E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
Nem egy malomba őrölünk, ezért tűnik előttetek hamisnak amit írok. Jobban mondva, már nem is őrlök malomban, mint Sámson, akinek kiszúrták a szemét, levágták hajának hét fonadékát, és csak körbe körbe járt, és a malom nyikorgását halgatta napestig, aminek fenntartója ő volt teljes ereje bedobásával.
Sámson az Úr népét ábrázolja ki, mint nazireus, aki az úr számára volt elválasztva. Tehát az öt okos szüzet is jelképezi. Saját akaratából, az Úr parancsa ellenére választotta Delilát az idegen filiszteus parázna asszonyt, aki itt Babilon jelképe. Ennek következménye a lelki vakság, és a hét gyülekezet győztes részeitől, (amit hajának hét fonadéka szimbolizál) való elkülönülés. A fogház malma (Az egyházak hamis tanításainak zúzóműve) zúgása az idő múlásával, ahogy az ember (okos szüzek) lelki értelemben vénül, egyre halkabb lesz. Inkább kezd felfigyelni a szabad madárfüttyre, és kerülni az eddig figyelmen kívül hagyott akadókat.
"A míg a nap meg nem setétedik, a világossággal, a holddal és csillagokkal egybe; és a sűrű felhők ismét visszatérnek az eső után... És az ajtók kivül bezáratnak, a mikor is a malom zúgása halkabbá lesz; és felkelnek a madár szóra, és halkabbakká lesznek minden éneklő leányok. Minden halmocskától is félnek, és mindenféle ijedelmek vannak az úton..."
A "minden kis halmocska" vén korban már "hét hegynek"látszik, ami a fenevad koronás fejeit jelenti. Ezekről azt mondja a Szentírás, hogy az öte elesett: "A fenevad, a melyet láttál, volt és nincs; és a mélységből jő fel és megy a veszedelemre. És a föld lakosai csodálkoznak (a kiknek neve nincs beírva az életnek könyvébe e világ alapítása óta /akik mindig is csak színleg szerették Jézust/) átván a fenevadat, a mely vala és nincs, noha van (mindig is volt, de nem mindenki ismeri fel!). Itt az elme, a melyben van bölcseség. A hét fő a hét hegy, a melyen az asszony ül; Király is hét van; az öte elesett...(Jel.17.10)" Ami nyilván mutatja az öt elesett, vagy más néven bolond szűz koronás vadállatfejjel való kiábrázolását. A vének, vagy más néven győztesek, leteszik ezeket a koronákat, a vőlegény előtt: "Leesik a huszonnégy Vén az előtt, a ki a királyiszékben ül, és imádja azt, a ki örökkön örökké él, és az ő koronáit a királyiszék elé teszi, mondván: Méltó vagy Uram, hogy végy dicsőséget és tisztességet és erőt...(Jel.4.10,11)"
Sámsonnak "vénülése" közben megnőtt a haja (eltelt a hét idő), vagyis megjött a szellemi látása (felkészült a menyasszony). A fiút (Jézust) aki vezette (még ebben az állapotában is) megkérte, hogy vezesse az oszlopokhoz. Halálával, ami a fenevaddal való teljes szakítást jelenti, kirántotta annak két oszlopát, a hamisságot és a gonoszságot (Isten két alaptulajdonságának:igaz/jó az ellentétét), amin az egész kóceráj nyugodott. Magával víve a "halálba" azokat akik őt belsőleg figyelték (öt okos).
Arra, hogy meg kell járnunk a fenevad birodalmát, és győzni kell felette, még ha beleszületik is a jelen keresztény világ, itt egy Ige a sok közül:
" Ének. A Kóráh fiainak zsoltára.
1. A szent hegyeken (a fenevad hét fejéből, mint hegyekből kiváló győztes rész) vetette meg az ő fundamentomát. 2. Szereti az Úr Sionnak kapuit, jobban mint Jákóbnak minden hajlékát.
( Itt Sion hegye a győzteseket jeleti, mint kapukat akik felemelik fejüket: " Ti kapuk, emeljétek fel fejeiteket, és emelkedjetek fel örökkévaló ajtók, hadd menjen be a dicsőség királya! /Zsolt 24,9/, mig Jákób / Jákób azt jelenti: csaló/ a veszteseket ábrázolja.
