Nos, elég komoly, ha már idáig eljutottatok. Sajnos félő, a katalizátorod is sérült, hosszú távon pedig ez a motort is tönkre teheti.
A kérdés az, hogy mekkora a motorod? Mert ez főleg az 1,4-es motorok jellemzője.
Lehet az is, hogy a gyertyakábelek áthúznak, illetve az, hogy szervízkor nem belevaló gyertyákat kapott. Jó lenne tudni, hoghy mi a hibakód, mert ha villogot a sárga pechlámpa, akkor van hibakód.
Először próbáld ki a szelep adalékot és pörgesd vele.Ha mégsem javul akkor keress szerelőt.Én a délalfőldön egy kis faluban hordom egy volt versenyzőhöz aki ismeri a motorokat!! Szerintem ilyen kis maszekot találsz másfelé is.
Mindkettőtöknek köszönöm, ezek szerint nem teljesen marhaság, amit a szervizben mondtak.... De, ha már hozzá kell nyúlni, jó lenne biztosra menni. Tudtok olyan szerelőt (specialistát) mondani, aki 1. nem ver át, mert becsületes 2. biztosra meg tudja mondani, hogy ez (vagy esetleg más) okozza, mert ahogy írtam, a mindentutó kütyü nem mondott egyértelmű diagnózist....
Igazad lehet, ez tipikus hiba azoknál a benzineseknél, melyeket huzamosabb ideig alacsony fordulatszámon, tipikusan csak városban, "spórolósan" használnak. Ez a mai benya áraknál érthető, de ezzel jár :(
Egyszerüen szüksége van a motornak, hogy rendszeresen "kiégessék"; huzamosabb ideig, viszonylag magasabb, min. 100 km/h sebesség felett használják.
Ez lehet EGR szelephiba /akadozik a korom lerakódástól/. Garanciában ha nem cserélték le a szelepeket /16db/ akkor elég húzós problémád lehet! Érdemes a motort kipörgetve használni mert a kipufogó dobban kirakódó víz lyukadást is okoz.
Üdv mindenkinek. 2006-os, lépcsőshátú ilyenünk van, segítséget kérnék, hátha valakinél előfordult már ilyen hiba, vagy hallott róla. Most, hogy beállt a hideg idő, indulás után nem sokkal elkezd villogni a sárga kis motor ikon a műszerfalon, és elkezd rángatni a motor. Mintha nem menne mind a 4 henger, néha hátulról apró durranások is jönnek a kipufogóból, és nyomni kell a gázt, nehogy lefulladjon. Néha le is fullad a motor, olyankor elég nehéz újraindítani. No, és ez az egész csak hideg időben jön elő, egész nyáron semmi gondunk nem volt. Aztán, ha bemelegszik úgy 15-20 perc múlva, akkor elmúlik a gond. Szakszervízben voltam ezzel a gonddal már 2 éve, ott valami baromságot mondtak, hogy húzassam 3000-en 80-al egy darabig, mert állítólag a szelepeknél bekormozódik, és így ki tudom tisztítani. Szerintem ez marhaság... Maszek szervizben rákötötték a mindentudó kütyüt, az nem mutatott ki konkrétan hibát, csak valami gyújtás körüli gondot (jellemző, minek akkor ez a kütyü, ha nem tudja mutatni, mi a hiba??) Ott akkor gyújtástrafóra gyanakodtak, de mivel kb. 30e ebből 1 db, és 2 kell bele, inkább nem kértem....
Az E10- ben 10% etanol van. Én azt tankoltam náluk. Mivel nyáron 25 liter E85 és 35 liter benzin keverékét szoktam összetankolni. Tisztítja a rendszereket. Anyagilag nem járok jobban, mert a fogyasztás viszont megnövekszik annyival. Télen tisztán benzinnel járok. Nincs átalakítóm.
Ez a kinti fogyasztás E10 benzinnel jött össze a pályán.
Az STP adalékot csakis tiszta benzinhez adagold! A teljes flakont öntsd be a tankba és tankolj rá.
Meg is vettema sárga flakon STP-t :) A miénket is a párom vezeti, de ő általában jobb fogyasztási értékeket generál ezzel is és a másik kocsival is. Én is megfigyeltem, hogy jól húz már alacsony fordulatszámról is, majdnem mint egy diesel. Miénk is kombi, télira 185-s gumikat tudtam rá szerezni, a nyárija 195. Az a 170es tempó szép... Ha már az E10-t említetted. Ez az E85 kinti megfelelője? Vagy ez valami más? Sima benzint használunk, nem alakítattam át (azt hiszem E85höz kell vmi módosítás) és amikor kint jártunk, igaz nem a lacettivel, nem mertem E10-t tankolni.
