Keresés

Részletes keresés

Dipshit Creative Commons License 2011.05.05 0 0 620

 

Kép lemaradt az előbb :)

Előzmény: Dipshit (619)
Dipshit Creative Commons License 2011.05.05 0 0 619

Suzuki GS 450S-em van. Van még "hely" az elektromos rendszerén. 200 vagy 230 W a generátor teljesítménye. De ennek ellenére lehet h jó lenne valami ledes világítást belemókolni a lámpába..és akkor markolatfűtésre, vagy ködlámpára is marad kapacitásom. Bár még ezek közül egyik sincs, de a kívánságlistán rajta vannak.

 

Mivel magasan a pille fölött van a hátsó lámpám, így nem baj ha világít az is.

Előzmény: motorkami (618)
motorkami Creative Commons License 2011.05.05 0 0 618

Hát ez attól függ, hogy milyen motorról van szó. A korabeli Pannóniák szerény elektromos teljesítménye a párhuzamos működést nem díjazta. A féklámpa még csak elment volna, mivel az az akkumulátorról megy, de a helyzetjelző plusz 10 wattja felborította volna a feszültségszabályzó nélküli világítótekercses rendszert.

 

Előzmény: Dipshit (617)
Dipshit Creative Commons License 2011.05.05 0 0 617

Mindeféle képpen szeretném, hogy égjen a hátsó lámpa a motoron, akkor is ha a pille mögötte van. Jobb így a láthatóság.  Szakemberre fogom bízni az elektromos kapcsolat kiépítését, de XLR csatlakozót fogok használni.

 

Ahogy van valami fejlemény majd teszem ki ide;)

Előzmény: forrest99 (616)
forrest99 Creative Commons License 2011.05.05 0 0 616

Jajjaj! Sztem ne vagjon el semmit. Inkabb a lampabol hozzon ki a vezeteket a kabel vegetol es arra a csati. Nekem is ugy van, hogy a motor hatso lampaja egyszerre vilagit a kulieval.

Előzmény: motorkami (615)
motorkami Creative Commons License 2011.05.05 0 0 615

Egy mama kell és két papa. Elvágod a hátsó lámpához menő vezetékeket, a motor felőli végére szereled a mamást. Egy papát a hátsó lámpa vezetékére, egy papás a Pille vezetékeire.

Ha használod a kulit, akkor annak a csatlakozóját dugod be, ha nem akkor a hátsó lámpáét.

Tehát "VAGY" kapcsolat van, nem "ÉS".

Előzmény: Dipshit (612)
motorkami Creative Commons License 2011.05.05 0 0 614

Én is az XLR csatlakozót ajánlom, 3-4 ampert kibír és biztosítva van szétcsúszás ellen. 

Előzmény: forrest99 (610)
motorkami Creative Commons License 2011.05.05 0 0 613

A 12 a teljes átmérő collban, a 3 a magasság, collban. Így a felnire - amit én is 7 collnak mértem - marad hat coll.

Ha konzerválni akarod szilikon helyett a glicerint ajánlom. A szilikon nagyon jó, csak olyan környezetben, ahol járművek, mechanikák tárolódnak, vannak mellékhatásai. Én kitiltottam a garázsomból, a szigetelőszalaggal együtt. 

Előzmény: Dipshit (606)
Dipshit Creative Commons License 2011.05.04 0 0 612

Köszi az ötletet. Valóban gusztusosabb megoldás lenne egy ilyen, mint a melák autós cucc.

 

Mivel én "abszolút felhasználó" vagyok az ilyesmiben... ha jól gondolom nekem egy mama meg egy papa kell ezekből, és valami szigetelés gyanánt.. vagy elvezetem a burkolat mögé.. Ha ez a kivitelezési mód street legal, akkor ez lesz a megoldás.

 

(Ahogy adom össze a kis forintocskákat úgy tűnik egyre távolibbnak a nyári messzire túrázás... valamit valamiért)

Előzmény: forrest99 (610)
Dipshit Creative Commons License 2011.05.04 0 0 611

Majd elválik mennyire korrekt, meg jófej. A helyi ezermester ajánlotta..aki mellesleg veterán mercizik. Én még csak egyszer találkoztam az emberrel, és akkor annyit mondott hogy vágjak bele az összeépítésbe, és ha kész, találkozzunk újra.. meg ad P-s rendszámot, hogy be tudjam vinni lábon a cuccot a vizsgaállomásra.

 

Anyagiakról nem volt szó... de igazából más lehetőségem úgysincs.