Jákóbot csak Péniel után, vagyis az Úr ellen való harca ( Az Úr átszegzésében való részvétele, majd fejének főlemelése: néznek majd arra akit általszegeztek /Jn19,37/ után nevezték Izráelnek.: "És monda: Bocsáss el engem, mert feljött a hajnal. "- Ezt mondta Sámson is a fiúnak aki a kezét fogta, hogy bocsássa el, hogy jobbkezével=igazság, és balkezével=jóság megragadhassa a gonoszság pilléreit, mert feljött a hajnal, vagyis meglátta a világosságot.-
És monda Jákób: Nem bocsátlak el téged, míg meg nem áldasz engemet. És monda néki: Mi a te neved? És ő monda: Jákób. Amaz pedig monda: Nem Jákóbnak mondatik ezután a te neved, hanem Izráelnek; mert küzdöttél Istennel és emberekkel, és győztél. És megkérdé Jákób, és monda: Mondd meg, kérlek, a te nevedet. Az pedig monda: Ugyan miért kérded az én nevemet? És megáldá őt ott. Nevezé azért Jákób annak a helynek nevét Peniélnek: mert látám az Istent színről színre, és megszabadult az én lelkem.")
3. Dicsőséges dolgokat beszélnek felőled, te Istennek városa! Szela. 4. Előszámlálom Égyiptomot és Bábelt, mint ismerőimet. Ímé Filisztea és Tyrus Kússal együtt: ez ott született. 5. És ezt mondják a Sion felől: Mind ez, mind amaz ott született, és ő, a Felséges, erősíti azt. 6. Az Úr beírván, feljegyzi a népet: ez ott született! Szela. 7. És tánczolva énekelik: minden forrásaim te benned vannak."
Ha azok közé tartozunk akik győznek, vagy más szóval elragadtatnak a malomból, ahol ketten vannak az ige szerint (okos és bolond), akkor a zúgás énekké, a körbe körbe erőltetett járás tánccá változik.
Kérek tőled egy kis ellenőrzési lehetőséget. Légy szíves add meg azokat a bibliai igehelyeket, ahol kiderül az, hogy az öt okos szűz:
1. szegezte át Jézust,
2. illetve hamis tanításokat "tülkölt".
"Mindenfajta időmegjelölés a Bibliában arra az időszakra utal amíg az ember megigazítható/megjobbítható. Ezután már "idő többé nem lészen"."
Jánost a Jelenések könyvében egy angyal szólítja meg, és többek között kijelenti azt, hogy: "idő többé nem lészen" (Jel. 10:6). Ha ez arra utal, hogy az emberek többé nem jobbíthatóak meg, akkor egy pár versel később miért szólítja fel újra prófétálásra Jánost az angyal? ("És monda nékem: Ismét prófétálnod kell néked sok népek és nemzetek, és nyelvek és királyok felől. Jel. 10:11) Szerintem ez a rész inkább azt mondja, hogy időre pontosan behatárolható próféciák nem jönnek többé az Istentől. (Merthogy több ilyen is érkezett eddig.)
"Itt a trombitás angyalok alatt a még itt a földön élő Isten emberei, vagy küldöttei értendők...Erről szól ... Izráelnek a szabadulása a hetven éves babiloni fogság után. Vagy a teremtés hat napja..."
Igaz, de kifejthetnéd bővebben is... Mert az a bizonyítás talán nem is olyan könnyű dolog.
Szoba kerult Nabukodonozor kiraly. O egy pelda erre. Nagy hatalmat kapott Istentol, de nem jol elt vele (= nem Isten dicsosegere), mi tobb felfuvalkodott lett es gogos. Ezert elvette tole Isten amit adott neki (=hatalmat). Vagy ott van Saul. Isten kirallya tette, de nem jol safarkodott (engedetlen volt), ezert Isten elvette tole a kiralysagot es Davidnak adta (aki jol safarkodott vele). Ennyi eleg bizonyitas?
