Keresés

Részletes keresés

K.Tib Creative Commons License 2008.04.06 0 0 549
Amit te is, és még sokan már pedzegettek, egy életbe lépő magasabb jogszabályt kell figyelembe venni, és ennyi. Ha bíróságra kerül az eset, valszeg úgy jártunk volna mint az APEH. 
Előzmény: széles tamás (548)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.06 0 0 548
Zsuzsi!

Van két egymásnak ellentmondó jogszabály.

Ha betartom az általad hivatkozott 141/1995-öst, akkor figyelmen kívül hagyom az 562/2006EK-t.

Ha azt tartom be, akkor megszegem a 141-est.

Ez kicsit a 22-es csapdájára emlkeztet. :-(

Te, mint jogász, nem tudod kezdeményezni az illetékeseknél a jogszabálymódosítást?
Előzmény: orlóci zsuzsa (538)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.06 0 0 547
Zsuzsi, Tibi, és minden érintett!

Köszönjük a hozzászólásaitokat, nemkülönben mindazt a munkát, energiát, amit belefektettetek a témába!

Hát igen! Most már "csak" a jogszabályokat kellene egymáshoz igazítani.
Az a baj, -véleményem szerint - hogy addíg nem lesz rend ebben az országban, amíg a köztisztviselők minden következmény nélkül teszik a "semmittevést". Az első néhány tucat alkalommal kellene megkeresni, hogy ki volt a felelőse annak, hogy időre nem készült el a jogszabály módosítása. A felelőst ki kellene rúgni, és az általa okotott kár megtérítéséig a teljes vagyonát zárolni. (Lakás, kocsi, bankszámla stb)
Ma ha egy köztisztviselő hibázik, annak az állampolgár(ok) látják a kárát, de az illető részére nincs visszatartó erejű jogkövetkezménye. :-(
falkepilot Creative Commons License 2008.04.06 0 0 546

Mán pedzi.

Szeretném ezúton is megköszönni minden a probléma megoldásában pozitivan közremüködönek a hozzáállását, segitségét, ez már EU.

 

üdv

Előzmény: K.Tib (543)
K.Tib Creative Commons License 2008.04.06 0 0 545
A nem schengen országból érkező, és oda induló gépekre továbbra is a már korábban tárgyalt feltételek érvényesek. Viszont azt szeretném hangsúlyozni, hogy a schengeni egyezménnyel nem a határok tűntek el, csak egyszerűbb a határátlépés. Ezért senkinek ne jusson eszébe repterv nélkül nekiindulni a "vadnyugatnak", valamint az AFIL sem megfelelő ebben az esetben.
Előzmény: Törölt nick (544)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 544

Ez tényleg jó hir.A szabály,már idáig is megvolt,csak akkor-ezek szerint-rosszul alkalmazták?!

 

 

Tehát,egy magyarországi ideglenes leszállóról-leadott FPután-mehetek bárhová Se.belül?!

 

Ha Horvátországba mennék,elég,ha kihivok egy rendört a Megyei kapitányságról?

Hu bakker,most gondolkozok,oda vám is kell..

Előzmény: K.Tib (543)
robicsek Creative Commons License 2008.04.05 0 0 542
Ez is így van.
Előzmény: orlóci zsuzsa (541)
orlóci zsuzsa Creative Commons License 2008.04.05 0 0 541
Ez így van, de a két szabály ellentétes voltának kimondására az alkotmánybíróság vagy a bíróság jogosult. Az állampolgár nem.
Előzmény: robicsek (540)
robicsek Creative Commons License 2008.04.05 0 0 540

Viszont a schengeni egyezmény meg az EUba belépés az magasabb rendű történet, szerintem.

Az APEH pl.  már megjárta párszor, hogy régi magyar jogszabály szerint járt el, mikor volt azzal ellentétes EU-s, ami magasabbrendű, el is vesztette az ilyen pereket rendre.

