Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gape'n'bear Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2159

Sziasztok!

 

Köszönöm a válaszokat!

 

Igen, az a fórum szerintem sem a miénk. Azt a modellt ugyan nem ismerem, de megint megnéztem a lámpát, nálam nincsenek "vak" izzók.

 

A ledsorban minden led világít. Azt reméltem, csatlakozó vagy vezetéktörés lehet, csak nem tudtam, mit kell keresni, nem hallottam még ezt a side light nevet :-) De akkor majd a szerviz megszakérti.

 

Nem vagyok még bejáratos sehova, csak a kereskedéshez az M5 Center volt közel, de (hacsak le nem beszéltek) én szerintem a veresegyházi Citroënt fogom megnézni (fóti lakos lett az autó).

 

A használati tippeket köszönöm, megpróbálom így, bár kifejezetten tetszett, hogy alacsony fordulaton mennyire halk. Az elmúlt 8 évben nagyon fontos szempont volt autóválasztásnál, hogy halk legyen, erre most, hogy nem számított, beszereztem az eddigi legcsendesebbet :-)

 

Köszi még egyszer!

 

dr

Előzmény: sbojan (2158)
sbojan Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2158

Hali snow.dog

 

Az általad hivatkozott beszélgetés ez előző szériás Picassoról szól, annak is a legutolsó kiadásáról, ahol már gyárilag szereltek LED-es DRL-t a kocsira, így a korábbi változatokon használt helyzetjelző izzók "munka nélkül maradtak".

 

Ha jól értem, gape'n'bear már arról a Picassoról beszél, ami neked meg nekem is van, amikben már nincs ilyen izzó (és persze helyük/foglalatuk sincsen már a búra alatt).

 

"4. Ha normális módon használod, nem hajtod agyon, akkor az már elég kell hogy legyen. Mást nagyon nem tehetsz."

 

Mivel a töltőlevegővel érkező égéstermékmaradvány és olajszármazék ég oda a szelepek száraihoz és fejeinek hátlapjához, ezért azokat a szituációkat kellene lehetőség szerint elkerülni, ahol a motor a legkevésbé hatékony módon üzemel. Tehát minél kevesebbszer kéne a hideg motort (meg úgy általában is) beindítani (ennek gyakoriságán nem igazán tud az ember változtatni), s kerülni kell a megerőltető hajtást, azaz magas fokozatba kapcsolva, de alacsony sebességről való gyorsítást. Ezt nem csak a hajtás alkatrészeinek árt, de ilyenkor a legtökéletlenebb az égés is, így ekkor keletkezik a legtöbb olyan maradvány égéstermék, ami visszavezetve "odakozmálhat". Szóval, ha gyorsítunk, akkor ne váltsunk fel idejekorán.

 

Üdv,

sbojan

Előzmény: snow.dog (2155)
sbojan Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2157

:-) tényleg találó...

Előzmény: gape'n'bear (2154)
sbojan Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2156

Szeva gape'n'bear!

 

A "side lights" a helyzetjelző lámpákat jelenti.

 

 

Mivel ez egy LED sor, ezért nem lehet esetleg, hogy egy LED "szem" ment ki a sorból? És mivel egyben egységben van az irányjelzővel is (az elsőről beszélünk, ugye), így lehet, hogy ugyanaz a hibaforrás az oka 1-es és 3-as pontjaidban megemlített hibajelzéseknek.

 

A THP motoroknak két rákfenéje szokott lenni:

 

1. "kokszosodás". Ez amúgy nem csak a THP-s motorokra jellemző, más, főként kis lökettérfogatú, turbós benzines motoroknál is probléma. Elkerülni nem tudod, mivel a motor kialakításából adódóan (az égéstérből származó és a a turbó töltőlevegőjével érkező, minimális mennyiségű égéstermék-maradvány és olaj) jelenik meg a szelepek szárára és a szelepfejek hátoldalára ráégő "koksz". Esetleg a folyamat időben elhúzható, ha jobban elégő üzemanyagot használsz (100-as benzin) és a motort hatékonyabb fordulatszámon járatod, tehát kerülöd a magas sebességfokozat-alacsony sebesség kombót. Én folyamatos haladás során 60 km/óra alatt nem is kapcsolok 3-as felé, míg 48 alatt csak 2-esben haladok, s gyorsításkor természetesen rendesen fel is pörgetem. Ja, nekem is 155 THP-m van :-).