Nem ertek egyet ezzel a bibliamagyarazattal. Eloszor is mar miert kellene az embernek atmenni Babilon, Tirusz, Jeruzsalem, meg Egyiptom helyeken vazolt bunokon? Az nem is lehetseges, hogy valaki mar szuletesetol fogva hitben neveltetik? Az 5 okos szuznek meg semmi koze Jezus megfeszitesehez, hanem egyszeruen arrol szol, hogy legyetek keszen mindenkor, mert nem tudjatok az idot, amikor Jezus vissza fog jonni, es amikor ez meg fog tortenni, akkor ne alljatok ott szegyenetekre, mint akik elszalasztottatok az Istennek hosszan turo kegyelmet, es nem tertetek meg Istenhez, amig lehetett (vo. kiralyi menyegzo peldazata - ugyanerrol szol). Az 5 bolond szuznek semmi koze nincs a fenevadhoz.
Azt sem latom igazoltnak (meg a Jel-bol sem), hogy a 7 trombitaszo 7 kulonbozo lelki 'merfoldkovet' jelentene. A Biblia 2 lelkiallapotot ismer: az Istennel egyutt jarot es a tole elszakadottat. Ezeken belul persze lehetnek 'fokozatok', bar en inkabb a melyseg szot hasznalnam.
Te honnan veszel ilyeneket, mint pl. a teremtés hat napja, ami az ember belső újjáteremtéséről szól, a hetediken való megpihenéssel! Egyreszt az ember nem 6 napon at lett teremtve, hanem az utolso napon lett teremtve. Aztan az ember akkor nem lett ujjateremtve (mert arra csak a buneset utan volt szukseg, az meg meghatarozatlan idovel a 6. nap utan volt).
Kicsit olyan erzesem van, hogy ontod magadbol a (hamis) igemagyarazatot, az en irasaim meg kulonosebben nem hatnak meg teged...
Mindenfajta időmegjelölés a Bibliában arra az időszakra utal amíg az ember megigazítható/megjobbítható. Ezután már "idő többé nem lészen". Ezt az Időszakot egységében, és részeire bontva mutatja sok helyen, mint például az egyes városokban töltött idők és történt dolgok: Egyiptom, Babilon, Sodoma, Bábel, Jeruzsálem aki megöli prófétákat, és mindazokat akiket hozzá küldött az Úr, Tírusz, Ninive, stb. A bennük leírt időszakokon nekünk is át kell mennünk, egészen addig mig beteljesedik rajtunk, hogy meglátják Őt azok is akik általszegezték. Azt gondolják általában, hogy ez mindenkire igaz, pedig csak az öt okos szüzre, aki ugyan részt vállalt a megfeszítésben amikor a hamis tanításokat tülkölte, de amikor belátásra jutott és megtért, akkor meglátta az Urat/Igazságot.
Úgy mint a fent említett -Idő többé nem lészen- kifejezés, mert ez arra vonatkozik, hogy az adott hyvő ember figyelve és harcbaindulva mind az előző hat trombita hangjára teljességre jutott, és a hetedik trombitát, győzelemre jutva már ő fújja! A tromnbita itt a hét lelki mérföldkőnél felhangzó az előzőtől különböző bizonyságtétel az Úrról: " Hanem a hetedik angyal szavának napjaiban, mikor trombitálni kezd, akkor elvégeztetik az Istennek titka, a mint megmondotta az ő szolgáinak a prófétáknak.(Jel 10,7)... A hetedik angyal is trombitála, és nagy szózatok lőnek a mennyben, a melyek ezt mondják vala: E világnak országai a mi Urunkéi és az ő Krisztusáéi lettek, a ki örökkön örökké uralkodik.(Jel 11,15)" (Itt a trombitás angyalok alatt a még itt a földön élő Isten emberei, vagy küldöttei értendők)
Erről szól a babiloni király Nabukodonozor megtérése, miután hét idő eltelt fölötte kivettetésben. Vagy Izráelnek a szabadulása a hetven éves babiloni fogság után. Vagy a teremtés hat napja, ami az ember belső újjáteremtéséről szól, a hetediken való megpihenéssel!
Vagy a hét gyülekezeti idő együtt a fenevad hét fejét képező vesztes résszével, (öt bolond szűz) amelynek győztes hetedik része beül Jézus királyi székébe.
Miután a menyasszony megszabadul a Fenevad testületéből, élete helyre kerül Ura mellett, Nincs tovább harc az életéért. Nincs tehát értelme továb időről beszélni, mert az Ige eddig, ezért, és erről íródott.
