Szajcinak igaza van. Ha igazi Bosnyák zenét szeretnél - akarom írni Hercegovinait - ismét csak azt tudom mondani, üsd be a keresőbe Mate Bulić Moja Hercegovina. Ajánlom figyelmedbe még szintén tőle Mate Bulić -Neretva. cimmel, vagy ugyancsak Mate Bulić Gori borovina dalát. Nézd meg a felvételt és eldöntöd megy-e a videohoz.
a bosnyák részekhez viszont ne tegyél dalmát zenét :) a youtube-ról le tudsz tölteni sevdalinkéket, csak írd be a keresőbe, hogy sevdalinka instrumental, és kiad egy csomó sevdalinkét
Dalmáciához különösen passzol, tán még Hercegovinához is, a dalok a legismertebb Dalmát nótákat tartalmazzák. Kedvedre válogathatsz köztük. És ha nem kérek nagyot tán még láthatjuk is itt a fórumon.
Már korábban ajánlottam valakinek egy másik fórumban amit fel is használt az illető, lehet, hogy Te is tudod használni -próbáld meg. Üsd be a keresőbe Zdenko Runjic instrumental mix 1-16. Kedvedre válogathatsz belőle.
na ez aztán az érdekes, :) a napokban beszéltünk róla, erre mától le van értékelve a Konzumban: a marhakolbász 12 márka, a marhasonka 24 márka. Az ottani adatok alapján a google ezt dobta ki a menprom bosnyák sonkára:
na ilyenre tuti nem vállalkoznánk családilag, pláne vezető nélkül. Azért kiváncsi lennék, hogy stabilan tudja-e a patak ezt a vízállást, vagy van, hogy alig csordogál...
Jó volt a ráérzésed, valóban az OM monarchia idején készülhetett, hiszen van ott egy ebből az időből származó erőditmény, aminek faragott köveit E Kusturica filmrendező el akart szállitani a Visegradi Andricgrad épitésére és fel kivánta használni erre. Szerencsére a Trebinjeiek ebben megakadályozták. Más. Teljes mértékben osztom a nézetedet a kisérő nélküli csatangolással kapcsolatban. Jó lenne, ha mások is megszivlelnének ezt - mert belőlem is a tapasztalat beszél - Egy helyi lap szerint Lukomirban tényleg nem aknásitottak, de jártak fent a hegyen csetnik martalócok és mivel semmi stratégiai pontot nem találtak, így felrobbantottak néhány tyukólat. Ha már arra jártak.
Teljesen rendben volt a határátkelő. Nem volt túl nagy forgalom, simán, gyorsan átjutottunk. Trebinje meglepett, ha lett volna időnk, megálltunk volna körülnézni. Nem is tudom mi fogott meg benne, valahogy érdekesnek találtam, bár nem tudok semmi speciális dolgot megemlíteni.
A horvát határ és Trebinje között sok helyen látható a régi, kőből kirakott, sziklába belevájt út, vasút (síneket nem láttam, de a fokozatos, nagyon precíz emelkedéséből, egyenes nyomvonalából azt gyanítom, hogy inkább vasútvonal lehetett). Az nagyon tetszett. Hihetetlen munka lehetett elkészíteni. Gyanítom, hogy a OM Monarchia idején készült.
Maga a határátkelőn és környékén gyönyörű a kilátás a tengerre. Nagyon érdekes, hogy már/még Boszniában vagy, de ott van előtted az egész határtalan tenger.
Nem javaslom a vezető nélküli túrázást. Még mindig 2 millió akna van a földben és azok nem zápulnak ám meg (lásd a héten Bp-en talált fél tonnás II. vh. bombát.)
Biztos tudod, hogy a Bjelasnicán keresztül húzodott a front. Nekem is van aknatérképem és a Rakitnica környékén is jelöl aknákat. Fent Lukomir környékén viszont nem volt jelölve akna, mert talán a partizánok sem találtak ott célpontot olyan magasan a csúcson. Ott mi is bátrtabbak voltunk. A Rakitnica völgyében ugyanakkor benenm volt a félsz, mert kísérő nélkül voltam (írtam róla itt, az előző nickemmel). Ugyanakkor tudnod kell, hogy a térkép csak az ismert aknás helyeket jelöli. Ahol pl. már felfrobbant valaki v. valami (pl. erdei állat), vagy tudják, hogy oda telepítettek. Ahol nem járnak emberek, ott lehet, hogy nem jelöl aknát a térkép, de lehet, hogy csak azért, mert még nem robbant fel egy sem. Jobb egy helyire bízni az ilyesmit. Bár már elég jól bejártam Boszniát, de az biztos, hogy soha nem térek le a kitaposott útról, még egy métert sem, ha egyedül vagyok és nem tudom megkérdezni, hogy van-e veszély.
Jó lenne nem olvasni rólad a hírekben. Nem kérnek sokat a túravezetők, és biztosítják a cuccot a kanyonozáshoz.
Ha Trebinje felé akarsz Dubrovnikba menni, innen nem messze Brgat-nal van a határátkelő. Prigradica tavaly arra ment, Ő majd részletesen el tudja mondani, hogy milyen.
itt azt írták (2010-ben), hogy ott nincs az úton határállomás, csak horvát határőrök, akik visszazavarják az autóst. lehet, h. azóta változott a dolog? vagy a michelin nem mond igazat? :)
Merhaba! azért lassan 20 évvel a háború után már nem valószínű, hogy ismeretlen elaknásított területre tévedhet az ember. Amúgy a minket érintő vidék térképén külön jelzik, hol van aknaveszély (minket egyébként a középen lévő szaggatott piros vonal érdekelne...)
Köszi. én eddig csak azt találtam, hogy autóval így-úgy járható a hegyi út 8ha gyakorlott sofőr vagy és nem vagy érzelmi kapcsolatvban az autóval...:)) valami faházikókig, aki után sorompó zárja az ule az utat (gondolom az a természetvédelmi terület határa) , és onnan 2 km gyaloglás még. tehát ezek szerint addig el is betonozták?
Gondolom, némileg megkönnyítem utadat, ha tájékoztatlak -ha már a Skakavac /szöcske/ vízesést vetted tervbe- ami eddig kissé körülményes volt másfél órás gyaloglás nélkül megközeliteni, idén augusztusban Nahorevo falutól új betonút kb 2kilométer, vezet a védett területig. Kb 3-5 méter széles helyenként felszórt sóderral pótolva, de autóval járható. És ha már ott jársz Sarajevoban, ne hagyd ki a Vrelo Bosna-t/ a Boszna folyó forrása/ Kellemes túrázást.
Akkor még nem, mert éppen csak kezdtem ismerkedni a fórummal :)
Egyébként Szarajevóban (a feeling mellett) most igazából csak a tunnel museum érdekelne, úgyhogy tényleg elég egyet aludni ott, és kettőt fent.
Tefericet szívesen látnánk, de azért nem Umoljaniban (láttam a videót)
Különben mi családilag nagy szurdokmániások vagyunk, úgyhogy a Rakitnicát sem hagynánk ki (de valami szervezett túra nem vonzana). Egyelőre nem találtam még jó leírást, hogy miként lehet becserkészni, csak ezt a két helyet.
majd megkérdezem magyarországi bosnyák haveromat, de szerintem biztos lehet kapni valahol. A konzumnál eddig még nem láttam akcióban, de ha lesz, akkor szólok :) (konzum.co.ba --> bal oldalon az Akcije szakaszban keresd a prelistajte katalog-ot)