Hát igen, én is egy éve kértem, hogy majd megtanulok... Na igen. Aztán nemrég meggondoltam magam és most már kemény egy hete tanulok :D
De ez a gitár nem egy nagy szám, sima klasszikus gitár, tehát nylon húros, azaz elég fura hangja van, hiába van behangolva. Dehát ez van, ezt kell szeretni. :)
"én egyszerűen annak hívom, ami épp eszembe jut...pl. gyökér :)"
Neten át nem tudom, mennyire megy át, de Hrghhhhhh... XD. Ezen most jót nevettem :DDD
Gondoltam, hogy nem felvágni akartál a gépeddel, csak érdekelt, hogy neked milyen. Különben nekem ez a gép is egy csoda a másikhoz képest, ami kemény 1GHz-es procival futkosott meg 256MB RAM-mal (ja, és 64MB-os videókártyával). Azon pl. a régi fogast vagy a tigrist, vagy az MIX-et az életben nem tudtam volna rendesen megcsinálni. És a tigris már ezen is kezd kicsit akadni, pontosabban elég lassan jön be az ObjectViewer-ben.
Én nem firtatom, több funkció van benne, mint az openbveben, de ha azt nézed, hogy az openbve-t egy ember írta meg egy-két ember közreműködésével (tesztelgetések, ...stb), addig a Trainzt egy egész csapat programozó. A váltók kezelése sem valami szép dolog (billenytűzet kód nincs hozzá, kattintgatni kell az egérrel). De ha azt mondom, hogy nézet, akkor máris mondtam egy olyan dolgot, amiben az openbve-t nem sok progi győzte le. Jó, az MSTS-ben sok nézet van és egy külön utastér nézet nem lenne rossz a bve-ben sem (ezt egyébként megemlítettem az openbve hivatalos fórumán, de nem tudom, mi lett a topikkal), de az összes többi játékban az origó körül lehet forgatni az objektumot és ennyi. Az openbveben ellenben lehet bárhova irányítani a kamerát, bármerre forgatni és ez szerintem egy elég hasznos dolog. Egyébként meg még 85-nél se imbolyog így egy 81-es, tehát ez egy újabb mínusz pont a Trainznek. Egyébként pont az, hogy különböző progikkal kell szerkesztgetni minden vackot, ez az, amiben az Openbve jobb, ugyanis ehhez nem kell semmi programismeret, csak egy kis logika meg egy kis térlátás aztán ennyi (meg egy számológép, plusz pár jegyzet). És ez egy elég előnyös dolog.
@KHZ:
Persze, nem úgy értettem, hogy gond, hogy fizetős, hiszen manapság ritkaság számba megy az olyan program, ami ingyenes, nem demó és nem torrentes. Az MSTS-ben meg mondom, én is csak vonatozni szoktam, mert pl. a fényviszonyokat sem lehet rendesen megcsinálni (lásd a fekete köd effekt az openbve-ben, amivel elég jó sötét "keltést" lehet csinálni).
Összességében véve tehát én inkább maradok a bvenél, mint a gépzabáló trainznél, vagy a kissé lemaradt MSTS-nél.
Ja, amúgy egy kis szemléltetés: az OMSI egy normális gépen a minimumon egész tűrhetően futkározik (bár nem néz ki olyan jól), míg a trainznek még a menüje is szaggat. Gépről meg: 2 magos proci (2x 3GHz), 4GB RAM, 1GB videókártya --- ezen egész jól megy az OMSI, bár a Berlini pálya néha beszaggat, míg a Trainz tetvesül szaggat...
