Ezek nálam is kiégtek és egyelőre a műszerfal világítást javítottam csak meg. Poti az enyémben sincs. Ha jól emlékszem, akkor a kormány borítását vettem le és a műszerfal borítás külső részét. Így hozzáfértem magához a műszerfalhoz és ott már könnyen ki tudtam cserléni a rossz égőket. Bagatell összeg volt ~ 50-100Ft között darabja. Anno cserélték a fűtéskonzol világítását is és akkor kivették elsőnek a hamutartót és úgy tudtak hozzáférni a hiba forrásához.
Én már szerencsére túl vagyok ezen a körön... a középkonzolt elég macerás szétszedni, de nem lehetetlen, viszont az eredmény biztosan kárpótol...
A kapcsolók világításához úgy emlékszem elég lepattintani a nyomógombrészt , alatta már látszik az izzó feje.
Műszerfalpotit az enyémben nem találtam, felszereltségfüggő lenne?
Más. Nem működik a vészvillogókapcsolóm. Indexelni lehet, de vészvillogót kapcsolni nem, ilyenkor csak valami sűrű prellegés hallatszik. Javítható ez a kapcsoló vagy csak a csere jöhet szóba?
Ha az is olyan mechanikai megoldású, mint a klímakapcsoló, akkor inkább megpróbálom kiváltani valamivel...
(műanyagkarba öntött 0 ohm-os smd ellenállás csúszik a házba öntött "nyáklap" fölött, a műanyag relaxálódása miatt folyamatosan csökken a nyomóerő, ettőlés a bejutó kosztól megnő az átmeneti ellenállás, ami miatt megmelegszik az smd és elhajlítja a műa.kart, létrehozva ezzel a masszív kontakthibát )
A kapcsolókban (és az órában) mindegyikben külön izzó van és a potitól függetlenek.
A műszeregységben és a fűtéskonzolban csak úgy tudod cserélni az izzókat, ha szétszeded az egészet. A műszeregységnél a keretet kell leszedni, de ahhoz meg le kell szedni a kormányoszlop borítást, amihez meg lehet, hogy le kell szedni a kormányt is.
A középkonzolnál meg a hamutartót kell kiszedni és azt hiszem a magnót (és a keretét) is, utána férsz hozzá a fűtéspulthoz.
De mint mondtam először a potit nézd meg !! Ha van.
Próbára osszekötheted a rámenő csatiban levő két csatlakozót egy vezetékkel. Ha úgy minden világít, akkor a poti a rossz.
A műszerfal megvilágításánál azért érdemes a fényerő álító potit megbirizgálni, az pl. nálam kicsit kontakthibás és néha emiatt nem működik a megvilágítása.
Ha még aktuális... érdemes lenne megnézni az elektromos átvezetéseket a zsanéroknál, előszeretettel törnek el a hajlítgatástól, ráadásul ahogy észrevettem eléggé sprőd is a gyári vezeték. Nekem még csak ilyen bajom volt a hátsó ajtó szerelvényeivel.
Van a csoportban valaki aki Érden lakik? Csak mert rendszeresen látok egy sötét zöld ZX-et Érden a Stop Shop meg az Erika utcai buszmegálló környékén...
sziasztok, vaneladó pár cuccom. Email címem publikus, érdeklődni majd ott légyszi. Peugeot 405 ből EGR szelepes erős szivóD motor, MI 16 ból ködlámpa, első futómű, Akkor van shogunszárnyam olcsón.
Volt már valakinek olyan baja, hogy a hátsó ablaktörlő egyáltalán nem mozdul? Hogy lehet ahoz hozzáférni? Nem tudom, hogy csak bekoszolódott és emiatt beragadt, vagy dobhatom a kukába és vegyek újat:D
A 6l-s fagyasztást:) pl. egy körút alkalmával mértem: Franciaország oda-vissza. Mentem már vele tartósan 140-l is, de az én érzésem szerint már nem ennek a motornak való.
Mondjuk az erre az útra kimutatható fogyasztást nem néztem, de meglepően sok nafta maradt a paripában! Szóval jócskán alatta lehetett a városban megszokott 7.2 liternek! A 120-130 itt is simán megerőltetés nélkül megvolt, de akkor ha azt mondod, hogy a többi nem esik neki jól, akkor nem is próbálgatom:D
Igen az enyém is kb. ennnyit megy (1.4i): 150-ig felmegy, de a többi már nem esik jól neki:) A 120-130 közötti sebességet viszont könnyedén tartja és a fagyasztása:) is elfogadható, 6L körüli volt.
Na ja, azt elfelejtettem írni, hogy 1.4 benzines a paripa! Volt még benne tartalék, csak ugye nem mertük huzatni jobban a trafi miatt:D Meg hát ebben a korban és 2 gyerekkel a hátsón, óvatosabb az ember:D
Próbálta már valamelyikőtök, hogy mit tud sebességben az autó? Mi pénteken az M5-ön elengedtük 140-ig (4500-as fordulattal), de többel nem mertük a trafi miatt :D