Egyre több új digitális tükörreflexes fényképezőgép rendelkezik videó rögzítés lehetőségével. Egyre több, eddig leginkább fotókat készítő kezdők/amatőrök/profik kóstolhatnak bele a videó/film/klip készítés világába. Ráadásul nem is rossz minőségben. A kompakt videokamerák és fényképezőgépek érzékelőjénél jóval nagyobb képalkotó szenzorral rendelkező DSLR-ek objektívjei is cserélhetőek, s ez kiterjeszti a lehetőségeket, s szabad utat enged a kreativitásnak is. Természetesen vannak korlátok is, de ha ezeket felismerjük, igen látványos vizuális élményt lehet "varázsolni" ezen fényképezőgépekből.
Eddig még nem született olyan topic, melyben a DSLR-ek videó funkcióival kapcsolatos kérdések és válaszok, tippek és trükkök, korlátok és problémák márkafüggetlenül megvitathatók lennének. Az egyes tipusok topic-jaiban időnként felmerülnek kérdések a videó funkcióval kapcsolatban, de aztán el is vész néha a hozzászólások között.
Legyen ez a leírás meghívó amatőrnek/profinak, vásárlás előtt állónak vagy pusztán a téma iránt érdeklődőnek.
a videofajl merete kizarolag a bitratatol fugg, se a kep merete, sem a codec nem befolyasolja (csak annyi van, ha tul kicsi a bitrata, es/vagy gyenge codecet -pl wmv - hasznal az ember, akkor gyengebb minosegu lesz a video. A D5000 valoszinuleg valami kevesbe hatekony tomoritest hasznalt, ezert kuldte meg jo nagy bitrataval)
ha 5 mega egy mp, akkor 40 megabites bitrataval tomoriti a videot a Canon - ez tobb, mint elegendo, de meg a fele is.
Néhány egyszerűbb Nikon és Canon DSLR gép videos képességeit néztem, és furcsa ellentmondást találtam a felvételek paraméterei és mérete között.
A Canon 500D az 1080-as Full HD-t 20fps-sel rögzíti, ezekkel a paraméterekkel 5,5 MB méretűre jön ki egy másodperc video.
Az 550D ugyanezt a full HD-t már 30 fps-sel tudja venni, a műszaki adataiban mégis ugyanígy 5,5 MB méretű egy másodperc video.
A Nikon 3100D szintén tud full HD-t venni, 24 fps-sel. Itt minta videókon néztem a méretet, és kb 2,5 MB volt egy másodperc.
Mindhárom gép MOV formátumban rögzít, ugyanazzal a H.264-es codeccel, mono hanggal. Mitől több mint kétszerese a Canonon fájlmérete?
720p HD-ben majdnem háromszoros a különsbég!
Egyébként a Nikon D5000-es még AVI formátumban rögzített, videójának a mérete jóval nagyobb, mint a D3100 MOV-ja, de még így is kevesebb, mint a Canonok MOV videoi.
Én 10 ezer Ft körül vettem eBay-ről, kb. 10 cm hosszú, vakupapucsba rögzítve, benne elemtartó, szivacs van rajta, sztereo, kétféle szögben állítható az érzékenysége, szerintem megfelelő minőséget ad. A DSLR mikrofon csatlakozó mérete szabja meg, milyen legyen.
Nem, szerintem ezt más okozhatja. Az általam említett hiba pont fordítva van. Ha elforgatod a függöleges tengely körül a kamerát, akkor elmászik a balansz (tehát bedől valamelyik irányba).
A függőleges tengely körüli elfordulást a helyes használattal kordában lehet tartani.
Akkor ilyesmi dolog miatt lehet, hogy a saját maszek "steady"-m olyat csinál, hogy ha jobbra vagy balra elmozdulok, hajlamos elfordulni a függőleges tengyely körül?
Ha 720p-ben elég, akkor pl. valamelyik Canon DSLR, ami tud 60 fps-el rögzíteni. Ha azt 24 fps-el "játszod" le (átalakítod pl. Sony Vegas-al), akkor 2.5-es lassítástr érsz el mindenféle trükk nélkül.
Ha ennél kisebb felbontásban is jó, akkor ott van pl. egy nem DSLR, hanem egy bridge gép, a Panasonic FZ100-as. Nála 320x240-es méretben tudsz 220 fps-el is rögzíteni.
Ha kell a használható felbontás és a minőség is, s a 2.5-szeres lassítás kevés, akkor be kell szerezned egy twixtor nevű plugin-t (aftereffects-hez pl. van), amivel csodákat lehet művelni mondjuk egy 60 fps-es nyersanyagból is. Keress rá Youtube-on twixtor-os vidire. Meg fogsz lepődni.
Ez egy köze arasznyi (!) hosszúságú spéci puskamikrofon. Nem rossz, de a fgépedről elöl lelógna, alapállásban venné erősen az élességállítás körüli zajokat, gép melletti zörejeket, szuszogást. Saját 1,5V-os elemtartója van, tehát tápgond nincs vele, ha olcsó és gyors a szállítás, talán 5-10 ezer ft-ot ér meg. És monó miki...
