Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A múltkor már felvetettem, hogy a 19-es oda-vissza térjen be a Júlia-telepre, mert ez a jelenlegi félmegoldás.
Ma nem tudtam kocsival menni melózni, ezért jobb híján a 19-es maradt. Odafele 3 perccel hamarabb ért a Bányaihoz, visszafele a Sámsonin 7 (!) percet vártunk.
Ha már 19-es... Mindig felmerül a Vincellérre való levonulás kérdése.
Nos, mióta a Sámsoni úti fordulónál lévő rettegett munkahelyen melózom, felfigyeltem valamire. A tábor portájában van egy ajtó az alábbi felirattal:
DKV tartózkodó
És ami még viccesebb, az a helység a Volán-éra alatt is rendszeresen használva volt, úgy 1-1,5 éve viszont senki nem használja. Pedig ott van lehetőség pihenni, wc-re menni. Tehát értelmetlen kifogás a hamarabbi indulásra, hogy sietni kell, mert csak a Vincelléren van wc.
Ideje lenne ésszerűsíteni a 19-es és a 23-as viszonylatokat. Mind a menetrendet, mind az útvonalat.
Amúgy ez mi alapján működik? Én úgy csinálnám, hogy azt lehet tudni, hogy az adott busz melyik megállót hagyta el legutóbb és mikor, és az adott megálló, és ahol amelyik megállóban a kiírás van, a két megálló közötti, menetrend szerinti időtartamot adnám hozzá a mostani időhöz.
pl.: Rottenbiller utca, menetrend szerint 8:32
Nyomasek Bobó utca, menetrend szerint 8:45 (nem szomszédos megállók!)
Most a Nyomasek Bobó megállóban állok. A rendszer érzékeli, hogy a Rottenbiller utcát hagyta el a busz 8:35-kor. Tehát a várható érkezés 35+45-32, vagyis 8:48.
Ahogy 1-1 megálló között változik a tényleges megtételhez szükséges idő, az időpont persze úgy változna.
A cikkben meg olyan aranyos ez: "majd meglepődött, amikor a megjósolt 41-es helyett a táblán nem szereplő 25-ös busz futott be". Én a Csokonai megállóban rendszeresen tapasztalom ezt, mondjuk az elég forgalmas, és sosem az a busz jön, amelyik ki van írva. :)
Főleg a címbeli "MÁR" szón... Végül több mint 4 év alatt nem is ártott legalább ideáig eljutni, hogy tesztelik! :) Reméljük nem telik újabb 4 évbe a normális üzembe való állítása! :)
Kész röhely a trolikon a kijelző. Ma vártam a lámpánál erre előttem fordul be a 383-as a csapóra nézem a kijelzőt elöl nagyon ki van tolva oldalt elmegy na de hátul mikor megláttam hogy a 3A jelzés fejjel lefelé írja ki és így: A3 csak ezt nézd meg fejjel lefelé.
Kíváncsi leszek, hogy a villamosok táblával fognak járkálni xD.
MÁS: A plázánál szépen haldnak és a 2x2 sáv is nagyon jó végre halad a forgalom.
Igaz. Meg az utolsó 11-es ami csak a Kenézy-ig, hogy akik a Szabó Lőrinczen vagy azon is túl laknak és valakinek az lenne jó de megszívja mert nem megy el csak a Kenézy-ig. Hogy még jobb lenne a Vezér utcáig is.
Az utolsó ami a Kenézy-ig megy az csak 11-es Kenézy Kórház felirattal. azért nem kapott az semmi felé megkülönbőztetto jelzést mert este 10-11kor már senki sem figyeli. De azért lehetne egy K jelzés és mindjárt jobb lenne 11K néven.
Tesztüzem. A felkiáltó jel nem tudom mi lehet de ha már 2 perc múlva jön a busz akkor átváltozik a kijelző percre. 3-as trolipótló 1 perc múlva jön de már korábban elment. Szerintem az lenne a legjobb ha valódi a buszok GPS jelét követné a kijelző.
Plázánál benn vannak sínek. Nem semmi milyen lezárás van itten.
Pláza oldalában új szekrények.
Minden kerűl. Legalább gyűlik a km a buszokban.
15-ös, háttérben a 31-es csuklósban. 24-es doberdó felirattal ami szokatlan volt. A reptéri buszon 1 ember volt.
43-as szokatlan helyen:) Betlen utcán csináltak egy ideiglenes megállót.
1./ ellenőrzött időszakban összesen 1394 millió forintos működési célú pénzeszközt és 228,2 millió forintos fejlesztési célú forrást nyújtott a DKV-nak a közfeladat ellátására.
2./ két lépésben összesen 2070,5 millió forint tőkepótlást hajtott végre.
----------------
Ok.
Akkor adjuk csak össze :
1394 + 228 + 2070 = 3692 millió forint.
Nos !
Ezt az összeget KELL elosztani azzzal az utaskilométer teljesítménnyel, amit ez időszak alatt a DKV megtermelt.
Akkor lehet korrekt számot kapni arról, hogy Debrecen városának mennyibe kerül a városi közlekedés évente ?
Az önkormányzat a közösségi közlekedés közfeladatainak ellátásához a DKV részére alapításkor apportálással 865 millió forint összegben (villamosok, trolibuszok, villamos pálya, épületek, műszaki létesítmények) közvagyont biztosított.
-----------
Süket pénzügyi okfejtés.
Van egy társaság akinek vannak eszközei.
Villamosok, trolik, pályák, telephelyek.
A város elkobozza ingyért.
Majd egy idő után vissza adja az eredeti társaságnak és azt mondja = apportáltam oda 865 milliót.