Előzmény: orlóci zsuzsa (538)
orlóci zsuzsa Creative Commons License 2008.04.05 0 0 539
A HC FIC csak tájékoztat, nem hatóság. Te pedig ha megszeged a szabályt - akkor is ha az nem jó - az a Te felelősséged.
Előzmény: széles tamás (527)
orlóci zsuzsa Creative Commons License 2008.04.05 0 0 538

141/1995. (XI.30.) Korm. rendelet 4. §

 

"4. § A Magyar Köztársaság területére leszállás céljából belépő légi járműnek az első leszállását olyan repülőtéren kell végrehajtania, és nemzetközi repülésre történő indulás esetén a légi járműnek olyan repülőtérről kell felszállnia, ahol vám- és útlevélvizsgálatot, továbbá rendőri utasbiztonsági vizsgálatot biztosítanak."

Előzmény: venter (536)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.05 0 0 537
A kérdésben egyetértünk. Ez az amire még senki nem adott választ.

Biztonsági ellenőrzés? Nem értem. Legyen az egy C-172-es, vagy egy B-737-es, a repülőgép-parancsnok a teljhatalmu atyaúristen.
Hiába ment át a legszigorúbb biztonsági ellenőrzésen - akár Ferihegyen - az utas, ha a cpt azt mondja, hogy egy illetőre kér egy megismételt biztonsági ellenőrzést, akkor azt végre KELL hajtani. Amennyiben az utas ennek nem hajlandó magát alávetni az utazásból kizárható.

Ha Te, mint egy C-172-es parancsnok-pilótája úgy ítéled meg, a C-172-es feélzetére lépő személyt felszóllíthatod, hogy mutassa meg a cókmókját, és akár ruházatellenőrzésnek vetheted alá. (Motozást szándékosan nem említettem, mert az kiterjed a test ún. "rejtett üregeire" is.) Ha számodra elegendő a sutagöröngyösi reptéren elvégezhető biztonsági vizsgálat, akkor felszállsz és kész.

Megjegyzem, biztonségi vizsálatot MINDEN repülés előtt lehet végezni, nem csak a nemzetköziek előtt. Ilyen alapon kereskedelmi repülést is csak megfelelő reptérről lehetne végezni? :-)
Előzmény: venter (536)
venter Creative Commons License 2008.04.05 0 0 536
Szerintem félreértettél, nem a kilépőpontok érdekelnek, hanem azt nem látom a schengeni egyezményben, amire mindenki hivatkozik, miszerint privát, schengeni, belső repülésnél is egy megfelelő be/kilépő reptéren le kell szállni utasbiztonsági ellenőrzésre.

Szerintem ezt csak a külső járatot is fogadó/indító repülőterekre írja elő az egyezmény, és hazai illetékeseink ebből a paragrafusból idézgetnek rendre, ami szvsz. nem vonakozik ránk.

Kérdésem az volt, hogy melyik jogszabály tiltja, hogy bármely kisreptérről mehessek ellenőrzés nélkül másik schengeni ország repterére direktben, mert a schengeni egyezmény szerintem ezt pont megengedi.

üdv,
Veréb
Előzmény: széles tamás (535)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.05 0 0 535
Bár jogász sem vagyok, de az utolsó kérdésedre egyszerű a válasz.

A levegőben is léteznek ún. kilépőpontok, amiken keresztülrepülve illik elhagyni kishazánkat.

A saját hozzászólásod 1. pontjában is említed, hogy az egyezmény helyenként szigorít. Amikor gépkocsival utazol, akkor sem jut eszedbe árkon bokron átmenve "direct"-et csinálni. Az alapelv az, hogy ha a családommal sétálok az erdőben (mezőn, stb.) és meglátok a szomszéd ország területén egy szép virágot, melynek illatát meg szeretném szagolni, akkor ne kelljen mérföldeket gyalogolnom.

Egyébként ha kéred, és a két ország irányítása leegyezteti, akkor elméletileg kaphatsz engedélyt az államhatár átlépésére bárhol. Mondjuk szerintem egy mezei túristarepülés nem elég indok, de egy munkarepülés (pl: vezetékellenőrzés, térképészeti fotózás, stb) elegendő, vagy egy esetleges mentés, tűzoltás, stb.

Üdv'

Sz.T.
Előzmény: venter (533)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.05 0 0 534
Köszi a biztatást. :-) :-)

Az is érdekelne, hogy a szakszót bevonó határozat indoklási részében milyen jogszabályra hivatkoznának. :-(

És az a baj, hogy nem tökös gyerekekre lenne szükség, hanem olyan KÖZalkalmazottakra, pláne KÖZtisztviselőkre, akik értenek is ahhoz amit csinálnak, és nem a nyugdíjas évekig visszalévő idejüket számlálják.
Előzmény: Törölt nick (531)
venter Creative Commons License 2008.04.04 0 0 533
Megnéztem ezt a Schengen Acquist és a következőket véltem kiolvasni belőle (nulla jogi affinitásommal).

