Na ja a Moldova könyv. Akkor még biztosan igaz volt ,h hó esetén a busz se előre se hátra napokig mert a közutakat nem takarították úgy mint manapság ,nem volt annyi hókotró gép. Ráadásul akkoriban keményebb telek is voltak, ma már nem általános, h minden télen méteres hó esik, globális felmelegedés ugye, amihez vagy köze van az embernek vagy nem ,de én nem bánom ,h van, mert utálom a telet és a hideget.
Asszem Rumnál mondta a pályamester, h a vasút még a legnagyobb hóban is elment ,de ha egy nap nem is, de másnap már mindig elindult. Ráadásul az állomáson az utasok fűtött váróteremben tudtak várni és ha nem indult el a vonat akkor kiszóltak a vasúti telefonon és minden állomáson meg tudták mondani az utasoknak ,h a vonat nem jön. A buszmegálló meg kint van a főutcán se váróterem se telefon csak egy esőbeálló, ha a busz nem jön nem lehet szólni ,h hiába várnak. És nagy hóban azt se látni hogy megy az út. Azóta már változott egy s más. Mobiltelefon elterjedt lehet hívni a Volán társaságot, gyakrabban takarítják az utakat stb.
Ott a vonatnak akkor van értelme, ha Váctól minimum Hatvanig elmegy. Akár tovább is, ha értelmes menetrend szervezhető, valószínűleg ez a Gyöngyösi vonalnak sem ártana.
OFF ITF WEST: Pár éve jött valami rejtvényfejtő, elég felszínes vasúti ismeretekkel, mégis ő lett egyből döntéshozó pozícióban az ITF OST projektben. Hát, ez így csúsztatás... Az ITF-OST előtt volt "valami" 70-71-es projekt is, amelynek idejében már szintén volt némi "felszínes" vasúti ismeretem :-)
Sohasem tagadom, hogy "hivatalosan" sohasem dolgoztam vasutasként és talán sokkal jobb lett volna, ha én is lehettem volna úttörővasutas, vagy ha egy bakterház közelében növök fel - és nem közel húsz évesen ismerkedem meg pl. egy hébli használatával. Ez nyilván egy hendikep volt a vasúti szakmai életemben, amit azért szerintem sikeresen ledolgoztam. Bár, persze a mai napig a szememre vetik (vagy leginkább a hátam mögött...)
És ellenben más döntéshozó helyzetbe került személyekkel (legyenek azok akár valamilyen szinten külsős, vagy akár 20 éves mávos tapasztalattal rendelkezők) mi rövid idő alatt is jelentős sikereket értünk el, ls egyébként - különösen a közlekedésszervezéshez, menetrendhez, fordákhoz - a jó logikai készség szerintem inkább előny, mint hátrány.
Én azt hiányolom sok mostani "helyzetben lévő" esetében, hogy a felületes tudását nem fejleszti, és meddővé válnak a beszélgetések, és sokszor tűzoltásba kell kezdeni, meg a lázálmaik ellen fellépni - ahelyett, hogy inkább hasznos, előremutató lépésekkel lehetne foglalkozni.
Nem szoktam egyikükről sem feltételezni, hogy rossz szándékkal állnak a vasúthoz. Sőt, mindenkinek a mondanivalójában van némi igazság (hiszen még a 70-71-es vonalban is van némi javítási lehetőség öt év után is), de talán még sem olyanoknak kellene dönteni a vasúti menetrendekről, akiknél elég sok és néha elemi tudás és csak idővel megszerezhető tapasztalat hiányzik (pl. hogy mit lehet elérni fél év alatt). Adhatnak remek ötleteket, finomító javaslatokat - de az azért egy másik szint. ON
setra415HD: Az elvira eddig mindig valós információt adott ugye? :-) Nem. Azért pedig a Start a felelős a szememben. Akár késedelmes adatfeltöltésről van szó, akár programhibáról, amit nem javíttatnak.
Ez már kicsit erőltetett... Múlt héten még minden diáknak át kellett szállnia. Már bocsánat, de Te írtad, hogy a diákoknak közvetlen járata lesz - én csak árnyaltam az állításodat. Egyébként pedig a suli úgyis később kezdődik, tehát azt az időt, amit eddig az átszállással töltöttek, azt most pl. a suli előtt teszik. A bagósoknak pedig volt idejük az átszállás közben pöfékelniük, nekik pl. rosszabb lesz :)
Ha nem is naponta, de én látom Aszód - Vác között a 9 buszjáratot. Ja, szóval bele lehet magyarázni.... A kevesebb is több, ha úgy akarod látni...
IGy:"Nem akartam megszüntetni, csak a közeljövőben látom rá a reális esélyét, a 30a-25 "átépítési" munkáinak befejeztével." setra415HD: Félrebeszélésből megajánlom a jelest. :-) Ha így lett volna, akkor nem született volna az a bizonyos kirohanásos írásod a volán-topicra, az összeesküvésgyártással együttesen. :-)) Hát, én visszaolvastam a kedvedért, szerintem ott is már ugyanezt az álláspontot képviseltem. Nem hinném, hogy félrebeszélek.
