ah, a HIT rádió TV és más csatornák okoselméinek tésztereivel jösz?
Saját gondolataid sincsennek, vagy ott nem divat a logikai értelem, hanem az elfogadott instant szellemi táplálékokkl etetés?
Miért az adventisták, mert az adventisták előszeretett vesszőpapripája az oinosozásos szeszmentes borozás, kapise? :)
Minden ember eldönti, hogy mértékkel iszik, vagy nem és nem kell beállítani ide, úgy a BORT, hogy azt vedelik naponta, ma sincs erre az Isten pénze sem elég, de akkoriban még drágább volt, nekem ne magyarázza a te teológiád, hogy a borivók részegesek állandóan, azért mert meg mertek inni ünnepeken egy pohár boort pl. a széderestén ahol elő volt írva, ne keverd össze és ne moss össze a borral semmit, aki részeges az részeges...., aki meg időnként alkalommal, ünnepekkor iszik egy egy pohárral, ne ítéld el, ahogyan Isten Noét sem ítélte el, de Lótot sem, Jézust sem, bár a ti adventista Játusotok egy abszintes alkoholmentes szőlőléivó volt...
Ha a te vallásod ezt vallja, rá se ránts, tegyél úgy ahogy elvárják az előljáróid és EGW szelleme..., de ne csúsztassátok már el az igazságot egy hamis teológiai demagógia érdekében!
Lexikonokkal, fordításokkal jössz most meg? Eddig nem ép azok ellen ágáltál? Kissé konfúz vagy. Ám az tény, hogy valamit új tömlőbe tettek. Mit? Mivégre...?
" Az oinos szó elsősorban a szőlőtőke gyümölcsét, annak nedvét vagy általánosabb értelemben egyéb gyümölcsökből készitett italokat jelent. Összefoglaló jelentése arra mutat, hogy nemcsak a szőlőből készített bor, hanem minden egyéb, akármilyen más gyümölcsből készített, akár alkoholos, akár szeszmentes ital megnevezésére is használták. Erre utal az a tény is, hogy a kimondottan
szőlőből készített bor megnevezésére a specifikus oinos (például Mát 26:29) kifejezést alkalmazták. "
így van, a lisztből készül a kenyér, ahogy a szőlőpréselt léből a bor, ám ha frissen isszák a préselt szőlőlét mint erjedetlen mustot, akkor az nem bor, maga a bor elnevezés az erjedett italra utal, ami szesztartalommal bír, ezért bor, ezt a borászati tényező már Noé is tapasztalta....
" Noé pedig földmívelő kezde lenni, és szőlőt ültete.21. És ivék a borból, s megrészegedék, és meztelenen vala sátra közepén. "
" Jer, adjunk bort inni a mi atyánknak, és háljunk ő vele, és támaszszunk magot a mi atyánktól.33. Adának azért inni bort az ő atyjoknak azon éjszaka, és beméne a nagyobbik, és hála az ő atyjával, ez pedig semmit sem tuda annak sem lefekvéséről, sem fölkeléséről. "
a bor itt még szeszes volt, majd az adventistáknál már (teológiai ) ESZES bortól részegedtek meg!
mennyire ésszerűtlen megállapítás, hogy volt e erjedetlen bor?
Nos a BOR erjedett szeszes ital, a szőlőlé meg nem, ha felforr akkor erjedett és szeszes, de eleve minden gyümölcs ami magas cukortartalmú szeszes is egyben ha elenyészően is!
NE MONDJA SENKI, HOGY A BOR NEM SZESZTARTALMÚ, MERT AKKOR MONDHATÁM, HOGY ALKOHOLMENTES PÁLINKA? nA AZ MEG MILYEN?
nem is csodálkozok egy magát kereszténynek valló szektaértelmezés lesöpri a lényeges igaságot, csalk azért hogy az emberiséget ámítsa a kamu teóriáival, ilyen a bor szeszeltetése, a szombatnapi hantázia és a sok EGW kegyes zsidótalanító hazudozásai!
"Louis Ginzenberg, aki sok éven át a Talmud kiváló professzora volt az Amerikai Zsidó Teológiai Szemináriumon, 1923-ban
„Válasz a kérdésre, vajon használhattak-e erjedetlen bort a zsidó ünnepeken?" címmel írt tudományos cikket.
