Suzuki GS 450S-em van. Van még "hely" az elektromos rendszerén. 200 vagy 230 W a generátor teljesítménye. De ennek ellenére lehet h jó lenne valami ledes világítást belemókolni a lámpába..és akkor markolatfűtésre, vagy ködlámpára is marad kapacitásom. Bár még ezek közül egyik sincs, de a kívánságlistán rajta vannak.
Mivel magasan a pille fölött van a hátsó lámpám, így nem baj ha világít az is.
Hát ez attól függ, hogy milyen motorról van szó. A korabeli Pannóniák szerény elektromos teljesítménye a párhuzamos működést nem díjazta. A féklámpa még csak elment volna, mivel az az akkumulátorról megy, de a helyzetjelző plusz 10 wattja felborította volna a feszültségszabályzó nélküli világítótekercses rendszert.
Mindeféle képpen szeretném, hogy égjen a hátsó lámpa a motoron, akkor is ha a pille mögötte van. Jobb így a láthatóság. Szakemberre fogom bízni az elektromos kapcsolat kiépítését, de XLR csatlakozót fogok használni.
Jajjaj! Sztem ne vagjon el semmit. Inkabb a lampabol hozzon ki a vezeteket a kabel vegetol es arra a csati. Nekem is ugy van, hogy a motor hatso lampaja egyszerre vilagit a kulieval.
Egy mama kell és két papa. Elvágod a hátsó lámpához menő vezetékeket, a motor felőli végére szereled a mamást. Egy papát a hátsó lámpa vezetékére, egy papás a Pille vezetékeire.
Ha használod a kulit, akkor annak a csatlakozóját dugod be, ha nem akkor a hátsó lámpáét.
A 12 a teljes átmérő collban, a 3 a magasság, collban. Így a felnire - amit én is 7 collnak mértem - marad hat coll.
Ha konzerválni akarod szilikon helyett a glicerint ajánlom. A szilikon nagyon jó, csak olyan környezetben, ahol járművek, mechanikák tárolódnak, vannak mellékhatásai. Én kitiltottam a garázsomból, a szigetelőszalaggal együtt.
Köszi az ötletet. Valóban gusztusosabb megoldás lenne egy ilyen, mint a melák autós cucc.
Mivel én "abszolút felhasználó" vagyok az ilyesmiben... ha jól gondolom nekem egy mama meg egy papa kell ezekből, és valami szigetelés gyanánt.. vagy elvezetem a burkolat mögé.. Ha ez a kivitelezési mód street legal, akkor ez lesz a megoldás.
(Ahogy adom össze a kis forintocskákat úgy tűnik egyre távolibbnak a nyári messzire túrázás... valamit valamiért)
Majd elválik mennyire korrekt, meg jófej. A helyi ezermester ajánlotta..aki mellesleg veterán mercizik. Én még csak egyszer találkoztam az emberrel, és akkor annyit mondott hogy vágjak bele az összeépítésbe, és ha kész, találkozzunk újra.. meg ad P-s rendszámot, hogy be tudjam vinni lábon a cuccot a vizsgaállomásra.
Anyagiakról nem volt szó... de igazából más lehetőségem úgysincs.
Szomszéd faluban lakik egy NKH-nál (fene se tudja mi a jelenlegi neve) dolgozó vizsgabiztos, vele már konzultáltam. Ő azt mondta ha gyárit, vagy a gyári alapján legyártott vonószerkezetet aggatok a motoromra, akkor ő azt leműszakiztatja minden gond nélkül. Mivel találtam gyárit, így az lesz.
A gumit valahogy sejtettem. Úgyhogy akkor elkezdem nézegetni a 8 collos felniket. R17.hu-n egész szép választék van 8 collos gumikból. Az emergé gumit, ahogy lesz másik felni, szépen letisztítva elteszem (ha beszilikonsprayzem az jó?). Mivel több nem lesz belőle, így megtartom..egyszer csak összejön az OT minősítés is.
Index nem kerül rá, annak ellenére sem, hogy van itthon egy pár használaton kívül. Ennek két oka van.
1. soha nem volt pillén index
2. Alig szoktam indexelni (tudom hogy bunkóság.. de ez van)
Az elektromos csatlakozást, meg jobb híjján megoldom autókhoz való 7 pólusú csatlakozóval.
A motor forgalmiba nem fogjak beirni, hacsak nem csinaltatsz egy olyan vonoszerkezetet aminek mubizonylata van :-( Ha megis, akkor ujra kell vizsgaztatni a motort is.
