Igen, az a fórum szerintem sem a miénk. Azt a modellt ugyan nem ismerem, de megint megnéztem a lámpát, nálam nincsenek "vak" izzók.
A ledsorban minden led világít. Azt reméltem, csatlakozó vagy vezetéktörés lehet, csak nem tudtam, mit kell keresni, nem hallottam még ezt a side light nevet :-) De akkor majd a szerviz megszakérti.
Nem vagyok még bejáratos sehova, csak a kereskedéshez az M5 Center volt közel, de (hacsak le nem beszéltek) én szerintem a veresegyházi Citroënt fogom megnézni (fóti lakos lett az autó).
A használati tippeket köszönöm, megpróbálom így, bár kifejezetten tetszett, hogy alacsony fordulaton mennyire halk. Az elmúlt 8 évben nagyon fontos szempont volt autóválasztásnál, hogy halk legyen, erre most, hogy nem számított, beszereztem az eddigi legcsendesebbet :-)
Az általad hivatkozott beszélgetés ez előző szériás Picassoról szól, annak is a legutolsó kiadásáról, ahol már gyárilag szereltek LED-es DRL-t a kocsira, így a korábbi változatokon használt helyzetjelző izzók "munka nélkül maradtak".
Ha jól értem, gape'n'bear már arról a Picassoról beszél, ami neked meg nekem is van, amikben már nincs ilyen izzó (és persze helyük/foglalatuk sincsen már a búra alatt).
"4. Ha normális módon használod, nem hajtod agyon, akkor az már elég kell hogy legyen. Mást nagyon nem tehetsz."
Mivel a töltőlevegővel érkező égéstermékmaradvány és olajszármazék ég oda a szelepek száraihoz és fejeinek hátlapjához, ezért azokat a szituációkat kellene lehetőség szerint elkerülni, ahol a motor a legkevésbé hatékony módon üzemel. Tehát minél kevesebbszer kéne a hideg motort (meg úgy általában is) beindítani (ennek gyakoriságán nem igazán tud az ember változtatni), s kerülni kell a megerőltető hajtást, azaz magas fokozatba kapcsolva, de alacsony sebességről való gyorsítást. Ezt nem csak a hajtás alkatrészeinek árt, de ilyenkor a legtökéletlenebb az égés is, így ekkor keletkezik a legtöbb olyan maradvány égéstermék, ami visszavezetve "odakozmálhat". Szóval, ha gyorsítunk, akkor ne váltsunk fel idejekorán.
Mivel ez egy LED sor, ezért nem lehet esetleg, hogy egy LED "szem" ment ki a sorból? És mivel egyben egységben van az irányjelzővel is (az elsőről beszélünk, ugye), így lehet, hogy ugyanaz a hibaforrás az oka 1-es és 3-as pontjaidban megemlített hibajelzéseknek.
A THP motoroknak két rákfenéje szokott lenni:
1. "kokszosodás". Ez amúgy nem csak a THP-s motorokra jellemző, más, főként kis lökettérfogatú, turbós benzines motoroknál is probléma. Elkerülni nem tudod, mivel a motor kialakításából adódóan (az égéstérből származó és a a turbó töltőlevegőjével érkező, minimális mennyiségű égéstermék-maradvány és olaj) jelenik meg a szelepek szárára és a szelepfejek hátoldalára ráégő "koksz". Esetleg a folyamat időben elhúzható, ha jobban elégő üzemanyagot használsz (100-as benzin) és a motort hatékonyabb fordulatszámon járatod, tehát kerülöd a magas sebességfokozat-alacsony sebesség kombót. Én folyamatos haladás során 60 km/óra alatt nem is kapcsolok 3-as felé, míg 48 alatt csak 2-esben haladok, s gyorsításkor természetesen rendesen fel is pörgetem. Ja, nekem is 155 THP-m van :-).
2. láncfeszítő "szorulása". A láncfeszítő olajnyomás hatására "nyomódik" neki a vezérműláncnak s feszíti azt meg. A hideg motor beindításakor lassan épül fel az olajnyomás (az olajnak ehhez el kell jutnia a motor minden szegletébe), s az első másodpercekben emiatt nem feszíti meg a láncot a feszítő, így a lánc csöröghet. Ilyenkor olyan hangot hallhatsz a motorból (akár fél-egy percig is), mintha egy kivénhedt dízel csörögne a motorháztető alatt. Később ez a hang megszűnik.
A nagy probléma viszont, hogy a lánc ilyenkor kicsit, szinte mérhetetlen mértékben, de lazul, "enged", s sok száz, ezer indítást követően egyszer csak megtörténhet a legszarabb, ami történhet egy motorral: a fogaskeréken egy szemnyit átugrik a lánc, s ezzel borul a vezérlés, összeakadhatnak a szelepek, stb.
Ha az indítás utáni csörgés megjelenik s rendszeressé válik, akkor ideje elgondolkozni a feszítő cseréjén (maga az alkatrész 10 ezer Ft körül lehet).
Ilyenkor amúgy a szervizek a lánc (és annak járulékos elemei) cseréjét is javasolni szokták, s itt már nem is az alkatrészek kerülnek majd sokba, hanem maga a szerelés.
