"De még ha fogadhatna is méretesebb hajókat a magyar terminál, ahhoz előbb le kellene szerződni hajótársaságokkal is, amelyek kegyeiért a kikötők kemény harcot vívnak, a magyar export pedig alig számít valamit e cégek forgalma felől nézve."
Csak mem Mészáros fog szállítani? Vagy csak a májam rosszalkodik?
Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében - közölte július elején Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter Matteo Salvini olasz belügyminiszterrel tartott sajtótájékoztatóján az olaszországi kikötővárosban.
A vámszabad kikötőben majdnem 100 millió eurós infrastrukturális beruházást is terveznek, hogy a magyar vállalkozások innen bonyolíthassák le exporttevékenységüket - mondta Szijjártó. Évi körülbelül kétmillió tonnás, avagy 78 ezer konténeres forgalomra számítanak.
A vétel és a beruházás részleteiről nem közöltek részleteket, a hvg.hu azonban a trieszti kikötőfelügyeletre hivatkozva azt írja, hogy a terület nagy része két olasz cég, a Teseco és a Seastock, kisebb része pedig az olasz állam tulajdonában volt. Az ingatlan jelenleg kihasználatlanul áll, korábban olajfinomító működött rajta.
Nem alkalmas kikötőnek
A lap forrásai szerint a magyar szállítmányozási szakma értetlenül áll a projekt előtt. A tengeri export ugyanis szinte teljes egészében konténerizált: magyarországi telephelyükön a cégek konténerekbe rakják az árujukat, majd elszállíttatják abba a kikötőbe, ahol a célországba tartó konténerhajó horgonyoz.
A most vásárolt terület azonban nem alkalmas nagy konténerhajók fogadására: partszakasza csupán 300 méter hosszú, vize pedig csak 13 méter mély. Lesz hova tenni azt a 100 millió eurót, amit a kormány a fejlesztésére szán, most ugyanis se kikötő, se logisztikai központ nincs ott.
De még ha fogadhatna is méretesebb hajókat a magyar terminál, ahhoz előbb le kellene szerződni hajótársaságokkal is, amelyek kegyeiért a kikötők kemény harcot vívnak, a magyar export pedig alig számít valamit e cégek forgalma felől nézve.
Ha a 13 méter mély Panama-csatornán át tudnak menni kibaszott nagy óceánjáró hajók, akkor talán a mi trieszti kikötőnknek is elég a 13 méteres mélység.
Ja, hogy nektek nem elég. :D Meg a hvg szennylap, álhírgyár által névtelenük meghivatkozott szagértőknek, a Szakmának.
Le vagytok szarva.
Itt van addig a másik hasonló szagértőtök a DK-s Kálmánnál, aki névvel-arccal bizonygatta, hogy lófasz lesz a déli határon, nem kerítés, lehetetlen, elvágják, nem fogja meg, mészárszék lesz:
– A Trieszti Kikötő stratégiájának fókuszában az egyedi sajátosságainak népszerűsítése és azok fejlesztése áll. Jó földrajzi elhelyezkedéssel, 18 méter mélységű természetes kikötővel, Kelet- és Közép-Európát összekötő vasúti hálózattal rendelkezünk,
Izgi,amit mondasz. Mert a terhelt konténer szállító hajó 16 méteres merülési mélység mellet tud kikötni, Itt meg csak 13 méter mély a kikötő. Üresen meg miért jönne-menne a konténer szállító hajó?
Most, hogy Árpádhelyi Váltóőrné olvtárs Lorettás nickje is jobblétre szenderült, javasolnám a Diana alapú nick regelését, mert az a vadászathoz erősen köthető.....