 

2. láncfeszítő "szorulása". A láncfeszítő olajnyomás hatására "nyomódik" neki a vezérműláncnak s feszíti azt meg. A hideg motor beindításakor lassan épül fel az olajnyomás (az olajnak ehhez el kell jutnia a motor minden szegletébe), s az első másodpercekben emiatt nem feszíti meg a láncot a feszítő, így a lánc csöröghet. Ilyenkor olyan hangot hallhatsz a motorból (akár fél-egy percig is), mintha egy kivénhedt dízel csörögne a motorháztető alatt. Később ez a hang megszűnik.

A nagy probléma viszont, hogy a lánc ilyenkor kicsit, szinte mérhetetlen mértékben, de lazul, "enged", s sok száz, ezer indítást követően egyszer csak megtörténhet a legszarabb, ami történhet egy motorral: a fogaskeréken egy szemnyit átugrik a lánc, s ezzel borul a vezérlés, összeakadhatnak a szelepek, stb.

 

Ha az indítás utáni csörgés megjelenik s rendszeressé válik, akkor ideje elgondolkozni a feszítő cseréjén (maga az alkatrész 10 ezer Ft körül lehet).

Ilyenkor amúgy a szervizek a lánc (és annak járulékos elemei) cseréjét is javasolni szokták, s itt már nem is az alkatrészek kerülnek majd sokba, hanem maga a szerelés.

 

A fentieket leszámítva én imádom ezt a motort, mert "ugrik, mint állat", s igen élvezhető vele a közlekedés még ilyen karosszériával is (Grand).

 

Üdv,

sbojan

 

Előzmény: gape'n'bear (2153)
snow.dog Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2155

Szia!

 

1. Ez a fórum hozzászólás erről szól. http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?157785

Ha jól értem, akkor a LED-es első helyzetjelzőknél ezeknek a lámpáknak nem is kell működniük. Ha úgy is bejáratos vagy az M5-be (én is oda járok), akkor ott kérdezzél rá, illetve kérjél egy hibakód kiolvasást. Abból gondolom kiderül mi a baj.

 

2. Szerintem megsérült a szenzor, szintén M5 szerviz.

 

3. Ugyan az, mint az 1.

 

4. Ha normális módon használod, nem hajtod agyon, akkor az már elég kell hogy legyen. Mást nagyon nem tehetsz.

Szervizelési javaslatot megint csak az M5-ben kérnék.

 

 

Előzmény: gape'n'bear (2153)
gape'n'bear Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2154

* Prince, de találó elírásnak tűnik :-)

Előzmény: gape'n'bear (2153)
gape'n'bear Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2153

Sziasztok!

 

2013/10 1.6 THP Intensive GP-m van pár napja, és meglepően rendben levőnek tűnik, az itt leírt hibák többségét nem produkálja, de azért nem makulátlan...

 

Végigolvastam ezt a topicot becsülettel az elejétől, gugliztam is, de így is van, amire nem találtam választ, hátha Ti tudtok segíteni.

 

1. Induláskor azt mondja, hogy a "side lights"-ra panaszkodik, de fogalmam sincs, az mi, sem a könyvében, sem neten nem találtam meg. Az összes lámpája világít (mármint ha bekapcsolom :-) ).

 

2. Hátramenetbe kapcsolva azt írja, hogy "Parking assistance system fault" és tényleg, a parkolószenzorok nem működnek, a kamera igen.

 

3. Indításonként az első jobbraindexelés alkalmával a side lights-hoz hasonlóan az irányjelzők ellenőrzését kéri - de azok is működnek, ráadásul ott talán csak a hátsó izzós, a többi ledes.

