Keresés

Részletes keresés

Amet Creative Commons License 2004.08.26 0 0 197

Kedves Isr és ActionMan!

 

A keresztény vilagban mindenki beleszületik valamelyik dogmarendszerbe. Vagy katolikusba, vagy Reformátusba, vagy Baptistába, vagy Pünkösdistába, vagy Adventistába, vagy Jehovatanúi közé, valamelyik kisegyházba, vagy egyházon kívüli szabadcsapatba, Hitgyülekezetébe, stb. Ha megtér, és nem keresztelték meg, akkor is 9o%- ban oda csatlakozik, ahol felnőtt. Én is igy voltam mert azt hittem, hogy az az igazi egyháza az Úrnak. Ebből fakadóan mindenkit oda tereltem, otthon voltam benne, annak adtam az erőmet, időmet, tehetségemet, egyszóval mind azt, amivel birtam, a Biblia szavával élve a hatalmamat. Ezt mind azért tettem mert meg voltam győződve arról, hogy az Urat szolgálom , és várom sok társammal együtt.

 

Én az Úrhoz tértem meg, és teljesen jól elvoltam addig, amíg fel nem ismertem
olyan igazságokat, aminek a gyakorlására az Ige felszólított, és láttam, hogy az egyházam ettől elzárkózik. Ekkor kezdett kinyílni a bicska a zsebemben, felismerve, hogy itt az Úr nevében az Úr ellen eveznek, és én is húzom. Ezeket az Úr előre látta, és madárnyelven leírta. Sőt több ige van ami csak akkor érthető, amikor az Úrért lépünk. Ilyenkor mindenki ellentmond aki addig számított, csak az Úr bíztat egyedül. Ez az Úrral való járás hitben. Ilyenkor aktuális nagyon az az Ige, hogy senki nem érti, de az értelmesek értik. Bizony a fenevadat szolgáltam Jézus nevében, csak nem tudtam róla. De amikor felismertem rögtön otthagytam.

Igy lehet az, hogy az okos szüzek is a fenevadat szolgálva kezdik. Aki látja az Úrnak ellentmondó gyakorlatokat a saját egyházában, és nem lép fel ellene az nem veszi komolyan Jézust. Ő azt mondta, hogy legyünk tökéletesek, mint Ő, és tisztítsuk meg a ruhánkat, amiképpen Ő is tiszta.

 

Az olaj ami az okosoknak volt, az az Igazság után való szívbéli sóvárgás ami örömmé változik ha azt megtalálja. "Gyűlölted a hamisságot, szeretted az Igazságot, ezért kent fel téged az Úr örömnek olajával a te társaid fölé".

Ha valakinek az Igazság közönbös az csak szájával várja az Urat, és a kegyelemben bízik, csak milyen alapon, ha az Urat megveti? Mert Ő az Igazság, és ez nem csak egy szlogen. Most is aktuális az az Ige, hogy az övéi nem fogadták be őt...de akik befogadták, hatalmat adott, hogy isten fiaivá legyenek!

 
Csalóka hatalmat a fenevaddal is kap az ember: "A tíz szarv pedig, a melyet láttál, tíz király, olyanok, a kik még birodalmat nem kaptak; de hatalmat kapnak mint királyok egy óráig a fenevaddal.(Jel 17,12). Az igazi hatalmat, ami a hamisság fölött van, azt csak kemény harcok árán lehet megszerezni és nem ingyen adja az Úr. Romolhatatlan országot (birodalmat) is igy nyerünk egymásban es az Úrban. A fenevadnál még nics birodalomunk.

 

Üdv: Amet

  

Előzmény: lsr (194)
actionman Creative Commons License 2004.08.26 0 0 196
Jézus egyértelmű, félreérthetetlen szavaival szemben egyből elkezdesz ködösíteni azzal, hogy az egész Biblia összefüggéseit kell megvizsgálni.

Jezus szavai valoban egyertelmuek es felreerthetetlenek, de lam, megsem erti mindenki (pl. te sem). Mert nincs itt semmi ellentmondas, semmi kodosites, csak legfeljebb te nem latod a 'nagy kepet'. Mert Jezus azt is mondta, hogy ha csak egy iciri-piciri hitetek volna, es azt mondanatok a hegynek, hogy ugorj a tengerbe, akkor menne es ugrana. Csak az az erdekes, hogy ilyesmi esemenyrol nincs beszamolo a Bibliaban, es Jezus - aki sok csodat tett, Isten orszaganak hatalmat demonstralando - ilyet meg o sem tett. Most akkor senki emberfianak, de meg Jezusnak se lett volna hite? Mert a te logikadbol ez kovetkezik.

Divatos szóhasználat az egész Biblia összefügéseit emlegetni, de én nem a széles úton járok.

Jujj! Egyreszt az 'egesz Biblia osszefuggese' emlegetesenek igei alapja van, ld. Jel veget, aki ebbol elvesz v. hozzatesz.... Masreszt olvastam mar toled olyan ezoterikus-okkult badarsagokat, amelyek alapjan en nem lennek olyan biztos abban, hogy te nem a szeles uton jarnal.

A Bibliarol igen furcsa kepzeteid vannak. Egyreszt, amikor Pal irta a leveleit, akkor mar a Biblianak a konyvei kozul jo sok keszen volt (az OSZ=39 konyv tehat mar regen kesz volt). Pl. Mozes konyvei a fogsag alatt nyertek el vegleges formajukat, es pl. Daniel konyve, amelyet a legkesobbinek tartanak is keszen volt Kr.e 160 korul. Aztan az sem vall tulzott vilagossagra, hogy a Biblia konyveit embereknek tulajdonitod. Mert bar valoban emberek irtak, de a reformatus nezet szerint az iratok elsodleges szerzoje a Szentlelek (ha jobban tetszik: a Szent Szellem). A kanonizalas soran pedig az emberek Isten Szellemtol vezettetve pusztan felismertek, hogy mely iratok szarmaznak Istentol. Ha pedig maga Jezus is hivatkozik OSZ-i iratokra, o maga idez beloluk, akkor finoman szolva homalyos ertelemre vall a Biblia evangeliumokon kivuli reszeinek elvetese.

