A fekete vonat maradványa a péntek/vasárnapi Bp-Debrecen-Mátészalka-Zajta közvetlen vonat... Vasútbaráti berkekben sokszor csak így emlegetik. A klasszikus fekete vonat valóban a rendszerváltás előtt közlekedett, ezért is tettem idézőjelbe.
Más: megnéztem a VOLÁN menetrendet, és nem egészen az a helyzet, amit beharangoztak, mármint hogy leállnak a volán egyes távolsági járatai. Igaz, nem mellékvonalakkal párhuzamosan.
"Majd ha leesik egy kis hó, meglátjuk hogyan lesz ott buszközlekedés."
Ez a döntéshozó illetékes olvtársakat nem érdekli, mert 1. soha nem utaznak vonattal/busszal (tömegközlekedéssel), 2. nem is áll érdekükben hatékony munkát végezni, mert a fizut így is-úgy is megkapják.
ma reggel a HIr TV volt itt, mivel vágóképeket is csináltak az állomáson, a forgalmista odajött, hogy ő ne szerepeljen az anyagban, mert egyfelől neki a vonat végén kellene állnia a menesztésnél, és ők csak kiszaladnak a vágányhoz, a vonat messze előre áll meg, másrészt elmondta a sárándi állomásfőnök történetét, aki a létavértesi vonal kapcsán tett felterjesztést, egy racionálisabb gazdaságosabb működésre amivel több tizmilliót is meg lehetne spórolni, ezt az önkormányzat felterjesztette a megyéhez, a megye a KHEM hez, a KHEM a MÁV hoz, a MÁV a Mosóczyhoz, a Mosóczy a helyi vasútigazgatósághoz, akik meg jól leszúrták, hogy neki ehhez nincs felhatalmazása és a végén fegyelmit kapott mert jogosulatlanul használta a MÁV logós levélpapirt...itt tartunk,
Na igen Aszódnál is bezárták a vonalat, pedig az a legkevésbé sem volt kihasználatlan. Ráadásul villamosított is, de hát a villamosított vonalakat sem kímélik. Legközelebb melyiket fogják bezárni? A következő az lesz ezek után, h duplavágányos vonalat sem kímélnek meg.
Ha nem megy busz, nem is fognak utazni... És lám-lám igazuk is lesz.
Majd ha leesik egy kis hó, meglátjuk hogyan lesz ott buszközlekedés. Ettől azért nem annyira kell férni. Ma már egyrészt jóval több hókotór gép van szolgálatban és az autók-s jobb műszaki állapotban vannak a 20-30 évvel ezelőttinél.
(Amikor csak
lehet, igyekszünk majd megoldani, hogy a 2329 szerelvénye vasárnap Galgamácsán is mehessen).
Kizártnak tartom, hogy a kiadott menetrendtől (városligeti elág. útirány) el lehessen térni vis maior eseteket leszámítva. Különösképpen, hogy Galgamácsa állomás éjszaka "alszik". Ne csináljatok buta magánakciókat, semmi értelme.
Váckisújfalun is örülnek rettentően annak a pár szem busznak hétvégén... Azthiszik, itt csak munkanap utaznak? Majd ha leesik egy kis hó, meglátjuk hogyan lesz ott buszközlekedés.
(Amikor csak lehet, igyekszünk majd megoldani, hogy a 2329 szerelvénye vasárnap Galgamácsán is mehessen).
villa: teljes a fejetlenség a buszos helyettesités kapcsán, nem tudják az emberek hogy jutnak el vasárnap ill. hétfőn vissza a gyerekek az iskolába stb. Jaj, csak nem azt akarod mondani, hogy a vonalbezárások kitalálói, a "jövő évi" menetrend megtervezői, az egyeztetések "szakmai" lebonyolítói nem csináltak mindent tökéletesen?!
Ugyan már, nem szép dolog, ilyet mondani. Például Zajta-Fehérgyarmat között is annyi plusz járatot indítanak... Ma pl. nem sokára már el is fog indulni az első menetrend szerinti buszjárat, hová akarnának reggel, délelőtt utazni az emberek...