 

4. A BMW Price motorról rengeteg horrorsztorit olvastam (utólag, argh). Ebben 168e km van, az M5 Center szervize azt mondta, hogy ennyi km-rel ilyen jó állapotú motort nem is láttak még. Mit kell tennem szerintetek ahhoz, hogy ezt a jó állapotot meg tudjam őrizni? Vezérléscsere? Vagy azt csak ha csörögni kezd? Prémium üzemanyag? Alacsony fordulat kerülése? Egyéb?

 

Az 1., 3.-ra semmi ötletem nincs, a 2. az lehet annak következménye, hogy kicsit megnyomták a jobb hátsó sarkát - nem nagyon, elvileg fényezni sem kellett, de a lámpatest kicsit mozog benne, lehet, hogy a radart is elrontotta... Vajon házilag gyógyíthatók ezek, vagy szerviz?

 

Köszönöm előre is,

 

dr

petyaaa Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2152

Nemt'om, tapasztalat. Amúgy is erős nyomást igényelnek a gombok, így nem árt, ha erősen is nyomjuk ilyenkor. De én kulcstalanul használom, ilyenkor inkább a kilincset markolom.

Előzmény: sbojan (2151)
sbojan Creative Commons License 2019.12.23 0 0 2151

"...Extrém sokáig kell erősen nyomni..."

 

Hogy sokáig, az oké, de erősen miért kell? Ez csak egy két állású kapcsoló, az erősebb nyomástól még nem lesz erősebb a jele... :-P

Előzmény: petyaaa (2146)
Ryan66 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 2150

Köszönöm szépen!

Előzmény: Laca. 1 (2149)
Laca. 1 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 2149

Szia. Klemm Jánost keresd a c4 picasso facebokon neki biztosan van bontott.

Előzmény: Ryan66 (2148)
Ryan66 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 2148

Üdv!

Mai nap folyamán megállt a fűtőmotor az autóban...

Biztosítékok rendben, valószínű behányt a ventilátor motorja.

Esetleg ötlet valakinek, hol tudnám (minél gyorsabban) megcsináltatni?

Citroen c4 gp., 2010es.

 

Laca. 1 Creative Commons License 2019.12.22 0 1 2147

Köszi! es tenyleg folhuzza👍😁

Előzmény: petyaaa (2146)
petyaaa Creative Commons License 2019.12.22 0 0 2146

Extrém sokáig kell erősen nyomni

Kispórolni tuti nem spórolták.

Előzmény: Laca. 1 (2145)
Laca. 1 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 2145

2015.  2.0 bluehdi az lenne a kérdésem hogy a zaro gomb nyomva tartásával nem huzza föl az ablakot,ezt esetleg diaggal lehet e aktiválni vagy tényleg nincs benne ezt kezelő modul? Ha nincs benne az a modul hogy gondolta a Citroen egy ilyen filleres eszköz kihagyasat vicc.

snow.dog Creative Commons License 2019.12.11 0 1 2144

Szia! Nekünk nem fontos a dolog. :)

 

Persze ettől még válaszolhattál volna.

Előzmény: Mengi (2141)
snow.dog Creative Commons License 2019.12.08 0 0 2143

Elég sokáig keresgéltem a neten, de csak elemes verziót találtam. A miénkben egy CR2032 elem található.

A kezelési útmutatókban sem szerepel az akkumulátoros verzió, ezért aztán annak töltéséről sem találtam semmit.

Tudnál csatolni egy képet az akkumulátoros verzióról?

 

Előzmény: Mengi (2141)
sbojan Creative Commons License 2019.12.08 0 0 2142

Hát ez meg hogyan néz ki? Esetleg tudnál képet küldeni a kulcsról, meg az érintkezőkről, amin keresztül töltenie kellene? Csak kíváncsiságból kérem, mert még nem láttam ilyen PSA kulcsot...

Előzmény: Mengi (2141)
Mengi Creative Commons License 2019.12.08 0 0 2141

Sziasztok!