Előzmény: forrest99 (610)
forrest99 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 610

Ennek az NKH-s embernek a baratsaga erdekelne :-)

Itt egy otlet csatlakozora, hogy ne az a nagy tusko diszelegjen a motoron ill. Pillen:

 

http://www.euromediastudio.com/index.php/cPath/95_111?osCsid=faae40cf2bf6f77d1fadce5526f30fe7

Előzmény: Dipshit (609)
Dipshit Creative Commons License 2011.05.04 0 0 609

Szomszéd faluban lakik egy NKH-nál (fene se tudja mi a jelenlegi neve) dolgozó vizsgabiztos, vele már konzultáltam. Ő azt mondta ha gyárit, vagy a gyári alapján legyártott vonószerkezetet aggatok a motoromra, akkor ő azt leműszakiztatja minden gond nélkül. Mivel találtam gyárit, így az lesz.

 

A gumit valahogy sejtettem. Úgyhogy akkor elkezdem nézegetni a 8 collos felniket. R17.hu-n egész szép választék van 8 collos gumikból. Az emergé gumit, ahogy lesz másik felni, szépen letisztítva elteszem (ha beszilikonsprayzem az jó?). Mivel több nem lesz belőle, így megtartom..egyszer csak összejön az OT minősítés is.

 

Index nem kerül rá, annak ellenére sem, hogy van itthon egy pár használaton kívül. Ennek két oka van.

1. soha nem volt pillén index

2. Alig szoktam indexelni (tudom hogy bunkóság.. de ez van)

 

Az elektromos csatlakozást, meg jobb híjján megoldom autókhoz való 7 pólusú csatlakozóval.

Előzmény: forrest99 (607)
forrest99 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 608

Ja, erre felnire nemhogy 90-ig sebessegkorlatos gumit, de semmilyet nem kapsz :-(

Előzmény: Dipshit (606)
forrest99 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 607

A motor forgalmiba nem fogjak beirni, hacsak nem csinaltatsz egy olyan vonoszerkezetet aminek mubizonylata van :-(  Ha megis, akkor ujra kell vizsgaztatni a motort is.

Ha nem gyari allapotu lesz, javaslom tegyel ra iranyjelzot a biztonsagos uzemeltetes erdekeben. Ugyanez igaz a kerekre is. Kis faragassal egy 8"-os robogokereket bele lehet tenni vagy 7"-os Romet Pony kereket. Igy mar csak a vonoszerkezet pontos illesztesen mulik, hogy ne billgjen es gyi, te  Pille 120-ig!

Azt a regi sz.r gyari kereket az Emerge gumival meg add nekem, ha mar ilyen jo fej vagyok, hogy segitek :-)

Előzmény: Dipshit (606)
Dipshit Creative Commons License 2011.05.04 0 0 606

Most biztos hogy nem lesz meg az OT, az hétszentség. Középhosszútávon jó volna nekiugrani. A legális használat is nagy öröm lesz számomra az idén.

 

Pénteken érkezik meg a vonószerkezet, azt majd valahogy össze kell hozni a motorommal.. utána irány a lakatos, utána meg már csak a lámpákat kell bekötni, a gumikédert a tetjén megigazgatni, és beépíteni egy zárat a fedelébe. Aztán műszaki vizsga, majd a többi hercehurca.

 

A műszaki vizsgakor ugye a motornak az érvényes vizsgáját nem kell megújítani, és forgalmi cserét se szeretnék ha nem muszáj; létezik hogy kézzel bejegyzik a vonatmányt a hatóság feljegyzései rovatba?

 

Am most felötlött bennem egy kérdés.. lehet rá kapni gumit?

 

Ami a gumi oldalfalára van írva 12x3 az mi? Vagy ez nem az a fajta jelölés ami a mai gumikon megszokott?

 

Mert én nézegettem a felnit.. de az se nem 3 collos se nem 12.. inkább 7. (Gyári emergé gumi van rajta)

 

 

..és tényleg jó volna ha lehetne legalább 90-nel húzni.

Előzmény: forrest99 (603)
forrest99 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 605

Persze én egy állat vagyok :-)

Előzmény: forrest99 (604)
forrest99 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 604

Én a kulit 80-100-zal húzom a Pannóniával, a Hondával pedig 120-ig is nyugodt szívvel, bár ilyenkor belerakom az erre a célra belfaragott robogó kereket.

Előzmény: pancsijancsi (600)
forrest99 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 603

Ha OT minősítteted, akkor:

OT minősítés 13500

műszaki 4590 (5 év!)

rendszám, forgalmi, törzskönyv ua amit Te írtál

biztosítást nem írtad, de OT-vel 1600

Igaz ebben az esetben a "ráköltök majd még olyan 50-60-at" nem lesz elég az OT-hoz.

