Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trajetcomp Creative Commons License 2016.11.01 0 0 170

megkérdezem tőle hogy nézte-e, nagyon köszönöm ezt a tippet is.

Előzmény: army74 (168)
depi vol.2 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 169

Értem, köszi.

Ez a visszavezetés addig jó, ameddig a szelep helyesen működik, de ha elkokszolódott, rosszul nyit zár, akkor többet árt, mint használ. Nő a fogyasztás, tökéletlenebb az égés, stb, anno próbából benzinesen kiiktattam, nyertem vele, aztán jól kipucoltam és visszaraktam, nem nyertem vele, de lagalább a delfinek édesebben alszanak tőle :-)

Ma meghajtottam egy kicsit, 350km néha pirosig kipörgetve, ilyet nagyon ritkán szoktam, de kikormozásra jó, ugyanakkor valahogy érzem, hogy az egész szívóoldalt le kwllene szedni és kipucolni, mert tuti tele van olaj és korom szmötyivel. ja igen, 6,6literre jött ki a fogyasztás autóúttal, én ezzel elégedett vagyok. És ma először kapott a dízelbe spurit, fogalmam sincsen a hatásáról, de ha nem áll meg tőle, akkor talán nem okoztam kárt vele :D

 

A belső óra H gombja nem műxik, ez most tudatosult bennem óraállításkor.

 

Holnap féket szererek, hatásra jó, de csikorog, és mivel új a tárcsa és a betét, karmantyú is, így szétkapom gyorsan és kap egy kis pasztát. Matyi szerintem ezt kihagyta.

Ja igemn, a hátsó ajtó központija sem működik, tehát ott is valami árulás van.

Előzmény: army74 (166)
army74 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 168

Szűrőtől csak akkor lehet ha nagyon el van dugulva és nem megy át annyi üzemanyag ami fel tudná építeni az üzemi nyomást. Üzemanyag szivattyút is cserélte ami a vezető ülés alatt van a tank előtt? Az is el szokott romlani néha.

Előzmény: trajetcomp (167)
trajetcomp Creative Commons License 2016.10.31 0 0 167

Beszéltem a szerelővel, ezeket mind kipróbálta új alkatrésszel és ugyanúgy produkálta a hibát. Kivéve a gázolajszűrő-cserét, úgyhogy nagyon reménykedem hogy az lesz! Szerinted elképzelhető?

Előzmény: army74 (163)
army74 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 166

EGR lekötés semmi hibakódot nem dob. ECU-ban nem tudom le lehet-e tiltani, de autocom programmal biztos nem. EGR tisztítást még nem csináltam és nem tudok olyat aki csináltatott volna Trajet-en. Az biztos, hogy a szívó torokban 200000km-nél már vastagon áll az olajos korom a szívótorokban. Azt mindenképp érdemes lenne kitisztíttatni úgy, hogy a szívótorkot leszedni úgy kitakarítani, + a szelepekhez vezető nyílásokat is ki lehetne takarítani akkor.

Előzmény: depi vol.2 (164)
army74 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 165

Volt chiptuning és utána 8 liter körül alakult.

Előzmény: depi vol.2 (164)
depi vol.2 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 164

Army,

 

olvasom régebbi bejegyzésed, hogy a te crdi-d 10 liter körül fogyaszt, ezt sikerült orvosolnod valahogyan?

A chiptuning mértéke milyen volt, a befecskendezés és turbonyomás egyébiránt rendben volt előtte? Az EGR szelepet pl le lehet tiltani ECU-ból, vagy csak simán lekötni (mondjuk ekkor a rendszer hibád dobna, nem?)?

Én gondolkodom a turbóztatás után némi átnézésen a porlasztókat illetően és az EGR-t is kitisztítanám/tattnám, de az sem kizárt, hogy egy apróbb teljesítménynövelés is beleférhet. Amennyiben a rendszer állapota elviseli a magasabb teljesítményt, úgy a fogyasztás/erő arányt javítanám.

Előzmény: army74 (163)
army74 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 163

A "ránézett" az nem ér semmit. A nyomásszabályzó szelep hibája csak csere alkatrésszel állapítható meg és javítható amit otthon bárki el tud végezni. (tett bele másikat és attól sem javult meg??)A motortakaró burkolat levétele után a közös nyomócső végén levő hengert kell kihúzni miután a 2 tartó csavarját kivetted és a csatlakozó kábelt lehúztad.