(51720) "A BP-Zeg ütemes expresszbuszra idén szükség van (lett volna), pláne ha egységes ráhordási rendszerben lenne kialakítva. A 30a-25-ös felújítása után viszont már igencsak meggondolandó, hogy szeretnénk-e finanszírozni néhány utas kedvéért egy ilyen expressz-busz rendszert."
V43-1157: Fordulók: átlagosan 3 óránkénti közlekedés. Nem.
Kétóránkénti, ütemes közlekedés megoldható lett volna. Ki is volt dolgozva, bevezethető lett volna. Remélem, hamarosan olyan döntéshozók lesznek, akik vevők az olyan kidolgozott anyagokra, amelyeket olyanok készítettek, akik már sikeresen végrehajtottak menetrendi reformot a vasúton.
Csak az a baj, hogy minél jobban szétverik a rendszert, annál nehezebb lesz bármit is ésszerűen visszaállítani, kijavítani.
Pálya: 80 km/h, Vezeték: van. Teherforgalom: van, továbbá fontos kerülőirány. Szerelvény: V43-Bhv+BDt. Utasok: voltak, diákvonatokon álló is. Menetidő: Vác-Aszód között 45 perc. Busszal: 1 óra 20 perc. Fordulók: átlagosan 3 óránkénti közlekedés.
Az utasok a vonat helyett sosem választanának buszt arrafelé... Szidták mint a bokrot ezt a mocskos kormányt.
1. Soha nem állítottam, hogy a 77-esen meg kell szüntetni a vasúti személyszállítást (bár a "kell" elég erős túlzás), csupán a vasútpótló menetrenddel kapcsolatos ferdítésekre próbáltam rávilágítani.
2. Ilyen érvekkel ="kell" nem akarok, és tán nem is lehet szembemenni. :-)
Tök mindegy, akárki akármit mond, a lényeg az, hogy a jelenlegi helyzet úgy sz*r és felháborító, ahogy van. A 77-esen vonatnak kell közlekedni, és kész.
Ez a "rejtvényfejtő" kb. 2 év alatt többet tett a vasút jobbá tételéért és az UTASOKÉRT, mint többszáz vasutas jóval több idő alatt.
Persze, hogy fújtak és fújnak is rá és csapatára. A 70-71 projekttel sikeresen bebizonyította, hogy kb. 20-30 ember kb. 20 évig a f.........t vakarta a Kerepesi út 3-ban.
"És elfogadják ezt a szolgáltatási színvonalat, sőt, a honlapjaikon ajánlják keresőként?"
Az elvira eddig mindig valós információt adott ugye? :-)
"Egy részének nem kell átszállnia (csak az Aszódról induló busz megy tovább - a menetrend szerint)."
Ez már kicsit erőltetett...
Múlt héten még minden diáknak át kellett szállnia.
"Közös bérlet hiányában ez pl. Galgamácsa-Aszód között pl. romlást is jelent, meg egyébként is igen alacsony a "lefedettség", különösen hétvégén nincs színvonalas kínálat (hol is van a khem honlapján beharangozott 9 új buszjárat? Ja, hogy az csak hauka volt?). A borzasztó gyenge helyett a nagyon gyenge teljesítmény is előrelépés, biztos lehet belőle szép prezentációkat is gyártani, és vannak vezetők, akik ezt el is fogadják."
Ha nem is naponta, de én látom Aszód - Vác között a 9 buszjáratot.
A vasárnapi mennyiség pedig kettő, azaz kettő párral kevesebb, mint a vasút által biztosított. (Ugyanakkor a munkanapi mennyiség már több mint a vasút által biztosított.)
Moldova György könyvében van róla szó, hogy mindig tavasszal, menetrendváltáskor van a vasútbezárás. Ennek a racionális oka a menetrendváltás, de van egy kis hátsó szándék is. Ugyanis téli hóesesében már az első nap megbénulnának a buszok. (Igaz, a vonatok is.) Viszont most télen volt a menetrendváltás, és mit ad Isten, most esett le az első hó is. Remélem, hogy pl. az 5-ösön vagy a 22-esen, vagy a 47-esen holnap reggel fél-egy órát késnek a buszok, bizonyítva ezzel azt, hogy hibás volt a vasútbezárásról szóló döntés!!! (persze, a munkahelyéről senkit se rúgjanak ki emiatt, de legalább kapjon egy pofont ez a vonalbezáró szemét banda)
Ott a 25-ös menetrendje ZEG-től Hodosig. ITF (majdnem), de mégis egy kalap (sz*r). Hiéba a kétórás ütem, sem a műszakosokat, sem a Bp-i csatlakozást nem szolgálja. Kiszolgálja viszont a ma már nem létező zalalövői pókot.
"ehhez némi, nem felszínes vasúti ismeretekre is szükség lenne... Azt pedig csak hosszú évek alatt lehet megszerezni - de ezt a fáradságos időszakot sokan ki hagyták és egyből döntéshozó pozícióba kerülnek, aztán az eredményt láthatjuk."