Minek annyi busz, majd beviszik a saját vagy a szomszéd autóján a gyerekeket Fehérgyarmatig... (Pláne, ha csak egy buszt küldenek a 16305-ös vonat "pótlására".)
És gyomorforgató, hogy a hivatalos sajtójközleményekben soha nem látott tökéletességről, többfordulós szakmai egyeztetésről papolnak.
OFF Ez a hivatkozás már játszott itt egyszer, oda van írva "Történelmi", azaz nem mai, jöhetnénk akkor a II. Világháború alatt a hazai közintézményeken lobogó zászlókkal, igen, az is a múlt már szerencsére. ON
egy jelentés a keleti végekről, tegnap du. ill. este: Fehérgyarmaton Tilki Attila polgármester, országggyűlési képviselő és Tv stábok vártak, majd vonattal átmentünk Zajtára, ahol a helyi polgármester és a jánkmajtisi polgármester, TV stábok, és egy csomó ember csatlakozott. itt Tilki Attila celebrálásával volt egy kis fórum, beszédek, interjúk, majd élőlánc a vonat körül himnusszal. Majd visszamentünk Mátészalkára, ott Fülöp István országgyűlési képviselő várt, a helyi polgármesterrel, és másokkal, TV stábokkal, itt az állomás épületében volt egy kis sajtótájákoztató, beszédek, majd interjúk, és gyertyákat gyújtottunk a bezárt 25 vonal emlékére, végül egy kis beszélgetésre beültünk még Fülöp úrral egy presszóba. Anyagainkat teritettük, a hangulat ugyan elkeseredett, de elszántnak tűnt, teljes a fejetlenség a buszos helyettesités kapcsán, nem tudják az emberek hogy jutnak el vasárnap ill. hétfőn vissza a gyerekek az iskolába stb. Végül Debrecenben az utolsó Létavértesi vonatot is megnéztük, itt is spontán gyülekezés volt, vasutasok, vasút barátok fotóztak. Fehérgyarmaton az a hír járta, hogy nem is engedik fel az utolsó vonatot Zajtára, mert tiltakozás, útzár várható, rendőröket, polgárőröket láttunk is útközben.
OFF Azt hiszem a történelmi tanulmányaim és eredményeim után nem illene kioktatni engemet, lehet pont ezért nem hiszek el mindent, amit sokan mások akár ebben a témában is. Na meg aki csak a múltban én annak jövője sincs... ON
Na igen az a zászló a címerünknek is része, nincs vele semmi baj. Sőt a közúton is láthatod a terelőutat jelző táblánál.
A Heineken pl. a vörös csillagot használja és joggal, mert a Heineken sör régebb óta létezik mint kommunizmus.
Az Árpádsávos zászlót sem kell utálni azért, mert fél évig kisajátították egyesek. A piros fehér zöld magyar zászlót sem utáljuk, pedig Rákosiék abba is belerondítottak.
Legyél kedves rápillantani a címerünkre és egyből meglátod a bal oldali részén a vörös-fehér sávozást! Szerintem Árpád idejében sehol sem voltak a nyilasok! A vörös csillag "égisze alatt" százegynéhány millió embert küldtek a túlvilágra! Erről ennyit!
Én azért merem remélni, hogy ez a vasútvonal személyforgalom nélkül is élni fog. Összekötő szerepe eddig is többre tette volna érdemessé, bizony a személyforgalomban is, csak hát el kellett volna jutni azoknak a vonatoknak Vácig és Hatvanig.
Én magam is csak nagyon ráérős időmben utaztam arra többszöri átszállással, pedig sokszor sokkal rövidebb lett volna. Volt rá példa (menetrend szerint!), hogy a Vácrátótról Aszódra érkező vonat után néhány perccel megállás nélkül húzott el a miskolci gyors, pedig más gyorsvonatok már akkor is megálltak Aszódon. De az nem, nehogy már normális átszállás legyen.
Kedvencem a Galgamácsán végállomásozó vonat volt (ez legalább Vácról indult és nem Vácrátótról), ott át lehetett szállni az Aszódig közlekedő Bz-ra, majd Aszódon a Hatvanig közlekedő személyre, Hatvanban pedig a gyorsra. Ez aztán nagyon utasbarát...