Az korrekt. Nekem főleg városi használat mellett (Budapest és környéke) 5 éve eszik stabilan 8,1 - 8,2 litert. Légkondi állandóan megy, 205-ös papucsokon nyáron és SW. Én úgy kb 3000- 3200 körül váltok fel, de amikor a nekem vezet, képes 4-ben 30 km/h- val tötymörögni, olyan 1200-as fordulattal. Legnagyobb meglepetésemre, visszaváltás néklkül, korrektül ki tud gyorsítani onnan is, a fogyasztáson sem látszik a női kéz. :-o
A német pályán is korrektül fogyasztott, két hete voltam kint. Két fő, csomagok, légkondi, 140 alatt csak akkor, ha tábla volt, és szépen 7,9 volt a fogyi, E10-ből. :d
De volt egy olyan szakasz, ahol egy óránkeresztül valami AÓdira feltapadva mentem 170-180 km/h sebességgel tartósan. Ezt is bírja. :D Az más kérdés, hogy megállni tudnánk- e vele. :)
Enyém is 1.6 benzin. Megnézem akkor a sárga flakonost. Amúgy kicsit alacsonyabb fordulatszámon vátok, de nem is fogyaszt olyan sokat, mint ahogy másnak. Legalábbis amiket olvasom. Nekem olyan 7.8 - 8.2 körül eszik.
Ez a gyártó, csak a sárga flakon kell. Én fél évente teszek egy tank benzinhez és jól megkergetem. Gondom nincs az autóval, igaz 1.6- os a motor. Mondanám, hogy tankolj 25 liter E85-öt és 35 liter benzint, de utána cserélhetsz benzinszűrőt, meg jó sok kosz lehet már a tankban.
Szóval sárga STP és pörgesd meg.
Esetleg vezetési technikán is változtathatsz. Nem tudom hol használod legtöbbet az autót, de pl. próbálj meg 3000 - 3500-as fordulat között váltani.
És nem cserélték garanciában a kipuffogó szelepeket? :-o
Oké, így séróból nem tudom, hogy mikortól jöttek rá a gyárban, hogy vazze van. Hát, próbáld meg lezárni az EGR szelepet, és kergesd meg alaposan aa vasat, a benzinbe tegyél egy flakon sárga STP adalékot. Jobbat nem tudok, a szelepcsere drága vircsaft saját zsebre.
Hátha segít, de már 5 éve küzdesz vele, ennél minden ismerősöm korábban elkapta a dolgot.Volt, akinél szelepet cseréltek garanciába.
T. Urak találkozott-e már valaki Lacetti 1.4-nél a P0300-as hibakóddal (gyujtás kimaradás egy vagy több hengerben) ill. mi lehet a megoldás.A tapasztalatok megosztását előre is köszönöm.Az autó első tulajos és 80000km van benne.
Egy próbát megér!!! Amúgy ha ez a hiba akkor szelep kormolódás miatt akadozik vagy nem dolgozik.Érdemes 5000km-ként szeleptisztító adalékot használni/nem drága/.A szelep cseréje kb.50e Ft+munkadíj.Sajnos nálam is jelentkezett és az adalék óta nem jelzett újra.
Szerelőnél érdemes megnézetni hogy igazából hogy működik a szelep motor különböző fordulatain.Sok sikert!!!!!Üdv!!
Nem irta, hogy van pech lámpa, ergó hibakód. Mondjuk az bezavar, hogy a fék miért jelez vissza? Van más ötlet is, de az nem csak ennyi tünetet produkál.
Üdv Mindenkinek!Kis segítség kellene az alábbi hibaok értelmezésében és megoldásában: (Chevrolet Lacetti 1,4)
Ma este vettem észre, hogy a "fékrendszer figyelmeztető lámpa" a kézifék visszajelző is ez (azzal OK) és a "töltésrendszer figyelmeztető lámpa" egyidejűleg világít, villog, elalszik.
Ezt 2500 fordulat fölött kezdi, mikor is el kezd világítani mindkettő, majd magasabb fordulaton picit villognak, 2500 alatt semmi világítás-villogás.
Kerestem a kézikönyvben , de ilyen együttesvilágításról nincs benne szó.
Gyanakodtam folyadék szintre, de minden OK. Van esetleg most itt valakinek ötlete mi a manó lehet ez?
15000km-enként kell cserélni ,de Én nem sajnálom tőle az éves cserét.Hosszútávon megéri megadni neki ami kell.Sokat számít hogy mekkora távolságokra használod mert a sok hidegjárat fokozottan igénybe veszi a gépet.Hidegen nem tökéletes az olajfilm kialakulása.
5000km-enként szeleptisztító adalékot is érdemes használni.Üdv!!!