Mennyire jellemző 170 ezer km utan a kormánymű kopogas?? Ha mozgatom kopog, rossz uton szintén, kis döccenéseket a kormanyon is erezni kopogas kiseregeben
szerelo szerint valamikor a porvedo ala kell nezni
Hellósztok! Nekem 2x volt főtengely jeladó hiba,érdekes módon mind a 2× másfajta hiba volt. Elsőnek ez a melegen nemakart indulni másodjára meg menetközbeni torpanás. Én a helyetekben 3-4 ezerért vennék egy jeladód és cserélném(kb 5 perc a csere,egy csati és 1db csavar.) Az autószerelő meg 5ezret kért..és volt pofája hozzá.. :(
nekem is ez a motoros van igaz az Bora,de a jelenség ugyan ez! Nekem 3 dolgot is mondtak, hogy vagy főtengely jeladó, vagy üzemanyag-szivattyú, vagy csak a reléjének a cseréjével megoldódna a probléma! Még egyiket sem vállaltam be,de az tuti hogy első körben a szivattyút cserélem a jeladóval együtt!
2000-es 1.6 os. 8 szelepes AKL motorkódos Golf 4 -em. ami kb ugyanaz mint a bora
Eddig márkaszervízben szervizeltettem, mert ilyen korú autónál elég kedvező óra díjat adnak.
De akadt egy olyan gondom, amivel még a márkaszerviz elött is ismeretlen hiba.
Hidegen, könnyen, elsőre indul mindig. de meleg motornál olykor nehézkesen indul be.. nem lehet akármikor megismételni mert nem mindig csinálja. valamikor csak egykis gáz adásra tér észhez. más tünet nincs.. menetközben semmi baja
Fojtószelep tisztítva lett + alaphelyzet adva neki
hibakód nincs
gyertyák újak.
Találgatások mentek, hogy talán ez, meg annak is köze lehet hozzá stb.. de mielött bármit is találomra cserélgetnének, megkérdezem tőletek, hogy hátha volt valakinek is ilyen és talált megoldást a jelenségre.
A levegőcsőnél van róla a kis leágazás az olajbeöntő fele, az ugye a kartergáz vissza vezető, de ami alatta van pici cső az mi? az milyen célt szolgál?
ha járó motornál húztam le akkor össze vissza ment az alapjárat, vissza dugtam megint oké minden.
( ezekszerint nem szív falsot sehol ?! király :D )
Totálcaron van egy ilyen cikk : Sajnos ezt meg kell szokni!Kedves Autódoktor!
Hasonló jelenséget tapasztaltam, mint Octavia-s kollégám - kattog a szénszűrő rendesen - csak ezt 1.6-os benzines Golf IV-em produkálja szinte az átvételtől. A márkaszervizes egyből tudta a hibát: szénszűrő mágnesszelep, és azt mondta, hogy nem érdemes foglalkozni vele. Gondolom nem egyedi hiba... Kicsit fejtsd ki bővebben, hogy mit csinál ez a mágnesszelep, mitől kattog, és mi történik, ha tönkremegy? Egyébként főleg alapjáraton csinálja (lehet, hogy csak ott hallom?), indítás után egy ideig csönd van, majd hangos katt-katt. Nekem kicsit sem tetszik, hogy olyan hangja van az autónak, mint egy 20 éves Fiat dízelnek -20 Celsius fokban, főleg, hogy csak 9000 km-t mentem vele. (egyébként semmi bajom a dízel Fiat-okkal)
Köszönöm Gábor
Kedves Gábor!
Úgy látszik szinte valamennyi benzines új autóban előfordul ez a jelenség. A lényege, hogy már jó ideje környezetvédelmi szabály, hogy a tank szellőzését nem szabad a levegőbe ereszteni, hanem vissza kell vezetni az égéstérbe. Viszont, hogy ez ne legyen káros, illetve nehogy egy fokozottan gyúlékony gőzt vezessenek vissza, egy aktív szénszűrőn engedik át. Onnan a számítógép által vezérelt szelepen (ominózus) keresztül engedik a torokba. Ha tönkremegy, akkor bizony problémák lesznek a motorral. Ha nyitva marad, akkor falst szív rajta keresztül a motor, ha zárva, akkor meg túlnyomás lehet a tankban. És úgy látszik, kattog mind. Sajnos ezt meg kell szokni!