Előzmény: trajetcomp (162)
trajetcomp Creative Commons License 2016.10.29 0 0 162

Szia köszönöm a bíztatást. Azt hiszem ezeket már nézte, de be fogom neki olvasni és akkor hátha. még jelentkezem, ha szükséges lesz a szelep akkor valószínű vevő leszek rá!

Előzmény: army74 (161)
army74 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 161

Nem kell kétségbe esni. A leállás gázadásra tipikus hiba arra, hogy nem megfelelő az üzemanyag nyomás.  Első körben nézz résolaj veszteséget a csúcsokon. Ha jók, akkor nyomásszabályzó szelep hibás (90%, hogy ez a rossz.) de még lehet a kisnyomású üzemanyagszivattyú is ha nem nyom elég üzemanyagot. Gázolaj szűrő volt cserélve?

Nyomásszabályzó szelepem van 1db. 35e-ért új bontatlan.

Előzmény: trajetcomp (159)
depi vol.2 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 160

Sziasztok,

 

én másfél éve vettem egy osztrák gépet, átírva megállt 1millió felett picivel, ráöntöttem még 120e ft-ot a kötelező szervizekre Matyinál Százhalombattán.

Azót a ajárgány jó teljesít, én elégedett vagyok vele, főleg városban jár vele az asszony, én motorozom :-) Átlagban 8-8,5l a fogyasztása, klíma jó, termosztátot most cseréltem, így a fűtése is patent lett.

 

Hibák eddig  aszétrohadt és nem ismert gyári hibája a hátsó lengőkarokkal, bontottan írtó szerencsével gátlókkal együtt 10e ft/oldal áron tudtam venni nagyon szép párat, lekezeltem őket és most azokon fut a szekér. Eszement árakkal találkoztam, szégyelltem a jó vételt :-D Aztán kiderült, hogy az ABS jeladók is berohadtak a régi karokba, így bontottan 5e ft/db lett belevaló szerezve ismét csak általam (magad ura...)

 

 

Aztán egyszer csak most nyáron reggel hívott a párom, hogy az autó se előre, se hátra, a kuplung kemény és semmi reakció. Félretolták, mire odaértem és tényleg, a kuplung halott. Valahogy nem bántam, ugyanis már nagyon meg akartam csináltatni, ugyanis furcsa remegése, rezonanciája volt a kocsinak 1600 fordulat körül, alatta-felette sima volt, de kigyorsításkor és terhelés alatt remegett motor, kaszni az adott fordulatnál. Tehát a helyzet eldőlt, jóhaver jött trélerrel este és Matyit már kihagyva inkább mást kerestem fel, mint kiderült jól tettem.

Váltó 2 óra civakodás után jött le, és valami istenverte munkahenger tengely kiesett és ez okozta az egész kalamajkát, a sima lendkerék (ebben ugyebár nem kettőstömegű! a lelkem) ép, a kuplung is, a kinyomó kuka alapból. Plusz a többi apró, mondtam, hogy csere minden, a mechanika is után lett pontosítva, cserélve a hidrorendszer is, tehát itt megkapta a magáét. A váltóolaj is cserés (40e km-ként kötelező) volt, habár én anno Matyit megkértem, hogy cserélje le, a mostanit láttam is, elég csillogó volt, amit nehezen tudok elképzelni, ha fél-3/4 éve ki lett cserélve állítólag. Mindegy, ebből tanultam :-(

Kapott még 3 új gyertyát, az eredeti gyáriak voltak benne még, 4 jó lett volna, de az egyik úgy megmakacsolta magát, hogy a szakim mondta, hogy nem akarná beletörni, mert akkor az ismert eljárás nagyon megdobta volt az idő és pénzfaktort. 

