Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Engem is érdekelne, a képek is. Hagy adjak hozzá én is egy kérdést: a benne lévő szoknyás izzóknak mi a története? Működőképes így? Hány voltos izzó volt a Helikonokban?
Sokszor néztem meg ezt a képedet, nagyon szép! Pataky kollégának is biztosan tetszik :-) . A kép kapcsán azért "kíváncsacsiságból" megkérdezném: a kocsik teteje átfestett, vagy a mozdony teteje kopott? Tényleg csak azért, innen nem pontosan látom és mert ez a szín talán a legritkább, -ha jól tudom és nem is láttam sokkal több képet a narancs színűről.
Azt azért tudni kell, hogy Helikon mozdonyt én még nem is láttam élőben, csak képeken.
Ha gondolod, egyszer tehetnél fel ide néhány további képet, hogy mi is ismerkedhessünk és csodálhassuk azt a szép játékot. Egyéb hardcore képek is jöhetnek Előre is köszönöm a PV hitközösség nevében :-) .
A másik O ás fórumon megkaptam a kérdésemre a választ .A narancs Helikon képe áramszedővel az létező dolog volt anno ,én vettem meg áramszedővel de le is került róla azonnal .Szegecsekkel le is lett zárva a tető .
Sziasztok! A múltkor esélyem sem lett volna a két tengelyes rakoncáshoz. Nekem egy ütött-kopottabb is megfelel; mérsékeltebb árért :) Valaki esetleg megválna egytől ? :) Üdv B
Valamilyen okból fogva (vagy csak kiváncsi voltam), egyforma szín összeállítású mozdony-kocsi szerelvények hogyan festene egymás mellett. Hátha számotokra is érdekes, íme:
Néhány kép még az előzőkben írtakhoz A három rakoncás közül:
egy átfestett (hiánytalan, de nagyon rozsdás volt ) ; egy restaurált ( több eleme hiányzott és szintén nagyon rozsdás volt ) ;
és egy replika ( az alváz és a futómű eredeti ) A festékekeket a vagonokon lévő festékmaradványok alapján számítógéppel keverték ki. Találós kérdés: melyik a felsorolásból melyik? A helyesen válaszolók egy baráti kézrázást kapnak a távolból.
A restaurált Pannónia tehervagonon látszik, hogy csak megközelíteni lehet az eredeti sablonos feliratokat. A rakoncásoknál nem is próbálkoztam ezzel.
A festés biztosan eredti, mert minden termék színe az adott napon raktárban lévő festékkészlettől függött. Tehát állandó volt az színárnyalat eltérés. A táblákon lévő feliratokat az eredeti sablon hiányában nem lehet így rekonstruálni. Ezt azért tudom, mert folyamatosan próbálgatom a restaurálásoknál. A két rugó biztosan pótólt, de ez legyen a legnagyobb baj. Ilyen öreg rugók már könnyen megadják magukat. Főképp úgy, hogy ki tudja milyen anyagból készítették anno. Ne felejtsd el, hogy annak idején hiánygazdálkodás volt. Bár a " Kopaszt " importáltuk, de ez nem mentette fel országunkat, hogy az " exportáló ország " felé a ránk kirótt háborús jóvátételt ne fizessük . Az meg nem kis összeg volt és hosszú évekig még a Kádár időszakban is nyögte az országunk Viszont ez már történelem és nem vonatozás
Ma érdekes felfedezést tettem. Vettem egy 2 tengelyes tartálykocsit, ami szebb volt mint ami eddig a gyüjteményemben tartottam. Gondoltam csinálok egy minőségi cserét, de nem így lett. Bővitettem vele a gyűjteményem, mert mikor egymás mellé tettem a két kocsit akkor vettem észre ,hogy a két kocsin különböző az ütköző. (Pannónia ütköző van a régin és Előre ütközős az új. Természetesen gyári mind a kettő, nem buherált.
Keresek, megvásárolok komplett Pévé gyűjteményt. Kimondottan nagy gyűjteményt is. Megbeszélés szerinti korrekt áron, azonnali fizetéssel. Megkeresését a vasut771@gmail.com e-mail címen várom.