Ha nem gyari allapotu lesz, javaslom tegyel ra iranyjelzot a biztonsagos uzemeltetes erdekeben. Ugyanez igaz a kerekre is. Kis faragassal egy 8"-os robogokereket bele lehet tenni vagy 7"-os Romet Pony kereket. Igy mar csak a vonoszerkezet pontos illesztesen mulik, hogy ne billgjen es gyi, te Pille 120-ig!
Azt a regi sz.r gyari kereket az Emerge gumival meg add nekem, ha mar ilyen jo fej vagyok, hogy segitek :-)
Most biztos hogy nem lesz meg az OT, az hétszentség. Középhosszútávon jó volna nekiugrani. A legális használat is nagy öröm lesz számomra az idén.
Pénteken érkezik meg a vonószerkezet, azt majd valahogy össze kell hozni a motorommal.. utána irány a lakatos, utána meg már csak a lámpákat kell bekötni, a gumikédert a tetjén megigazgatni, és beépíteni egy zárat a fedelébe. Aztán műszaki vizsga, majd a többi hercehurca.
A műszaki vizsgakor ugye a motornak az érvényes vizsgáját nem kell megújítani, és forgalmi cserét se szeretnék ha nem muszáj; létezik hogy kézzel bejegyzik a vonatmányt a hatóság feljegyzései rovatba?
Am most felötlött bennem egy kérdés.. lehet rá kapni gumit?
Ami a gumi oldalfalára van írva 12x3 az mi? Vagy ez nem az a fajta jelölés ami a mai gumikon megszokott?
Mert én nézegettem a felnit.. de az se nem 3 collos se nem 12.. inkább 7. (Gyári emergé gumi van rajta)
..és tényleg jó volna ha lehetne legalább 90-nel húzni.
Én a kulit 80-100-zal húzom a Pannóniával, a Hondával pedig 120-ig is nyugodt szívvel, bár ilyenkor belerakom az erre a célra belfaragott robogó kereket.
Hol van az mág hogy húzni fogom... Hosszútávú céljaim vannak vele (legalábbis motor utánfutóval) Ha nem válik be, kulira esetleg elcserélném..vagy PAVra. A 90 a minimum amit tudnia kéne.. mert nem találkozókra szeretnék vele járni hanem soknapos, ne adj isten több hetes kirándulásokra.
Am első blikkre ez az utánfutó se különbözik a pillétől http://www.bikepics.com/pictures/1837089/, és biztos nem 70nel húzzák. Kerék hátul, doboz előtte vonorész alul..
Kilakatoltam első blikkre, pótlom a vezetékelést, vadászok hozzá vonórészt..aztán majd csak összekuporgatom az átírást
Sajnos ez a szomorú valóság ezek a mai üzembehelyezési tarifák!Egy forinttal sem tudod olcsóbban megúszni!Ami a vontatást illeti,ezeket a futókat nem a mai komoly motorokra találták ki!Én évek óta húzok Pannóniával Motorkulit de 70-el többel sosem megyek vele a Pille még labilisabb a kulinál,semmikép ne húzd 100-al!Véletlen eladnád én vevő vagyok rá!Üdv.
Most számoltam össze, mennyibe lesz kb a névreírtási procedura.. ez reális? Mert én nem tartom annak.. de fairnek semmiképpen sem.
eredetiség vizsga (Könnyű pótkocsi, lakókocsi, utánfutó) 16 000 Ft + 9000 forint illeték (vagyonszerzési) + 5500 rendszám + törzskönyv 6000, + forgalmi 6000 + műszaki 16500= 59 000 Ft
Igazán megnyugtathatna valaki, hogy lehet ez ennél olcsóbb.. Mert durva hogy megveszem ezt a "gyöszt" 30 ezerért, ráköltök majd még olyan 50-60-at, és még ezen felül többért írassam a nevemre, mint amennyibe egy normális motor papírozása kerül..
Tegnap beszereztem egy pille utánfutót. Vonórész, és vezetékelés nélkül. Felújítás..műszaki még az idén várható. Bármilyen pillés tapasztalatot szívesen veszek. Főleg a menettulajdonságokra lennék kíváncsi :)
Kösz az infót, én hiszek neked. Régebben mikor még ezeket a kulikat húzogatták gyakrabban, több alkalommal láttam ilyen szerszám dobozt párban, mivel szombatonként munka után első volt a használt cikk piac. De elképzelhető, hogy itt Bp.-n valami kisiparos csinálhatott pár darabot. Egyébként vonó szerkezetre volt felcsavarozva.