Elképzelhető, hogy ezek a kamionsofőrök balliberálisok és akkor megalapozott a megdögöltetésük. Imádkozzunk közösen Istenhez, hogy ne kereshessenek annyit mint a francia kamionosok.
Igen, a franciák is esélyesek arra. Bár az olasz bankrendszer már most nagyon recseg-ropog, míg a franciák tovább húzhatják a pofára esést az új német márkával. (De a nagy mamlasz nagyobbat is esik.)
Ezek a németek mindig bajba hoztak minket. Szép kis szövetséges az, aki "kirúg", aki kötelezettségszegési eljárást kezdeményez azért, mert mi betartjuk azokat a törvényeket, amiket ő felrúg.
Az EU nem fog minket "kirúgni". Az EU szét fog esni.
A V4-ek pedig most erősödik. Egymás érdekeit képviseljük, mi meghívjuk a partnereinket a fontos tárgyalásokra és mi (V4-ek) a világpolitikában is jelentős tényezők kezdünk lenni. Az USA-val tárgyalunk, Izraellel, Kínával.
Nem kell beszarni az EU szétesése miatt. A V4 erősödik. Az EU "első sebessége" pedig hosszú évszázadok után kipróbálhatja, hogy milyen gyarmatok nélkül élni. (kivéve Franciaországot, amelyik a mai napig beszedi a gyarmati adót)
Nem kiközösit hanem kirug és nemcsak benneteket hanem a lamaradt exkomm regiot.
Anno az volt a koncepcio hogy elsö lépésben létrehoznak egy egységesithető EU-t, aminek az alapja a közös nyelv: röviden a közös életszinvonal megteremtése.
Ez elbukott, igy az exkomm régió privatizácion megzsirosodott patkánykapitalistának teljesen más az érdeke.
Ezért, a második fázis az egységesedésböl ez a régió kimarad.
A kétsebességes unió azt jelenti: a lemaradt részeket leoperálják és kikerülnek amit diplomatikusan második sebességnek nevezünk.
A lényege: a közös ügyekbe megszünik a beleszolásuk és az eddigi elünyök szabad munkavállalás, felzárkoztatási támogatások megszünnek, mert már nem lesz felzárkoztatás: mivel a helyi gazdasági elit ellenérdekelt.
A lengyel miniszterelnök, Beata Szydlo bejelentette a V4-ek külön találkozója után, hogy a V4 vezetői mandátumot adtak Orbán Viktor magyar miniszterelnöknek, hogy a nevükben folytasson tárgyalásokat Macronnal a "kiküldetésben levő V4-es munkavállalók" ügyében (pl. kamionsofőrök.) Mint ismeretes, Mikron pár napja puffogott "a keleti tagállamok szociális dömpingjéről". Még soha nem történt olyan, hogy a V4-ek együtt felhatalmazták volna valamelyik tagországot valamilyen ügyben, hogy a nevükben tárgyaljon. Ez egy fontos mérföldkő a V4 együttműködés történetében.
Az pedig biztos, hogy nem sorshúzással döntötték el, hogy Orbán tárgyaljon az egész V4 nevében.
Magyarország vette át a hónap elején a visegrádi négyek vezetését, miközben többen már a lehetséges riválisok és egy belső törésvonal miatt temetik a közép-európai összefogást.
Hiába találkoznak a miniszterek, ha utána egymás ellen szavaznak
A közvélekedéssel szemben a tanácsi szavazati minták nem támasztják aló azt a gyakori vélekedést, hogy egy homogén koalíció lenne a visegrádi országok között. Az összetartásuk túlértékelt, mert a migráción túl más fontos témákban ellentétek vannak köztük
Már nemcsak Robert Fico szlovák miniszterelnök mondja azt, hogy Szlovákia az Európai Unió magjához akar tartozni, hanem egy új felmérés szerint a lakosság több mint kétharmada is ezt a véleményt osztja. A megkérdezettek 69,3 százaléka megerősítette: az országnak szorosan együtt kellene működnie a legfejlettebb európai országokkal - számol be az Info Rádió.