 

Előzmény: Dipshit (599)
abes Creative Commons License 2011.03.22 0 0 602
Előzmény: Dipshit (601)
Dipshit Creative Commons License 2011.03.21 0 0 601

Hol van az mág hogy húzni fogom... Hosszútávú céljaim vannak vele (legalábbis motor utánfutóval) Ha nem válik be, kulira esetleg elcserélném..vagy PAVra. A 90 a minimum amit tudnia kéne.. mert nem találkozókra szeretnék vele járni hanem soknapos, ne adj isten több hetes kirándulásokra.

 

Am első blikkre ez az utánfutó se különbözik a pillétől http://www.bikepics.com/pictures/1837089/, és biztos nem 70nel húzzák. Kerék hátul, doboz előtte vonorész alul..

 

Kilakatoltam első blikkre, pótlom a vezetékelést, vadászok hozzá vonórészt..aztán majd csak összekuporgatom az átírást

Előzmény: pancsijancsi (600)
pancsijancsi Creative Commons License 2011.03.21 0 0 600

Sajnos ez a szomorú valóság ezek a mai üzembehelyezési tarifák!Egy forinttal sem tudod olcsóbban megúszni!Ami a vontatást illeti,ezeket a futókat nem a mai komoly motorokra találták ki!Én évek óta húzok Pannóniával Motorkulit de 70-el többel sosem megyek vele a Pille még labilisabb a kulinál,semmikép ne húzd 100-al!Véletlen eladnád én vevő vagyok rá!Üdv.

Előzmény: Dipshit (599)
Dipshit Creative Commons License 2011.03.21 0 0 599

Most számoltam össze, mennyibe lesz kb a névreírtási procedura.. ez reális? Mert én nem tartom annak.. de fairnek semmiképpen sem.

 

eredetiség vizsga  (Könnyű pótkocsi, lakókocsi, utánfutó)  16 000 Ft + 9000 forint illeték (vagyonszerzési) + 5500 rendszám + törzskönyv 6000, + forgalmi 6000 + műszaki 16500= 59 000 Ft

 

Igazán megnyugtathatna valaki, hogy lehet ez ennél olcsóbb.. Mert durva hogy megveszem ezt a "gyöszt" 30 ezerért, ráköltök majd még olyan 50-60-at, és még ezen felül többért írassam a nevemre, mint amennyibe egy normális motor papírozása kerül..

Dipshit Creative Commons License 2011.03.20 0 0 598

Amennyi egy kuli meg az általam beszerzett pille ára közötti különbség, abból inkább veszek egy danuviát és húzom azzal lassan, buliból.

 

A 60 az édeskevés.. még 6.ba se tudnék felváltani. Bátorsággal meg sosem álltam rosszul :)

 

Ezen a videon szereplő motorost ismeri-e valaki?

http://www.youtube.com/watch?v=jaRx9NLFxIU

Elég faszán áll a pilléje..igaz ha 50nel megy az egyenesben. 

Előzmény: abes (597)
abes Creative Commons License 2011.03.20 0 0 597

Most olvasom 100-al szeretnéd húzni. Bátor ember vagy. Keress egy kulit...

Előzmény: Dipshit (595)
abes Creative Commons License 2011.03.20 0 0 596

Billegős, 60 km/h nál már instabil. Nagyfékdobos a nagy szaki benne. Sőr faszán megáll a tetején. ;-)

Előzmény: Dipshit (594)
Dipshit Creative Commons License 2011.03.19 0 0 595
Dipshit Creative Commons License 2011.03.19 0 0 594

Üdv minden elvetemültnek!

 

Tegnap beszereztem egy pille utánfutót. Vonórész, és vezetékelés nélkül. Felújítás..műszaki még az idén várható. Bármilyen pillés tapasztalatot szívesen veszek. Főleg a menettulajdonságokra lennék kíváncsi :)

 

pancsijancsi Creative Commons License 2011.03.14 0 0 593

Szia!

Én lehet,hogy majd tudok segíteni:70-7717220!

Előzmény: Brezi. (592)
Brezi. Creative Commons License 2011.02.22 0 0 592
Motorkulihoz vennék nyeregalá való vonószerkezetet, akár után gyártottat is!Akinek. van vagy. Akérem jelezze mailbe!Üdv!
Csöni Creative Commons License 2011.01.23 0 0 591

Hello!

 

Kösz az infót, én hiszek neked. Régebben mikor még ezeket a kulikat húzogatták gyakrabban, több alkalommal láttam ilyen szerszám dobozt párban, mivel szombatonként munka után első volt a használt cikk piac. De elképzelhető, hogy itt Bp.-n valami kisiparos csinálhatott pár darabot. Egyébként vonó szerkezetre volt felcsavarozva.

 

Üdv: EN-EL

Előzmény: nagyfékdobos (590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!