A fentieket leszámítva én imádom ezt a motort, mert "ugrik, mint állat", s igen élvezhető vele a közlekedés még ilyen karosszériával is (Grand).
Ha jól értem, akkor a LED-es első helyzetjelzőknél ezeknek a lámpáknak nem is kell működniük. Ha úgy is bejáratos vagy az M5-be (én is oda járok), akkor ott kérdezzél rá, illetve kérjél egy hibakód kiolvasást. Abból gondolom kiderül mi a baj.
2. Szerintem megsérült a szenzor, szintén M5 szerviz.
3. Ugyan az, mint az 1.
4. Ha normális módon használod, nem hajtod agyon, akkor az már elég kell hogy legyen. Mást nagyon nem tehetsz.
Szervizelési javaslatot megint csak az M5-ben kérnék.
2013/10 1.6 THP Intensive GP-m van pár napja, és meglepően rendben levőnek tűnik, az itt leírt hibák többségét nem produkálja, de azért nem makulátlan...
Végigolvastam ezt a topicot becsülettel az elejétől, gugliztam is, de így is van, amire nem találtam választ, hátha Ti tudtok segíteni.
1. Induláskor azt mondja, hogy a "side lights"-ra panaszkodik, de fogalmam sincs, az mi, sem a könyvében, sem neten nem találtam meg. Az összes lámpája világít (mármint ha bekapcsolom :-) ).
2. Hátramenetbe kapcsolva azt írja, hogy "Parking assistance system fault" és tényleg, a parkolószenzorok nem működnek, a kamera igen.
3. Indításonként az első jobbraindexelés alkalmával a side lights-hoz hasonlóan az irányjelzők ellenőrzését kéri - de azok is működnek, ráadásul ott talán csak a hátsó izzós, a többi ledes.
4. A BMW Price motorról rengeteg horrorsztorit olvastam (utólag, argh). Ebben 168e km van, az M5 Center szervize azt mondta, hogy ennyi km-rel ilyen jó állapotú motort nem is láttak még. Mit kell tennem szerintetek ahhoz, hogy ezt a jó állapotot meg tudjam őrizni? Vezérléscsere? Vagy azt csak ha csörögni kezd? Prémium üzemanyag? Alacsony fordulat kerülése? Egyéb?
Az 1., 3.-ra semmi ötletem nincs, a 2. az lehet annak következménye, hogy kicsit megnyomták a jobb hátsó sarkát - nem nagyon, elvileg fényezni sem kellett, de a lámpatest kicsit mozog benne, lehet, hogy a radart is elrontotta... Vajon házilag gyógyíthatók ezek, vagy szerviz?
Nemt'om, tapasztalat. Amúgy is erős nyomást igényelnek a gombok, így nem árt, ha erősen is nyomjuk ilyenkor. De én kulcstalanul használom, ilyenkor inkább a kilincset markolom.
2015. 2.0 bluehdi az lenne a kérdésem hogy a zaro gomb nyomva tartásával nem huzza föl az ablakot,ezt esetleg diaggal lehet e aktiválni vagy tényleg nincs benne ezt kezelő modul? Ha nincs benne az a modul hogy gondolta a Citroen egy ilyen filleres eszköz kihagyasat vicc.
Hát ez meg hogyan néz ki? Esetleg tudnál képet küldeni a kulcsról, meg az érintkezőkről, amin keresztül töltenie kellene? Csak kíváncsiságból kérem, mert még nem láttam ilyen PSA kulcsot...
Hello, adott egy 2015/8 havi c4 picasso 1,6 bhdi, na már most a főkijelző (színes) elkezdett hol volt kép hol nem és egyszer csak elsötétedett, a
z alsó kijelzőn folyamatosan írja hogy téma betöltés de sajnos semmi, felhívtam a citroen márkaszervízt, kérték az alvászámot majd egy visszahívás után közölték hogy vigyem be az autót mert széria hibás a kijelző, járt e már valaki így és mi volt a menete pl arra gondolok hogy mennyit kellett fizetni érte? köszönöm
Nekem nincs is rajta ventilátor fokozat állótó tekerentyű - csak a rostélyt lehet forgatni és a befúvó nyílás nagyságán (tehát a beáramló levegő mennyiségén) lehet állítani.
Jellemzően nem ülök hátol, de tegnap kislányomra várva kipróbáltam az oszlopon lévő hátsó légbefúvót; nekem úgy tűnt, hiába állítom bárhova a 'ventillátor" erősségét, a központi befúvás szabályozza csak a légáramot (azt is elég hűvösen).
Nálatok is így van ez? Vagy nem működik jól eme egységem?
Az, hogy 2,5 Bar-os nyomás esetén még nem jelez a rendszer, az teljesen normális.
A 2089-es hozzászólásomban is írtam már, hogy 20%-os (vagy nagyobb) nyomáscsökkenés esetén kell jeleznie a rendszernek. Ha te anno 3 bar-on inicializáltad, akkor nálad csak akkor fog jelezni, ha a kerekek fordulatszámából következtetve 2,4 Bar alá csökkenő nyomást "érzékel".
De olyan egyszerű lenne kipróbálni: enged le az egyik gumit 2 Bar-ra, s egyből kiderül, hogy működik-e a TPMS-ed vagy sem.