"... a kinek van, annak adatik, és bővölködik; de a kinek nincs, az is elvétetik tőle, a mije van." (Mt. 13:12)
"... a kinek van (vágya és befogadó készsége az igazi szeretetre, és az Isten segítsége iránt), annak adatik (mindenféle jó adomány és örök élet Istentől), és bővölködik; de a kinek nincs (vágya és befogadó készsége az igazi szeretetre, és az Isten segítsége iránt), az is elvétetik tőle, a mije van (azaz az e világi hiábavaló kincsek, és az örök élet lehetősége)." (Mt. 13:12)
Minden embernek lehetősége van Istent segítségül hívni életének vezetésébe, és ugyan így mindenkinek megadatik az örök élet lehetősége is. Ám azok az emberek, akik megkeményítik magukat a rosszban (azaz büszkén és csökönyösen nem hajlandóak változtatni balga döntéseiken akkor sem, ha rájönnek tévedésükre) - és nem akarják azt az örök életbe vezető egyetlen utat bejárni, amit az Isten készít elő mindannyiunk számára - azok nem örökölik Isten ajándékát. Sajnos ezek az emberek önszántukból elutasítják azt az isteni segítséget, ami alkalmassá tenné őket az örök életre. Így viszont elveszítik azt is, amilyük van, azaz e földi javaikat, mert földi életük lejártával életüknek mindenkorra vége szakad.
De akik elfogadják Isten megjobbító közreműködését, azok megkapják mindazt a segítséget, ami nélkülözhetetlen az örök élethez szükséges jellem kifejlődéshez. Ezek az emberek Jézus 2. eljövetelekor olyan örökséget kapnak, aminek várva-várt gyümölcse az örök szeretet, békesség és öröm.
"... ímé sok vámszedő és bűnös jött oda és letelepedtek Jézussal és az ő tanítványaival az asztalhoz. És látva ezt a farizeusok, mondának az ő tanítványainak: Miért eszik ez a ti Mesteretek a vámszedőkkel és bűnösökkel együtt?
Jézus pedig ezt hallván, monda nékik: Nem az egészségeseknek van szüksége orvosra, hanem a betegeknek." (Mt. 9:10-12)
Jézus bemutatja számunkra, hogy miként munkálkodik az igazi szeretet másokért. Ő nem egy-két messziről küldött adománnyal szolgált az embereknek, hanem fáradtságot nem kímélve közéjük is ült. Nem fosztotta meg őket építő jelenlététől, és nem engedett a kor szokásának, miszerint a bűnösöktől, az "igaz" embereknek el kellene teljesen zárkózniuk (bár ezért elmarasztalták Őt többen is).
Számunkra - akik betegeknek érezzük magunkat - biztatást rejtenek ezek a szavak. Sok ember nem fordul Istenhez azért, mert valamely bűnökben élve méltatlannak érzi magát ahhoz, hogy ő az Istent megszólítsa, és imában forduljon hozzá segítségért, illetve hálaadással. De azt mondja Jézus, hogy "nem az egészségeseknek van szüksége orvosra, hanem a betegeknek". Jézus pedig a gyógyulásra vágyó bűnösök orvosaként érkezett hozzánk. Nem szabad tovább várakoznunk, szükséges úgy menni Istenhez, ahogy most vagyunk, Ő meghallgat minden őszinte kérést, állapotunktól függetlenül (bár kéréseinkből csak azokat adja meg, ami valóban a hasznunkra van).
Isten minden embert szeret, csak a bűnnel (a szeretetlenséggel, az önzéssel...) nem egyezik ki (hiszen az pusztít és rombol), így attól az embert meg kívánja szabadítani. De az Isten - döntéseinket tiszteletben tartva - megvárja, hogy az ember felhatalmazza Őt a megszabadító segítségre. Még ha vétkeink sokasága is borít minket sötét felhő gyanánt, akkor sem szabad tovább várakoznunk, hiszen igazi gyógyulást csak Istenhez fordulva kaphatunk.