U.I.: Ha valami helyesírási hibát ejtettem, vagy zavar a kis-nagy betű, akkor előre így utólag elnézést! :)
Hát igen...videó alapján azért szép, sőt azt mondom talán, hogy szebb is elég sok helyen, mint az OpenBVE, de tényleg elég sok kívánnivalót is hagy maga után (és csak a videót néztem meg 720p-ben)....Az elején például nem nagyon lehetett eldönteni, hogy azt a váltót most felvágjuk, vagy mi lesz....és itt azért mégiscsak egy vasúti szimáltorról beszélünk, ilyen szintű hibának azért nem kéne benne lennie...illetve ez billegés is elég durvának tűnt nekem - bár tudtommal a metro szerelvényeinek gömbágyas a forgóváz feltámasztása, ezért billegnek eléggé - ezáltal persze a sínt állítólag kevésbé koptatják...bár ez már nem ide tartozik :D
Viszont ugye több lehetőséget is ad mondjuk, mint az OpenBVE...értsd itt a gombok, műszerek...bár azt is egyszer valakinek meg kell csinálnia, de nem hiszem, hogy ezt jegyzettömbbel makkolták össze cylinderekkel, meg vertexekkel :)
OpenBVE-ről még az a véleményem kontra, hogy aránytalanul gépzabáló.....legalábbis én annak érzem.....
Járművek terén talán már megvan a Trainzes szint az Openbve-nél. De grafikailag soha nem éri el azt a szintet az openbve mint a Trainz! Másrészt. Már miért ne lenne fizetős a Trainz?Cseppet komolyabb játék mint az openbve.(És úgy ehhez elég sok pályát,vonatot szoktak csomagolni)
Szóval szerintem a Trainz sokkal jobb mint az open.
És azt had ne mondjam el ,hogy egy openBve nállam jobban akadozik mint egy kidolgozatabb MSTS!(Persze az MSTS-t nem is metrózásra használom hanem vonatozásra(2,70,71, stb..) )
És amint sikerül egy erősebb gépet szereznem alap ,hogy megy rá a Trainz és az OMSI (És talán a OpenBve)
A trainz? Hát nem tudom... Nem viccelek, az openBve szerintem jobb. Megmondom miért. A trainz ugye fizetős (ez persze alap) és még egy izmosabb gépet is úgy befagyaszt egy-két alap cuccal, hogy az már fáj. Ezen kívül rohadt sokat foglal és az irányítása is hagy némi kívánni valót maga után. És akkor a sebességről nem is beszéltem, ugyanis konkrétan egy CKD vilivel mentem egy általam csinált tesztpályán (amiben semmi komolyabb terep nem volt, de már szaggatott, pedig nem gyenge a gépem) úgy 50-nel az egyenes pályaszakaszon. Hát, amikor 80-nal száguldoztam, akkor sem tűnt 50-nél többnek. Vonatoknál szint úgy. Tehát nekem nem jött be. Akkor már inkább World of Subways, bár ott is ugyanez a helyzet, csak ott még irreális hajtűkanyarokkal is tele van a játék (amiken 60-nal átcsikorogva - bocs, nincs is kerékcsikorgás a játékban - se siklasz ki). Az MSTS meg nem annyira jó metrózásra, az inkább csak vonatozásra jó szerintem, bár lehet, hogy egyedül vagyok így. Ráadásul a Train Simulatorban elég korlátozottak az építők lehetőségei, hiába próbálkoznak, akkor is egy 2001-es játékról van szó. Az MSTS2 meg annyira túl van dolgozva, hogy még minimumon is diavetítés lenne a gépemen meg a többség gépén is...
U.I.: Ilyesmit akár nevetsz, akár nem, az OpenBve-ben is össze lehet hozni. Pályának lásd Anthony Bowden "Watford Junction to Rugby" pályája, ami már elég Trainz színvonal már most is, járműnek meg lásd az épülő Ev3, CSUPA-CS FAV-jai meg a MFAV kocsi, amihez HLJ csinálja a cabot. És akkor még nem is említettem az épülő MIXA-t... Egyedül az egérrel kattintgatós részt nem lehetne perpillanat leutánozni.
Szép nap volt a troli garázsban, de sajnos Gothi-val nem találkoztam..... Két fajta trolibuszt is sikerült vezetni, és alig kellett rá 6 óra hosszát várni.... ;)
Ő is tudja valahogy, meg én is. Én megfilozofálni szándékozom majd a kimondott szavak szószerinti jelentését, és mint ilyen nem az fog elsősorban érdekelni, hogy a szakma manapság mit mire ért, mikor mire asszociál. :)