 

Lemerült a szabad kezes indítókulcsom,nem elemes ha nem akkumulátoros verzió!

A kérdésem az lenne,hogy ,hogy tudom feltölteni?

Ha bedugom a műszerfalon a kulcs leolvasóba,az tölti is?

 

Előre köszönöm a válaszokat.

 

Heroldkrisztian Creative Commons License 2019.12.08 0 0 2140

Üdv 

Az lenne a kérdésem hogy a bal visszapillantó nem nyit vissza a helyére csak befele dolgozik c4 picasso 2012 es

AcoRobi Creative Commons License 2019.12.06 0 0 2139

Hello, adott egy 2015/8 havi c4 picasso 1,6 bhdi, na már most a főkijelző (színes) elkezdett hol volt kép hol nem és egyszer csak elsötétedett, a

z alsó kijelzőn folyamatosan írja hogy téma betöltés de sajnos semmi, felhívtam a citroen márkaszervízt, kérték az alvászámot majd egy visszahívás után közölték hogy vigyem be az autót mert széria hibás a kijelző, járt e már valaki így és mi volt a menete pl arra gondolok hogy mennyit kellett fizetni érte? köszönöm

 

snow.dog Creative Commons License 2019.11.22 0 0 2138

Ha jól emlékszem nálam miután az mp3 fájlokat felmásoltam a jukebox-ra magától létrehozta. Én csak a borító képet applikáltam hozzá.

Előzmény: petyaaa (2137)
petyaaa Creative Commons License 2019.11.22 0 0 2137

Playlist lejátszással akkor senkinek nincs tapasztalata?

.m3u és társai

petyaaa Creative Commons License 2019.11.22 0 0 2136

Szóval vagy ez a ventilátor nem működik nálam (egyik sem?), vagy ordas nagy kamu az egész :)

Előzmény: sbojan (2135)
sbojan Creative Commons License 2019.11.22 0 0 2135

Majdnem - mert még a rostély alatt ott van a vízszintes "tekerentyű".

 

Ventilátor nincs, meg annak a szabályozó gombja:

 

Előzmény: petyaaa (2134)
petyaaa Creative Commons License 2019.11.21 0 0 2134

Jé! Akkor csak az állítható rostély van?

Előzmény: sbojan (2133)
sbojan Creative Commons License 2019.11.20 0 0 2133

Nekem nincs is rajta ventilátor fokozat állótó tekerentyű - csak a rostélyt lehet forgatni és a befúvó nyílás nagyságán (tehát a beáramló levegő mennyiségén) lehet állítani.

Előzmény: petyaaa (2132)
petyaaa Creative Commons License 2019.11.20 0 0 2132

Jellemzően nem ülök hátol, de tegnap kislányomra várva kipróbáltam az oszlopon lévő hátsó légbefúvót; nekem úgy tűnt, hiába állítom bárhova a 'ventillátor" erősségét, a központi befúvás szabályozza csak a légáramot (azt is elég hűvösen).

 

Nálatok is így van ez? Vagy nem működik jól eme egységem?

petyaaa Creative Commons License 2019.11.20 0 0 2131

Próbálkozott már valaki a zenelejátszónál playlist-tel?
Ha igen, és sikerrel, kérem, ossza meg a know-how-t :)


sbojan Creative Commons License 2019.11.12 0 0 2130

Szeva!

 

Az, hogy 2,5 Bar-os nyomás esetén még nem jelez a rendszer, az teljesen normális.

A 2089-es hozzászólásomban is írtam már, hogy 20%-os (vagy nagyobb) nyomáscsökkenés esetén kell jeleznie a rendszernek. Ha te anno 3 bar-on inicializáltad, akkor nálad csak akkor fog jelezni, ha a kerekek fordulatszámából következtetve 2,4 Bar alá csökkenő nyomást "érzékel".

 

De olyan egyszerű lenne kipróbálni: enged le az egyik gumit 2 Bar-ra, s egyből kiderül, hogy működik-e a TPMS-ed vagy sem.

Előzmény: R!ck4 (2128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!