"A hiábavalóságot és a hazugságot messze távoztasd tőlem; szegénységet vagy gazdagságot ne adj nékem; táplálj engem hozzám illendő eledellel. Hogy megelégedvén, meg ne tagadjalak, és azt ne mondjam: kicsoda az Úr? Se pedig megszegényedvén, ne lopjak, és gonoszul ne éljek az én Istenem nevével!" (Péld. 30:8-9)
Agur kérése igen bölcs, és előrelátó. Vajon ha mi azt kérjük, hogy ne legyünk szegények, akkor nem e a nélkülözéstől való félelem motivál bennünket? Tanulságos (és szerintem követendő) hogy Agurt nem a nélkülözéstől való félelem rettenti el a szegénységgel kapcsolatban, hanem a lopás, ami helytelen az Isten előtt.
A másik kérdés, ami felmerül, az, hogy amikor anyagi javakat kérünk az Istentől, akkor eszünkbe jut e az, hogy csak annyit kérjünk, amennyi nem fordít el bennünket az Istentől.
"Csalárd a kedvesség, és hiábavaló a szépség (önmagában pl. istennek való engedelmesség és szeretet nélkül); a mely asszony féli az Urat, az szerez dicséretet (azaz Istentől származó ajándékot: pl. örök életet) magának (is)!" (Péld. 31:30)
Férfiaknak és nőknek egyaránt szól ez az ige. A kedvesség és a szépség igazi szeretet nélkül értéktelen az Isten előtt. A mai kor embere nagyon ritkán tartja értéknek a belső értékeket, legtöbbször csak a felszínes dolgokra építjük kapcsolatainkat igen helytelenül.
A szépség hajszolása, a másoknak való tetszeni vágyás, és az elismerés utáni fokozott vágyakozás egyre inkább hiúvá teszi társadalmunkat, így könnyen minket is benne. Jó lenne megvizsgálni, hogy egyes tetteinket a hiábavaló hiúság, vagy az Isten által jóváhagyott ésszerű szükségesség vezeti.
Ha nem haragszol, akkor a gratulációdat rögtön tovább is irányítanám az Úrhoz, hiszen Őt illeti a dicséret, ha valami jót találtál...
Ha valaminek jó következménye van a te, vagy az én életemben (sőt, szerintem mindannyiunk életében), akkor az biztos, hogy az Isten ajándéka, és önerőből sosem tudnák azt Nélküle véghezvinni.
"Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá..." (Jak. 1:17)
Az 1. Kor. 16:13-14-hez talán még annyit, hogy ez az ige a nőknek ugyan úgy szól, mint a férfiaknak. Egy életre-halálra menő harcról van itt szó, ami egy mindennapos kemény küzdelem még azok számára is, akik még azt sem tudják, hogy mibe is születtek bele (gondolok itt mindannyiunk jelen sanyarú állapotára)...
"A prófécia szerint Isten akarata, hogy egy ideig az ember a fenevadat szolgálja..."
Valami hasonlót csak a 10 királyról ír a Biblia, és nem általában az emberekről. A 10 király pedig önként adja a fenevadnak az ő erejét és hatalmát (Jel. 17:13), és csak a birodalmát adja oda immár Isten késztetésére (Jel. 17:17), hogy lelepleződjék álnokságuk. Ebből számomra az tűnik ki, hogy ez már csak a 10 király eltitkolt hamis döntésének nyilvánvaló megláttatása mindenki számára, és nem a 10 király döntési szabadságának megsértése az Isten részéről.
"Az ötödik angyal is kitölté az ő poharát... Az "ötödik" itt az öt okos szűzre utalás..."
Ezt sem értjük egyformán... Szerintem a "számozott" angyalok Isten mennyei templomából jönnek ki (Jel.15:5-6), így a földön lévő okos szüzek nem lehetnek, hiszen a szüzek a földön várják Jézus 2. eljövetelét. A Biblia tanúságtétele szerint pedig a hét csapás megelőzi Jézus 2. eljövetelét. Így ekkor a szüzek még nem lehetnek a mennyben. Szerintem ezért az ötödik angyal nem azonosítható az öt okos szűzzel.
"Mikor az emberek (Az öt okost nevezi embernek!) elhalnak a félelem miatt..."
Az öt okos szűz nem hal el a félelem miatt, mert van olajuk, azaz felkészültek. Ezek a félelem helyett inkább boldogok, hiszen bemehettek a várva várt menyegzőre.
