Értelek én téged is meg a KAti-t is, csak hogy én úgy tudom, hogy nem tudja megmérni konkrétan azt az üzemanyag mennyiséget ami a berobbanáshoz kel, hanem akkor méri mikor az érzékelőn áthalad, meg ami a tartályból fogy. Namármost, ha nem az adott robbanási mennyiségből számol vissza, akkor csak "megbecsült értékről beszélünk. Több ilyen megbecsült "egyéb értékből számolja a pillanatnyi fogyasztást. Mert olyan műszer nincs ami kimutatja hogy mennyi szétporlasztott részecske berobbanása bírta munkára a dugattyút. Innentől kezdve csak becsült mérésről beszélünk. De igazatok van, tényleg mér, csak nem az adott szituációt. De örülnék neki ha máshol pl. a KAti utána tudna nézni, hogy hogy is van ez. Mert ezt én még valahol egy leírásban olvastam pár éve, és ugye öregszem.....! Meg mikor még hajdanán gépésznek tanultam, ott is okoskodtunk erről, de az is már történelem és nem tény. Meg akkor még azt sem tudtuk mi az a Mjet dizel, meg az eco disel, meg egyáltalán. De mérni már akkor is kellett. És az érzékelés /értsd átfolyás/ és a munkafázis közötti eltelt távolság, idő és hatékonyság függvényében, a computer csak saccolni tudja az értéket. De lehet hogy ezek az idők már elmúltak, és már kifinomult a mérési technika, de ez nagyon érdekelne akkor!
Ha tud valaki, valamit akkor azt megköszönöm, mert tényleg érdekelne.
Egyet értek, de mielőtt a magasabb színthez fordulok, elébb, ahogy tanácsoltad is, itt helyben kellene lerendezni ezt a hiányosságot. Egyébbként a hozzáálásukkal jelen pillanatban nincs kifogásom, csak én is azt hittem amit a szervízvezető: ráteszi a gépet és késsz. Szerintem azért egymás közt ezt már ők átbeszélhették, mert mindenki színte abbahagyta a számára kiadott melót és az én szarommal foglalkozott. Azellen sem volt kifogás, amikor megemlítettem, hogy a fórumon keresztül vagyok okos és másik szervízeknek is az a véleménye, hogy itt nem volt elvégezve a 0 revizió és a hiba az önök készülékében van. Szerintem rugalmasan le fogják reagálni ezt a dolgot, ha nem akkor én leszek rugalmas.
Szerintem ez nem jó hozzáállás. Ha hibáztak, szívjanak. Majd ha a légzsákod nem nyílik valami hasonló hiba miatt - mert trehányak - akkor is ezt mondod?
Ha te leszel az egyetlen, akinek az autóján ilyen hibát/mulasztást elkövettek, nem fogják kirúgni őket. Ha a sokadik, és a te reklamációdnál csordul ki a pohár, hát megérdemlik.
Én jártam már úgy, hogy a riasztóberendezést szerelő mukik trehány munkáját fényképekkel illisztrálva küldtem be a cégüknek. Kirúgták őket, de mondták is, nem én voltam az első, aki panaszkodott rájuk.
Üdv! A véleményünk megegyezik, de valóban én sem szeretném egyenlőre "bántani" az itteni fiatos szerelőket, holott valóban ez az ő hibájuk miatt van. Egyenlőre nem érzem a szükségét ezeknek a funkcióknak, de ahogy a szerelő is mondta, ha már kifizettem, akkor müködjön. Szerintem is az engedélyezésre kell várni, mert elhangzott olyan észrevétel is, hogy ez a szerkezet 250ezer pénzbe kerül. De hát csinálják. Aztán, ha megakadás lesz az ügyben, majd akkor indítom a leveleket a felsőbb szerveknek. Nem szeretném, ha bárkit is az én levelem miatt az útcára tennének, akkor inkább villogjon a km jelző. Természetesen, ha lesz előre lépés mindenképp bővítem a fórumos oldalakat. Mészi
"Ezek a kütyük ( computerek) parasztvakításnak jók :DD"
Igazad van, egyetértek veled, de azért hagy replikáljak.
Azok a számok amit kijelez a computer nem valós MÉRT értékek, hanem becsült több összetevőből álló kiszámított adatok. Tehát nem konkrétan méri, hogy mennyi üzemanyag folyt be a motortérbe és mennyi Km-t ment az autó, hanem megbecsüli vagy ha úgy tetszik megsaccolja az értékeket. Azért is van hogy sose jön ki a pontos adat. Abba meg igazad van, hogy úgy állítják be, hogy inkább a kisebb értékre saccoljon.