Aztan. Nincs semmifele ellentet Jezus es Pal (nem Saul!) jelleme kozott. Ha te megis ellentetet latsz, az max. annyit jelent, hogy egyikuket se ismered igazan. Ha Krisztus az 'ontoforma', es Isten minden gyermeket a Fiu hasonlatossagara kivanja nevelni, akkor pont a poganyok apostola Pal lenne annak 'szoges ellentete'? Akire Isten minden poganyok teriteset rabizta? Ez eleg meredek. En nem szegyellem Palt kovetni (aki maga is azt mondta, hogy kovessetek engem, mikent en is kovetem Jezust), es igy Jezust kovetni, inkabb azt szegyellem, hogy ez mennyiszer nem sikerul.

ActionMan
Előzmény: aranyviktor (193)
lsr Creative Commons License 2004.08.26 0 0 195

Szia Avi!

 

"... az "egész Biblia tanítása" pedig egy csűrhető-csavarható gumiparagrafus, amiből mindenki azt hámoz ki, amit akar."

 

Szerintem ez csak hozzáállás kérdése. Ha valaki nem az Isten szándéka szerint akarja érteni, hanem csökönyösen a saját igazát akarja igazolni a Bibliával, akkor valóban "gumiparagrafust" formálhat belőle. De számomra nyilvánvaló, hogy nem ez az Isten szándéka. Ha Isten tanácsa szerint bánunk a Bibliával, akkor igen szilárd és egyértelmű tanítást hordoz.

 

"... az is szeretetlen, aki önmagát nem szereti, önmagát szorítja háttérbe másokért..."

 

Akkor Jézus is - "a ki adta önmagát a mi bűneinkért hogy kiszabadítson minket" (Gal. 1:4) - szeretetlen lenne? Szerintem inkább pont ez mutatja be az igazi szeretetet.

 

"...Jézus nem mártírkodásra buzdított, hanem arra, hogy... ne legyünk részrehajlóak sem a "rossz" az önzés, sem a "jó" az önzetlenség felé..."

 

Tudtommal Jézus szájából sohasem hangzott el olyan szó, ami az önzéssel való kiegyezésre szólítana fel bárkit is. Igen is szükségesnek látom az önzetlenség felé hajlást azok részéről, akik az Istent akarják követni. Bár szolgálni üres kézzel és betegen nem lehet. Így fontosnak tartom, hogy vigyázzunk saját testi és lelki épségünkre, és jól gazdálkodjunk az Isten által ránk bízott fizikai javakkal is (de nem vagyongyűjtési szándékból, hanem azért, hogy legyen miből adni a rászorultak részére). Én ezt nem "én szeretetnek" hívom, hanem "jó sáfárkodásnak".

 

(Elnézést, ha néhol ActionMan gondolatait is megismételtem...)

Előzmény: aranyviktor (186)
lsr Creative Commons License 2004.08.26 0 0 194

Szia Amet!

 

Amit Babilonról mondasz, azzal egyetértek én is, de egy kis ellentmondást látok egy gondolatod és a Biblia mondandója között:

 

"A tíz szarv pedig, a melyet láttál, tíz király... Ezeknek egy a szándékuk; erejöket és hatalmokat is a fenevadnak adják... Ahol a tíz király (a tíz szűz)..."

 

Megállapításod szerint a Mt. 25. fejezetében említett 10 szűz erejét és hatalmát a fenevadnak akarja adni. Mt. 25. fejezetéből viszont egyértelműen kiderül, hogy mind a tíz szűz a vőlegényt várja (azaz Jézust). Sajnos csak öt készült fel előrelátóan a megpróbáltató várakozásra idejében. Így az öt felkészült okos szűz nem adja sem hatalmát, sem erejét a fenevadnak.

Sőt, szerintem az öt bolond szűzről sem mondhatjuk, hogy szándékuk (tehát szándékosan - előre eldöntve) erejüket és hatalmukat a fenevadnak adni, mert szándék szerint Jézust várják. De felkészülésük (azaz idejében élni az Isten segítőül hívásának lehetőségével, amit a példázatban az fejez ki, hogy nem vittek plusz olajat) halogatásával akaratlanul (!) is a fenevadnak kezdenek el szolgálni.

Ezek alapján tévedésnek tűnik számomra az, ha a 10 királyt a 10 szűzzel azonosítsuk.

Előzmény: Amet (184)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.26 0 0 193

Ezt mire alapozod?

 

Arra alapozom, hogy Jézus egyértelmű, félreérthetetlen szavaival szemben egyből elkezdesz ködösíteni azzal, hogy az egész Biblia összefüggéseit kell megvizsgálni. Divatos szóhasználat az egész Biblia összefügéseit emlegetni, de én nem a széles úton járok.

 

 

De vajon miert all a Biblia 66 konyvbol,

Talán úgy fogalmazhatnál, hogy felekezeted szerint 66-ból! Amikor emberek elkészítették, összeválogatták a Bibliát, több könyvből állt, majd több mint ezer évvel később ismét emberek vitatni kezdték a korábbi emberek összeállítását, és maguk kreáltak egy másikat. Még a Biblia terjedelmében, könyveinek számában sincs megegyezés a kereszténységen belül, hát még a magyarázatában. Dehát ez történik ha az újbort régi tömlőbe töltik.

 

 

Pal szerint az *egesz* iras alkalmas az Istennek tetszo elet kialakitasara, az intesre, feddesre es javitasra

 

Akkor igazodj Pálhoz barátom, ha azt tartod helyesnek. Arra azért felhívnám a figyelmed, hogy a hivatkozott levél, amit Páltól idézel, akkor született, amikor a Bibliának még híre-hamva sem volt, hiszen évszázadokkal később ültek össze emberek, hogy megalkossák a Bibliát. 

 

Pál tanítása, és személyisége szöges ellentéte Jézus személyiségének és tanításának, hozzám Jézus személyisége és tanítása áll közel. Kinek a pap, kinek a papné....

 

Avi

Előzmény: actionman (191)
verponty Creative Commons License 2004.08.26 0 0 192

Hali,

 

Oshotól (is) olvastam ennek a magyarázatát, hátha ez is segít.

 

Szóval, úgy is értelmezik ezt a tanítást, hogy Jézus azt akarta mondani: ne legyenek a szívedben másoknál jobban szeretett emberek, szeress mindenkit ugyanúgy.

