Előre is köszönöm/köszönjük a felajánlást és a segítséget! Már csak a 4-es és a 8-as kitérő keres őrt, gyertek, gyertek! Már a helyi Tv is hirdeti a szombati vonatozási lehetőséget!
Végre járható a második hurok is, igaz lesz benne két - három lassújel. Az augusztus 20-án kitűzött lassújelek érvényben maradnak. Még egy info: a kilences kitérőt üzemen kívül helyeztük /"kihegesztettük"/, majd a későbbiekben a helyzettől függően újra üzembe lesz helyezve. Most a Kontra hídhoz fogok menni váltót kezelni, a többi helyhez vállalkozó szellemű vasútbarátok jelentkezését várjuk. Szintén kérlek titeket, hogy a walkie-talkie-t ne hagyjátok otthon, hozzátok el újra feltöltött állapotban, szükség lesz rájuk. Múltkor is jó volt, hogy a segítségével nyomon tudta követni a forgalmi szolgálattevő, hogy merre jár a személyvonat. Végezetül képek a mai napról: 1.: Mai munkavonatunk mozdonya 2.: Az egyik lassújeles szakasz a második hurokban 3.: Nyomszűkület elhárítása, ideiglenes víztelenítési munkálatok.
Örömmel jelzem, hogy immár tiszta a szegvári II. hurok is, így cca 1 km-rel megnövekedett a folyamatosan bejárható szakasz nagysága.
11-én, szombaton évadzáró hajtányozás lesz, melynek keretében 8 és 17 óra között lehet fényesíteni a három hurokrendszer sínjeit.
Ezen a napon a falubeliek és bárki más is jöhet majd vonatozni (nagy a siker!), ők 10 és 16.30 óra között az alsó utasforgalmi állomáson (VII. vágány nyugati vége) fognak fel- és leszállni. Most egy pécsi vendég-kuli lesz a mozdonyunk, de várunk minél több hajtányost is.
A pályahálózat megkívánja, hogy a 4. és a 8. kitérőnél, a Kontra-hídon (15-16. kitérők) és az utasforgalmi állomáson szolgálatot adjunk. Aki ebben részt szeretne venni, Törzsgyökeres Szentesi becenevű társunkkal lépjen kapcsolatba. 20-án nagyon jó volt az azonos frekvencián működő 4 rádiótelefon, remélem, hogy ezt most is meg tudjuk majd oldani.
Az áztatóalagúthoz közeli hídmérleget megvizsgáltam: a mérleg működőképes! A másik hídmérleg valóban a gyártelepen van bent, az üzembe vezető vágányba van beépítve (annak működőképességét nem vizsgáltam).
A gőzmozdony kazánok gyáriszám tábláiról van valakinek fotója? És el ne feledjétek a műhely mögötti fordító korongot! A vágányhídmérleg működik -e és hány tonnás a mérőhatára?
Hivatalos iratban (1963) "5-től 14 kg-ig vegyesen" írják. De én elvétve láttam csak 10,9 alattit (talán az elveszett vágányok kisebb súlyúak, amik a gyárépület körül a betonban vannak). Tehát a válaszom: 10,9 ; 12 ; 13,75 kg/m.