Sziasztok! Lenne egy kérdésem 5D km2 témában. Még csak most ismerkedem a géppel, meg a videózással és azt veszem észre, hogy mintha a háttér a sötétebb részeknél picit vibrálna. 200 -as ISO -n, A módban, 24-70L -es obival csináltam a videót és két 5500k -s folyamatos fénnyel (ernyővel) volt megvilágítva, közel a témához. Zajszűrés be volt kapcsolva, azt hiszem enyhe módban. Mi lehet ennek az oka, zaj?
Sziasztok! Elnézést kérek, ha esetleg nem jó helyen teszem fel a kérdést, de már fél órája böngészek a topikok között, de semmi konkrétabbat nem találtam.
Szóval:
Mi a konkrét neve az olyan videó kazettának, aminek csak 10-15 perces felvételi lehetősége van? Minta... ? Vagy mi? Lehet illyent még kapni?
Én pár hónapja vettem fel egy 5 tagú barokk zenekar koncertjét. 3db 5DmkII (24-70, 70-200, 24-105) két operatőr plusz egy fixen. A koncert után még vettünk fel szuperközeliket a hangszerekről. Így a 4 forrásból összerakva változatos lett a film, de kevesebből unalmas lett volna. Hozzáteszem a teljes anyag 1 óra lett, 5 perchez talán kevesebb kamera is elég lett volna.
Ez elvben érdekelne engem is. Pillanatnyilag azon a szinten vagyok, hogy egy koncerttel próbálkoztam, és mindjárt a felénél rájöttem, hogy 2 kamera a minimum, hogy értelmes dolgot lehessen a dologból összerakni :) A dolog érdekel, de szabad időm szinte semmi.
Pont holnap este lesz egy kollégám amatőr zenekarának koncertje, játszottam a gondolattal, hogy mozizni kéne, de épp letettem róla, merthogy egy kamerával úgysem ...
Keress privátban (a mailem publikus) és szívesen segítek. Így leírni nehéz lenne mi a hiba, mert ez az a kategória, amit látni kell. Annyit mondhatok, hogy létezik olyan hiba is egyes Glidecam példányokban, ami gyárilag benne volt és kb 2 évbe tellett, mire rájöttem mi okozza...
"Bevállaltam" egy HD 2000-t, de most már egy hete szenvedek a kisúlyozásával - egyszerűen nem akar jó lenni. Lenne esetleg valamikor egy fél órád, megmutatni, hogy mit cseszek el? Természetesen a súlyozás közbeni söröket (üdítőket, vagy bármit) állom...
Van valaki esetleg aki pesti, aki szokott, vagy aki tervezi :) hogy élő koncerteket rögzítsen hobby vagy jobb szinten?
Én eddig főleg hanggal foglalkoztam, a rig azon része világos számomra. Videóval csak nagyon rég foglalkoztam és most újra kezdő bátortalan lépéseim kezdem meg e témában. Az a célom, hogy hozzám hasonló -akármilyen/bármilyen- koncertre eljáró emberrel közösen kitaláljuk hogy veszünk fel egy showt mondjuk két kamerával... Pü...
Pont most láttam bepostolva pár t.e. videót itt: www.handras.hu , megjött hozzá nekem is a kedvem, helyszínt is találtam, de az Eos 60D nem tudja ezt a funkciót sajnos.
Valami "nem szokványosat" szeretnék csinálni... Készítettem egy rövid kis klippet a szalonról, rengeteget vacakoltam ott is a kameramozgásokkal - így jött az ötlet a Glidecam-hoz.
Ezt én kézből, állványról és asztali dolly-val venném fel. Nem kell ide folyamatos felvétel, mert egy-egy munkafolyamat sokáig tart, tehát van idő átállni egyik nézőpontból a másikba, nem maradsz le semmiről és talán a fodrászt is lehet instruálni felvétel közben. Ide, ha láttatni akarod azt, amit a fodrász csinál, lassú mozgások jók csak, illetve változatos statikus nézőpontok. Ez tipikusan olyan feladat, ahol nem esemény-videózni kell, hanem filmet csinálni.
Én így csinálnám, de persze lehet máshogy is. Nincs kötelező érvényű recept.
Saját kollekciók készülnek majd, ezek elkészítése (step by step) lesz a videókon (és fényképeken). Egy haj kb. fél óra (festés - hajvágás - frizura szárítás). A végtermék DVD, illetve könyv lesz...
Szerintem ez sem komoly cucc, bár zsebkamerával akár még működhet is.
Egyébként miért is kell egy haj elkészülését egyben felvenni? Én sminkelést szoktam felvenni, az is hasonló. Kézből véve, sok snittből rakom össze. Különböző nézőpontokból, különböző plánokat veszek fel, majd szépen összevágom. Persze nem tudom mi a pontos felhasználás, de én egy 20perces hajszobrászatból 4-5 percnél hosszabb filmet nem csinálnék, mert különben unalmas lesz a végeredmény.