 

Ez a jézusi szeretet, az agapé. 

 

vp

 

Isten semmihez sincs közelebb, mint bármi máshoz.

Előzmény: aranyviktor (178)
actionman Creative Commons License 2004.08.26 0 0 191
Hello avi!

Te a hitedet a bibliába veted, én a Jézusba vetett hitről beszélek.

Ezt mire alapozod?

az "egész Biblia tanítása" pedig egy csűrhető-csavarható gumiparagrafus, amiből mindenki azt hámoz ki, amit akar.

Te lehet. De vajon miert all a Biblia 66 konyvbol, es nem csak 4-bol? Pal szerint az *egesz* iras alkalmas az Istennek tetszo elet kialakitasara, az intesre, feddesre es javitasra.

ActionMan
Előzmény: aranyviktor (186)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.26 0 0 190

Gyakorlati példával is szabad jönni, ugye?

 

Hajjaj, főleg! Legalábbis részemről. Öröm volt olvasni a példáid.

 

AVi

Előzmény: fish12 (189)
fish12 Creative Commons License 2004.08.26 0 0 189

Mt.19. 19.

Gyakorlati pldával is szabad jönni, ugye?

 

Juteszembe a kisebbség -rôl, hogy tegnap, amikor vásárolni voltunk,

a pénztárnál elôttünk egy idôs bácsi állt és sokáig kotorászott a buxájában...

a pénztáros mosolyogva azt mondta neki, hogy "csak hagyja bácsi!",

és a blokkot ugyan lezárva átadta az öregnek, de pénzt, azt nem kért tôle.

(papír pénzt sem!)

 

Ugyanaznap velem is hasonló történt..egy másik boltban meg én kotorásztam:) kerestem az aprót, de a pénztáros azt mondta, hogy hagyjam, megvó't;)"..

szintén mosolyogva, + a szemembe nézve pedig tisztelettel jó napot kivánt!

Én is neki:)

 

Ezt a történetet akár a Boldogság c. topicba is beírhattam volna,

mert ilyen "kevés" is elég hozzá néha .:)

Előzmény: aranyviktor (188)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.26 0 0 188

 

Mt.19. 19. Szeresd felebarátodat, mint tenmagadat!

 

Ma a túlnyomó többség önző, harácsol, tapos, kizárólag a saját érdekét tartja szem előtt és azt igyekszk érvényesíteni akár mások kárára is. Ettől sokan szenvednek, sokszor még maguk az önzők is, de létezik egy kisebbség ellenpólusként, az önzetlenek, az önfeláldozók tömege. Akár családon belül robotolnak, szolgálják asszonyként a család férfitagjait, akár segélyszervezetben, valamilyen felekezetben, vagy szociális munkásként, a másokért élésre teszik fel életüket.

 

A társadalmi morál emiatt rosszként aposztrofálja az önzést, az önérdekérvényesítést, és jóként az önfeladást, önzetlenséget, noha az is szeretetlen, aki önmagát nem szereti, önmagát szorítja háttérbe másokért. Akármelyik lábammal lépek kisebbet, akár jobb, akár bal, sántítok, és orra bukom.

 

Tudnunk kell önmagunkat is szeretni, mert aki önmagát nem szereti, nem tud mást sem igazán szeretni. Jézus nem mártírkodásra buzdított, hanem arra, hogy lássuk mindenkiben önmagunkat, és ne legyünk részrehajlóak sem a "rossz" az önzés, sem a "jó" az önzetlenség felé, hanem legyünk tökéletesek, mint Atyánk, ki felhozza napját jóra-rosszra egyaránt. Mt.5.45-48.

aranyviktor Creative Commons License 2004.08.26 0 0 187

 

Kedves Amet!

 

Köszönöm hozzászólásod, figyelemmel olvastam.

 

Üdv: Avi

Előzmény: Amet (184)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.26 0 0 186

 

Kedves Actionman!

 

Valóban igazad van és hited van. Te a hitedet a bibliába veted, én a Jézusba vetett hitről beszélek. Nekem Jézus tanítása egyértelmű és félreérthetetlen, az "egész Biblia tanítása" pedig egy csűrhető-csavarható gumiparagrafus, amiből mindenki azt hámoz ki, amit akar.

 

üdv: Avi

Előzmény: actionman (183)
actionman Creative Commons License 2004.08.25 0 0 185
Hello Amet!

Hogyan ertelemezed a Mt 13-ban talalhato peldazatok kozul a buza es a konkoly es a vontatohalo peldazatat?
Mert az valo igaz, hogy nincs az a felekezet (mert nincs az a hivo sem!), ahol ne lehetne felfedezni valamekkora merteku elhajlast Isten igejetol. De pusztan ettol meg egy adott felekezet nem lesz a menyasszonybol paraznava. A lenyeg az, hogy merre tartunk: a menny fele vagy a pokol fele. Amig a menyasszony azon iparkodik, hogy megszentelje magat, es hogy az Ur megdicsoittessek benne, addig jo nyomon jar. Ami 'kicsi' vetke pedig van/marad, azt az Ur Jezus majd elfedezi. Senki sem kepes ugy az itelet ele allni, hogy egy iciri-piciri folt nem lesz majd rajta. Erre torekszunk, de ebben az eletben elerni nem tudjuk.

ActionMan
Előzmény: Amet (184)
Amet Creative Commons License 2004.08.25 0 0 184

Kedves Aranyviktor!