Ez tényleg Q-va bosszantó! A legrosszabb az egészben, hogy az átadáskor ezt a hibát észre kellett volna venniük, és nem kiadni így az autót! Én a helyedbe azért még megeresztenék egy "ÜDVÖZLŐ" levelet a Fiat Magyarországnak is. Tudom hogy az csak a Dunába egy liter víz, mert nem igazán fogják izgatni magukat és válaszolni se fognak, vagy ha igen hogy vidd a szervizbe. De akkor is! A márkakereskedésben meg lehet, hogy nagyon rendes emberek vannak, meg ne bántsuk őket, de szerintem nagyot hibáztak a kiadásnál. Most meg azért kell várnod, mert felveszik a kapcsolatot a "nagy FIAt-tal" mert nincs náluk csere alkatrész. Meg 50000 Ft. felett engedélyköteles minden csere darab. De ha már ekkorát hibáztak, akkor összekaphatnák magukat és sürgősen intézkedjenek! De tudom a választ: ettől még az autó a forgalomban részt vehet, tud gurulni, lehet használni, a javítás meg majd meglesz! Hát Mészi nem írigyellek! Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi fog ebből kisülni.
A benzinmutató jobb mérőeszköz sztem :))) az a 50 km még nálatok is 2,5-3 liter nem? azt még a mutató mutatja ha jól emlékszem ( nem szoktam tartalékon járni, mikor kivillanik tankolok)
Ezek a kütyük ( computerek) parasztvakításnak jók :DD
Igen az úgy van megcsinálva, hogy ha Kb. 50 Km. van hátra akkor már nem számol. Szerintem ez azért van, mert olyan kicsi akkor már a gázolaj szint a tartályban, hogy az érzékelők nem tudják a valós adatot megállapítani. Ez főleg akkor van ha egyenletlen úton ,vagy lejtőn megyünk. Kiskabo
Akkor most már megerösődött bennem megint az sajna,hogy mi jól csináltuk,jól inditottuk el a blue&me párositást,de hiába,ha nem volt ,,kivel" beszélni...:(((
Abban a telefon és levelezések után egyre biztosabb voltam, hogy nem csinálták meg a 0 reviziót, de azért abban bíztam, hogy amikor ráteszik a gépet egyből helyre ugrik minden. Lényeg, hogy az autó, amit ezentúl csak a "szaromnak" fogok nevezni, technikailag kifogástalanul műxik. Ezt a hetet megajánlom a szervíznek, hogy jelentkezzenek, aztán, ha nem fognak, amiben színte biztos vagyok, akkor a jövő héten felveszem a barátságtalan pofazacskómat és akkor rendbe tetetem. Egyébbként itt a baráti körben a "szarom" kifejezés elfogadott, mert, ha megdicséred és szépen beszélsz róla, akkor tutirameg fog tréfálni, tehát no dicséret.
A komputer valóban csal, de ezt meg lehet bocsájtani, nekem is 6L-t mutatott, aztán a tankolás 6,4L-t hozott ki.
Addig is mindenkinek sok örömöt az ÓTÓjához, nálunk, néha így is nevezik az autót. Mészi
Legalábbis azt hittem, zabeszem sem fért volna a .... akkor, de így utólag tudom, nyugodt is lehettem volna!:-)
Szóval a tartalék üzemenyagról van szó.
Ma volt a negyedik tankolásom.
Először a fogyasztásról: 718,3 km-re 39,95 l nafta. Ami a BC szerint 5,4-es átlagfogyi, ellenben számológéppel kiszámolva 5,56. Hát..nem pont egyezik a kettő!:-(
Mindegy, ez még bőven belefér, hisz elég sok város volt benne, no meg már 2.500 ford/perc max-al jártam.
És mivel túlléptem ma a 2.000 km-t, így mától 3.000 ford/perc max-al járhatok, bár erre szerintem csak előzéskor lesz szükségem az itteni utakat és a távokat nézve ahol én járok.
Szóval. Tartalék.
Attól a pillanattól kezdve, hogy kigyulladt a sárga lámpa, 83 km-t mentem a kútig.
Mivel az udvarom nem egyenes hanem dől, kis itt álldogálás után még föttyögött is nekem, és kiírta, hogy "low fuel".
Na megijedtem rendesen, kanna, telefon a kocsiba, indulás tankolni.
És akkor tankolás után kiderült, hogy mivel "szalonszárazan" 44,7 lityi ment bele, most meg 39,95, tehát még volt benne 4,75 lityi üzemanyag minimum, mert ugye a szalonból sem levegővel mentem el a kútig.
Tehát én az enyémmel egyet tudok. Ha sárga lámpánál azonnal nullázok, akkor nyugodtan mehetek még 100 km-t, és még marad is benne legalább 3 liter. Persze ha tartalékon takarékosan vezetek.
