Keresés

Részletes keresés

GaGe Creative Commons License 2013.08.08 0 0 126

Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye.

Nyilvan nem lesz mindig letiltva, hiszen nem azert epitettek bele.

 

Ja, csak amikor villanyfék közben lekapcsolták felüle a fázist, csinált valami 38 kV-os lökést a felsővezetékbe...

 

Lezarni "ovatosan" illik. Szilinel sem tudsz hatarozottan lezarni. :)

 

-- ? Főmeg ki vontatás közben? :)

 

Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték.

Ez megint szoftver, de inkabb magyar mentalitas problema, azaz direkt ilyen a programozas. Lasd TRAXX, ahogyan te is irtad.

 

Ha a kombinált féket használod, akkor úgy működik mint egy Gigant, amikor össze van kapcsolva a fék kar. 100 kN villanyfék + 1 bar fékhenger nyomás. HA előtte már odahúztad a villanyféket akkor nem. Gépmenetnél sikerült így fotómegállást csinálni... :)

 

Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.

Nagyon jo es hasznos megoldas. A segedüzem valoban müködik ebben az üzemallapotban, azaz van klimad es adott esetben a legsüritö is beindul vag ynem all le. De van egy masik elönye is ennek az üzemallapotnak. A közbensö kör kikapcsolt fömeg mellet is töltött allapotban marad, gyorsabban vavontataskesz allapotban a gep a fömeg bekapcsolasa utan.

 

Gépmenetnél gáz, mert rettentően megfogja a gépet, vonatnál nem is érezni. De nagyon csúnyán dobja el a villanyféket harmincnál. Egyébként ha leveszed a csápot, akkor probléma megoldva.

 

Ami viszont sztem zavaró, hogy a gyorsulás korlátozás aktív afb nélkül is. Tehát gépmenet max 120 kN vonóerőt enged.

Előzmény: Törölt nick (123)
cssz74 Creative Commons License 2013.08.08 0 0 125

Kössz a kimerítő választ. :)

Sok dolog jogos. A kontroller zárását nem is odacsapással értettem, hanem fokozatos húzással, hisz senki nem akarja, hogy megtaszajtság a kocsik hátulról. (hozzáteszem, múltkor egyik kolléga úgy kezelte az Off topic Traxxot az ezüstpark expresszen, hogy az emberek bólogattak a kocsikban minden fékezés, fázis előtt, mert az említett módon csak leb@szta a kontrollert)

A szoftveres lámpaválasztás természetesen működik, de sokkal bonyolultabb, lassabb, mint a körkapcsolós.

A kinyomott főmegszakítós dolognál szerintem meg lehetne oldani programból, hogy mondjuk egy 5-10mp-ig még ne kezdje fékezni a vonatot, míg átsuhan a fázish. alatt, nem azt látom gondnak, hogy a segédüzemet ellátja, hanem hogy fékezi a vonatot, ami sok esetben felesleges, sőt hátráltatja a vontatást. A Flirt is fékez vellanyosan, amikor ki van nyomva a főmeg? Csak mert annál amint visszanyomják, 1mp-en belül képes vontatni, ellenben a teknővel, ami valóban hezitál vagy 10mp-ig.

Egy oldalablak sokat javítana a kilátáson, és a helye is megvan, megopldahtó lenne. Nos az tény viszont, hogy nemigen fognak fizikailag változtatni rajkta, legfeljebb a programon...

Előzmény: Törölt nick (123)
V43 1359 Creative Commons License 2013.08.08 0 0 124

" Az U4-es messze ver minden mozdonyt es mindenben. "

 

Ezzel nem értek egyet. Az U2-vel már rég megyek, mikor az U4-en még azt írja a Display, hogy " Keine Kommunikation mit ZSG ". A villamosfék teljesítménynövelés (240 kN) csak bizonyos gépeken elérhető. Valamint nekem ez a minden Displayen van dolog, főleg az analóg levegős műszerek hiánya miatt annyira nem bejövős. Ettől függetlenül még jó gép, jobb mint a Vectron.

Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.07 0 0 123

Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye.

Nyilvan nem lesz mindig letiltva, hiszen nem azert epitettek bele.

 

Másrészt a kontrollert nem lehet határozott mozdulattal lezárni, mert átmegy villfék állásba. Reteszelés csak visszafelé van. Szerintem zárás felé sem lenne rossz.