 

A mennyei gyűlölet megértésének a nyitja a Jelenések könyvében van szemléletesen leírva. Babilon egyként mint egy parázna nőt mutatja be azokat a szellemi közösségeket, amelyekből a Bárány menyasszonya nagy nehézségek árán, de kiszabadul! Először azt hisszük, hogy a mi felekezetünk az igazi. De miután egyszer kétszer összemosolyogtunk az Úrral, kezdenek feltűnni a bevett belső hamis tanítások jelei, és kezd a képzelt menyasszony parázna képet ölteni. Rémülve vesszük észre, hogy részei vagyunk a paráznának. Undorodva magunktól, kezdjük lepöckölni a ragacsokat, fehérítgetni a ruhánkat, és menekülni a tisztátalan környezetből. Aki egyszer, kétszer átesett már ilyen csöbör-vödör dolgon az Úrért, könnyen megérti az alábbi Igét:

 

 12.  A tíz szarv pedig, a melyet láttál, tíz király, olyanok, a kik még birodalmat nem kaptak; de hatalmat kapnak mint királyok egy óráig a fenevaddal.
 13.  Ezeknek egy a szándékuk; erejöket és hatalmokat is a fenevadnak adják.
 14.  Ezek a Bárány ellen viaskodnak, és a Bárány meggyőzi őket, mert uraknak Ura és királyoknak Királya; és az ő vele való hivatalosok és választottak és hívek is.
 15.  És monda nékem: A vizek, a melyeket láttál, a hol a parázna ül, népek azok és sokaságok és nemzetek és nyelvek.
 16.  És a tíz szarv, a melyet láttál a fenevadon, ezek meggyűlölik a paráznát, és kifosztják és mezítelenné teszik, és eszik annakhúsát, és megégetik őt tűzzel.
 17.  Mert az Isten adta azoknak szívébe, hogy az ő szándékát cselekedjék, és egy szándékon legyenek, és adják az ő birodalmukat a fenevadnak,míglen betelnek az Isten beszédei.
 18.  És az asszony, a melyet láttál, ama nagy város, a melynek királysága van a földnek királyain.(Jel17,12-18)

 

Ahol a tíz király (a tíz szűz), vagy egyszemélyben a menyasszony, aki Jézust várva nem veszi észre, hogy erejével, és hatalmával az Isten ellenségeit (fenevad) szolgálja, az Úra helyett (ezért parázna).

Hogy a parázna asszonynak (Babilonnak,vagy ama nagy városnak) királysága van a föld királyain jelenti: hogy Jézus népén (a föld királyain) uralkodik addig, míg az Úr, és hívei segítségével ki nem szabadul! Miután kiszabadult, beáll az Úr mögé a többiek közé a harcra. Már nem a fenevadon (az Ige hamis értelmezésén), hanem fehár lovakon (az Ige igaz értelmezésein).

 

Természetes, és látható jelenség a megszabadultak szembefordulása az addig dédelgetett, de felismert szellemi hamis irányzatokkal. A hazugságokat, hamisságokat, ügyeskedéseket, bállványokat, hitetéseket bátran felfedik, lemeztelenítik, megmutatják csaló parázna voltát. Marcangolják az ottmaradtakat. Égetik őket viselkedésüknek ellentmondó Igékkel. Ha puhára sült valaki bekebelezik. " És gyűlölséggel cselekesznek veled, és mindent, mit kerestél, elvesznek tőled, és mezítelen s ruhátalan hagynak, hogy feltakartassék paráznaságaid szemérme. És fajtalanságod s paráználkodásaid. (Ez23,29)"
 

A gonosz gyűlölete nélkül nem lehetne ellene harcolni, ezért radikális a felszólítás: A kik szeretitek az Urat, gyűlöljétek a gonoszt! Megőrzi ő az ő kegyeltjeinek lelkét; a gonoszok kezéből megszabadítja őket.(Zsolt 97,10).

Nem személyekre irányul a szent gyűlölet, hanem a hamisságokra, amelyek halálos nyugágyai a lustáknak, szellei értetleneknek, bilincsei a vakoknak, a kiskorúaknak, a jóhiszemű becsapottaknak.

 

Egy személyes tapasztalat: Apám az értelmes keresztények közé tartozott. Ha jött az emelkedő idejében váltott. Az elsőnél még anyám is vele tartott, de a többiről lemaradt.
Ismertem az indulásukat (amikor atíz szűz még egyforma eséllyel együtt volt, a bailoni fogságban). Az első akadályt amikor az egyik vödörből a másik csöbörbe
történő váltás véghezvitték, még mindig együtt voltak, de anyám már sírt, és csak apám kedvéért tette. A többi az Igazság (az Úr) keresése miatt történt váltásról, már lemaradt. Ezek után már nem voltak a szellemi látásban közös nevezőn. A szemem előtt zajlott le az Úr mondása: Ketten lesznek egy ágyban, az egyik fölvétetik, a másik elhagyatik.(A tíz szűz kétfelé válása).

Hogyan szerethetném, azokat a dogmákat, amelyekhez anyám ragaszkodott, és elválasztották tőlünk, talán örökre! Lehet, hogy úgy van leírva, hogy meg nem gyűlöli apját, anyját, gyerekeit, még a maga lelkét is, de a gyűlöletet nem a személyre, hanem a mögötte lapuló dédelgetett hamisságokra értem. Anyámat most is szeretem, de más világban élünk.

A Szentlélek káromlása, hogy az Isten cselekedetei helyett, ami igazságban, és világosságban van, választja valaki a sötétség, vagyis a saját cselekedeteit. Ez az ami soha nem bocsájtható meg, és gyűlöletes, mert ez maga a halál ami elválaszt Istentől is és egymástól is.

 

Üdv: Amet
 

Előzmény: aranyviktor (178)
actionman Creative Commons License 2004.08.25 0 0 183
Hello avi!

Ez alapján az ige alapján sajnos meg kell állapítani, hogy nincs, vagy alig van hit a Földön beleértve természetesen elsőként magamat is! Nem ismerek olyan embert, akit az Mk.16.17.-ben leírt jelek követnének.

Imho nem elegseges Mk 16,17 annak megitelesehez, hogy valakinek van-e elo hite v. sem. Egy adott dologrol az *egesz* Biblia tanitasat kell figyelembe venni. Jol irta lsr, hogy nezzuk meg pl. a gyumolcsoket. En pedig - Ravasz Laszloval egyutt - azt mondom, hogy az hisz, aki ismeri Istent, aki bizik benne, aki engedelmeskedik neki, es aki remenyli az Istennek minden igereteit. En meg egyetlen ordogot sem uztem ki, en meg egyetlen halottat sem tamasztottam fel, es uj nyelven sem beszelek (angolul mar megteresem elott beszeltem - legalabbis tanultam mar). Kigyo egyszer mar volt a kezem ugyeben - szerencsere nem volt merges. Merget azonban nem szivesen vennek a szamba, mert az biztosan artana. Ha olvasol a hit hoseirol (pl. Zsido level), akkor ott Abraham, Gedeon, stb. nem tamasztottak fel halottakat, nem is igen gyogyitottak, es nem beszeltek uj nyelven.