Ezt jó tudni. Nem szeretem ennyire a végére hagyni a tankolást, de az ördög sosem alszik!:-) Ki tudja mit hoz a sors, ezért jó tudni, mennyit megy el tartalékon.
Ja, a hátratlévő út "kalkulátor"...
63 km-nél megállt, nem számolt tovább lefelé. Nem tudom miért, de igazából nem is érdekelt, én a benzinszintmérőt szoktam nézni.
Szóval ennyi, remélem segítettem valamit a tartalék mennyiségének és hatótávolságának meghatározásában.
Majd minden autóban, amiben sok és modern elektronika van, tapasztalhatod - nagy eséllyel - a misztikus hibákat. Ez van. És lehet, hogy csak egy félrekötés vagy egy kontakthiba. Vagy egyszerűen gyártói/tervezői trehányság, mert én így értékelem a Linea kpi zár nem nyit hibát pl.
Olasz, francia autóban nagyobb eséllyel. Japánban kevesebbel.
Egyedi példákat kár felhozni, nagy számokban kialakuló valószínűségről beszélek.
(Épp most olvastam valami autós magazinban a Renault Megane hosszú távú tapasztalatait, értékelését. Hát.... majd fél oldal tipikus hiba felsorolás. Java része elektronika.)
Egyébként kérdeztem pár mercis taxist, mind azt mondták, hogy össze nem hasonlítható a régi mercik megbízhatósága és tartóssága az újakkal, főleg az elektronika és a futómű lett problémás.
Tegnap az udvarban ott, ahol a LINEA szok állni, a motortér alatti részen találtam egy csavart. Hm. Nem tudott máshonnan oda esni....
Ma megérkezett az első csalódás az új autóban. Azért nem vettem Mercedes C200 kompresszort, mert minden ismerős az elektónikára panaszkodott. Itt az új autó Linea tele elektrónikával, a km jelző villog, a Blue&Me nem kűködik, az pendrivet nem ismeri fel. Vártam, hátha megjavul, elkerültem a 200km-t, de semmi, kaptam telefonos segítséget, de semmi, levettem az akksi sarut, de semmi. Ma elvittem a szervízbe, de semmi!!!!!! Rátették a számtangépet, aztán aztata mondtata, hogy nem tud kapcsolatba lépni az autó rendszerével. Na erre kössetek csomót!! Most abban maradtunk, hogy majd hívnak, hogy mit tudnak intézni, mert szerintük a Blue&Me rendszer nem működik és ezért nem hajlandó rácsatlakozni a gépük, és amig nem tudnak kapcsolatot teremteni, addig nem tudnak szoftvert frissíteni a "szaromom". Ettől függetlenül a kocsinak nincs semmi baja, ami engemet zavarna, csak a szerelő is azt mondta, ha már kifizettem, akkor "mukodj!!". Most, hogy beraktam a garázsba, olyat produkált, hogy a lámpa nem égett, és amikor leállítottam, akkor elkezdett villogni az összes ablakemelő gombom, aztán átváltott folyamatos világításra. Akkor bezártam a kocsit, majd kinyítottam és ujra bezártam, így megszünt a világítás. Jó kis OPEL, full alap volt semmi nem birt meghíbásodni benne. Most egyenlőre marad minden a régiben, várom, hogy telefonáljanak, de szerintem majd én fogom zaklatni őket, aztán majd meglátjuk. A munkafelvevő azt mondta, hogy lehet, hogy cserélik a Blue&Me egységet, cseréljék, azért garanciális. Na egyenlőre ennyí. A tempomatot nem kérdeztem, de úgy érzem, hogy fogok még szervízbe futkozni, amíg nem lesz egy C-s Mercim.
Ha már az utólagos beépítésekről volt szó. Engem pl érdekelne, hogy az esőérzékelős ablaktörlő hiányát utólag ki lehet e egészíteni, elöbb említettre. Tehát csak az érzékelőt hagyják ki gyárilag vagy egyebek is hiányoznak?
Bocsi de még mindég nem voltam a pincémben megnézni a felnim méretét. Nem felejtettem el. De nem úgy alakultak a dolgok, hogy eljussak oda. Ugyanis nem ott van ahol a lakhelyem. Amint megtudom tenni. máris írok. Üdv. Kiskabo
Van valaki a csapatban, aki szokott járni autóversenyekre?
Csak azért, mert lassan kezdődik a rally idény és tisztában szeretnék lenni vele, hogy láthatom-e valakinek az autóját majd a pályák mellett parkolni. :)
2,5 hét múlva én célba veszem Egert és környékét. Egerszalókon egy aranyos öreg néni vendégházában szállásoljuk el magunkat már évek óta ilyenkor.