nekem rII-m es egy 7s-em van. Az rII nek baromi jo a stabija, en is nagyreszt kezbol dolgozom. Egy sigma 150-500 al kenyelmesen tudok 500mm en is kezbol dolgozni koncertteremben 125-160-adon.
Nekem van laea3 es 4is.a 3ast gyulolom, nekem sokkal pontatlanabb lassabb bizonytalanabb mint a 4es. Szoval ha van leehtoseged elotte tesztelj mielott megveszed az az adptert (akar ram is ramirhatsz es szivesen megmutatom). rudom hogy a IIes szeriahoz az valo de en nem hasznalom vagy csak manualisan mert nekem nem valt be.
A legkiegyensúlyozottabb összehasonlítást nyalarhotep hozzászólásában lehet olvasni. Mivel linkelni nem lehet, ide másolnám egy részét:
"Anyone interested in really objective and unbiased opinion should read the following carefully:
- If you want APS-C system, and are thinking about which brand to buy into, go Fuji. Yes, Sony APS-Cs like a6000 and a6300 are faster with AF and AF tracking, but the most important thing is that Sony APS-C lenses are not up to lenses from Fuji. Fuji makes best APS-C lenses in the world, period.
-If you shoot JPEGs, and dont want to bother with post processing, go Fuji. Fuji, as Amar mentioned, produces outstanding film simulations directly from camera, far superior to Sony JPEG look.
-If you shoot RAW, and rely much on post processing skills, go Sony full frame. Sony ff sensors (especially a7R and a7RII) have higher dynamic range, lower noise and higher pixel count, and with RAW processing, the Fuji`s JPEG advantage is eliminated. (Again, dont buy Sony APS-C because you will have to buy full frame lenses if you want high quality lenses)
-If you want really high quality video, and know how to shoot it and grade it after, absolutely Sony. Many people produced pro level videos with A7s camera. Many TV commercials, music videos etc are shot with this camera solely. It is incredible video option, and S-log2 and S-log3 give you grading capabilities that no other camera manufacturer reached.
-If ruggedness, ergonomics, weather resistance is important to your work, go Fuji. Their ergonomics, dial layout, etc are fantastic, in my opinion the best. Weather resistance is maybe only second to Pentax and certain Canon models like EOS 7d.
- Sony cameras indeed launch more frequently than others. But that definitely dont mean they devaluate more quickly than other brands. On the contrary, quick fall of original A7 price on second hand market, made prices of competitors second hand cameras to fall accordingly. A7 has drastically lowered the price of second hand Canon and Nikon full frames.
- If you care about customer support (and you do, everybody does), Fuji has much better support than Sony."
sziasztok! tervezek fejest ugrani az a7/a7m2 medencébe - nem tudtam még eldönteni melyikre van szükségem. lehetőleg a7m2 tulajoktól kérdezném vagy akik már próbálták, valóban megéri a beépített szenzor-képstabilizátor a pluszt? én főleg kézből szoktam fényképezni szóval fontosnak érzem, de azért elég nagy az árkülönbség még a két váz között. a másik kérdésem, hogy szerintetek megérné mellé beruházni nekem az LA-EA4 adapterre az alábbi obijaim miatt: sigma 105mm f/2.8 dg macro és sony 50mm f/1.4 vagy jobban járnék, ha megválnék ezektől (milyen árban mozognak ezek az obik mostanában?) és inkább kezdjek el E bajonettes obik gyűjtésébe? köszönöm a válasz(oka)t előre is!
Azt hiszem hogy ez egy öntanulási folyamat. Amikor belenagyításnál élességet állítok akkor előbb utóbb belenagyítás nélkül is tudom hogy mennyit kell tekerni az élességállító gyűrűn a változáshoz. Pláne ha rendszeresen ugyanazt a néhány obit használom.
Viszont itt nem kell elvenni a gépet a szemtől, elmozdulni a kompozicióból mert azonnal ellenőrizhető a kép a belső keresőben. Szóval a rutin sokat számít és amennyi pluszt kap az ember ettől a váztól, ahhoz képest minimális ez a kényelmetlenség.