Akkor? Nekem nincs hat hitem? Tavol legyen! Annak van hite, akin ez (elobb-utobb) meg is latszik. Hogyan? Talan ra van irva a homlokara? Akar meg az is. A hit ugyanis megjelenik a cselekedetekben (ld. Jakab levele). Mutasd meg a cselekedeteidet, es megmondom, van-e hited. Szereted (figyelem, ez nem erzeseket jelent, hanem konkret tetteket!) a masik embert? Akkor valodi a hited. Valojaban gyulolod a felebaratodat? Akkor bizony az ordog gyermeke vagy, nem Istene (ld. 1Jn). Az emlitett apostoli level tesztkerdeseket sorol fel, amelyek alapjan mindenki eldontheti, hogy valojaban orok elete van-e (ertsd: van-e megtarto/megmento hite), vagy csak megcsalja/altatja onmagat.

Minden embernek ilyen valodi hitet kivanva:
ActionMan
Előzmény: aranyviktor (175)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.25 0 0 182

 

Természetesen kedves Lsr!

 

Így rendben?

 

Avi

Előzmény: lsr (181)
lsr Creative Commons License 2004.08.25 0 0 181

Szia Avi!

 

Ha már így asszociálsz, akkor inkább légy szíves maradj az lsr-nél (azaz a monogramomnál). Köszönöm, ha megértesz.

Előzmény: aranyviktor (177)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.25 0 0 180

 

Ezt az idézetet nem ismerjük komám! De egy biztos, mindenki magából indul ki! Amilyennek a világot látod, olyan vagy!

 

Előzmény: Törölt nick (179)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.25 0 0 178

 

Lk.14.25. Ha valaki hozzám jön, de nem gyűlöli meg apját, anyját, feleségét, gyermekeit, testvéreit, sőt még a saját lelkét is, nem lehet az én tanítványom.

 

Sokat törtem a fejem ennek az igének a jelentésén, egyszerűen nem vette be a gyomrom. Jézus azt tanította, hogy szeresd felebarátodat, mint tenmagadat, itt pedig pontosan az ellenkezője áll. Aztán volt szerencsém egy baptista lelkész biliamagyarázatát olvasni, amelyben kifejtette, hogy a görög nyelvben a gyűlölni szónak 3 erőssége, fokozata van, az eredeti szövegben e  szó helyén a gyűlölni középfoka áll, ami annak felel meg, hogy kevésbé szeretni.

 

Érdekes, hogy egyetlen szentírásfordítónak sem tűnt ez fel, a Szent István féle, a Károli Gáspár féle változatban is ez a szöveg áll. Megnéztem a biblia cd-n az angol szöveget, abban is gyülöl (hate) szóval fordítják, és a német változatban (hasst) is.

 

Aki keres, az azonban talál, egy alkalommal Bécsben jártam, hamar beugrottam egy ottani Eklézsia üzletbe, és vettem egy osztrák kiadású újszövetséget, és meglégedetten találtam benne azt, hogy az osztrák változat a kevésbé szereti (gering achtet) fordítást használta.

 

Ugye mennyivel másképp hangzik?

 

Lk.14.25. Ha valaki hozzám jön, de nem szereti kevésbé apját, anyját, feleségét, gyermekeit, testvéreit, sőt még a saját lelkét is, nem lehet az én tanítványom.

 

Üdvös lenne ezt a durva fordítási hibát végre korrigálni a Bibliában!

 

Avi

aranyviktor Creative Commons License 2004.08.25 0 0 177

 

Kedves Isr!

 

Maradok akkor az Isr-nél, úgy gondoltam Israel fia, vagy valami hasonlónak a röviditése. Én nagyon egyértelműnek tartom az általam idézett evangéliumi részeket, szerintem félreérthetetlen, hogy akik Jézusban hisznek, azokat a megadott jelek kell kövessék, de természetesen tévedhetek, hisz emberből vagyok.

 

Avi

Előzmény: lsr (176)
lsr Creative Commons License 2004.08.24 0 0 176

Szia Avi!

 

(nickem első betűje kis "L", de ha a nagy "i" jobban tetszik, akkor nyugodtan használhatod azt is :-)

 

"... Jézusnak szándéka volt, hogy hlála uátn ... "minden nép" hirdesse az örömhírt, gyógyítson betegeket, támasszon fel halottakat."

 

Szerintem ez megint csak részben igaz. Nem hiszem, hogy a fizikai halálból való feltámasztás képessége mutatja meg ma ezt, hogy kik követik őszintén, és teljes odaszánással Jézust, illetve Isten parancsolatait. Azt olvassuk, hogy Mt. 10. fejezetében "a tizenkettőt küldé ki Jézus", és nem pedig minden népeket. Persze az örömhír hirdetése egyetemes, de a személyes, és a csak bizonyos időkre szóló küldetések nem.

 

Végül, hogy Jézusnak mi volt a szándéka a mai kort illetően, az eléggé sok mindent magába foglal. De nem hiszem, hogy az mutatná be a mai kereszténység lelkiállapotát, hogy ki, mennyi halottat támaszt fel a fizikai halálból. Azt olvashatjuk, hogy gyümölcséről lehet megismerni az embereket (azaz tetteikről és tetteik következményeiről) - így még a Jézust követőket is (akik hisznek is az Ő megváltói munkájában is). Az igazi jó gyümölcs pedig nem csak a halott támasztás, hanem sokkal inkább pl. az önzetlen szeretet (sőt, az ellenség szeretete), az Istennek odaszánt életvitel, az öröm, a kedvesség, a türelem, a szelídség, az együttérzés, a becsületesség, a megbízhatóság, a jókedvű adakozás, a mértékletesség, és az ezekben való állhatatosság. Akiben én ezeket megtalálom, azt nyugodt szívvel mondom igaz embernek. Magamat nem sorolom ide, de kérem Istent, hogy segítsen ezeket elérni mindannyiunknak.

Előzmény: aranyviktor (175)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.24 0 0 175


kedves Isr!