Ga összetévesztettelek, akkor elnézést, nem adtad meg a korábbi nickneved, csak céloztál rá, és megjelenéseddel egyidőben eltűnt luyo, tehát kézenfekvő volt a feltételezésem.
Mindnyájan változunk, mire leírom ezt a hozászólást, már nem az vagyok, aki elkezdte. Nem törekszem mindenáron simulékony modorra, és ki mit hoz ki belőlem. Tudok békés is lenni, és tudok csípős is lenni. Adjonisten - fogadjisten...
Jn.5. 14. Íme, meggyógyultál, többé ne vétkezz, hogy valami rosszabb ne történjék veled.
A Bethesda tónál figyelmeztette Jézus a frissen meggyógyított beteget, amikor délután, másodszorra találkoztak. Ebből az igéből az következik, hogy a bűn következménye a betegség. Érdemes elgondolkodnunk ezen, hisz ma a legtöbb ember ellenségnek, valami kívűlről jövőnek tekinti a betegséget, amihez neki semmi köze sincs.
Az Mk 2.5. Fiam, bűneid bocsánatot nyertek.
Amikor a megbontott háztetőn keresztül leeresztett beteget meggyógyította Jézus, ismét arra célzott, hogy a bűn következménye a betegség.
Jn.9.1.Amikor Jézus továbbment, meglátott egy születése óta vak embert. Tanítványai megkérdezték tőle: Mester, ki vétkezett: ez vagy a szülei, hogy vakon született?
Itt további következetés adódik. A zsidók hittek abban, hogy szüleik vétkéért is bűnhődhet valaki, de abban is hittek, hogy vétkezhet valaki születése előtt is, hiszen megkérdezték, hogy a vakon született vétkezett-e. Vagy abban hittek, hogy embrióként is lehet vétkezni, vagy hittek a reinkarnációban, és egy előző élet vétkéért gondolták a vakon születettet bűnhődni.
Jn.9.3. Jézus így válaszolt: Nem ő vétkezett, nem is a szülei, hanem azért van ez így, hogy nyilvánvalóvá legyenek rajta Isten cselekedetei.
Nem minden betegség bűn következménye, hanem fakadhat abból a célból is, hogy nyilvánvalóak legyenek isten cselekedetei. Elgondolkodtató, hogy a korabeli zsidók ősöktől öröklött büntetésre, illetve születés előtt elkövetett bűnre vonatkozó hitét Jézus nem cáfolta!
Ha emlékeznél rám, tudhatnád, hogy milyen néven írogattam, tőlem annak gondolsz, akinek akarsz, nincs sem okom, sem kedvem neked bizonygatni mivoltomat.
Ami a középfokot illeti, hát tőled nem csak Lőrincze forog a sírjában.
A görögben sincs középfoka a kijelentő mód, első szám, harmadik személyű igének.
Mindennek rendelt ideje van, és ideje van az ég alatt minden akaratnak...Ideje a hallgatásnak és ideje a szólásnak. Ideje van a szeretésnek és ideje a gyűlölésnek; ideje a hadakozásnak és ideje a békességnek. (Préd.3.)
A prófécia szerint Isten akarata, hogy egy ideig az ember a fenevadat szolgálja, de figyelmeztet: Egy óra mulva itt vagyok! (A tíz szarv pedig, a melyet láttál, tíz király, olyanok, a kik még birodalmat nem kaptak; de hatalmat kapnak mint királyok egy óráig a fenevaddal.Jel 17,12.) Ez a rendelt idő váratlanul telik le, mert váratlan az Úr megjelenése.