Lezarni "ovatosan" illik. Szilinel sem tudsz hatarozottan lezarni. :)

Erdekes volna, ha retesz oldas utan lehetne vellanyfekezni. Egyetlen motorvonat F/B kapcsoloja sem mülödik igy. OK, ez nem motorvonat, de a kezeles egyre jobban hajaz ra.

 

 A világításnak mind a szoftveres kiválasztása macerás, sokkal lassabb, mint a teknő forgatható kapcsolója, illetve a lámpakacsoló középső 0-ás állása is okozhatvéletlen lámpalekapcsolást, ami teknőnél nem volt, így több figyelmet kell rá fordítani.

U4-nel is szoftveres jelzöfenykivalasztas van, gond nelkül üzemel.

 

Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték.

Ez megint szoftver, de inkabb magyar mentalitas problema, azaz direkt ilyen a programozas. Lasd TRAXX, ahogyan te is irtad.

 

 Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.

Nagyon jo es hasznos megoldas. A segedüzem valoban müködik ebben az üzemallapotban, azaz van klimad es adott esetben a legsüritö is beindul vag ynem all le. De van egy masik elönye is ennek az üzemallapotnak. A közbensö kör kikapcsolt fömeg mellet is töltött allapotban marad, gyorsabban vavontataskesz allapotban a gep a fömeg bekapcsolasa utan.

 

Az már mellékes, hogy a kilátás a messzi szélvédő és vastag oszlop miatt korlátozott.

Valamint a vezetöallas oldalablak nelkül nem tartozik a nyerö ötletek köre -szerintem.

 

Egyébként ezek mind könnyen alakítható dolgok lennének. Összességében nem dráma a szerkezet, bár hallom, hogy Q drága...

Nem valoszinü, hogy barmit atalakitananak.

A berleti dija viszont annyi, mint egy 1216-nak.

Előzmény: cssz74 (120)
padorjan Creative Commons License 2013.08.07 0 0 122

Csak egyes példányokon 2 ajtó alapvetően csak kijárat. :)

Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.07 0 0 121

Gondolom, amin több ajtó van.

Emlekeim szerint mindegyik Tauruson 4 ajto van. :)

 

Egy vonalzónyi a különbség.

Hat az attol függ, milyen hoszzu az a vonalzo.

Az U4-es messze ver minden mozdonyt es mindenben.

Előzmény: padorjan (119)
cssz74 Creative Commons License 2013.08.07 0 0 120

Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye. Másrészt a kontrollert nem lehet határozott mozdulattal lezárni, mert átmegy villfék állásba. Reteszelés csak visszafelé van. Szerintem zárás felé sem lenne rossz. A világításnak mind a szoftveres kiválasztása macerás, sokkal lassabb, mint a teknő forgatható kapcsolója, illetve a lámpakacsoló középső 0-ás állása is okozhatvéletlen lámpalekapcsolást, ami teknőnél nem volt, így több figyelmet kell rá fordítani. Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték. Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.

Az már mellékes, hogy a kilátás a messzi szélvédő és vastag oszlop miatt korlátozott.

Egyébként ezek mind könnyen alakítható dolgok lennének. Összességében nem dráma a szerkezet, bár hallom, hogy Q drága...

Előzmény: Zebra1116 (104)
padorjan Creative Commons License 2013.08.07 0 0 119

Gondolom, amin több ajtó van. Egy vonalzónyi a különbség.

Előzmény: Zebra1116 (118)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.07 0 0 118

akkor tisztázzuk melyik a nagyobb Tau?

Előzmény: Törölt nick (117)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.07 0 0 117

a Tau-nál jobb villanymozdonyt még nem sikerült csinálnia.

Melyik Taunál? Mert a kettő között azért van lényeges különbség a "nagyobb" Tau javára. :)

Előzmény: Zebra1116 (104)
sörösgigant Creative Commons License 2013.08.06 0 0 116

Hát.....Nagy duzzogva elhimbáltatnám rajta a zacskót.......

Akármennyire is "fapados", stb....Még a tükrök hiányát is túlélném nagy undorral, pedig.....

Előzmény: kopaszsop (115)
kopaszsop Creative Commons License 2013.08.06 0 0 115

bakker, egykaptafa vezetőállás - amit az innotranson betettek a bevásárlókocsiba.

vagy megszokod, vagy nem kell rá menned. :P

Előzmény: cssz74 (99)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 114

szerintem ha egyre gondolunk,akkor ment le alállomás próbázni.