 

az olvasható, hogy Jézus a 12 tanítványát küldte ki az általad idézett szavakkal

 

Való igaz, azonban a 12 tanítványnak meghagyta Jézus, hogy tegyenek tanítványává minden népet!    Mt.28.19. Menjetek el tehát, tegyetek tanítványommá minden népet.   Ebből az derül ki, hog Jézusnak szándéka volt, hogy hlála uátn a Vígasztaló segítségével, és tanítványai munkájával "minden nép" a tanítványa legyen. És "minden nép"  hirdesse az örömhírt, gyógyítson betegeket, támasszon fel halottakat.

 

Egy következő igében Jézus úgy fogalmaz, hogy "aki hisz".

 

Mk.16.17. Azokat pedig, akik hisznek, ezek a jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek ki, új nyelveken szólnak, kígyókat vesznek kezükbe, és ha valami halálosat isznak, nem árt nekik, betegre teszik rá a kezüket, és azok meggyógyulnak.

 

Ez alapján az ige alapján sajnos meg kell állapítani, hogy nincs, vagy alig van hit a Földön beleértve természetesen elsőként magamat is! Nem ismerek olyan embert, akit az Mk.16.17.-ben leírt jelek követnének.

 

Aki hisz és a Vígasztaló segítségét kéri, az - hogy megdícsőíttessék az Atya a Fiúban - Jézus segítségével  még nála nagyobb csodákat is képes lesz tenni, igéri Jézus.

 

Jn.14.12. ,,Bizony, bizony, mondom néktek: aki hisz énbennem, azokat a cselekedeteket, amelyeket én teszek, szintén megteszi, sőt ezeknél nagyobbakat is tesz. Mert én az Atyához megyek, és amit csak kértek majd az én nevemben, megteszem, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban; ha valamit kértek tőlem az én nevemben, megteszem.

 

Állíthatjuk-e eze ige alapján, hogy van egyvalaki is a Földön, aki hisz, és akinek Jézus  nevében mondott kérését  teljesíti az Atya, hogy megdicsőíttessék a Fiúban?

 

Avi

Előzmény: lsr (174)
lsr Creative Commons License 2004.08.24 0 0 174

Szia Avi!

 

A Mt. 10:1-5-ig terjedő részben az olvasható, hogy Jézus a 12 tanítványát küldte ki az általad idézett szavakkal (még név szerint is meg vannak nevezve):

 

"És előszólítván tizenkét tanítványát, hatalmat ada nékik a tisztátalan lelkek felett, hogy kiűzzék azokat, és gyógyítsanak minden betegséget és minden erőtelenséget. A tizenkét apostol nevei pedig ezek: Első Simon, a kit Péternek hívnak, és András, az ő testvére; Jakab, a Zebedeus fia, és János az ő testvére; Filep és Bertalan; Tamás és Máté, a vámszedő; Jakab, az Alfeus fia, és Lebbeus, a kit Taddeusnak hívtak; Simon a kananita, és Judás, az Iskariotes, a ki el is árulta őt. Ezt a tizenkettőt küldé ki Jézus..." (Mt. 10:1-5)

 

Azzal egyetértek, hogy a mai Jézust követők hibáznak, ha földi kincsek gyűjtését helyezik előnybe a lelki kincsek gyűjtésével szemben. De írsz mást is:

 

"Ma még sem látunk sem beteg gyógyítást, sem halott feltámasztást..."

 

Nem gondolom azokról - akik ma nem támasztanak halottakat - hogy nem Jézust követők. Gondolom, te sem tettél még ilyet. Szerintem ezekre az eseményekre kivételes üdvtörténeti fordulópontok idején kerül sor. Úgy vélem ilyen volt Jézus első eljövetele, és ilyen lesz Jézus második eljövetelének környékén is.

 

"Mindenki döntse el lelkiismerete szerint, hogy Jézusra, vagy Pálra hallgat."

 

Nem csak a lelkiismeret segít ebben, hiszen a Biblia világosságot tár elébünk e kérdés megválaszolásához is:

Számomra nincs ellentmondás Jézus és Pál szavai között. Pál sem a világi kincsek gyűjtésére buzdít, ahogy Jézus sem. És mit mond a te általad idézet rész után közvetlenül Jézus:

"Ne szerezzetek aranyat, se ezüstöt, se réz-pénzt a ti erszényetekbe, Se útitáskát, se két ruhát, se sarut, se pálczát; mert méltó a munkás az ő táplálékára." (Mt. 10:9-10)

Mit ettek a tanítványok, ha csak a lelki munkával foglalatoskodtak, és nem volt semmi fizetőeszköz náluk? Szerintem azok a kezek táplálták őket, amelyeket az Isten felbiztatott erre ("mert méltó a munkás az ő táplálékára"), hiszen e földi létben a lelki munkát végzőknek is vannak fizikai szükségleteik. Persze ezt a lehetőséget az Isten nem vagyon gyűjtési lehetőségnek adta, hanem az alapvető szükségek betöltésére.

 

"Pál önmagát átkozza meg, mert rájött, hogy Jézus evangéliumát elferdítette?"

 

Ha lehet, igehelyeket kérek tőled, amiből kiderülhet az, hogy Pál mást tanít, mint Jézus, mert ilyen bibliai igékkel még nem találkoztam.

Előzmény: aranyviktor (172)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.24 0 0 173

 

Gal.1. 8. Viszont ha még mi magunk, vagy egy mennyből való angyal hirdetne is nektek evangéliumot azonkívül, amit mi hirdetünk, átkozott legyen!

 

Ezt az igét nem értem egyértelműen. Pál önmagát átkozza meg, mert rájött, hogy Jézus evangéliumát elferdítette? Vagy úgy gondolja, hogy aki az általa elferdített evangéliumtól eltérőt hirdet, az legyen átkozott? Az legyen átkozott, aki azt hirdeti, hogy igen, lehet pénzt elfogadni az örömhír hirdetéséért, vagy az, aki ezt tagadni merészeli, és Jézusra hivatkozik?