Amikor egy gyulladás támad a bőrön, először csak egy kis pír látszik, majd kezd összegyűlni a genny. Mielőtt kifakadna, már jól látszik a beérett pattanás. Lelki értelemben is amikor kezdi az ember látni gyülekezetében a vörös fenevadat, két dolgot tehet:
1. Gyorsan idő előtt kinyomja a pattanást, vagyis gyorsan elhessenti magától a problémát, azt remélve, hogy vége, és mehet minden tovább. Igen ám, de jön az elfertőződés, majd a fekély. Az elfertőződés a feltárult engedetlenség/bűn kimagyarázása igékkel, ami a helyzetet nagyban súlyosbítja. Ha nem orvosolja szakszerűen "olajjal", vagyis az igazsággal (Tetőtől talpig nincs e testben épség, csupa seb és dagadás és kelevény, a melyeket ki sem nyomtak, be sem kötöztek, olajjal sem lágyítottak. Ézs 1,6) fekély lesz belőle. A fekélynek már éles határa van, nyílt hatalmas seb. Ez már nem akar gyógyulni, (eldöntötték). A fekélyek a dogmák, mint határok álltal szentesitett hazugságok, tévedések, bűnük, engedetlenségek. Jól tudják akik ezek mögé menekülnek, hogy gáz van. Ez az elbújás (a Bárány haragja elől) jelenti a fenevad bélyegének felvételét. Az ötödik angyal is kitölté az ő poharát a fenevad királyiszékére; és lőn az ő országa setét; és rágják vala az ő nyelvöket a kín miatt, és káromlák a menny Istenét az ő kínjaik és fekélyeik miatt; és meg nem térének az ő cselekedeteikből. Az "ötödik" itt az öt okos szűzre utalás, aki szembefordulva ki meri jelenteni, hogy sötétek vagytok! A káromlás itt nem szószerint értendő, hanem ami még rosszab az eddigi Istentelenségek további gyakorlását.
2. A másik dolog, hogy kivár. Mivel eszes hallgat, és figyel. Tudja, hogy így nem maradhat, de mivel a genny csak gyűlik, készül a harcra. Látja és érti a jeleket. Amikor letelik a pogányok ideje (a fenevaddal kéz a kézben töltött idő), vagyis letelik a fönt említett "egy óra", az események felgyorsulnak. (És ha az Úr meg nem rövidítette volna azokat a napokat, egyetlen test sem menekülne meg; de a választottakért, a kiket kiválasztott, megrövidítette azokat a napokat. Mk13.20.) és már meg is szabadult a gennyes váladéktól. Az orvos eljön hozzá, és akit megsebezett be is kötözi.
Az Úr ezt így jövendölte: 24. És elhullanak fegyvernek éle által (a hamis igemagyarázatok által), és fogva vitetnek minden pogányok (A fenevad testülete, vagy Babilon) közé; és Jeruzsálem (az Úr népe) megtapodtatik a pogányoktól, míglen betelik a pogányok ideje. 25. És lesznek jelek a napban, holdban és csillagokban (Az Úr kijelentéseinek megértése az Igében, a testvérek, és a küldöttek álltal); és a földön pogányok szorongása a kétség miatt, mikor a tenger és a hab zúgni fog (a világ gúnya), 26. Mikor az emberek (Az öt okost nevezi embernek!) elhalnak a félelem miatt és azoknak várása miatt, a mik e föld kerekségére következnek: mert az egek erősségei megrendülnek. (Amit eddig Istentől valónak gondoltak, kiderül sokról, hogy nem az!) 27. És akkor meglátják az embernek Fiát eljőni a felhőben, hatalommal és nagy dicsőséggel. (A felhő ami az Ige betűszerinti értelmét jelenti megnyílik, és meglátjuk az Igazságot, ami a hatalom alapja, a maga helyén!
Gratulálok lsr, nagyon tetszett az írásod. Ezért is szeretem a Bibliát olvasni, mindig jó tudni, hogy a dolgokat milyen szemszögből nézi az Úr. Továbbá szerintem azért jó tanulmányozni a Bibliát, hogy hitünk úgymond "nöjjön" általa. Ezt úgy értem, hogy minél több igéretét ismerjük meg Istennek, annál több dolgot cselekedhetünk hit által. Az adakozás is szerintem ilyen.
Egy kicsit meg szokott lepni, mikor a keresztényekről mint magatehetetlen öreg, vagy beteg (ha fizikailag nem is, de pszichésen) emberekről szoktak beszélni. Erre tegnap találtam egy érdekes Igét:
1. Korinthusiakhoz írt levél 16. 13-14.
Vigyázzatok, álljatok meg hitben, legyetek férfiak, legyetek erősek! Minden dolgotok szertetben menjen végbe!
