A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye.
Nyilvan nem lesz mindig letiltva, hiszen nem azert epitettek bele.
Ja, csak amikor villanyfék közben lekapcsolták felüle a fázist, csinált valami 38 kV-os lökést a felsővezetékbe...
Lezarni "ovatosan" illik. Szilinel sem tudsz hatarozottan lezarni. :)
-- ? Főmeg ki vontatás közben? :)
Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték.
Ez megint szoftver, de inkabb magyar mentalitas problema, azaz direkt ilyen a programozas. Lasd TRAXX, ahogyan te is irtad.
Ha a kombinált féket használod, akkor úgy működik mint egy Gigant, amikor össze van kapcsolva a fék kar. 100 kN villanyfék + 1 bar fékhenger nyomás. HA előtte már odahúztad a villanyféket akkor nem. Gépmenetnél sikerült így fotómegállást csinálni... :)
Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.
Nagyon jo es hasznos megoldas. A segedüzem valoban müködik ebben az üzemallapotban, azaz van klimad es adott esetben a legsüritö is beindul vag ynem all le. De van egy masik elönye is ennek az üzemallapotnak. A közbensö kör kikapcsolt fömeg mellet is töltött allapotban marad, gyorsabban vavontataskesz allapotban a gep a fömeg bekapcsolasa utan.
Gépmenetnél gáz, mert rettentően megfogja a gépet, vonatnál nem is érezni. De nagyon csúnyán dobja el a villanyféket harmincnál. Egyébként ha leveszed a csápot, akkor probléma megoldva.
Ami viszont sztem zavaró, hogy a gyorsulás korlátozás aktív afb nélkül is. Tehát gépmenet max 120 kN vonóerőt enged.
Sok dolog jogos. A kontroller zárását nem is odacsapással értettem, hanem fokozatos húzással, hisz senki nem akarja, hogy megtaszajtság a kocsik hátulról. (hozzáteszem, múltkor egyik kolléga úgy kezelte az Off topic Traxxot az ezüstpark expresszen, hogy az emberek bólogattak a kocsikban minden fékezés, fázis előtt, mert az említett módon csak leb@szta a kontrollert)
A szoftveres lámpaválasztás természetesen működik, de sokkal bonyolultabb, lassabb, mint a körkapcsolós.
A kinyomott főmegszakítós dolognál szerintem meg lehetne oldani programból, hogy mondjuk egy 5-10mp-ig még ne kezdje fékezni a vonatot, míg átsuhan a fázish. alatt, nem azt látom gondnak, hogy a segédüzemet ellátja, hanem hogy fékezi a vonatot, ami sok esetben felesleges, sőt hátráltatja a vontatást. A Flirt is fékez vellanyosan, amikor ki van nyomva a főmeg? Csak mert annál amint visszanyomják, 1mp-en belül képes vontatni, ellenben a teknővel, ami valóban hezitál vagy 10mp-ig.
Egy oldalablak sokat javítana a kilátáson, és a helye is megvan, megopldahtó lenne. Nos az tény viszont, hogy nemigen fognak fizikailag változtatni rajkta, legfeljebb a programon...
" Az U4-es messze ver minden mozdonyt es mindenben. "
Ezzel nem értek egyet. Az U2-vel már rég megyek, mikor az U4-en még azt írja a Display, hogy " Keine Kommunikation mit ZSG ". A villamosfék teljesítménynövelés (240 kN) csak bizonyos gépeken elérhető. Valamint nekem ez a minden Displayen van dolog, főleg az analóg levegős műszerek hiánya miatt annyira nem bejövős. Ettől függetlenül még jó gép, jobb mint a Vectron.
Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye.
Nyilvan nem lesz mindig letiltva, hiszen nem azert epitettek bele.
Másrészt a kontrollert nem lehet határozott mozdulattal lezárni, mert átmegy villfék állásba. Reteszelés csak visszafelé van. Szerintem zárás felé sem lenne rossz.