Előzmény: GaGe (113)
GaGe Creative Commons License 2013.08.06 0 0 113

Sztem a múltkor is így volt Békéscsabán, szal nem kézpénz, hogy Miskolc felé jár...

Előzmény: Zebra1116 (112)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 112

operatíven :D :D

Előzmény: GaGe (111)
GaGe Creative Commons License 2013.08.06 0 0 111

Vagy a mozdonyos... :D

Előzmény: Zebra1116 (110)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 110

Gabikám ne foglalkozz vele,majd az Attila megoldja :)

Előzmény: GaGe (108)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 109

nem tudok idöpontot mondani,mert mint irtam is Fradi-Miskolc-i gyorsteher fordát járja

 

ezen az útvonalon elérhetö,máshol nem hinném...

Előzmény: Törölt nick (107)
GaGe Creative Commons License 2013.08.06 0 0 108

Ha pesti fordát csinálja, az mókás lesz, mert vagyok rá vezényleve elég sokat, de típusom meg nincs... :)

Előzmény: Zebra1116 (106)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.06 0 0 107

Nem szeretnék pofátlan és tolakodó lenni vagy elárasztani a topicot, de legalább egy napot tudnál mondani, amikor Szolnokon előreláthatólag el lehetne csípni a gépet? :) A múltkor (még floydosként) egyébként láttam a teherpályaudvaron, de mindenki "kukásmellényben" járkált körülötte, mondom itt nekem nem kéne hepajkodnom most.

Előzmény: Zebra1116 (106)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 106

mondhatnék neked menetrendszerinti indulási idöt,amit normál esetben szoktunk is tartani.

de sajnos most Aszód-Gödöllö között a bal vágányon vágányzár van,ezért felboritja teljesen a rendszert....

Reggel peströl indul a forda,le miskolc,onnan vissza fradi...ezért nem lehet idöt mondani....

kasmat Creative Commons License 2013.08.06 0 0 105

Esetleg hozzávetőleges indulást tud valaki Miskolcból? :)
Az előző Cargo-s tesztek idején kb. az 5-6 között Hatvanba érő teherrel járt. Most is erre lehet számítani?

Előzmény: Zebra1116 (102)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 104

hát való igaz a jelenlegi software nem a leggyorsabb,de majd jönnek a szervice pakkok :D

viccet félre téve,majd jönnek a frisebb software-ek,és begyorsul majd.Minden hibája csak gyermek betegség,amit majd kinöl.

A kapcsolók, kezelöszervek kialakitása valóban nem a legjobb minöségü,de tökéletesen használhatók,furcsa a siemens-töl,de teszik a dolgukat.Viszont az összeszerelési minöség a megszokott!

 

én személy szerint sajnálom hogy az eurosprinterek gyártását, fejlesztését abbahagyta a siemens,a Tau-nál jobb villanymozdonyt még nem sikerült csinálnia.az F4-es még jó mint tehervonati mozdony,de a Tau-t a sem veri összességében! :D

Előzmény: cssz74 (99)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 103

jók a képek!

az elsöt mentettem,ha már én vittem :D

Előzmény: 1047 503 (100)
Zebra1116 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 102

sziasztok!

valóban,ismét a cargo-nál tekereg a vectron ismét,ha minden igaz tegnaptól számitva 2 hétig.

javarészt majd a Miskolci fordában.

kasmat Creative Commons License 2013.08.05 0 0 101

Szóval akkor azért jött ma a 80-asra. :) 
Esetleg arról tud valaki valamit, hogy megint a miskolci gyorsteherrel szaladgál-e majd?

Előzmény: kopaszsop (98)
1047 503 Creative Commons License 2013.08.05 0 0 100
cssz74 Creative Commons License 2013.08.05 0 0 99

Akko' majd faggatom az informátorom. :) Bár én a jelenlegi software-től nem vagyok elájulva, sőt bizonyos kezelőszervek kialakítása sem szimpatikus barátom elmondása szerint...

Előzmény: kopaszsop (98)
kopaszsop Creative Commons License 2013.08.05 0 0 98

mától megint a cargo hajtja, ott érdeklődj ;)

Előzmény: TOM912 (97)
TOM912 Creative Commons License 2013.08.05 0 0 97

A lényeg az hogy mikor merre jár :) Tegnap láttam egy Floyd sulzert meg az egyik villany "csodát" vitte Hegyes felé.

Előzmény: cssz74 (96)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!