Ez ismerős! Pár éve jött valami rejtvényfejtő, elég felszínes vasúti ismeretekkel, mégis ő lett egyből döntéshozó pozícióban az ITF OST projektben. Hiába mondtuk neki, hogy a vasutat csak hosszú, fáradtságos évek alatt lehet megismerni, megtanulni, ő mindent mindenkinél jobban tudott.
Sajnos azt látom kissé demagóg irányba kezdünk elmozdulni, ennek az ütemes kínálatisági világmegváltásnak az irányába. Amiről alapvetően nem gondolom, hogy feltétlenül rossz dolog, csak bizonyos elemeinek a szerepe enyhén szólva túl van misztifikálva.
Attól, mert valami (MÉG) nem teljesen ütemes, abból nem következik, hogy akármilyen minőségi szolgáltatás nyújtására alkalmatlan lenne, sőt, az pláne nem következik, hogy még ne lehetne rajta tovább javítani. Mind ütemességben, mind a menetidőben.
Ha mindezekkel együtt nem fog az egyéni közlekedéssel versenyképes szolgáltatást nyújtani, akkor egy 3 és fél órás menetidejű kétóránkénti gyorsvonat sem fog. Maximum visszalépést az idáig, vagy az egykét év múlva elért állapotokhoz képest is, ami semmiféleképpen sem kívánatos.
Hm. Nem lehet, hogy csak minden második mondatomat olvastad el? ;-)
Nem akartam megszüntetni, csak a közeljövőben látom rá a reális esélyét, a 30a-25 "átépítési" munkáinak befejeztével.
Addig támogatnám, hogy legyen kétóránkénti expresszbusz Zegre. De ez a kínálati menetrend jelenleg sincs meg. Az első, 4:15 perces menetidejű járat 10:45-re van lenn - ez így komplexen nézve komolytalan szolgáltatás, jórészt a kényszerutasokra épít, akik közül nyilván vannak olyanok, akiknek ez megfelelő színvonal.
Szóval, az nem számít, hogy gyengébb lett a szolgáltatás.
Mikor a Zalaegerszegi expresszbuszt akartad megszüntetni, valahogy nem érdekelt anyira a szolgáltatás színvonala, hanem csak a hatékonyság. Hát nem érdekes?
setra415HD: ha jól tudom - nem a volánok tartják "karban", ők csak egy "szolgáltatást" vásárolnak.
És elfogadják ezt a szolgáltatási színvonalat, sőt, a honlapjaikon ajánlják keresőként?
A több tucatnyi diák részére akik Vácra járnak suliba nyilván javult
Egy részének nem kell átszállnia (csak az Aszódról induló busz megy tovább - a menetrend szerint).
Az érintett települések területi lefedettsége szintén javult.
Közös bérlet hiányában ez pl. Galgamácsa-Aszód között pl. romlást is jelent, meg egyébként is igen alacsony a "lefedettség", különösen hétvégén nincs színvonalas kínálat (hol is van a khem honlapján beharangozott 9 új buszjárat? Ja, hogy az csak hauka volt?). A borzasztó gyenge helyett a nagyon gyenge teljesítmény is előrelépés, biztos lehet belőle szép prezentációkat is gyártani, és vannak vezetők, akik ezt el is fogadják.
Carpy: Játszd végig, és magadtól is rájössz mik azok.
Hidd el, magamtól is tudom. Csak ez azt jelenti, hogy eddig a vasút tudta ezt is, azt is biztosítani. Most van helyette egy "hatékonynak" nevezett "szolgáltatás", ami nem tudja. Sikeres előrelépés. Növeltük az integrációt, széles körű szakmai egyeztetéssel készült, szinte tökéletes és hatékony meneterend és hasonló hazugságok.
Engem mondjuk az érdekel igazán, hogy hatékonyabb lett-e.
Szóval, az nem számít, hogy gyengébb lett a szolgáltatás. Szép szemlélet, látszik is a volánok menetrendi kínálatán az egész országban.
Egyébként mondd már meg, hogy mekkora az a nagy hatékonyságjavulás, amit el lehetett itt vagy más vonalakon érni? Mennyiért hajtod itt magad?!
Mert szerintem annál 10-100-szorta többet el lehetne érni úgy, hogy közben még a szolgáltatási minőség is tudna javulni. Ja, csak ehhez némi, nem felszínes vasúti ismeretekre is szükség lenne... Azt pedig csak hosszú évek alatt lehet megszerezni - de ezt a fáradságos időszakot sokan ki hagyták és egyből döntéshozó pozícióba kerülnek, aztán az eredményt láthatjuk.
A terelőutat jelző tábla nem túl jó hasonlat, mert ezzel az erővel a különleges útátjáró-jelzőt is Árpád-sávosnak nevezhetnénk és a szoc-lib banda attól is fröcsögne!
Egyébként a Kossuth-címerben vörös-fehér sávozás van.
Az meg külön szerencse, hogy '56-ban azt a gusztustalan címert kivágták a nemzeti zászlónkból nagyapáink, apáink!