 

Most a gép jó, a remegés teljesen eltűnt, a hangja szép, a kaszni rendben, egy rozsdapöttyöm van, azt elkapom időnben és remélem még ellesz egy darabig, a hátsó szélvédőtörlőm működik, jó (anno szétszedtem, mert be volt rohadva, gyári gond ez is, de szétdaraboltam és megcsináltam), alvázvédelmet tervezek neki jövőre. Minimálisan füstöl (a gyertyacsere jót tett a hidegindításnak és a hidegen füstölésnek is) nincsen részecskeszűrő ugyebár, de ezt nagyon nem bánom. Most a turbócserén gondolkodom, mert csöpög, sípolás nincsen, de ha leszedik és szétszedik, az sok macera, tehát jelenleg egy jobb megoldást keresek és azt hiszem találtam is :-D

 

trajetcomp Creative Commons License 2016.10.29 0 0 159

Sziasztok,

 

a trajet-m a harmadik szerelőnél jár, ezidáig 100K felett járok ám az autó egyre rosszabb. Állítólag szétszedték atomjaira és minden jó benne mégis, egy közepes gázadásra leáll az autó. Gyakorlatilag használhatatlan, négy hete szerencsétlenkednek különféle szervizek.  Tudtok Budapesten olyan autószerelőt, aki ért ehhez az autóhoz? Már kezdek kétségbe esni, bevallom.

army74 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 158

Váltó felújítás. 1 és 2 szinkron 70000Ft. szinkronagy 40000Ft. javítási költség munkadíja 45000Ft. amiben a váltóolaj is benne van.

Az első ablaktörlő motor romlott el? Mert a hátsó az tipusbetegség, úgy mint a hátsó lengőkarok  és a sárvídőív rozsdásodás is. Az első ablaktörlő nekem is leégett 1x éjszaka a Brüsszel melletti autópályán éjszaka szakadó esőben.

Előzmény: Kissba1002 (157)
Kissba1002 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 157

Szia! Nekem az lenne a panaszom, hogy 1-esből 2-esbe recseg a váltó. Ez mitől lehet? És mit lehetne vele kezdeni? Már annyi bajom volt ezzel az autóval, hogy felsorolni nem lehet... Motor csere, hátsó lengőkar csere, 2x hűtőcsere, gázolajszivattyú csere, 2x a sárvédőív javítás, ablaktörlő motor csere... Nagyon kivagyok már ezzel az autóval és nem tudom már mit kezdjek a váltóval is.

Zsolt Dósa Creative Commons License 2016.10.12 0 0 156

Köszi a választ. Még jó, hogy tegnap nem vettem meg.

Akkor beruházok egyre. Jó lesz még másik kocsiba is. :)

army74 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 155
Előzmény: Zsolt Dósa (154)
Zsolt Dósa Creative Commons License 2016.10.12 0 0 154

Sziasztok! 

Na végre megtaláltam azt az átkozott gombot amit kerestem, hogy újra betanítsam a távirányítót. Nem volt könnyű lekelett bontanom a kormány alatti műanyag borítást és így már meglett. Nem csoda hogy nem találtam a biztosíték tábla hátulján van a riasztó modul és annak a felső felén a kormány felől volt a kis drága (kapcsoló) és takarta egy kábelköteg, ráadásul levolt ragasztva és még kitapintani sem tudtam ha benyultam. 

De mindezek ellenére nem sikerült sajnos betanítani, valami más lehet a probléma. Lehetséges hogy a risztó megadta magát?! 

Néztem a jófogáson egy obd hibakódolvasót ami bluetooth-os hátha az megmondja mi a baj, 1800 huf azt hiszem ennyit mindenféleképpen megér.

Valakinek van ezzel tapasztalata esetleg? Szívesen olvasnék pár véleményt ezzel kapcsolatban.

army74 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 153

Sajnos minden Trajet hátsó ablaktörlő motorja le szokott égni. A téli sós lé a kihajtás tengely és a perselye közé folyik amitől eloxidálódik és megszorul a tengely. Ettől meg leég a motor.

Bontottat hiába veszel, azok is tönkre mennek, vagy annyira el van oxidálódva az alumínium, hogy a nagy anya csak letöri a menetes részt amin rajta van. Nekem van egy módszerem amivel használhatóvá teszem a bontott letört menetű, leégett motort. 15e-be kerül egy kész. Az új csak a hyundai-nál kapható 72e Ft. körül.

Előzmény: panyszi (152)
panyszi Creative Commons License 2016.10.11 0 0 152

Én is ott kerestem - de nem találtam ilyen feliratut - azért kérdeztem - hogy van e esetleg vmi titok amit nem tudok... :D

 

Nem működik - sem az első - sem a hátsó - ráadásul a hátsó ablakon nincs is ablaktörlő...ahogy megpiszkáltam - csak a rozsda hullott ki....szerintem annak gatya :/

 

Ha elromlottak...mire száítsak - mennyi egy? 