Ezzel nem tudok vitatkozni. :-) Az 1100D-re is adaptereztem manuál obit, optikai keresőn keresztül sikerült 10 képből 6-7 képet élesre kihoznom, miután meglett a rutin (pláne a nagylátók adták a hibaszázalékokat). Ahhoz képest a belenagyítás vagy a focus peaking már nagyon luxus. :-)
a focus peaking működési elve az, hogy a leginkább kontrasztos területeket jelzi. manuális obinál gyakran előfordul, főleg tágabb rekeszeken, hogy gyenge a kontraszt, ezért a peaking sem tud olyan hatékonyan megjelenni. hozott anyagból dolgozik...
de az is biztos, hogy igazán pontosan a belenagyítással tudsz élesre állítani.
Az expogomb melletti C(ustom) gombra van állitva a belenagyitás funkció, az elég preciz. Annyi van vele hogy kétszer kell megnyomni. Elsőre bedobja a kis négyzetet amit ki fog nagyitani, utána mozgatható a kurzorral a mező és második nyomásra nagyitja ki.
Van aki emiatt inkább a kurzor középső gombjára állitja a nagyitás funkciót.
De a lehetőségek elég korlátlanok.
A focus peaking nekem inkább csak kiegészitő lehetőség.
Nem hinném hogy nagyot hibáznál hacsak nem túl nagy a kezed :-)
Egyébként méretre megegyezik a 80-as évek filmes gépeivel, ha volt Minolta XD vagy XG a kezedben akkor ismerős lesz az érzés.
Nekem sima 7 van képstabi nélkül és csak adapteres manuális obikat használok. Persze kell egy átmeneti időszak amig az ember kényelmesen beállit mindent magának.
Jelenleg a következő fényképezőgépem kiválasztásának folyamatánál tartok (mostmár megvan az anyagi háttér, már csak el kéne dönteni, hogy mivel "lepjem meg" magam; elég sok gép játszik jelenleg a lehetőségek között), és az a7 is a listámon szerepel.
Sajnos itt, Békéscsaba környékén senkit sem ismerek akinek ilyen gépe lenne, viszont hétfőtől -a hétvégéket leszámítva- két hétig Budapesten leszek; és ha valaki partner lenne abban, hogy egy megfogdosás és pár kattintás erejéig a rendelkezésemre bocsássa a gépét, piszok hálás lennék. Előre láthatólag a Keleti pu. környékén fogok tudni mozogni, elsősorban a Víg utca környékén.
Van Közöttetek olyan, aki a segítségemre tudna lenni a következő döntésem meghozásában? :-)
Igen, köszönöm, ezeket ismertem (ennek a jpg összehasonlító oldalnak sok értelmét nem látom, nagyon félrevezető, sok váz baromi jó, csak gyenge a jpeg-motorja).
Olyat kerestem volna, vagy ha van esetleg valakinek mindkettő, hogy raw-ból mondjuk LR-ben nullára állított zajszűrés (chroma- és luminancia zaj egyaránt 0-ra állítva) mindkét vázon, azonos beállítás, iso 3200 és/vagy 6400-on mindkettővel egy-egy kép, majd kiexportálni jpg-be, és úgy összehasonlítani a képeket.
Nagyon vacillálok én is egy A7s-en, videóban egyértelműen jobb sokkal, csak fotó-módban lennék kíváncsi mennyi előnyt hoz a sima A7-el szemben, ha azt is leméretezi az ember 12 Mp-re.
Nem próbálta már esetleg valaki az A7-et az A7s-el összehasonlítani zaj vonatkozásában? Mennyi lehet a 7s előnye állóképnél (tehát nem videónál) - persze 12 Mpixelen - az A7-el szemben? 1-2FE vagy több?
Tervezek venni valami minimum 43-as kulcsszámú vakut. Canonos időben a 430 EX II jó szolgálatot tett. A Sony vakuk ára számomra sok. Szóval keresek valami alternatívát, ami teljesen együtt tud működni a vázzal.
A Sigma EF-610 DG Super és a Nissin Di700A tetszik így első ránézésre, de sajnos ettől drágábbak nem is jöhetnek szóba.
Hát igen, a CCD az CCD... ezért kell egy Leica M9 is :D Az A7 színeivel semmi problémám , de egy vérbeli fényképész soha nem lehet elégedett az eredménnyel. :P ez az egyéni fejlődés folyamtos mozgatórugója. :)
Én nem tudom mi bajotok az A7 szineivel... :-) nekem nincs gondom vele, pedig 7D-vel kezdtem és ott tényleg elég volt sokszor a jpg, mert annyira jó volt
Erre rátaláltam már én is, de nem is olcsó, de a fő problémám vele, hogy a legnagyobb átmérő is elég kicsi, és tartok attól, hogy ezzel veszítek a fényerőből.