 

 

 

 

aranyviktor Creative Commons License 2004.08.24 0 0 172

 

Mt 10.7.  Menjetek és hirdessétek: Közel van a mennyek országa!  A betegeket gyógyítsátok meg, a halottakat támasszátok fel, a leprásokat tisztítsátok meg, a gonosz lelkeket űzzétek ki! Ingyen kaptátok, ingyen is adjátok. Övetekbe ne szerezzetek se arany-, se ezüst-, se rézpénzt! Ne vigyetek magatokkal az útra tarisznyát, se két ruhát, se sarut, se botot! 

 

Jézus azt hagyta meg követőinek, hogy hirdessék az Örömhírt, és gyógyítsanak betegeket, támasszanak fel halottakat. Azt is egyértelművé tette, hogy követőinek nem anyagi haszonszerzés, hanem az Örömhír hirdetésének céljából adja gyógyító erejét.

Ma még sem látunk sem beteg gyógyítást, sem halott feltámasztást, de övekbe réz, ezüst és aranypénz szerzést igen. Meg is van rá az ige. Hogy Jézus mást tanított, az itt háttérbe szorul.

 

1Kor 9.7 Ki katonáskodik saját költségén? Ki ültet szőlőt, és nem eszik a terméséből? Ki legeltet nyájat, és nem issza a nyáj tejét? 1Kor 9.11  Ha lelki javakat vetettünk köztetek, nagy dolog az, hogy majd anyagi javaitokat aratjuk?

 

Itt a muníció, érv, és ige, amivel meg lehet indokolni az Örömhírért való pénzszerzést. Mindenki döntse el lelkiismerete szerint, hogy Jézusra, vagy Pálra hallgat.

 

 

lsr Creative Commons License 2004.08.23 0 0 171

"Az eszes meglátja a bajt és elrejti magát; a bolondok pedig neki mennek és kárát vallják." (Péld. 22:3)

 

Ha valaki tudatosan kísértésnek (próbának), illetve nehézségnek teszi ki magát, mert felelőtlen, vagy mert úgy véli, hogy ő már elég erős, akkor nagyon könnyen alul maradhat a bűn ellen vívott csatában. Szükséges bölcsességet kérnünk Istentől, hogy idejében észrevegyük a bennünket fenyegető lelki veszélyeket is. Ne mindig csak utólag lássuk meg azt, hogy hogyan kerülhettük volna el a bajt. Az igében eszesnek nevezett ember nem akkor tért ki a baj elöl, amikor megtapasztalta a nehézségeket, hanem még akkor, amikor még épen csak hogy észrevette, ezért nem ment bele, és nem is valotta kárát.

 

"... ok nélkül való átok nem száll az emberre." (Péld. 26:2)

 

Minden, amit csak teszünk, következményekkel jár. Helytelen döntéseinknek rossz (romboló), helyes döntéseinknek pedig jó (építő) következményeik vannak. Ha döntéseinkhez igazán igényeljük Isten segítségét, akkor Ő valamilyen úton segít is, csak az a kérdés, hogy valóban meghallgatjuk, és elfogadjuk e az Ő üzenetét. (Hiszen sokszor már előre eldöntött dolgainkat akarjuk csak jóváhagyatni Istennel, és ilyen állapotban bizony nehéz az Ő - esetlegesen saját véleményünkkel ellentétes - tanácsát meghallani). Minél inkább sajátunkká válik az odaszánás és az engedelmesség Isten irányában, annál kevesebb átok (baj) száll majd reánk.

lsr Creative Commons License 2004.08.23 0 0 170

Szia Paleo!

 

1. Melyik kérdést tetted fel olyan szándékkal, hogy a válaszból épülni szeretnél?
2. És melyik kérdést tetted fel úgy, hogy választ nem várva rá, te már megingathatatlanul meg is válaszoltad azokat magadban?

 

Ha kérdéseid az 1. ponthoz tartoznak, akkor szívesen megpróbálok bibliai válaszokat keresni rá (ha az Úr megsegít).

 

De ha a bibliai válaszok nem érdekelnek, illetve azokat esetleg csak azért kéred, hogy mindig rácáfolj saját érveiddel, akkor válaszaim hiábavalóak, s így szükséges az elmaradásuk.

 

"Bocsi hogy meg mertelek szólítani, mint egy felsőbb kasztbeklit!"

 

Semmiben sem tartom magamat többnek másoknál, így nálad sem. Sajnálom, hogy a fent idézett szöveget pont a te tolladból olvasom. Azt hittem, hogy a kölcsönös egymást tisztelő hangnemben fejeztük be múltkori beszélgetésünket, és hogy ez továbbra is így marad... Tévedtem, úgy tűnik, hogy félre ismertelek e tekintetben.

Előzmény: Paleokrites (168)
aranyviktor Creative Commons License 2004.08.23 0 0 169
Mt. 23. 8.
De ti ne hívassátok magatokat mesternek, mert egy a ti mesteretek, ti pedig mind­nyájan testvérek vagytok. Atyátoknak se szólítsatok senkit a földön, mert egy a ti Atyátok, aki a mennyben van. Ne hívassátok magatokat tanítóknak se, mert egy a ti taní­tótok: a Krisztus. Aki pedig a legnagyobb közöttetek, az legyen szolgátok! Mert aki felmagasztalja magát, megaláztatik, és aki megalázza magát, felmagasztaltatik.

 

Ennek az Igének az az értelme, amit nem is kell nagyon ragozni, mert magától értetődik. Természetesen az is magától értetődő, hogy nem lehet kijátszani Krisztus felszólítását azzal, hogy egyes gyülekezetekben nem mesternek, nem atyának, hanem pásztornak nevezik azt, aki atyáskodik mások fölött és a hívő és Isten közé ékeli magát.

 

Egy kislétszámú felekezet, a Nazarénusok gyakorlata, hogy az ő atyáskodóikat szolgának hívják, de a tartalom a lényeges, nem a forma. Hiába nevezik szolgának, ha atyáskodik hívőtársai fölött, és eképp idegen istenek imádatára ösztönzi őket. Sajnos van felekezet, ahol még a szó szerinti jelentést is megvalósítják, és atyának hívatják magukat az atyáskodók.

 

Avi

Paleokrites Creative Commons License 2004.08.23 0 0 168

Ke3dves Lsr!

