Elküldtem a számot az adatlapodon szereplő mail címre. Külföldiában néztem neked ilyen kütyüt, ott 5000 ft körül adják, de sajna magyarisztánba nem postáznak.
Van esetleg valakinek beszerzési forrása esetleg barkács ötlete hátsó-oldalsó ablak nyitására.Sajnos fixre van csavarozva nincs meg az a kis kütyü egyik oldalt sem.
Ma gumiztuk a gépet (rövid terrano 2 2,7tdi) és felemelésnél kiderült,hogy a bal eleje lóg egy kicsit. Nem a futómű hanem a kerékcsapágy, a kerék futófelületnél mérve kb 1mm-t tud mozogni, hangja nincs, egyébként nem észrevehető.
Mekkora baj ez, rögtön cseréljek kerékcsapágyakat vagy elmegy ez még így sokat?
A difi zárásának legegyszerűbb és legkókányabb módja a hegesztés. HA csak terepen használod, állandóan sarazol, akkor talán még a hátsó "állandó zár" elviselhető, persze így sem fogsz tudni normálisan kanyarodni, mert el fogja tolni az elejét és elég nagy feszültség lesz a hátsó hajtásban. Idővel nem kizárt, hogy valami engedni fog és esetleg törik. Első zárat csak nagyon zűrös szitukban használnak, de ezt egyáltalán nem érdemes lehegeszteni. Anno én azon gondolkodtam, hogy ha kézi féltengelyzár van a kocsin és lehegesztem az első difit, akkor terepen csak az egyik zárat tekerem be és ilyenkor csak az egyik oldal hajt elöl. Le tud diferálni és nincs összefeszülés. Ha a másikat is bekapcsolom, akkor mindkét kerék hajt. De ezt csak egy papír nélküli kocsinál csinálnám meg, ha már annyira kellene a "difizár! A terrano elöl nem merev hidas, nem tudom, hogy mennyire bírná ezt a fajta sufnituningot.
Ha már mindenképpen kell a zár, akkor én Lock Right -ot keresnék bele, az a legolcsóbb megoldás.
pont jókor jöttem mert témánál vagyunk be is linkelek egy videót https://www.youtube.com/watch?v=wc7-oi8CXiw énis igy terveztem a meg valósítást a videó alatt írja hogy a hátsó 4.625 diff arányt és hegesztet difi az első pedig egy y61 fogaskerekei lettek átrakva. ez mekkorán lehet kivitelezni vajon az elsőt is lehegesztete ? vagy nem érdemes ilyen foglalkozni ?
Próbáltam a terrano-m alá bepusszantani 265/75 r16 gumikat, öt centi emelőszett mellé body lift is kellene hozzá, így feladom, nem küszködök vele tovább. Nekem 190.000,-be került az öt darab, annyiért meg is válnék tőlük. Bács-Kiskun megyében.
Részben jól látod a dolgot. A terranoban egy előfeszített sperr diferenciálmű van a hátsó hídba építve. Ezt nem szabad összekeverni a diferenciál zárral. A funkciója hasonló, de nem tudja azt nyújtani, mint a 100%-os zár. Ugyebár az igazi difizár esetén valamilyen úton - módon 100%-os kötést hozol létre a féltengelyek között (elektromosan, mechanikusan, pneumatikusan, akárhogy).