Bontottan vegyem vagy ujjat?

Esetleg tudsz ajánlani vmit hogy hol vegyem???

Köszönöm az infókat!

army74 Creative Commons License 2016.10.11 0 1 151

motortéri biztosíték táblában nincs? Én ott keresném. A takaró fedél belső felén fel van tüntetve melyik biztosíték mihez tartozik. Általában angolul van írva "Washer" a mosó angolul. 

NEm működik a szivattyú? Se az első se a hátsó ablaké? Mert 2 külön motor van a mosótartály oldalán. Az is előfordulhat, hogy elromlottak.

Előzmény: panyszi (150)
panyszi Creative Commons License 2016.10.11 0 0 150

Heló army74!

 

Egy kis segítséget kérnék újra:

- az ablak mosó-folyadék (szivattyu) motor - biztosítékot merre találom??

Vagy hol keressem......:D

Köszönöm a választ és a segítséget!

army74 Creative Commons License 2016.09.29 0 1 149

A kézifék a hátsó tárcsafék dobszerű közepében van és dobfékként működik. A Tárcsa oldalán ahol a menetes szárak kijönnek belőle van egy kerek nyílás kis gumidugóval, azon keresztül lehet állítani mint ahogy minden dobféket.

Előzmény: panyszi (148)
panyszi Creative Commons License 2016.09.29 0 0 148

Heló army74!

 

Egy kérdésem lenne a Trajet-ről!

 

Kézifékkel kapcsolatban:

-hiába huzok utánna a kézifék-nél nem fogja meg emelkedőn a kocsit....

A hátsó fékekkel nincs probléma - van-e más utánállítási lehetőség? Vagy bármi? 

Köszön a segítséget!

army74 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 147

Motor elég megbízható ha megkapja a törődést olajcserét. Rozsdásodásra hajlamos a hátsó sárvédő és hátsó lengőkar, küszöb, és láttam már kilyukadtra rohadt első motortartó alső keretet ami a futóművet is tartja.

km meg annyi amennyit elismernek. 

Előzmény: Indygo1 (146)
Indygo1 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 146

Ahogy nézegetem a hirdetéseket, mennyire hihetőek az általuk írt kilóméterek? Mennyire kényes a motra ezeknek az autóknak? Rozsda mennyire jellemző ?

 

Előzmény: Indygo1 (144)
LT74 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 145

Sziasztok! Egy ismerősöm ajánlott egy ilyen autót, annyi csak a baja hogy 1500-ás fordulatnál beremeg a motor. 2.0 Crdi. Mi lehet a gond nagyjából??? Köszi 

Indygo1 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 144

Köszi. Ez csak egy kósza ötlet volt. Inkább én is egy olyant szeretnék, amben vásárlás után megcsinálom a kötelező dolgokat, és csak használnom kell. Most szabadultam meg egy problémás espacétól, de mindenképp egyterűt szeretnénk. A Trajet az, ami az un. igénytelenségével megfogott. Ebben nincs kettőstömegű, változó geometriájú turbó...  Bár mégbkipróbálnimegyet sem volt alkalmam, amit írnak róla az tetszik.

Előzmény: army74 (143)
army74 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 143

Csak ha van jó szerelőd aki bevállalja, de mondjad neki, hogy ez nem olyan mint más váltók. Ezt nem olyan egyszerű szétszedni mint más autók váltóját.  Erős de vékony peremű lehúzók kellenek mert nagyon szoros illesztéssel van összerakva.(szerintem melegen tették rá a tengelyre az alkatrészeket.) A szerelőmnek már hoztak vagy 3 olyan váltót amit elkezdett szétszedni a magát autószerelőnek hívó ember de nem tudta széteszedni ezért aztán darabokban küldték tovább.

Előzmény: Indygo1 (142)
Indygo1 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 142

Sziasztok!

 

Trajet vásárlására szeretném adni a fejem. Dieselt szeretnénk, 2. autónak használnánk. Mi az amire figyeljek, a szokásos hibákon kívűl ?  A váltóhiba mennyire necces, érdemes-e megvenni ilyent és kijavíttatni ?

Zsolt Dósa Creative Commons License 2016.09.16 0 0 141

Köszönöm a választ army. Keresem tovább. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!