 

Számomra Homérosz, Szókratész, Dante, Shakespaire, Spinoza, Jókai Rejtő Jenő , stb.van annyira hiteles, mint Salamon, hisz nem ámítják az olvasóikat közaranymondásokkal!  Ugye az ő feleségei is az Úrtól valók voltak melyikek is?, .........?  Jóllakottan mennyire könnyű az éhségről beszélni...., nem?

Ha azt a mondást veszem alapul, hogy " lassan jársz tovább érsz...., akkor nem az autókra, repülőkre, avagy járművekre gondohatott a szerző, sem nem a gyors, elkapkodott mukálatokra....

Számomra nem hit kérdése a valóság, az élet és benne a megélhetés feltételének megteremtése, a családfentartás....

Tudod, nem egy nagyon mély érzelmú hívőt ismertem a volt pünküsdi gyülekezetemben, akik végtelen alázattal és türelemmel viselték a súlyos rákbetegséget...., amiben végül bele is haltak....  Isten nem volt velük? És azokkal sem akiket baleset ért, esetleg természeti csapás, netán meggyilkoltak, megerőszakoltak?

Míg az egyiknek sikerül...., a másiknak nem, bár ahogy a kereszténység fonák gondolkodásait veszem alapul...., akkor minden féle magyarázat lehetséges, de egyben igaz, hogy kivágják magukat az uruk nevében, kéz keztet mos, hisz egyik sem ismeri valójában az Istent, akire hivatkoznak felekezetenként!

Bocsi hogy meg mertelek szólítani, mint egy felsőbb kasztbeklit!

 

Üdv: Paleo

Előzmény: lsr (162)
lsr Creative Commons License 2004.08.23 0 0 167

Szia Avi!

 

Örömmel olvasom soraidat.

 

Az általad idézett igéket én egy kissé másként látom. Ha a két előző verset is hozzátesszük, akkor számomra könnyebben érthető ez a rész:

 

"Akkor a (keresztelő) János tanítványai jövének hozzá, mondván: Miért hogy mi és a farizeusok sokat bőjtölünk, a te tanítványaid pedig nem bőjtölnek?

És monda nékik Jézus: Vajjon szomorkodhatik-é a násznép a míg velök van a vőlegény (azaz Jézus)? de eljőnek a napok, a mikor elvétetik tőlök a vőlegény, és akkor bőjtölni fognak. Senki sem vet pedig új posztóból foltot az ócska ruhára; mert a mi azt kitoldaná, még elszakít a ruhából és nagyobb szakadás lesz. Új bort sem töltenek ó tömlőkbe; máskülönben a tömlők szétszakadoznak, és a bor kiömöl, a tömlők is elvesznek; hanem az új bort új tömlőkbe töltik, és mindkettő megmarad (azaz a bor is meg a tömlő is)." (Mt. 9:14-17)

 

Keresztelő János tanítványai nem tetszésüket nyilvánították ki Jézusnál, hogy az Ő tanítványai nem tartják be a kor megrögzött szokásait (pl. az ok nélküli állandó böjtölést). Jézus erre azt válaszolta, hogy böjtölni nem állandóan kell, főleg nem akkor, amikor nincs is okunk rá (tehát amikor a tanítványokkal van Jézus >> azaz a vőlegény, és nem szenvednek hiányt semmiben). Böjtölni akkor kell, amikor igazán áhítjuk és várjuk Isten segítségét (pl. amikor Jézus már nem volt a tanítványokkal, és átérezték gyengeségüket, és egyre inkább vágytak Isten segítő közelségére), és kérésünk komolyságát és őszinteségének nagyságát valamilyen fizikai lemondással is be kívánjuk mutatni.

 

A posztó és a tömlő példázatában szerintem nem magáról a Bibliáról nyilatkozik "a Bibliában" Jézus, hanem magáról az emberről, illetve az ember igazi Istenhez való megtéréséről. Azok az emberek, akik évezredes (esetleg csak évtizedes) hagyományokat űznek, és foggal körömmel ragaszkodnak hozzá, azoknak, mindig szálka lesz a szemükben az Isten tanácsai szerint élők élete ("Miért hogy mi és a farizeusok sokat bőjtölünk, a te tanítványaid pedig nem bőjtölnek?").

 

Szerintem a régi posztó és a régi tömlő (a két példa teljesen párhuzamosan mutatja be ugyan azt) az ember bűnhöz (emberi rendelésekhez, önzéshez, hiábavalóságokhoz...) ragaszkodó természetét jelképezi. Az új posztóból készült folt, és az új bor (ami a belőle keletkező gázok nyomán szétfeszítő hatású) pedig az igazi Istenhez való megtérést jelképezi. A valóban megtért ember már nem tud kiegyezni, megmaradni bűnhöz ragaszkodó megalkuvásában, mint ahogy az új bor sem marad meg a régi tömlőben (mert a rugalmatlan régi tömlőt hamar szétrepeszti az fokozatosan feszítő nyomás, amit az erjedő mustból felszabaduló gázok táplálnak). Ezért nem szabad meghagyni a régi természetünket jelképező ócska posztót, hiszen hiába térünk meg csak egy kicsit Istenhez (parányi új folt), az igazi eredményt nem hozhat,sőt rosszabb lesz állapozunk még megtéretlen állapotunkhoz képest is, hiszen így a világosságot megismerve (felelősségünk tudatában) tesszük a rosszat, azaz tudatosan elutasítjuk Isten segítségét >> ("még elszakít a ruhából és nagyobb szakadás lesz"). Ez az állapot a legveszélyesebb, hiszen Isten tiszteletben tartja döntéseinket, és a világosságban meghozott elutasító döntésünkkel így meg is "kötözzük" az Ő segítő karját.

 

A jó eredmény (a megtérés igazi gyümölcse) csak akkor várható, ha hajlandóak vagyunk a teljes odaszánásra (azaz ha régi, megrögzött szokásainkat és tévedéseinket készek vagyunk feláldozni Isten oltárán). Azért van szükség teljesen új jellemre (új tömlőre), mert bármily kicsiny részt is hagyunk meg régi énünkből, az újra megfertőzi énünket, és így meg nem szabadulhatunk a bűn (a szeretetlenség és az önzés) fogságából.

Előzmény: aranyviktor (166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!