Az LSD (limited slip differential) részlegesen önzáró differenciálmű esetében a részlegesen van a hangsúly. Itt össze van feszítve a két féltengelyen elhelyezkedő lamellasor és ezáltal csúszós helyeken nem engedi egyből lediferálni a hátulját. Viszont, ahogyan a nevében is benne van, ez csak részleges zárás. Ha egyik keréknek teljesen megszűnik a tapadása, ott már nemigen működik a történet, mint ahogyan ez a Te esetedben is történt. Ha jobban össze lenne feszítve, akkor meg kanyarokban nem tudna diferálni és ez más problémákhoz vezethetne. Ha felemeled az autó egyik oldalát és üresben megpróbálod elforgatni a hátsó kereket, akkor megtapasztalod, hogy mennyi erő szükséges hozzá és miért van az, hogy a "zárás" ellenére mégis lediferál a hátulja. Nem rossz dolog ez a szerkezet, de a valódi zárnak a nyomába sem ér, mertt pontosan ott nem működik, ahol a legnagyobb szükség lenne rá. Ha 4Wd-ben leátlózod a kocsit, akkor gyakorlatilag meg sem tudsz vele mozdulni. Egy 100%-os zárnál kapcsolsz egyet és mehetsz tovább, na itt nincs ilyen. Sajnos egy minőségi difizár (ARB - legjobb márka) 300 ezer ft-ba kerül, ezt azért kevesen fizetik ki. Itt kézzel kapcsolod a zárat (pneumatikus rendszer) amikor szükséges. Van még egy öszvér megoldás: a Lock Right néven futó automata difizár. Ez egy egyszerű mechanikus szerkezet, 100%-ban zár amikor szükség van rá. Ezt már 100 ezer környékén be lehet szerezni, annyi hátránya van, hogy ezt ne te kapcsolgatod, így aszfalton is képes zárni és ezzel tud meglepetést okozni a felkészületlen sofőröknek. De terepen kiválóan működik, itthon is sokan használják nagy megelégedéssel.
Még egy megjegyzés a terranóhoz: a hátsó hídba speciális LSD olaj kell, különben tönkremegy a cucc. Véleményem szerint ez a pörgetés sem tesz jót neki, mert ilyenkor a benne lévő lamellák egymáson elcsúszva dolgoznak és hosszú távon ez sem igen használ nekik.
Az én elképzelésem az volt,hogy ha az egyik kerék kipörög akkor hozzázárja a másikat gyk. mint egy kézi difizár csak itt nem kell gépészkedni. Ez beigazolódni is látszott,csúszós trutyin,hóban jégben,kavicsoson,......, gyönyörűen lehet vele driftelni ha akar az ember,szóval működik a cucc.
Viszont sikerült olyan helyet találnom tegnap ahol a bal hátsó egy fél méternyit a levegőbe került,na gondoltam most tesztelem az önzáró difimet.Kikapcsoltam az első hajtást és megpróbáltam elindulni,semmi,abszolút nem történt semmi,a levegőben lévő kerék pörgött a másik állt,kipróbáltam nagyobb sebességkülönbséget létrehozni,2.-ban 2000fordulattal is megpörgettem az autót,semmi nem történt ekkor sem,csak pörgött a lebegő kerék. Akkor,hogy van ez? Működik de mégse működik? Mért nem zárt a difim?
Nissan patrol Y60 2.8tdvel van olyan problemam, hogy padlogaz vagy akar felgazas gyorsitasnal 2500as fordulatig eroteljesen huz, majd minden ereje elszall, majd mikor visszaveszek a gazbol szepen lassan kiforog, de nagyon erotlenul. majd 3500 kornyeken ujra lehet padlozni, es megy is ahogy kell neki. sajnos az autot nemreg vettem igy semmit sem tudok rola, peldaul hogy az adagoloja gyari-e. a jelenseg pedig azota jelen van miota elhoztam. terepen zavaro ez fokent amikor az ember nekimegy egy dombnak 2500as fordulat kornyeken, majd ahogy gazt adnek neki akar egy picit is azonnal elfogy az ereje...esetleg valakinek erre valamifele tipp? koszonom szepen elore is az otleteket! :)
rövid Trrano2 középső kipufogódobja felett a kasztnin van egy hővédő lemez. ez minta nélküli sima fejekkel van valahogy felfogatva, talán szegecselve alulról a padlóhoz. tudja valaki, hogy lehet az onnan levenni?