Lezarni "ovatosan" illik. Szilinel sem tudsz hatarozottan lezarni. :)
Erdekes volna, ha retesz oldas utan lehetne vellanyfekezni. Egyetlen motorvonat F/B kapcsoloja sem mülödik igy. OK, ez nem motorvonat, de a kezeles egyre jobban hajaz ra.
A világításnak mind a szoftveres kiválasztása macerás, sokkal lassabb, mint a teknő forgatható kapcsolója, illetve a lámpakacsoló középső 0-ás állása is okozhatvéletlen lámpalekapcsolást, ami teknőnél nem volt, így több figyelmet kell rá fordítani.
U4-nel is szoftveres jelzöfenykivalasztas van, gond nelkül üzemel.
Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték.
Ez megint szoftver, de inkabb magyar mentalitas problema, azaz direkt ilyen a programozas. Lasd TRAXX, ahogyan te is irtad.
Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.
Nagyon jo es hasznos megoldas. A segedüzem valoban müködik ebben az üzemallapotban, azaz van klimad es adott esetben a legsüritö is beindul vag ynem all le. De van egy masik elönye is ennek az üzemallapotnak. A közbensö kör kikapcsolt fömeg mellet is töltött allapotban marad, gyorsabban vavontataskesz allapotban a gep a fömeg bekapcsolasa utan.
Az már mellékes, hogy a kilátás a messzi szélvédő és vastag oszlop miatt korlátozott.
Valamint a vezetöallas oldalablak nelkül nem tartozik a nyerö ötletek köre -szerintem.
Egyébként ezek mind könnyen alakítható dolgok lennének. Összességében nem dráma a szerkezet, bár hallom, hogy Q drága...
Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye. Másrészt a kontrollert nem lehet határozott mozdulattal lezárni, mert átmegy villfék állásba. Reteszelés csak visszafelé van. Szerintem zárás felé sem lenne rossz. A világításnak mind a szoftveres kiválasztása macerás, sokkal lassabb, mint a teknő forgatható kapcsolója, illetve a lámpakacsoló középső 0-ás állása is okozhatvéletlen lámpalekapcsolást, ami teknőnél nem volt, így több figyelmet kell rá fordítani. Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték. Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.
Az már mellékes, hogy a kilátás a messzi szélvédő és vastag oszlop miatt korlátozott.
Egyébként ezek mind könnyen alakítható dolgok lennének. Összességében nem dráma a szerkezet, bár hallom, hogy Q drága...
Nem szeretnék pofátlan és tolakodó lenni vagy elárasztani a topicot, de legalább egy napot tudnál mondani, amikor Szolnokon előreláthatólag el lehetne csípni a gépet? :) A múltkor (még floydosként) egyébként láttam a teherpályaudvaron, de mindenki "kukásmellényben" járkált körülötte, mondom itt nekem nem kéne hepajkodnom most.
Esetleg hozzávetőleges indulást tud valaki Miskolcból? :) Az előző Cargo-s tesztek idején kb. az 5-6 között Hatvanba érő teherrel járt. Most is erre lehet számítani?
hát való igaz a jelenlegi software nem a leggyorsabb,de majd jönnek a szervice pakkok :D
viccet félre téve,majd jönnek a frisebb software-ek,és begyorsul majd.Minden hibája csak gyermek betegség,amit majd kinöl.
A kapcsolók, kezelöszervek kialakitása valóban nem a legjobb minöségü,de tökéletesen használhatók,furcsa a siemens-töl,de teszik a dolgukat.Viszont az összeszerelési minöség a megszokott!
én személy szerint sajnálom hogy az eurosprinterek gyártását, fejlesztését abbahagyta a siemens,a Tau-nál jobb villanymozdonyt még nem sikerült csinálnia.az F4-es még jó mint tehervonati mozdony,de a Tau-t a sem veri összességében! :D
Akko' majd faggatom az informátorom. :) Bár én a jelenlegi software-től nem vagyok elájulva, sőt bizonyos kezelőszervek kialakítása sem szimpatikus barátom elmondása szerint...