1, A belső határok bárhol átléphetők. Ez az alaptézis, amit azért az Egyezmény helyenként szigorít, pl. reptereknél.


2. Kétfajta repülőteret definiál, úgy mint international és secondary. Az elsőre, mint pl. LHBP vonatkozó szabályokatat már ismerjük.
A secondary reptér : 'olyan repülőterek, amelyek a vonatkozó nemzeti jogszabályok értelmében nem minősülnek nemzetközi repülőtérnek, de engedéllyel rendelkeznek nemzetközi járatok kiszolgálására'

Ezekre már jóval lazább előírások vannak, pl. nem kötelező az international és a belföldi utasok fizikai szeparálása, és a repülőtér üzemeltetőjének csak akkor kell az illetékes hatóságot értesítenie, ha international (schengenen kivüli) forgalma van.

Olyan repteret az egyezmény meg sem említ, ahol csak belföldi (schengenen belüli) forgalom van, ami szerintem azt jelenti, hogy az alaptézis érvényes ezekre.

Egyátalán van külön magyar jogszabály erre, vagy ez az Acquis kötelező érvényű minden tagországra?

Van itt esetleg jogász, aki megmagyarázza egy laikusnak, hogy végül is mi tiltja a direkt LHDV-LZNI útvonalat?
Előzmény: széles tamás (529)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.04 0 0 532
jaaa,jaaa Tarbúza,mint ferihegyen a guruló:tarbuzakék!!)))..(CPL órák szerint)
Előzmény: Törölt nick (531)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.04 0 0 531

Tamás,légy te az első pioneer,a tökös gyerek,hátha változik valami...

 

Legfeljebb elveszik a szakszódat,de ne aggodj,movitra még levizsgázhatsz.))

Előzmény: széles tamás (529)
venter Creative Commons License 2008.04.04 0 0 530
Meg tudnád adni ennek a jogszabálynak a számát?

köszi
Előzmény: K.Tib (528)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.04 0 0 529
:-(
Ez elég szomorú.
:-(
Előzmény: K.Tib (528)
K.Tib Creative Commons License 2008.04.04 0 0 528
Szerinted mi hányszor szóltunk emiatt már tavaly? Előre látható volt, főleg a külföldi pilóták értetlenkedése a helyzettel kapcsolatban. A jogszabály szerint (csak a ránk vonatkozó kivonatot láttam) csak határnyitású reptérről indulhat, és oda érkezhet légijármű. A napokban kaptunk egy listát Tarbuzától, amin rajta van Budaörs, mint határnyitású reptér(!) és Békéscsaba mint nem nyilvános repülőtér! Lassan azon sem csodálkozom, ha valaki előveszi a 20-as számú Légügyi előírást, mint naprakész jogszabályt. Van olyan vélemény is, hagyni kell mindenkit hadd röpdössön. Szívem szerint ezt tenném én is, aztán ha valakinek feltűnik hogy nincs minden rendben, talán történik végre valami, méghozzá remélhetőleg pozitív irányban. Belefáradtam a mindennapi politika követésébe, de ahogy ma áll a törvényhozás, ez lesz a legkevésbé fontos, ha van egyáltalán lista amin ez rajta van.
Előzmény: széles tamás (527)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.04 0 0 527
Tibi!

Nektek ezt ki írta le?

Mert ha a HC vezetősége, akkor az rátok érvényes, mint munkáltatói utasítás, de Mezei Pilótára nem vonatkozhat.

A Schengeni csatlakozást - ha jól tudom - törvény szabályozza, de legalább kormányrendelet. Mivel ez magasabb szintű jogszabály, ezt egy HC-s utasítás nem űberelheti.

Jövő héten - ha kész lesz az FBA, beülök LHDK-n és go to LZTT. Kiváncsi vagyok milyen jogszabályra fog hivatkozni az éppen bentülő kollegád, hogy nem enged kilépni. Vagy mit csinál, ha a közleményét, miszerint nem léptetett ki senki, egy egyszerü "roger"-rel nyugtázom, és folytatom az utam.