Szerintem ez általános értelemben véve, nemcsak keresztényeknek, megszívlelendő tanács. Ha valaki eldönti mit szeretne az élettől, és annak érdekében mindent megtesz, akkor elérheti, ha kitart mellette (és Isten is úgy akarja:-)))), persze a szeretetet mindig szeme előtt tartva.
"Mint a balga, a ki tüzet, nyilakat és halálos szerszámokat lövöldöz, Olyan az, a ki megcsalja az ő felebarátját, és azt mondja: csak tréfáltam!" (Péld. 26:18-19)
Ha valakit a tréfa kedvéért becsapunk, akkor legtöbbször úgy gondoljuk, hogy ez egy "jópofa" dolog, hiszen a jelenlevő társaság felvidámul és még szellemességünket is megdicséri majd. De Salamon azt írja erről, hogy ez egy halálos fegyver inkább, hiszen a közgúnynak kitett embert megszégyenítjük. Ekkor - bár lehet, hogy nemtetszését nem nyilvánítja ki - könnyen lehet, hogy megbotránkoztattuk viselkedésünkkel.
Egy másik eset, amikor hazugságunkat tréfával akarjuk "elütni". Ebben az esetben sokkal többet ér az őszinteség, és egy szívből jövő bocsánatkérés. Ha észrevettük azt, hogy hibáztunk, akkor nincs helye az önigazolásnak, hanem - amennyire tőlünk telik - szükséges mindjárt alázattal rendezni a konfliktust (pl. az anyagi kárt anyagi javakkal is).
Elgondolkozhatunk azon, hogy a "viccek" - amelyeknek vezérfonala általában a kárörvendés és a "jópofa" gúny - mennyire tetszenek a szeretet Istenének, és hogy egy Istent követni szándékozó ember mennyire fogadja be azokat...
"A ki ád a szegénynek, nem lesz néki szüksége..." (Péld. 28:27)
Sokszor úgy gondolkodunk, hogyha másoknak adunk a sajátunkból, akkor nekünk kevesebb fog maradni. Isten olyan biztos ígéretet ad, hogy ennek az ellenkezője fog történni. Ő megáldja az adakozó lelkületű embereket, és áldásuk gyümölcseit környezetük is egyre inkább élvezni fogja majd.
Jol cselekedtel. Azonban en nem elhagyni akarom a ref-s egyhazat, hanem ami problemak hazon belul vannak (ertsd: a gyulekezeten belul), azokat megjavitani. Vegzem a magam szolgalatat, es nem hinnem, hogy az ellenseget szolgalnam. Mert amit a legkisebbek kozul csak eggyel is megteszunk, azt az Urral tesszuk meg valojaban. Ha van is valamennyi (a merteke most 1. korben mindegy) szenny nalunk is, de en igyekszem magam tavol tartani tole, es a sajat eletem ugy elni, hogy az Ur megdicsoittessek bennem.
Mert azt csak a farizeusok kerdezik, hogy 'szabad-e az embernek az o egyhazat barmi okbol elhagyni?'. Az ember nem ugy lesz so es vilagossag, ha elhagyja az egyhazat (bar neha lehet, hogy mar csak ez marad hatra), hanem ugy, ha ott marad, es megjavitja, ami eltorott...
Már hogyne lenne az igének középfoka? Ha szeretsz valakit akkor nincs különbség a kicsit szeretni, szeretni, és nagyon szeretni között? Lőrince forog a sírjában Luyókám! :-)
Nem a Károli fordítás a helyes. Az, a helyes, ahogy én értelmeztem. Kérdés? Nincs, nem is lehet...:-))) Eligazítás végén mindig ezt mondták a seregben:-)
"Bizony a fenevadat szolgáltam Jézus nevében, csak nem tudtam róla. De amikor felismertem rögtön otthagytam."
De a 10 királyra mégis csak azt írja a Szentírás, hogy kifejezetten az a szándékuk, hogy hatalmukat és erejüket a fenevadnak adják. Leírásodból én azt látom, hogy te nem erre törekedtél, hanem pont arra, hogy "hatalmadat" és "erődet" Istennek add.
"Igy lehet az, hogy az okos szüzek is a fenevadat szolgálva kezdik."
Bizonyára megesik. De hol van ott a szándékosság? Mert a 10 királynál viszont ott van.