul Erzsébet központja felé Wekerlén és a Nagysándoron át.
Azt nem fogom elmondani, hogy milyen viszonylaton dolgozom, de azt elárulhatom, hogy este a 914-sel szoktam menni és a 923-sal, mire végre hazajutok. Határ útról minden felé megy buszjárat, de Erzsébetre semmilyen éjszakai járat. Hát... elég bosszantó, hogy van pár nagyfejes, akik nem tudnak belegondolni, hogy néhány embernek milyen rossz, hogy 20 percet fagyoskodik valahol.
Húbazz, gyerekek, ennyi hülyeséget egyszerre, egy embertől már rég olvastam. De most komolyan, minek reagáltok rá? Úgy válaszolgattok neki, mintha valami komoly vitapartner lenne. Érveltek, cáfoltok. Minek? :-) Összeállítottam egy kis best of-ot a hozzászólásaiból (még mindig ezeken röhögök):
Ha nem lett volna a Veke, maradt volna minden a régiben, s a bkv szép lassaskán csinált volna 54É-t 66é-t ilyen é-t olyan é-t
Muhahahaaaa!... :-))) De ez még semmi. Ezt nézzétek:
nem a bkv a hibás, hanem Ti, mivel a ti nyomásotokra utasitotta a városvezetés, hogy refolmálják meg az egészet, s annál jobbat, mint ami volt nem lehet csinálni.
Zseniális. :-) Nézzünk még egy pár aranyköpést, a teljesség igénye nélkül:
nem csak emiatt van az emberekbögyében a veke.
Kb ez az álláspontom róluk. Ennyi. De ezt mindenki tudja. Sokaknak még ez, csak nem válalják fel.
B+ ilyen segghülyen nem lehetsz.
A veke nem Marinéni bögyében van, hanem annak, aki valamenyire is érdeklődik e dolog iránt.
Valjátok be a Veke akarna a BKV vezérigazgatósága lenni.
Unatkozó közlekedésmérnökök társasága .....
Most szerintetek ezek tényleg olyan komoly érvek, amikre válaszolni kell? A moderátorok eddig kétszer taccsra tették ezt a szánalmas kertitörpét. A múltkor is akkor jött ide at3sz nicken, amikor LVII-ként kitiltották egy hétre. Most megint nincs LVII (ezúttal végleges tiltást kapott), úgyhogy most megint at3sz-ként rontja a levegőt. Minek foglalkozok vele? Had játszadozzon. Mindenkinek joga van hülyének lenni.
at3sz! A mai napi egészségügyi beszólásodat egy kicsit jobban át kellett volna gondolnod! A pestiek döntő többségének igenis sokkal jobb lett! Bár, ha nem érdekelne az egész tömegközlekedés, valószínűleg nem hallanám meg az utcán, amikor épp arról dumálnak, hogy a BKV legjobb húzása az új éjszakai járatok voltak. nem egyszer, nem kétszer hallottam ezt az utcán járókelők mellett elhaladva. Mindenkinek jót nem lehet tenni, keresd továbbra is negatívumokat, hogy értelmet adj életednek!
A teljes hálózat átalakítása, javítása nem kis meló, de hidd el, menni fog. De sajna a BKV apparátusa erre nem vállalkozik, ezért kibontakozott, mert igény volt rá, ez a civil szervezet. Tényleg a semmiből. Azaz a szájbertérből. És kiderült, hogy a szájbertérben is hús-vér emberek élnek.
Nem tudom, mennyi idős vagy, de ha 5 esztendeje kinyiltak volna már a csipáid, most egy oldalon állnánk, és munkálkodnánk, s nem csak "fikáznánk". Bár tudom, a mai média ezt a viselkedést favorizálja, és sajnos sokan vannak, akik ezen nem tudnak felülemelkedni.
De hagyjuk ezt a vitát, mert vár az érdemi munka. Szerintem Téged is, ideje nemesedned!