Ebben Ginzenberg néhány olyan, a Talmudból való szakaszt vizsgál, amelyek az erjedetlen bor zsidó ünnepeken való használatával kapcsolatosak.
Ebben az összefüggésben csak néhány olyan mondatot említünk a Talmudból, melyeket Ginzenberg meglehetősen hosszasan elemez. Az első a Baba Bathra 97a tanulmányból való, ahol Hiyya rabbi azt vitatja, vajon a frissen kisajtolt bort fel lehet-e használni a kiddushnál (ünnepi aktusnál az olyan vallásos ünnepek köszöntésénél, mint amilyen a szombat). Hiyya rabbi azt mondja: „Mivel a sajtóból való bor (yayin) elfogadható italáldozatnak, bedi'abad, a kiddush lekatehillah számára is elfogadható."
Ez a megfogalmazás két oknál fogva jelentős. Először, mert megmutatja, hogy a frissen préselt szőlőlét „borként" (yayin) ismerték. Másodszor, mert jelzi, hogy vallásos ünnepekkor csak az erjedetlen bor az elfogadható".
Van akinél függőséget okoz, mert hiányzik valami a szervezetéből lelkivilágából, amit a piálással pótól. A hétköznapi életemból neken nem hiányzik egyáltalán.
Viszont ha lóra kell ülni, az azért más.
(illegális doppingszer...)
Egy bemutatón például azért isznak stikáben a fellépők, mert az alkohol oldja a gátlásokat, a félelmet, tompítja a fájdalom érzett, vagyis az öszes kellemetlenebb érzést...
de már ezt is unja egy időután az ember...
(a színészek inkább kokainoznak hogy tudják tolni az egész napot vagy több napot....
" 7. misna A harmadik és a negyedik pohár bor (ז) ָמְזגוּ ֹלו ֹכוס ְשׁ ִל ִישׁי, ְמ ָבֵרÌ ַעל ְמ ֹזו ֹנו. ְרִב ִיעי, ֹגו ֵמר ָע ָליו ֶאת ַה ַה ֵלּל, ְו ֹאו ֵמר ָע ָליו ִבְּרַכּת ַה ִשּׁיר. 11. §. Kitöltötték a harmadik pohár bort, elmondjuk az áldást az ételre – azaz az Asztali áldást570. A negyedik fölött elmondjuk a Hálél-t571, és elmondjuk fölötte a dal áldását572. 569 Lásd: Peszáchi hágádá 72–76. oldal. 570 Uo. 86. oldal. 571 Uo. 102. oldal. 246 A zsidó tudományok ֵבּין ַה ֹכּו ֹסות ַה ָלּלוּ, ִאם ֹרוֶצה ִל ְשׁ ֹתּות, ִי ְשֶׁתּה. ֵבּין ְשׁ ִל ִישׁי ִלְר ִב ִיעי, Îא ִי ְשֶׁתּה. 12. §. E poharak között – az első három között – ihatunk még bort, ha inni kívánunk, a harmadik és negyedik között azonban nem ihatunk, nehogy berúgjunk, és ne legyünk képesek befejezni a széder este szertartását."
A zsidó hagyományok ütik a kókler szekták teológiai kamuzásait!
Az van megírva, hogy vegánnak teremte az Ő képire, csak a bűneset következtibe' mohóvá, önzővé, felelőtlenné, keményszívűvé vált az ember, ám Ő minden nap azon munkálkodik, hogy helyreállítsa bennünk az Ő képit - ez a megváltás...
Húsevő vagyok és borissza és a magyar lányokat szeretem.
Persze jó az önmegtartóztatás hogy ráérjünk a böjtölésre...
a férj sem ura a maga testének, hanem a felesége.
Ne foszszátok meg egymást, hanemha egyenlő akaratból bizonyos ideig, hogy ráérjetek a bőjtölésre és az imádkozásra, azután ismét együvé térjetek, hogy a Sátán meg ne kísértsen titeket, mivelhogy magatokat meg nem tartóztathatjátok.
1 Kor 7,4
Az aszony ne tanítson a gyülekezetben, viszont ágyasházba ott már más a helyzet.
Nade az alkoholista is volt nemalkoholista. Senki nem tudhatja előre, kiből lesz alkoholista. Ez (is) benne a veszélyes. Ezért mondja az Íge: ne nézd (kévánd) a bort (értsd: ne prosz rulettezz)...