Netalán "rámemelik" a vadászt? :-) Milyen alapon? Melyik jogszabály melyik paragrafusának melyik bekezdésének melyik fordulata alapján? Reptervet adtam le. És honnan tudod, hogy nem kértem Dunakeszire egy rendőrt? VAgy be kell mutatnom az útlevelem a pecséttel?

Vagy:

egy expedájt kájmb-bal felküzdöm magam Fl-re és az ACC-s azt sem fogja tudni, hogy mi a pálya, mert a körlevél CSAK a FIC-eseknek ment.

KÖNYÖRGÖM!

Valaki a HC-nél kapjon már a fejéhez!! Vagy ne adj isten a minisztériumban ülők közül valakinek, aki most nagyon, de nagyon kapaszkodik a székébe, jusson eszébe, hogy a jogszabályokat harmonizálni kellene!!

Ismersz. Tudod, nem téged piszkállak, csak mivel ti vagytok az ostor végén a bojt, nem szeretném, hogy rajtatok csattanjon az a bizonyos.
Előzmény: K.Tib (524)
K.Tib Creative Commons License 2008.04.04 0 0 526
Érkezéskor is nemzetközi reptérre kell leszállni, illetve van egy olyan lehetőség, hogy a rendőrségre előre be kell jelenteni az érkezést, kiszáll a szerv, és elvégzi a szükséges ellenőrzést. Ilyen volt már, Jakabszállásra érkezett a gép.
Előzmény: venter (525)
venter Creative Commons License 2008.04.04 0 0 525
Nem biztos, hogy jól értettem a válaszod.
Tudsz olyan előírásról, ami érkezéskor is előírja a biztonsági ellenőrzést? Én csak az indulásnál láttam ilyet.
Előzmény: K.Tib (524)
K.Tib Creative Commons License 2008.04.04 0 0 524
Igen, de amikor ezt leírták, valszeg mindenki Ferihegyre gondolt, nemzetközi járatokra, menetrendre stb. Eszükbe sem jutott hogy vannak kisgépek, és vidéki repterek. Többet nem mondhatok, mint ami nekünk is le van írva: az első reptéren vám, határőr, és utasbiztonsági szolgálatot biztosítsanak. Ez már csak azért is érdekes, mert vámtisztre már az EU-ba lépés óta nincs szükség.
Előzmény: venter (523)
venter Creative Commons License 2008.04.04 0 0 523
Szia!

És szerinted visszafelé már jöhet LZIB-LHDV direkt útvonalon?

Az EU vonal ezt állítja: 'A repülőtéri belső határ ugyanúgy működik, mint a szárazföldi, azaz, ha más schengeni országból érkezünk vagy oda utazunk, akkor csak a légi járatra való bejelentkezéskor (check-in) kerül sor az ellenőrzésre. '

Amiből úgy értem, hogy leszálláskor már nincs biztonsági ellenőrzés.

üdv,
Venter
Előzmény: K.Tib (521)
K.Tib Creative Commons License 2008.04.04 0 0 522
A kérdésre válaszolva: nem tagadhatjuk meg, de mivel tudomásunkra jut egy tudatos szabálysértés, a feljelentés szinte biztos. De ilyen konkrét példára nem emlékszem.
Előzmény: széles tamás (519)
K.Tib Creative Commons License 2008.04.04 0 0 521
Ebben a formában nem adhatsz le tervet. Csak pl.: LHDV-LHPR / LHPR-LZIB  Jelen állás szerint csak nemzetközi, de legalább határnyitással rendelkező reptérről léphetsz ki. Viszont Szlovákiában már bárhol leszállhatsz, és bárhonnan elhagyhatod az országot, bár repülési tervet ott is be kell nyújtani.
Előzmény: széles tamás (519)
zebramonguz Creative Commons License 2008.04.03 0 0 520
Délelőtt kerestelek telefonon (a gyerek vette fel), nem adta át?
Előzmény: széles tamás (519)
széles tamás Creative Commons License 2008.04.03 0 0 519
Tibi!

Ha így adom le a plént, mit kell tennetek?
Ha jól tudom a "régi" jogszabály nem jogosította fel az irányítókat, hogy erre való hivatkozással megtagadják a repterv felvételét.
Előzmény: K.Tib (518)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!